Kokemuksia ihmisestä joka ei osaa puhua vaikeista asioista, minkälainen on suhteessa?
Kokemuksia tällaisesta ihmisestä, joka mielummin vaikka pakenee, vaikka hänellä on tunteitakin, kuin selvittää ongelman.
Ovatko he yhtä mahdottomia kuin miltä kuulostaa ja miltä ensin vaikuttaa?
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli kerran tällainen vajaa vuoden mittainen suhde. Kun yritin ottaa esiin jotain tärkeää mutta vakavampaa asiaa, esim ajatukset lasten hankkimisesta, mitä mieltä pettämisestä suhteessa jne niin mies meni ihan kipsiin. Oli kuin patsas ja kehonkieli antoi ymmärtää että teen hänen mielestään jotain todella väärin ja järkyttävää. Mitään järkeviä vastauksia ei saanut. Uskomatonta on että joku nainen oli elänyt tuon kanssa yli 15 vuotta. Minä en koskaan voisi.
Kerropa rehellisesti kuinka iloinen itse olisit jos sinulle tuotaisiin käsikirjoitus jonka roolia sinun pitää vetää parisuhteessa ja sinun mielipiteellä ei ole mitään merkitystä kun sinun puolesta on tehty jo tulevaisuuden suunnitelmat ja päätökset mitä sinäkin haluat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahdoton kumppani
Siltä vaikutti.
Kysyin jotain, joka vaikutti käytöksen perusteella olevan totta. Hän kielsi ja pakeni, mutta jotenkin luulen ettei tämä ollut tässä. Vaan hän ottaa taas yhteyttä kun tilanne normalisoituu.
Mikä oli aihe mistä puhuitte?
Siitä mitä haemme suhteessa, kysin hyvin selkeän kysymyksen, johon olisi ollut helppo vastata. Joa aikaisemmin hän meni ihan puihin ja hiljaiseksi kun kysyin jotain mikä vaatuisi häneltä jotain. Hän väitti että tahallaan kiukuttelen. Todella outo reaktio minusta. Lapsellista.
Joten mietin vaan ovat nämä ihmiset aina tällaisia, itse kommunikoin selkeästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli kerran tällainen vajaa vuoden mittainen suhde. Kun yritin ottaa esiin jotain tärkeää mutta vakavampaa asiaa, esim ajatukset lasten hankkimisesta, mitä mieltä pettämisestä suhteessa jne niin mies meni ihan kipsiin. Oli kuin patsas ja kehonkieli antoi ymmärtää että teen hänen mielestään jotain todella väärin ja järkyttävää. Mitään järkeviä vastauksia ei saanut. Uskomatonta on että joku nainen oli elänyt tuon kanssa yli 15 vuotta. Minä en koskaan voisi.
Kerropa rehellisesti kuinka iloinen itse olisit jos sinulle tuotaisiin käsikirjoitus jonka roolia sinun pitää vetää parisuhteessa ja sinun mielipiteellä ei ole mitään merkitystä kun sinun puolesta on tehty jo tulevaisuuden suunnitelmat ja päätökset mitä sinäkin haluat?
No varmasti tuntuu tuolta jos EI OSAA ITSE PUHUA! XD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä jos vaikka avaisi sen suunsa ja kertoisi omat mielipiteensä ja ajatuksensa, eikä vaan omassa pikkupäässään harhaisesti kuvittelisi, että nyt leikitään jotain lapsellista roolileikkiä, johon joku on laatinut valmiin käsikirjoituksen? Onko sulla yleensäkin tapana ajatella omaa elämääsi tuollaisena ennalta määrättynä käsikirjoituksena, jossa sulla ei ole mitään valinnan mahdollisuutta tai vastuuta? Näytteletkö siinä jotain vähäpätöistä sivuosaa? Jos olisit edes joskus opetellut käyttämään omia aivojasi, muodostaisit omia ajatuksia ja opettelisit puhumaan, ei tuollaista naurettavaa ongelmaa olisi koskaan syntynytkään. 🙄
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juttelu ja juoruilu, juttelu ja juoruilu nuo kaksi asiaa mitä joka nainen vaatii. Pitäisikö naisiltakin vaatia asioiden tekemistä eikä pelkästään asioista puhumista?
Et siis osaa puhua mistään vakavammasta.
Mieti ap, haluatko kuunnella juuri tuollaisia typeriä aivopoeruja, yleistyksiä ja syytöksiä koko suhteen ajan, kun yrität keskustella jostain asiasta? Niin, eipä sellaista kukaan jaksaisi...
Minkä takia haluaisin vain keskustella ongelmasta kun paljon pienemmällä ajakululla ja vaivalla sen ongelman korjaa?
Eli sinä ajattelet olevasi yksin ja ainoa osapuoli siinä parisuhteessa? Eihän se silloin edes mikään parisuhde ole! Yritä sitten tuollaisen kanssa yhteiselämää 🤦🏻🤦🏻🤦🏻🤦🏻🤦🏻🤦🏻😂😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lainaamasi nimenomaan yritti selvittää, mitkä sen toisen näkemykset ko. asioiden osalta olivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edellinenhän nimenomaan juuri KYSYI niitä ajatuksia ja mielipiteitä aiheista. Miten tyhmä sä oikein olet?
Täältä saat ap täydellisiä tosielämän esimerkkejä millaista tuollaisen ihmisen kanssa olisi seurustella. Jos kysyt jostain asiasta mielipidettä tai ajatuksia, se on muka sama asia kuin että sinä olet jo etukäteen päättänyt kaiken. Hohhoijjaaa...
Juokse ja lujaa, sanon minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juttelu ja juoruilu, juttelu ja juoruilu nuo kaksi asiaa mitä joka nainen vaatii. Pitäisikö naisiltakin vaatia asioiden tekemistä eikä pelkästään asioista puhumista?
Mieti ap, haluatko kuunnella juuri tuollaisia typeriä aivopoeruja, yleistyksiä ja syytöksiä koko suhteen ajan, kun yrität keskustella jostain asiasta? Niin, eipä sellaista kukaan jaksaisi...
Minkä takia haluaisin vain keskustella ongelmasta kun paljon pienemmällä ajakululla ja vaivalla sen ongelman korjaa?
Ja mitähän ongelmaa sä meinaat pienellä vaivalla korjata, jos siitä ei kukaan saa mitään puhua? Telepatialla selvität ja korjaat jo kauan ennen, kuin puoliso on hermostunut?
Vierailija kirjoitti:
Täältä saat ap täydellisiä tosielämän esimerkkejä millaista tuollaisen ihmisen kanssa olisi seurustella. Jos kysyt jostain asiasta mielipidettä tai ajatuksia, se on muka sama asia kuin että sinä olet jo etukäteen päättänyt kaiken. Hohhoijjaaa...
Juokse ja lujaa, sanon minä.
Huomasin. Aivan kuin nämä ihmiset eivät olisi itse itsestään vastuussa. Mitähän kaikkea sen varjolla voikaan tehdä. Muutakin kuin vaan se ettei osaa puhua.
Ja joo, lopetin tosiaan sen suhteen jo.
ap
Pahimmassa tuollainen ihminen alkaa pettämään ja syyttää ap siitä pettämisestään sinua koska olet muka ollut ohikävelevä ja välinpitämätön.
Vaikka samaan aikaan olet halunnut selvittää mitä hän haluaa ja tarvitsee.
Nämä tyypit haluavat että toisen tulee osata lukea ajatuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahaa. Eli jos vaikka "ongelma" on se, ettei tiedä, haluaako toinen lapsia - mutta itse haluaa, niin ei muuta kun ratkaisee ongelman jättämällä ehkäisyn pois sen enempää kyselemättä?
Vierailija kirjoitti:
Pahimmassa tuollainen ihminen alkaa pettämään ja syyttää ap siitä pettämisestään sinua koska olet muka ollut ohikävelevä ja välinpitämätön.
Vaikka samaan aikaan olet halunnut selvittää mitä hän haluaa ja tarvitsee.
Nämä tyypit haluavat että toisen tulee osata lukea ajatuksia.
Tätä minäkin mietin!
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä siittä tulisikaan jos kaikki muuttuisi samanlaisiksi pelkästään puhujiksi eikä olisi enää ketään tekemässä niitä ratkaisuja jotka puheissa tuli esille
Puhumattomat ihmiset ovat hyviä vaan kaiken kieltämisessä ja asioiden laikaisemisessa maton alle.
Ja puhujat on hyviä vain puhumisessa ja asioiden tekemättä jättämisessä
Puuhailijat olkoon sitten puuhailijoiden kanssa, me puhujat ollaan puhujien kanssa. Yhtäkään välttelijää en katselisi, vaikka kotoa opittu mallihan tuo on.
Omana havaintonani totean että rehellinen ja avoin kommunikointi siitä mitä oikeasti tuntee ja mitä tarvitsee parisuhteessa on hyvän suhteen edellytys.
Jos ei tuota osaa eikä halua osata ei voi kuin syyttää itseään jos asiat menevät karille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sen korjaaminen onnistu ennenkö saa selville mikä ongelma juurisyineen on ja se onnistuu vain kommunikoinnin kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No varmasti tuntuu tuolt
Kauheasti naiset vaativat miehiltä keskustelua kunhan se keskustelu menee juuri niin kuin nainen haluaa ja mies hyväksyy roolinsa mikä nainen on käsikirjoittanut. Aina kun naiset väittävät että miehet ei puhu pitää katsoa kokonaiskuvaa ja sieltä aika varmasti paljastuu että mies puhuu kyllä mutta mies ei puhu siittä ja siten kun nainen haluaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä siittä tulisikaan jos kaikki muuttuisi samanlaisiksi pelkästään puhujiksi eikä olisi enää ketään tekemässä niitä ratkaisuja jotka puheissa tuli esille
Puhumattomat ihmiset ovat hyviä vaan kaiken kieltämisessä ja asioiden laikaisemisessa maton alle.
Ja puhujat on hyviä vain puhumisessa ja asioiden tekemättä jättämisessä
Puuhailijat olkoon sitten puuhailijoiden kanssa, me puhujat ollaan puhujien kanssa. Yhtäkään välttelijää en katselisi, vaikka kotoa opittu mallihan tuo on.
Ja puuhaileminenhan ei mitenkään sulje pois puhumista. Kun on puhuttu, voidaan puuhailla yhteisymmärryksessä. Jos haluaa sooloilla, voi elääkin soolona.