Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tykkääkö kukaan muu viskoosi mekoista?

Vierailija
09.07.2024 |

Oon nyt löytänyt viskoosin. Laskeutuu kauniisti ja ei ole tönkkö. Kiva mekoissa. Sopii paremmin vartalonmuodolleni kuin puuvilla. Lempi mekkoni ostin Cropp liikkeestä. Pitää käydä katsomassa olisiko muita. Pidin ihan nuorten kauppana

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kestävätkö pesua?

Ei, sehän viskoosissa onkin huonoa, ei voi pestä kuin 30ast ja kangas nyppyyntyy käytössä.

Ei pidä paikkaansa. Pesen 40 asteessa eikä yksikään viskoosivaate ole koskaan nyppyyntynyt.

Vierailija
22/46 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kestävätkö pesua?

Ei, sehän viskoosissa onkin huonoa, ei voi pestä kuin 30ast ja kangas nyppyyntyy käytössä.

Ei pidä paikkaansa. Pesen 40 asteessa eikä yksikään viskoosivaate ole koskaan nyppyyntynyt.

Mulla on jotain halppis viskoosipuseroita, jotka ovat hieman kutistuneet eka pesun jälkeen. Nyt tilasin viisi 30 euron kesämekkoa ja ihan varmasti kutistuvat ekassa pesussa, mutta ostin ne numeroa isompana, joten saakin kutistua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kestävätkö pesua?

Mulla on jotain halppis viskoosipuseroita, jotka ovat hieman kutistuneet eka pesun jälkeen. Nyt tilasin viisi 30 euron kesämekkoa ja ihan varmasti kutistuvat ekassa pesussa, mutta ostin ne numeroa isompana, joten saakin kutistua. 

Olisko linkkiä kys mekkoihin? Itselläkin hakusessa pari mekkoa vielä tämän kesän käyttöön.

Vierailija
24/46 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On joo. On tosin alkanut hieman mietityttämään, mistä se pehmeys johtuu. Jostain kemikaalikyllästyksestä? Viskoosihan on sellua, eli teoriassa pitäisi käyttäytyä samalla tavalla rypistyen, kuin puuvilla, pellava, paperi..

Pumpulikin on sellua, on pehmeää eikä rypisty.

Vierailija
25/46 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Cropp=katumuoti/hiphop/graffitit inspiksenä jne, millaisen mekon ap löysit joka hiveli aikuisen naisen makuasi?

Pitkä, maltillinen halkio ja spagettiolkaimellinen mekko. Hyvä helteillä sellaisenaan ja sitten ohuen neuleen kanssa viileämmällä. 

Ap

Vierailija
26/46 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
27/46 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kestävätkö pesua?

Viskoositrikoo nyppyyntyy mutta joustamaton kudottu kangas ei.

Vierailija
28/46 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla yöpuku/mekko viskoosia, ihan paras!

Vierailija
29/46 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kestävätkö pesua?

Se joustamaton ja kudottu on juuri sitä laatua, joka kutistuu ja menee pesussa ryppyiseksi.

Viskoosineuletakit ovat kivan tuntuisia ja hengittäviä kesällä, mutta ne nyppyyntyvät nopeasti käytössä. 

Vierailija
30/46 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kestävätkö pesua?

Kestää se hyvin 40 ja ajoittain 60. Eihän siitä vaatteesta hiki lähde mihinkään, jos vain 30 asteessa pesee. Liekö tämä syynä monen käyttämälle kamalanhajuiselle huuhteluaineelle, täysin päin peetä oleva pyykinpesu?

Vierailija
31/46 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En erityisemmin tykkää. Kutistuu ja kovettuu ensimmäisessä pesussa. Vaikka mekko olisi reilu ja iso ostaessa, hihat jäävät ensimmäisen pesun jälkeen lyhyeksi.

En ole huomannut tällaista.

Aika heikko tietämys, jos ei tiedä, että viskoosi kutistuu ja se pitää aina oikoa ja vähän venyttää pesun jälkeen. Se myös kuluu nopeasti. Puuvilla on kivempi materiaali, mutta kalliimpi.

Vierailija
32/46 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mä tykkään, ja mulla onkin niitä useampi. Ihanan rentoja, pehmeitä ja rypistymättömiä. Pese ja pidä, ei tarvitse silittää. 

Rypistymättömiä??? Kaikki mun viskoosivaatteeni tulevat pesukoneestakin tuhannella kurtulla, menee aikansa, ennen kuin olen saanut silitettyä ne. Ettet vaan sotke polyesteriin?

Kyllä viskooseista löytyy rypistymättömiä laatuja.

Selviääkö se miten pesulapusta? Yleensä niissä vain lukee 100 % viskoosi, joten on ihan arpapeliä, minkälaisen vaatteen löytää. Siksi jätän nuo kauppaan, en halua täyttää kaappejani arpapelivaatteilla. Kaupoista löytyy parempiakin vaatteita.

Vierailija
33/46 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kestävätkö pesua?

Se joustamaton ja kudottu on juuri sitä laatua, joka kutistuu ja menee pesussa ryppyiseksi.

Viskoosineuletakit ovat kivan tuntuisia ja hengittäviä kesällä, mutta ne nyppyyntyvät nopeasti käytössä. 

Joo, tuossa olikin puhetta nyppyyntymisestä ja sitä se kudottu kangas ei tee.

Vierailija
34/46 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En erityisemmin tykkää. Kutistuu ja kovettuu ensimmäisessä pesussa. Vaikka mekko olisi reilu ja iso ostaessa, hihat jäävät ensimmäisen pesun jälkeen lyhyeksi.

Itse suihkutan pesun ja kuivauksen jälkeen suihkepullolla kevyesti ja venytän ne takaisin muotoonsa. Viskoosi kutistuu vähän aina, mutta puuvilla kutistuu vielä enemmän.

Vierailija
35/46 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Märkänä silittämällä saa pysymään samassa koossa. Jos ei silitä, kangas tiivistyy/kutistuu. 

Vierailija
36/46 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mä tykkään, ja mulla onkin niitä useampi. Ihanan rentoja, pehmeitä ja rypistymättömiä. Pese ja pidä, ei tarvitse silittää. 

Rypistymättömiä??? Kaikki mun viskoosivaatteeni tulevat pesukoneestakin tuhannella kurtulla, menee aikansa, ennen kuin olen saanut silitettyä ne. Ettet vaan sotke polyesteriin?

Viskoosiakin on eri laatua. Yleensä viskoosi siliää lähes itsestään, mutta joskus voi olla huonolaatuisiakin.

Viskoosivaatteet kannattaa ensin kuivahtaa tasolla ja sitten, kun vielä hiukan kosteat, laittaa henkarille suoristumaan. Saumat kannattaa vetää. 

Yleensä ei tarvitse viskoosia silittää. Joskus voi olla hyvä silittää esim pääntie, taskut tai helman käännös, jos haluaa olla täysin siisti.

Ja jos vaatteita ei pidä henkarissa, niin ryppyynhän ne menee. Parhaiten "kaltoinkohtelua" kestää paksuhko tai pinnaltaan hieman rypyläinen viskoosivaate.

Vierailija
37/46 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kestävätkö pesua?

Olen pessyt neljässä kympissä. Hyväkuntoisia ovat vuosienkin käytön jälkeen.

Viskoosipyyhkeen pesen jopa kuudessa kympissä. Ei ole kärsinyt. En kuitenkaan ehkä vaatteita pesisi niin 

Vierailija
38/46 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole viskoosi, mutta tykkään Mekoista, erityisesti siitä jossa on se Musta Kivi!

Vierailija
39/46 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole huomannut tällaista.

Aika heikko tietämys, jos ei tiedä, että viskoosi kutistuu ja se pitää aina oikoa ja vähän venyttää pesun jälkeen. Se myös kuluu nopeasti. Puuvilla on kivempi materiaali, mutta kalliimpi.

Minulla päinvastainen kokemus. Laadukasta puuvillaa on paljon vaikeampi löytää kuin laadukasta viskoosia. Puuvillavaatteet nyppyyntyvät, karheentuvat ja rypistyvät kun kuitu on liian lyhyttä. Mutta kestäviä viskoosivaatteita voi löytää hyvin edullisestikin.

Vierailija
40/46 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On joo. On tosin alkanut hieman mietityttämään, mistä se pehmeys johtuu. Jostain kemikaalikyllästyksestä? Viskoosihan on sellua, eli teoriassa pitäisi käyttäytyä samalla tavalla rypistyen, kuin puuvilla, pellava, paperi..

Pumpulikin on sellua, on pehmeää eikä rypisty.

pumpuli lienee kuitenkin puuvillaa.