Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Reductil

02.02.2007 |

Olenvuosien varrella laihduttanut ja keventänyt erilaisin metodein. Viime vuosina painonhallinnassa on ollut huonoa menestystä. Minulta puuttuu pitkäjänteisyys. Painoindeksini on nyt 32.

Painonvartijoitkin on tullut kokeiltua useampaankin kertaan, mutta minua tökkii ryhmässä istuskeleminen ja ryhmänvetäjä, joka ei mielestäni ole kannustava. Enemmänkin koen että ryhmät ovat kuin koulun jälki-istunnot. Eli soo-soo tytöt....

Karppausta kokeilin ja koitin sisäistää systeemiä. Ei napannut. En tykkää kermasta, läskistä ja makkarasta. Tykkään kaurapuurosta ja ruisleivästä, sekä vähärasvaisista jugurteista+ piimästä. Haluan syödä ruokaa, josta pidän ja maistuu hyvältä.

Marraskuussa kävin työterveydessä vuosittaisessa tarkastuksessa. Kolesteroliarvot katsottiin ensimmäistä kertaa. Ne olivat suorastaan tähtitieetelliset. Kokonaiskolesteroli 7,6 ja triglyseridit lähes 7.

LDL:ää ei voitu edes määrittää. HDL oli päälle 1 eli normaali/ hyvä.

Sain kolesterolilääkityksen ( simvastatiin). Aloitin myös Efalexin syömisen, vaikka lääkäri oli sitä mieltä, että siitä tuskin on erityistä apua. Kuukaudessa arvot ovat vähän laskeneet. Eivät kuulemma lainkaan niin hyvin, kuin oli odotettu. Pyysin jatkoaikaa ennen kuin muutetaan lääkitystä ja reseptiä Reductilin saamiseksi. Painonpudotus laskee kolesterolia ja toki on iso joukko muitakin edullisia terveydellisiä ja elämänlaadullisia vaikutuksia.

3 päivää on mennyt. Suuta kuivaa, olo on tokkurainen, vuoroin palelee ja hikoiluttaa, päänsärkyäkin on tuntunut. Olen päättänyt että valittamatta kestän sivuoireet. Ne pitäisi hävitä parissa viikossa.

Ruokavalio on suht sama jonka aloitin samaan aikaan kun kolesterolilääkityksen eli vähärasvainen. Lisäksi olen jättänyt perunan pois, syön päivittäin Pro-feel tai Benecol jugurtin, rasva on tuota samaa ja leipä on täysruista. Liikuntaa olen lisännyt mm. työmatkat kävelen, jos vain aikataulu ja sää sallii.

Minulla on olo että nyt laihdun tai en koskaan. Terveyttä on vaallittava. Nuorempana terveys oli minulle itsestään selvyys hoitamatta ja miettimättä. En ole asettanut itselleni tavoitetta painon suhteen. Toivon että lääkkeen ja elämäntapamuutoksen avulla saisin itseni kuntoon.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vinkiksi jos et tiedä. Niin yksi ystäväni sai kolestroliarvonsa paranemaan kun alkoi syömään omenoita. Omenat on muutenkin hyviä laihdutettaessa. Niissä ei paljoa kaloreita ole. Kannattaa kokeilla. Jos haluat vertaistukea laihduttamiseen niin tule johonkin pinoon mukaan.

Oikein paljon tsemppiä sinulle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla