Yle: Keräisitkö roskia viinilasillista vastaan? Kööpenhaminassa tämä on pian mahdollista
Kaupunki aloittaa 15. heinäkuuta kokeilun, jossa turistit voivat kerätä palkintoja ympäristöteoista.
Palkinnon voi saada keräämällä roskia, työskentelemällä kaupungin puutarhassa tai käyttämällä polkupyörää ja julkista liikennettä.
Turisti voi edellä mainittuja tekoja vastaan lunastaa esimerkiksi lounasta, jäätelön, lasin viiniä, lainakajakin tai käynnin museossa.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei saisi vaikkapa rahana.
Ei käy koska tässä koulutetaan porukkaa perustuloon. Meinaatte että tuon saisi tekemättä mitään sen eteen?
Perustulo on mitä parhain idea ja siihen on pakko piakkoin siirtyä. Ei se tule olemaan niin suuri että sen turvin voi vain lekotella, mutta parempi se on kuin tukien sotku ja byrokratia. Ei mulla ainakaan olisi mitään ongelmaa jos vaikka 800 euron perustulon lisäksi saisin keikkatöillä muutaman satasen lisää ja kymmenen minuutin roskienkeruulla jäätelöpallon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei käy koska tässä koulutetaan porukkaa perustuloon. Meinaatte että tuon saisi tekemättä mitään sen eteen?
Perustulo on mitä parhain idea ja siihen on pakko piakkoin siirtyä. Ei se tule olemaan niin suuri että sen turvin voi vain lekotella, mutta parempi se on kuin tukien sotku ja byrokratia. Ei mulla ainakaan olisi mitään ongelmaa jos vaikka 800 euron perustulon lisäksi saisin keikkatöillä muutaman satasen lisää ja kymmenen minuutin roskienkeruulla jäätelöpallon.
Minulle taas veronmaksajana tämä on ongelma.
Murhaisitkot kokoomuslaisen viinilasillista vastaan?
Saksassa tehty töitä kaljapalkalla jo vuosia,koskee työttömiä kaljaveikkoja,eli ei mitään uutta.
Juu-u... Kerään jotain roskia kadulta jossa seassa voi olla ties mitä narkkien piikkejä. Sain viinilasillisen ja C hepatiitin.
Onhan tuossa muitakin vaihtoehtoja kuin viini. Voi saada vaikka lounaan. Ja muitakin työtehtäviä on kuin roskien keruu. Vaihdantataloutta, hyvä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle taas veronmaksajana tämä on ongelma.
Sinä itsekin saisit sen saman perustulon. Nyt maksat tukia saamatta itse mitään, arvelen? Robotteja ja tekoälyä verotetaan tulevaisuudessa. Tulet luultavasti menettämään työsi niille, niin et maksa mitään verojakaan.
Voisin baarissa siirtää 3-4 viinipullon korkkia lasiin sieltä tiskiltä, vastineeksi chablis grand cru 1 täysi lasi tietenkin. Ruinard shampanja myös käy, viiniä sekin on.