Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MAALISTEN TOKApäivä..

02.02.2007 |

Tulipas tyhmä alku.. Noh, tehty mikä tehty..

Eilistä:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9488790&p=1&tmode=1&smode…

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tänne sekaan aina mahtuu!

G: Meidän poika on kuin ilmetty isänsä, sieltä siis kavon piirteet perinyt, on siinä häivähdys äitiäkin, mutta en osaa sanoa missä :).

Mehän ollaan miehen kanssa molemmat sinisilmäisiä ja hiukset on maantien harmaat, pieninä ollaa oltu blondeja, joten sinisilmäisiä pellavapäitä odotetaan meidän perheeseen. Saa vain nähdä kun poika on isänsä näköinen, niin tuleeko sitten tytöstä äitinsä näköinen (toivottavasti vähän kauniimpi) :)

Vierailija
2/44 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aika kuluu välillä nopeasti, varsinkin kun miettii mitä haluais vielä tehdä " ennenkuin" . Ajattelin tuossa, että lopetan tämän loputtomalta tuntuvan ompelun nuihin " imetys" paitoihin. Muuntelen hieman vanhoja paitoja imetykseen sopiviksi. Saa nähdä mitä nuistakin tulee. Äitee aiko vielä jotain petivaatteita vauvalle ommella. Jospa sitten tämän loppuajan odotuksesta lukis kirjoja ja silleen... :)

Neuvolassa ei ihmeempiä. Hemppa ei näköjään nouse, oli laskenut, vaikka olen syönyt obsidaneja, tosin jos en olisisi syönyt olis varmaan tosi alhainen. Pitäs varmaan jotain monivitamiinia vielä popsia jonkin aikaa. Beroccaa olen nyt taas joulusta asti käyttänyt. Verenpaine oli hieman noussut ja on nyt niinku hyvä, aiemmin oli vähän alakanttiin. Sf mitta oli 34cm, syke n. 140. Sitten kun se vauva on tuossa oikealla puolella selkä oikeaa kylkeä vasten niin ilmeisesti se vääntää mun selkärankaa/kaikkea muutakin ja sitä myöten tulee toi kaamea kipu oikealle puolelle, kun kaikki venyy siellä puolen. Muuten kyllä poika oli ihan oikein päin ja menosuunnassa, että eipä taida enään isommin kääntyä. Parin viikon päästä ois uus aika ja sitä ennen vielä verikokeissa pitäis käydä vielä kerran. Lääkärissäkin pitäis käydä jos on aikoja, sanoi neuvolan täti... meinaako se, että jos ei oo aikoja niin en pääse lääkäriin ? Toisaalta jos lääkäri on sama kuin viimeks niin ei siitä paljon iloa ole. Voishan tuota ite valitella oloa ja käydä OYS:ssa tarkistuttamassa tilanteen sitten jos siltä tuntuu.

Jostain syystä kaikki on alkaneet puhua siitä, että meille syntyy tämä vaavi jo helmikuussa. Neuvolan tätikin sanoi, että olis hyvä jos pysyis vielä viikon edes sisällä ja äitee oli varannut loman loppukuulle, kun miehellä on yks pakollinen " yön yli" -reissu edessä. Mietin tässä josko pitäis sinne synnärille käydä ite tutustumassa, ettei joudu sitten sinne ihan " ummikkona" . Olo on kyllä vähän sellainen, että ei osaa sanoa, jonkin verran on nuo lantion alueen kivut lisääntyneet, huomaa varsinkin öisin ja aamuisin ja vauvan pää painaa kivasti tuota rakkoa toisinaan. Painokin oli suosiollisesti noussut, mutta enpäs ole päässyt oikeen kävelemäänkään kunnolla.

Ilmat on taas suosiolliset, pakkanen on lauhtunut ja lunta tulee oikein kunnolla. Tänään pääsee siis potkuroimaan/sauvomaan. En oikein tiedä kumpi on parempi. Sauvoilla ptää mennä niin hassusti ja hitaasti, mutta sitten se helpottaa tuota hartia/lapaluu-kipua kovasti. Potkurilla pääsee hieman vauhdikkaammin ja jalkojakin saa liikuteltua reilummin. Mutta toisaalta sitä vois vaikka vain tuossa pihalla hieman tehdä lumitöitä, kun on tää flunssa, ettei tule enempää kipeeksi. Leivinuunissa on tulet, joten leipomaankin pitäis keretä koht puoliin. Tänään olis ohjelmassa runebergit, pullaa(lisää " laskiaispullapohjia" ) ja sämpylää tai oikeastaan pitäis kokeilla jotain eri leipää välillä, poika tahtois paahdettavaa leipää, joten vuokaleipä ois ehkä ihan hyvä välillä.

Eli nyt ulos ja sitten leipomaan.

t. punkeli 34+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on karmeen paha olo, en tiedä johtuuko obsidanista, jota otin tänään ekaa kertaa vai onks tää jotain mahatautia. Aamulla en oikein saanutkaan aamupalaa alas ja sitten siinä kuulostelin, että tuleeko se ylös, asiaan ei yhtään helpottanut kun tiitiäinen päätti rueta kunnolla mylläämään massussa. Ihmeen kaupalla se leipä on pysynyt sisällä, mutta on todella paha olo, päässä on kumma tunne ja lihaksetkin jotenkin voimattomat, ei kivaa. Soittelin just äidille, et voisko se tulla tänne töiden jälkeen poikaa katsomaan, kun pääsee töistä ennen mun miestä...

Vierailija
4/44 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy taas täältäkin välillä ilmoitella olemassaolostaan elikkä yhdeskoos vielä ollaan ;) Masupallero paisuu paisumistaan...

Hirveen ahkeria kyllä ootte kirjottelemaan ja vieläpä aiheista joita itsekkin mietiskelee (jostain kumman syystä ;)). Hyviä vinkkejä ootte antaneet mm. sairaalakassista ja muista tarvikkeista, närästyksestä ym vaivoista jne.... tuota rintapumppuakaan en olisi muistanut, jos ette olisi siitä muistuttaneet. Jotenka kiitti vaan!

Jotain kommenttia yritän puolestani minäkin laittaa...

LIIVEISTÄ: Mä innostuin hommaamaan kaikenkaikkiaan kolmet Carriwellin liivit eli ensin tilasin " kokeeksi" yhdet sellaset saumattomat äitiys/urheiluliivit kun kerran kaverit niitä kehui niin paljon. Ja tykästyin niihin todella paljon!! Ne joustaa ja muotoutuu kivasti rintojen mukaan ja kun niissä ei ole saumoja, ne ei paina tai hankaa mistään. Ja tukevatkin ne on (tälläselle D-kuppilaiselle:)). Ainut vaan, että ne täytyy pujotella päälle, kun niissä ei ole niitä hakasia tms. mutten ole sitäkään kovin ongelmaksi kokenut.

Sitten tilasin sieltä vielä yhdet imetysliivit sekä sellaset pitsiunelmat, jotka on hieman kevyemmät, mutta ihan kivat nekin. Toivottavasti vaan koko riittää sitten synnytyksen jälkeenkin ;) Ne on kyllä sellaset joustavat että luulisin että riittää....

LASTEN ULKONÄÖSTÄ: meillä myös kaikki kolme ovat kuin täysin eri puusta veistettyjä vaikka samoista tarpeista tehtyjä ovatkin ;)

Esikoinen oli jo syntyessään sinisilmäinen blondi, kuten myös nyt isompanakin. Keskimmäinen oli/on edelleen enemmän ristiverinen, sini-vihreät simmut, aavistus punapigmenttiä hiuksissaan sekä kesällä tulee helposti pisamia. Vaalea iho, palaa herkästi auringossa. Kuopus taas oli syntyessään kuin pieni peikkopoika, tuuhea musta tukka ja tumman siniset silmät (nyt kun miettii, niin muahan närästi silloin odotusaikana!?!). Myöhemmin hiukset muuttui vaaleammaksi, mutta nyt taas kouluaisena alkanut tummua. Iho kestää aurinkoa ihan eri tavalla kuin isosiskolla. Jännä nähdä millainen jälkeläinen sieltä nyt sitten tuleekaan.

Taas närästää ja PALJON, jotenka olisko pienellä tukka päässä? ;) ....muuten mistä moinen uskomus???

Jaahas peikkopoika tuli koulusta, joten se on moro nyt!

Minnis rv 34+2

Vierailija
5/44 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja PUNKELIlla siellä on sitten hyvät oltavat. Hyvä. :)

Täällä kyllä kans noita alapääkipuja. Mitä enemmän liikkuu päivän aikana sitä enemmän särkee alapää illalla ja yöllä. Makuuasentoon ei sais mennä ollenkaan, kun se tajuton tuska alkaa heti. Eilen oli eka kerta, kun ei pystynyt kävelemään kuin sellasia 15cm:n askelia ja naama vääränä. **ttu että sattu!! ;-( *byäääähh*

Ja eikähän sille mitään voi, jos kaikki on päättäneet, että se teidän poika vaan nyt syntyy tässä kuussa. Sopeudut sit siihen vaan. :D

Meilläkin anoppi jo antoi päivän jolloin synnytän, mutta enhän mä sitä enää muista. Ja kun mun ystäväni kielsi synnyttämästä silloin, kun hän on lomamatkalla niin yritän tässä nyt sitten laskea milloin mulle itselleni sopisi parhaiten ja alan sitten huutelemaan päivämääriä tonne vatsaan. ;)

Nyt tämä mamma lähtee äkkiä tarkastamaan kämpän tilanteen ennenkö mies tulee kotiin imuroimaan ja hävittää kaikki mun arkistot ja säästöt (eli jonninjoutavat paperit ja lehdet sun muut), kunei muka tiijä mihin ne kuuluu taikka ei voi kunnolla siivota ja pölyjä pyyhkiä.

P

Vierailija
6/44 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi varmastikin kohteliasta hieman esitellä itseään uutena tulokkaana :)

Esikoistamme siis odotan, joten jo monesti olen ihmeissäni kulmiani kohotellut tälläkin palstalla; NOINKO se asia on, ja selitys moneen kivistykseen, kolotukseen ja vaikka mihin on löytynyt teidän kokeneimpien puheista.

Myö asustellaan siis täällä itäisellä susirajalla aivan keskellä korpea ja maaseutua (tosin päivittäin käydään kaupungissa töitten takia...), mikä sopii meille enemmän kuin hyvin. Me ollaan luonto- ja eräihmisiä aivan ehdottomasti! Minun elämäntapani on kietoutunut aina luonnon ja eläinten ympärille sellaiseen vanhanaikaiseen maalaistapaan - kunnioita ja arvosta niitä. Lisäksi kouluttelen vapaa-aikani koiria, viime aikoina lähinnä vain omiani; tosin nekin varmasti tällä hetkellä hymähtäisivät epäuskoisina tästä kommentista, kun eivät ole pitkilleen kunnollista treeniä saaneet.

Viime viikkona elämä on kiinnittynyt yhä tiiviimmin tähän pikkuiseen kakaraan, joka möyryää mahassa, eikä muuta maailmaa välillä ole olemassakaan. Innolla odotan tulevaa! (Sekä sitä, että närästys ja sormien armoton kivistys loppuvat...)

Päivänjatkoja kaikille!

Raisa

Vierailija
7/44 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raisa teretulemast, sekaan mahtuu...

Mistä sää Punkeli saat ton kaiken tarmon tehdä ja touhuta koko ajan?:)

Meillä esikoinen on ihan kuin ilmetty isänsä, ja mitä vanhemmaksi kasvaa sitä enemmän muistuttaa isäänsä, keskimmäisellä taas silmät on samanmalliset kuin minulla, mut muuten ruumiinrakenne ja ilmeet kuin isällään. Ja hiukset taipuisat niin kuin minullakin, esikolla taas ihan piikkisuora tukka. Siniset silmät on molemmilla, niinkuin vanhemmillaankin.

Kuopus, jolla eri isä kuin kahdella vanhemmalla, taas on ihan isänsä näköinen, ruskeasilmäinen ja kiharahiuksinen. Vaaleita on pienenä olleet jokainen, mut vanhemmiten hiukset on tummuneet, paitsi pienin on vielä ihan pellavapää.

Tänään ajateltiin vielä uskaltautua mökille, varmaan onkin viimeinen kerta ilman vauvaa.

Mut nyt täytyy lähteä pakkaamaan, mukavaa viikonloppua kaikille...

Sunnuntaihin...

Petriina rv 34+4

Vierailija
8/44 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui kamala sentään! Elä nyt sairastu mihinkään mahatautiin. :( Ilmoittele voinnista ja muista mennä hospitaaliin het, jos alkaa pelottaa, että vaavilla joku hätä. Mä nyt sit huolestuin, voivoi sentään. :(

Ja Minnis; Mistä lie noita uskomuksia nyt sitten tulee.. Useammasta suunnasta oon tuota kautta vuosien kuullut, että jos närästää paljon niin on vaavilla syntyessään tuuhea tukka päässä.

Mutta kuten Leanna totes niin on niitä tukallisia lapsia ilman närästystäkin. Sitä en kyllä tiedä, että tuleeko niitä kaljuja sitten, vaikka miten pirusti närästäis. Noh, kohtahan se saadaan tietää! :D

P

Vierailija
9/44 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai vaan sulle ole tulossa sitä mahatautia....

Sitä nääs on täällä meilläpäin (savossa) kovasti liikkeellä!! Nyt kantsii vaan levätä ja juoda paljon. Maitohappobakteerit ja kefilustuotteet kehiin! Paranemisia!

Vierailija
10/44 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin vauvalla hätää on, äiti vaan kärsii. Taitaa olla vahvempaa tekoa kuin äitinsä, sellaiset alkuraskauden pahoinvoinnitkin kesti :). Itsellä vaan tosi voimaton olo, ei oikein jaksa ton 2- vuotiaan kanssa. Toivottavasti en alkais vaan oksentelemaan. Lähen kyllä helposti sairaalaan jos tuntuu, että vauvalla olisi hätää tai kovasti alkaa supistella, mutta vielä on siltä osin kaikki hyvin. Ihanaa, että joku huolehtii minustakin, kiitos!

Vierailija
11/44 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa täältä lumisateen keskeltä! (eli ei se talvi mihinkään onneksi katoa, etelä-suomesta kirjoittelen...)

Olen ollut taas laiska kirjoittelemaan, mutta olen käynyt lukemassa juttuja melkein joka päivä. Ahkeria kirjoittajia kyllä olette.

Eilen luin kieli poskella laskiaispulla juttuja. Voi teitä. Olisin alkanut leipomaan pullaa, mutta kun ei ollut kananmunia...nyyh. Lähin kauppa 10 km päässä ja auto lumessa ja jäässä. Joten jäi sitten pullat saamatta. Ehkä viikonloppuna sitten.

Äitiyslomaa mennyt viikko, äkkiä se aika kuluu. Mies palasi eilen töihin (oli kotihoidontuella kotona). Täällä on ollut puhetta sairaalakassista. Mulle tuli toissapäivänä joku ihme juttu, että kassi piti pakata just silloin heti. Noh, onpahan nyt sitten valmiina. Vaavin villahaalari on kyllä edelleen 40% valmiina vasta. Jospa ehtisi valmiiksi ajoissa...

En keksinyt omaan kassiin oikein mitään ihmeellistä pakattavaa: dödö, rasva, hiusharja ja pompuloita, hammasharja ja tahna, imetysliivit ja muutama liivinsuoja, pari sidettä kotimatkaa varten, kirja ja kynä+paperi. Ai niin ja korvatulpat.

Mulla on sellainen tunne, että tämä meidän vaavi syntyy kyllä helmikuun puolella. Jos menee pitkälle maaliskuuta, ei ole kyllä kiva juttu, ei. Mutta sen näkee sitten.

Täällä on myös yksi flunssa poteva perhe. Tauti on kestänyt jo pari viikkoa. Luulin sunnuntaina, että mun meni ohi, mutta sitten kurkku kipeytyä taas. Pojalla oli kuumetta yksi ilta ja yskää, luulin että pääsee sillä. No nyt sitten sai nuhankin, voi pientä. Kun ei osaa vielä niistää ja suolatipat ei ole mitään herkkua. Saa siis todella tapella, että niitä saa nenään vähän. Auttaa kyllä, jos osuu.

Eilen löi nenänsä täysiä sohvan kovaan reunaan. Kauhea huuto ja vähän ajan päästä alkoi tulemaan verta. Onneksi siitä rauhoittui. Varmaan kyllä sattui.

Moni onkin kertonut neuvolakuulumisia. Mulla seuraava neuvola ma, joten tulen kertomaan sitten tietoja. Sitten seuraavakerta onkin jo läälärineuvola olikohan viikolla 37 vasta. Aika tiukalle voi mennä. Esikoinen kun syntyi viikolla 37+6.

Möhköfanttiko mainitsi rautatabletista ja ruokailusta. Olenkohan ihan hulttio, kun otan sen tabletin miten sattuu ja koska sattuu (eli kun muistan). Ainoa josta pidän kiinni, että on 2 tunnin väli kilpirauhaslääkkeeseen, ne kun häiritsevät toisiaan. Tosin syön matrifolinia, siinä on muutakin kuin rautaa. Jos ei ole sitten niin tarkkaa??

Rintapumpuista sen verta kokemusta, että ostin itselleni käsikäyttöisen Ainun (jossa sellainen " torvi" , josta vetää edestakaisin). Pumppasin 10 min/rinta ja tulos joku milli. Ei siis toiminut ei. Kaveri lainasi Avent Isis pumppuaan ja se oli hyvä, Tulosta tuli ja helpolla. Kokemusta siis ei ole kuin noista kahdesta, mutta ero oli kuin yöllä ja päivällä.

ULKONÄKÖ GALLUP:Miten teillä jo lapsellisilla on mennyt,isän/äidin näköisiä?Kummalta peritty silmät/hiukset?

jaa-a. Riippuu keltä kysyy, niin on isän näköinen tai äidin näköinen (tai sit me ollaan säman näköisiä...??) Silmät on peritty multa (mielestäni). Hiukset molemmilta: isältä piikkisuora etutukka ja multa taipuisa takatukka:) Pojalla (nyt siis 1v 4kk) on aikamoinen takatukka jo. Mut ei sitä raaski leikata vielä.

Kun olen katsellut meidän molempian vauvakuvia, niin yhdennäköisyyttä löytyy kyllä molemmista.

Mulla on ihan kauhea matkakuume. Olen hieman katsellut Bularian reissuja kesäksi. Esikoinen kun olisi vielä alle 2 vee (eli menee ilmaiseksi, tai no se vero menee mut) ja toinen ei vielä kävelisi. Olisi siis aika hyvä hetki lähteä. Sitten ei tiedä, koska pääseekään seuraavan kerran. Laskeskelin lainakuluja ym. että olisiko varaa. Tosin eihän sitä koskaan ole kunnolla varaa. En tiedä, olisihan rahanmenoa muutakin, mutkun mutkun...

Ei nyt pitää mennä viimeistelemään sellainen kaukaloon laitettava pussukka (selässä reijät kaukalon vöille). Poju kun nukkuu ehkä vielä vartin päiväuniaan.

Hyviä vointeja kaikille!

Möhköfantti84; toivon mukaan et ole saamassa mitään masutautia. Parantavia säteitä sinnepäin!

t. Harju ja pikku-kakkonen (viikot jotain 35? LA 2.3. kuiteskin)

Vierailija
12/44 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun masussa on vissiin hikka tai jotain. Tasaisin väliajoin tuollainen " hyppäys" . Tuskinpa se siellä potkiikaan nuin tasaiseen tahtiin.

Olen ollut työttömänä jo reilut puolisen vuotta, joten aina sitä jaksaa jotain keksiä " tekemistä" . Täällä missä nyt asutaan ei nimittäin ole ketään tuttuja joiden luo voisin päiväsaikaan mennä ja viikolla näenkin lähinnä vain poikaa, miestä ja postinjakajaa ja joskus myös naapurin. Jokin verran ahdistaa tämä, ettei jaksa isommin liikkua, eikä jaksa kävellä esim kirjastoon jne. mutta minkäs teet. Jos vaikka sitten vauvan kanssa vääntyis nuihin kerhoihin ja perhekahviloihin mitä täällä näyttää pyörivän ja vaikka tutustuis paikallisiin ihmisiin.

Galluppiin piti sanoa, että meille kaikki aina sanoo, että poika on ihan isänsä näköinen, vaikka eiväthän nämä " elämäni miehet" ole siis biologisesti sukua toisilleen. Mutta eipä tuo poikakaan ole sanonut mitään, vaikka itse kyllä tietää miten asiat on, joten annetaan asian olla näin. Mieskin sanoi, että poika saa sanoa jos häiritsee, mutta eipä tuo ole asiaan paljon kiinnittänyt enään huomiota, alussa ehkä enemmän, mutta ei silloinkaan koskaan sanonut mitään, naureskelee joskus kun joku oikein pohtii yhtäläisyyksiä ;). Poika oli pienempänä vaaleampi kuten minä, mutta hiukset on vuosien kuluessa tummentunut.

Mutta nyt siis leipomaan...

t. punkeli taaaas

Vierailija
13/44 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

RAISA;

Tervetuloa joukkoon..ihan ekana mä tarjoan sitte sullekin tollasta ääliömäistä lapinkoiraa, ihan täys idiootti :) Saisit kouluttaa vaikka vuosia pääsemättä yhtään eteenpäin..se se vasta on palkitsevaa! Vaikutatko susirajan missä kohdin? Pistänkö ton rakin postissa tulemaa vai matkahuollon kautta pikana? *virnistys*

MÖHKIS;

Pidä varas jos masutauti on sitä saakutin norovirusta..se viepi äkkiä huonoon kuntoon. Muistat nyt levätä ja juoda ihan hirmusti ja tarkkailla ettei tunnu pahalta..sitte vaan joutuin hoitoo jos alkaa epäilyttää.

Galluppi;

Ette te oikeesti halua tietää millaseks mä kuvittelen Puksun..Se on semmonen pötkelö, sillä on HIIIRMUSEN isot makkarat käsissä ja jaloissa (isäänsä tulee..ja vähän ehkä muhunkin), se on 53cm pitkä ja tulee painamaa syntyessää ainaski 3675,3g. Puksulla on piikkisuora musta vauvatukka - pystyssä. Ja se pitää ihan hirmusta meteliä alusta lähtien, ihan koko ajan!!

Kukahan veis ton ajurin lenkille..heitin sen tarhaan kun kitinä kävi hermoille..nyt se kitinä kuuluu ikkunan alta - ärrrrr..kai se on vietävä. Mutsi oli saumurilla hurruuttanu mulle paljon harsoja :) hyvähyvä.

Mua risoo tuo isyysloma-asia tälläerää. Siis kun..jos ne pitää mua sairaalassa ainaki sen 5pvää, niin kannattaako miehen ottaa lomittajaa niiks päiviks vai ei. Vierailuaika on typerästi 13-19, eli ehtis hyvin aamunavetalle, mutta sitte ei ehtis olla kun kolmeen asti iltapvällä sairaalalla..toisaalta jos ottaa sitte lomittajan töihin niin..onko sekään nyt sitte hyvä, sen muutaman tunnin takia käyttää lomia. Toisaalta jos hää jäiskii lomalle vasta kun pääsen pois sairaalasta - mutta kun lomittajaa EI SAA kun parin pvän pätkissä töihin viikoilla 10-14..kävin nimittäin toimistolla kyselemässä..Siis järkkyä - meillä pidetään isyyslomaa sillon kun kunnalle sattuu sopimaan..prkle. Jos Puksu sattuu syntymää ennen laskettua aikaa niin mies ei saa lomaa - lomittajia ei ole. Itkiskö vaiko naurasko..

Taptap..lähtee sinne saamarin lenkille nyt sitte

Vierailija
14/44 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän ton lomittajaongelman Tappi. Appiukolla oli sairasloma, mutta ei saanut lomittajaa mistään ja mitenkäs sitten sanot lehmille, että nyt ollaan sairaslomalla :/ Meillä toi isukki jää lomalle vasta sitten kun pääsen pois laitokselta, pitää samalla talvilomansa. Ja nuo sairaalan vierailuajat on tehty rikottaviksi ;) Ei mun mies ainakaan aio katsoa kelloa jos se tahtoo tulla käymään. Nukkuuhan tuo yöt, eikä nyt ihan ihmeaikoihin siellä lauko, mutta meinas ruokatunneillaan käydä laitoksella kurkkimassa. Toivon tosin, etten joudu siellä makaamaan kovin pitkään.

Tervetuloa raisa !

ja mun häätyypi mennä kun palaa runebergit pian ku on niin kuuma tuo pahuksen uuni...

punkeli leipomassa

Vierailija
15/44 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postipakettiin vaan elukka! Lappalaiset on jo omasta takaa niin pörröisiäkin, että ylimäärästä kuplamuovitusta ei ympärille tarvita. Muista vaan tökkiä jokunen ilmareikä lootaan (koira ei vielä tässä vaiheessa paketissa sisällä) ja ei kun postisedän matkaan! :)

Raisa

Vierailija
16/44 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli näes pitkä puhelu ja oli pakko käydä päästään keskeneräinen juttu palstalle, jotteivat muksut olisi terrorisoineet ja kirjoitelleet aivan omiansa.

Mikähän noihin muksuihin menee kolmen jälkeen?Rupeavat tappeleen ja haeskeleen rajoja.Joka päivä sama juttu.Plaah, kun ajoittain kyllästyttää.Vaan tätähän tämä on, jatkuvaa kasvattamista ja lähes kokoaikasta poliisina oloa :)

Taisin jäädä niihin imetysliiveihin.Mulla on joka kerta ollut " tapana" käyttää normaalit liivit loppuun imetysliiveinä.Olen venyttänyt kupin yläosan rinnan alle ja so what, ei kun imettään.Kuitenkin imetyksen jälkeen tarvii aina uusia liivejä, joten sitten voi oikein hyvällä omalla tunnolla ostella uusia,kauniita liivejä.

Sitten täällä on puhuttu rintapumpuista.Mulla ollut sellainen 2-osainen Ainun karvalakkimalli ja hyvin sekin on toiminut.Nyt tosin haluaisin hiukan laadukkaampaa ja huomasin juuri Stockan helmikuun kuvastosta, että se Aventin käsikäyttöinen olikin kanta-asiakashintaan vain 47e, kun normaalisti se on siellä 60e.Pitäisköhän suunnata askel kohti Stockaa...

Mulla vielä vauvakassit ja oma sairaalakassi laittamati valmiiksi.Ainakin vauvan vaatteet voisi laittaa valmiiksi, jotta mies voi sitten tuoda kun tulee meitä noutaan.On nimittäin niin vihree noissa hommissa että voisi vetästä naulakosta vaikka 80cm puvun matkaansa.Olen haalinut valtavan määrän vauvalle vaatteita. lähes uudenveroisia kirpalta ja nyt on viimeiset kuivumassa.Sitten kun tietää, kumpi tullee, voin ostaa oikeanvärisiä.

Onko muilla jatkuva hiki?Mulla ihan norona valuu hiki hiusrajasta ja voitte kuvitella millaiset hiukset on vaik joka aamu ne pesen ja laitan.Taitanee näin loppuajasta olla aika turhaa...Ja mitä se sitten on kun pukkaa sen kunnon mammahien päälle synnytyksen jälkeen.Ois muuten kiva tietää millaisia " uskomuksia" liittyy synnytyksen lähenemiseen.Oletteko kuulleet?Äidilläni on tapana sanoa, että tyyntä myrskyn edellä, eli kun kerroin että supistukset ovat kokonaan nyt loppu, vaikka supistellut joka kerta raskauden puolivälistä jonnekin viikolle 35-36.Kuulemma kohtu lepää hetken ennen tositoimia.

No niin.Poistun hetkeksi ainakin.Pitäisi mennä vessat peseen, alkaa oleen aika elämää nähneen näköiset.Ja voi kun saisin sen ukkokullan takaisin töistä,vai liekö menee näin perjantain kunniaksi ylitöiksi(eilen nimittäin kuten jo eka viestissä kerroin, otimme mukavasti yhteen...).No tuskin menee kuitenkaan, puoli seittemän tavallisesti kotona.

Ja vettä tulee...

uupu rv 35+6

Vierailija
17/44 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raisalle lämpöinen tervetulotoivotus!

Täällä on oikein mukavaa ja koukkuun jäät ;)

Vierailija
18/44 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ne viikot vaan vierii! Ihanaa :) Täällä on kanssa tänään satanut vettä kuin esterin sieltä :) Vaan ehtivätpä pojat aamupäivästä hetkeksi ulos ennen sadetta.

Ulkönäkögallup;

Esikoispoika on ilmetty isänsä, niin ruumiinrakenteelta( pitkä, hoikka )kuin hiustenväritykseltään( tummat hiukset). Luonteen on kuitenkin saanut minulta, eli on pohdiskeleva, hyvin tunteellinen, herkkä.

Nuorempi poika on taas tullut ulkonäöiltään minuun tai oikeammin meidän sukuun. On vaalea hiuksinen ja tanakampi ruumiinrakenteeltaan. Hänellä ei ole niin pitkiä raajoja, ja pitkää selkää kuin esikoisella. Luonteen taas on saanut isältään; tulinen, helposti ärtyvä, riehakas, mutta osaa myös suukotella äidin kasvot märiksi :)

Omaaan napaan kuuluu ihan hyvää. Tänään on ollut supistuksilta helppo päivä, yön sain nukuttua melko hyvin, joten kaikki hyvin :)

Vaan jänniä aikoja eletään..jos odottaisin kuopusta, niin ens tiistaina mulla olis jo nyytti kainalossa!!

Ja RAISA, tottakai mahtuu joukkoon sankkaan! Tervetuloa sylin täydeltä!

Nyt lihapullien paistoon! Lisäksi pojat haluavat makarooneja..joutuu siis jonkinnäköisen kastikkeenkin taikomaan :)

Caius ja ilona 35+4

Vierailija
19/44 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko tääki vko on menny..voi jestas!! Vasta oli sunnuntai ja innosta hihkuen katoin pampersin sivuilta mitä tällä vkolla masussa tapahtuu..kohta saa taas avata uuden vkon (vähä ku joulukalenterissa :) )...niin se aika rientää, pitäskö nyt jo huolestua.

PUNKELI;

Mistä sulla riittää tota tarmoa leipomiseen?? Mä haaveilen sämpylöistä mut kun en jaksais tehdä taikinaa..jauhoja kävin tänää jo ostamassa jos taas innostus joku pvä.

RAISA;

Reikiä pakettii? Toi syö hyvin äkkiä sen koko paketin siitä ympäriltä, että taitaa olla parempi laittaa vaan tiiviisti kiinni se..onpahan aktiviteettia matkan ajaks. :) Tossa se tollo makaa vieressä lattialla..onneks se pääsee miehen kans huomen anoppilaan niin lähtee suurimmat virrat, siellä riittää tekemistä kun pitää vahdata kissoja...ajurin kanssa aattelin lähteä mökille huomiseks, jos poika vaikka ajais pvän jänöä ni senkin akku tyhjenis. Tarttee toivoo ettei ole sushukkaa maisemissa.

SUPISTUKSIA OR NOT?

Mistä hitosta mä ne nyt tunnistan?? Ennen oli " helppoa" kun kokeili että kun masu on yläosasta pehmee niin ei ainaska supista, jos on kova ni sillon supistaa..nyt se on jatkuvasti napakka kun muksu-Puksu on jo niin iso! Mittee mie nyt tien?

Tässä istuskellessa ei tunnu miltään, mutta esim.äsken kävelyllä masu tuntu jatkuvasti pinkeeltä ja kivistävältä..jotenki semmoselta täydeltä ja vähän kiristävältä. Samanlainen mutta kivuliaampi tunne tulee yöllä kun nousee istumaan ja tuskailee vessaan lähtöä, onneks se tunne sitte muutaman askeleen päässä " laukee" ..se varmaan on supistus? mutta voiko tossa kävellessä ja hääräillessä olla mukamas melkein koko ajan supistelua? Se tunne kuitenkin sitte katoaa kun hetken seisoskelee, tai nojailee eteenpäin, mutta se tulee taas kun hetken tallailee.

Täällä sataa lunta..taas. Tarttis mennä hakemaa puita varastosta kun puuloota on tyhjä..ajattelin lämmittää uunin ja laittaa sitte jauhelihamurekkeen sinne kypsymää illaks :) namiiii. Jos vielä jaksas kuoria potut muusia varten ni oliski luksusta..ja vielä niitä sämpylöitäkii..ehkä.

Tappi

Vierailija
20/44 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupauduin käymään kaupassa ja tuskaa oli toi loppupuoli. Miksei sitä opi, ettei toi köpöttely ole enää mua varten. Mies olis menny töitten jälkeen, mutta ajattelin, että on kivempi saada se ajoissa kotiin. No tyhmyydestä sakotetaan...

Menin ja tilasin hoitolaukun. Kallis kun mikä, mutta ihanan värinen ja vaikuttaa hyvältä (sisukas.net). Mies varmaan nirhaa mut, kun niiltä olis saanut laukkuja, sen kun valitsee vaan, mutta kun ne ei oo hoitolaukkuja (ihan kun tavallisella ei pärjäis).

Niin ja kaupasta ostin jo vaippoja, kun Cittarissa oli tarjous ja meillä oli kaks seteliäkin käyttämättä. Ostin niitä Pampersin Active Fittejä.

Raisa: tervetuloa joukkoon ja tänne todellakin jää koukuun.

Tappi: kyllähän toi supparilta kuullostaa, just sellanen kestosuppari, mistä itsekin kyselin yks päivä. Ikävän tuntuinen, mutta kestettävä nekin on.

G: Vanhin poika on ihan äitinsä näköinen, vaikka on siinä tota mun miestäkin. Keskimmäinen muistuttaa kyllä paljon mun exää, tosin mä nään pojassa paljon mun veljeä. Pienempänä oli aikalailla mun näköinen. Toi neiti on aina ollut ihan isänsä näköinen, nyt on pikkusen alkanut löytyä munkin piirteitä, varsinkin luonteessa. Eestissä on sanonta, että tytöllä on onnellinen lapsuus, jos muistuttaa isäänsä, toivottavasti.

Nyt meen lukee Iltalehteä ja pötköttämään sohvalle.

-m-