Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MAALISTEN TOKApäivä..

02.02.2007 |

Tulipas tyhmä alku.. Noh, tehty mikä tehty..

Eilistä:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9488790&p=1&tmode=1&smode…

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahkeria kirjoittajia olette,täytyy myöntää.Ja tähän jää tosiaan koukkuun.

Neuvolassa tuli käytyä eilen,painoa tullut tähän mennessä semmonen 12 kg yhteensä.Vauvelikin oli luultavasti kääntynyt pää alaspäin,kunhan vielä kiinnittyisi ettei tarvitse enää pelätä hänen pyörähtävän perätilaan.Ainoa mikä häiritsi,oli mielestäni pieni sf-mitta viikkoihin nähden.Viikkoja siis 33+5 ja mitta vain 28 cm,mitäs teillä muilla on ollut näihin aikoihin?Esikoista odottaessani mitta oli samoilla viikoilla 31 cm.

Imetysliiveistä:Itse olen ostanut yhdet kaarituettomat imetysliivit,joita olen käyttänyt lähinnä öisin ja päivisin olen käyttänyt tavallisia rintsikoita,ottaa kokoa isommat,niin liivinsuojuskin mahtuu hyvin.

Tarvikkeista:Kaikki muut ovat tainneet hankkia lapselle kaiken mahdollisen,minä en ole edes vielä aloittanut.Sänky,vaunut,hoitopöytä ja kaukalo ovat kyllä ennestään,mutta en ole tehnyt elettäkään laittaakseni ne valmiiksi odottamaan tulokasta.Jotenkin tuntuu,että synnytykseen on vielä aikaa ja kuten todettu,odottavan aika on pitkä...

Olen varma,että jos laitan tavarat valmiiksi,aika matelee ellei suorastaan pysähdy ja synnyttämisen aika ei tule koskaan.

tityli

Vierailija
22/44 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin pinoilusta parin päivän paussin. Nyt taas täällä roikun.

Neuvolassa kävin ja kaikki on ok. Verenpaine 130/78, hemppa 133, sf-mitta muistaakseni 31 tai 32 cm (ei ollu kasvanut viime käynnistä, yläkäyrällä vielä silti), raivotarjonnassa on muttei ole kiinnittynyt, vauvan syke 135. Painoa oli tullut puolisen kiloa viikossa, yhteensä 6,8kg koko raskauden aikana! Hyvä minä! Ummetusta ja turvotusta on, murrr...

Mua aina naurattaa toi vanhan kansan uskomus, että syntyy pitkähiuksinen vauva jos äitiä närästää. Vauva tukallaan kutittaa (polttelee) äidin rintalastan takana. Mitenkäs se tukallaan kutittaa yläpäässä jos vauva on raivotarjonnassa? Hih! No, esikoisesta närästi ehkä 6 kertaa ja musta paksu tukka pojulla oli syntyessään. Nyt on närästänyt ehkä 3 kertaa. Saas nähdä syntyykö hiuksilla vai kaljuna.

Närästäminen onkin mulle ollu ihan uutta; ennen raskauksia mulla on ollu närästystä kerran.

Jaah, taidan poistua takavasemmalle. Hyvää viikonloppua kaikille!

rimma 34+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivoin sitten niitä leipiä ja runebergejä ja muffinsseja ja pullaaaaaaa. Ja kun tulee aika paljon halvemmaksi leipoa leivät ja pullat ihan ite :) Pulla varsinkin on älyttömän kallista kaupassa. Sitten kun mulle on " uus" tuo leivinuuni niin olen oikein kovasti ihastunut siihen ja en osaa edes vielä käyttää tuota meidän kiertoilma" ihme" uunia, jossa on myös joku ihmeen erikoisohjelmakin, siis sen kiertoilman lisäksi. Osaa kuulemma paistaa pitsaa tuo meidän sähköuuni, mutta ei oo vielä tehny sitä... minä kun tungen pitsan mieluummin tuonne leivinuuniin, tulee paljo parempaa. Ja sitten kun taloakin lämmittää niin samallapa ruuat/leipomiset paistuu tuossa uunissa, kun se kuitenkin on vielä huomennakin reilusti yli 100 asteinen reilusti(tänään oli aluksi hieman liian kuuma kun lämpes 400 asteiseksi), kun on tänään lämmitetty. Yöksi vois laittaa nytkin jonkun puuron, kun on pojat aamulla syömässä :)

Mutta nyt levolle, taikinan pyöritys käy työstä!

t.punkeli

Vierailija
24/44 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... että olo on hyvä...

nyt ei ole. pääsinkin sanomasta...

Supistelee, särkee ja oksettaa. Onneksi kipeitä suppareita (eikä mitään " oikeita" ) ei ole tullut kuin ehkä pari kolme tän päivän aikana, mutta massu on niin kestosupparilla, että oksettaa :-(

Sitten vielä pikkuinen myllää oikein urakalla tuolla.

Tänne ei saa lähettää yhtään vinkuvaa koiraa, meidän lappalaiseläin nimittäin vinkuu ihan koko ajan. Jos pihalle päästää vapaana, niin heippa taas. Taitaa kylillä haista joku ihana naiseläin. Olis koira hiljaa.

Onneksi mies on esikoisen kanssa pelaamassa jotain lautapeliä ja porukalla saatiin jo hevosetkin hoidettua. Nyt mä kökötän koneella vaikka istuminen tekee kipeetä, mutta pitihän mun tulla nyt teille marisemaan ;-)

Vierailija
25/44 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas yksi, joka heräsi miehen aamurutistukseen ja pomppas yllättävän ketterästi istumaan ja huusi " Apua,apua, pelastakaan lapset!" Mies katto hetken aikaa ihmeissään ja silitteli sitten mut rauhalliseks. (Heh, ihan ko jostain koirasta puhuis.) Näin unta, että meidän talo paloi ja ulkona oli paloautoja ja sit joku palomies tuli vastaan ja sille sitten huutamaan. Kamala, mitä painajaisia sitä voikaan nähdä! :(

Yritin nukkua, mut sain sitten peppuluuta kylkiluuhuni ja jalkoja toiseen kylkeen ja päätin, että luovutan koko yrityksen. Ehtiihän tässä nukkua sitten, kun vaavikin päättää ryhtyä levolle. Söin sitten aamupalankin jo joskus kuuden aikaan ja yritin nukkua vielä hetken, mutta kello soi.

Kuopus makaa punkassa edelleen. Ei halunnut nousta, sitä flunssaa pukkkaa. Nenä tukossa, kurkku kuiva ja kuulemma paha olla. Mitattiin lämpö ja sen verran kohollaan on, että saakin jäädä sinne punkkaan sitten loppupäiväksi. Sieltä yskimistä äsken kuului, vien kohta kuumaa mustaherukkamehua.

RUUSUNPIIKILLE oikein hyvää matkaa ja turvallista sellasta. Paljon myös voimia (teille molemmille) kaikin puolin ja " nähdään" sitten matkan jälkeen taas.

Mä kans tot imetysliiviasiaa oon tässä pohtinut, mutta päätynyt siihen, että kun en tässä vielä synnytä niin ei ole kiirekään niiden kanssa. Ja mä joskus alkuraskaudessa jo yhdet ostin. Noi tissit sillon venähti aika lailla ja päädyin ostamaan imetysliivit, koska ne oli kaikista tukevimmat ja kuitenkin joustavat. Eli yhdet mulla on jo ja toiset hankin sitten loppukuusta. Niillä on tultava toimeen ja jos ei tulla niin sitten ei. :)

Mulle tuli eilen kamala närästys ja päädyin lopulta oksentamaan taas sitten tuntikausien jälkeen syömisistä. Söin parin tunnin välillä kaksi kipollista riisipuuroa ja ihan kaupan mansikkakeittoa ja se oli sitten se mansikkasoppa mikä sen teki. Hapanta sellasta sieltä pulppus mahalaukun pohjalta, muttei puurosta näkynyt jälkeäkään. Että enpä sitten syö enää mansikkakeittoa! :(

Oli mulla joku asia vielä, mutta eihän se nyt taaskaan tule mieleen. Lähden tästä laittamaan junnulle sitä mehua. Ja ehkä sitten menen itsekin nukkumaan.

Papu ja Hermanni 34 *pokspoks*

Vierailija
26/44 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetysliivit:mulla muutamat vanhat olemassa ja niillä ajattelin päästä alkuun(triumphin mamabel softit)ja ostan sitten 1-2 uudet jos tarve vaatii.

Mulle yleensä ei alkuun oo sopinut kaarituelliset imetysliivit kun rinnat täynnä maitoa on kaarituet painaneet kurjasti.Mutta sitten myöhemmin on kiva kun on kaarituelliset.

Sairaalakassi:itselleni en oo pakannut vielä.Vähän lähempänä la sitten.Vauvan kassi on kutakuinkin valmis.

En kuitenkaan sinne sairaalaan ota itselleni muuta kun alusvaatteet,kosteusvoiteen,hammastahna+harja,dödö,ripsari,huulirasva ja hiusharja lenksuineen.Sekä liivisuojat ja siteet.Sairaalan pesunesteet käy sen hetken mulle ihan mainiosti.Mies sitten tuokoot kotiutumisvaatteet perästä päin.

(.)eilinen oli kummallinen kipuilu päivä.Vein pojat puistoon pitkästä aikaa ja vedin heitä pulkassa sen puiston ylämäen.Sitten itse kiertelin pari tuntia keskustassa haahuilemassa.Iltapäivästä sitten massua kivisti ja sattui.Nivusiin ja lantioon kolotti.Istumaan ja istumasta ylös oli työn ja tuskan takia.Vauvakin sitten illalla päätti alkaa kunnon taukojumpat ja ainakin tuntui taas kääntyvän täysin ympäri.Ihan uskomatonta miten vatsanahka venyi ja jäseniä tunki ulos milloin kyljestä milloin mistäkin.

Mulla on seuraava neuvola vasta rv 35.Montaa nla käyntiä ei mullakaan oo tullut,muutaman siirsin alta pois kun jouduin sielä polilla käymään.Multa toi sf-mittakin on otettu vasta 2 kertaa.

Ens torstaina on se odotettu painoarvio ultra.Ihan mielenkiintoista mennä sinne.Ja ylipäätään mielenkiintoista aikanaan nähdä osuvatko ultran arviot ollenkaan oikeaan,hiukan epäilevä olen kun jo kerran on pa heittänyt liki 1kg alakanttiin...

Pojat taas puistoon ja menen äitini kanssa kaffelle.

Kirpputoripaikankin tyhjensin eilen ja ihan kivasti oli tavarat vaihtaneet omistajaa.Ei tullut kuin 2 kauppakassillista vaatetta takaisin ja ne heitin UFFin laatikkoon.Tienesti oli sellainen 180e johon enemmän kuin tyytyväinen.

Niin ja huomenna menen ystävälle jolta saan kaukalon ja kantoliinan lainaksi ja samalla katson heille pieneksi jääneitä vaatteita vauvalle.Kivaa!

Kaksosten raattaatkin saatiin ystäviltä,carenan rattaat erillisillä istuimilla niin että toinen voi istua ja toinen maata.Tosi siistit oli.Ihanaa kun on ystäviä ympärillä!!

L+5+rv 33*poks*

Vierailija
27/44 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko pitkä tukkaiset vauvat???=)

Huomaan myös että esm banaani närästää.Ihme juttu!

Vierailija
28/44 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut aamulla nousta rautatablettia ottamaan, joten otin sen vähän myöhemmin ja nyt on kamala nälkä eikä saa syödä :(.

Eilen oli maha tosiaan kipee siitä neuvolan painelusta ja illalla tuli pari tosi kipeetä supistusta, siinä huohottelin ja äkkiä jumppapallon päälle lantiota pyörittelemään. Vähän säikäytti, mutta onneksi loppuivat. Sitten vielä kun laitoin poikaa nukkumaan niin poika hyppäs täysiä mahan päälle ja sattui niin p**keleesti, säikähdin, että nyt varmaan istukka irtoo kun on tossa etuseinässä, onneksi ei ja vauvakin jumppasi tasaiseen tahtiin mahassa.

Eilen sitten herkuteltiin laskiaispullilla, oli hyviä! Kyllä mies oli hyvillään kun tuli töistä ja kotona odotti ruoka ja laskiaispullat :). Tänään sitten haaveilen niistä mokkapaloista, ei vain taida löytyä kaikkia tarpeita kaapista.

Ai niin, taas meinasivat neuvolassa, että ihan iso vaavi tuolla mahassa kasvaa tai hyvän kokoinen. Minkähän jättiläisen saan puskea ulos, pitäisköhän unohtaa ne mokkapalat...

möhkis ja tiitiäinen 33 *poks*

Vierailija
29/44 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, eli muakin närästää vaikka tiitiäinen on tosi alhaalla ja tosiaan banaani närästää, eli se on jäänyt suosiolla pois.

Mulla on parit imetysliivit, sellaiset tosi surkeet d-kuppia, ei löytynyt ton kokosia muita ja sitten on hyvät tukevat c-kuppia ja sitten mulla on parit tavalliset kaarituettomat liivit. Yhdet imetysliivit ajattelin ostaa, mutta en oikein tiedä siitä koosta...

Vierailija
30/44 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinkö siinä sitten kävi, että talvi olikin vain kahden viikon mittainen, voi voi .. Ainakin tänne et-suomeen on luvattu vesi/lumisateita tälle päivälle, joten ' voihan perhana' Juuri kun ostin tuon ihanan talvitakinkin, ja nytkö se pitää laittaa pois (?)

Täällä on mielipiteet menneet ristiin noiden ' pumppujen' kanssa. Itse olen ostamassa piakkoin pumpun ja en todellakaan tiedä mihin merkkiin sortuisi, mutta tietenkin olisi kiva, jos sillä saisi pumpattua liiat pois .. Täytyykin tänään mennä katselemaan, millaisia vehkeitä on markkinoilla :-))

Nuo Zeldattaren mainostamat liivit vaikuttivat ihan mukavan oloisilta, tarkoitan niitä imetysliivejä. pitäisiköhän tilata muutamat ? Ostin alussa tuollaiset halpisliivit muistaakseni Anttilasta (3kpl) mutta vain yhdet menee niistä päälle, joten uusia liivejä tarvitaan. Viikko sitten ostin (2kpl) ihan normiliivit, suomalaiset Nanson Finnwearit ja nekin on mukavat päällä, voisin käydä ostamassa samanalaisia muutaman parin. Liivit ovat ihan törkeän hintaisia, jos ostaa hieman paremmat, tuollaiset olkaimettomat taidan käydä ostamassa yöksi. Muistaako masuli, minkä hintaiset olivat Lindexissä ?

Mulla on kaikki hankittuna ' melkein' hankittuna vauvalle, puuttuu ainoastaan pumppu (itselle) septidin, sidetaitokset, suolaliuos, kuplaton ja vauvan amme, muuten on kaikki kondiksesa, mutta tänään meinaan mennä ostelemaan noita puuttuvia tarvikkeita.

Telma kyseli eilen tupakanpoltosta: En polta !!! Mutta, joskus nuoruudessa olen sauhutellut, lähinnä silloin, kun ollaan kavereiden kanssa oltu ulkosalla. Mutta jokaisen henk.koht.asia mitä tekee. Sanoisinko, että se on huono ja ruma tapa, ja onhan se tietenkin vauvan kannalta katsottuna, haitallista.

Laskiaispullista: Olen syönnyt kahdenviikon aikana 2 -nami nami ..

Ruusunpiikille voimia rankkaan reissuun !!!

(.) Kaikki hyvin. Toissa päivänä tein taas kympin lenkin ja ihmettelen kyllä omaa jaksamista ja hyvää vointia (?) Mutta saattaahan sitä vielä tulla kaikenlaisia kipuja (koputtaa puuta) Vauva liikkuu ahkeraan, ja nyt antaa jo isänkin kädelle kunnot potkut :-)) Kuten ruusunpiikki kirjoitti, niin kyllä tätä masua tulee ikävä .. Nyyh ..

Olen muuten ollut nyt viikon sellaisella terveellisellä ruokakuurilla. Eli aamulla syön VAIN 2 leipää, kahvi ja hedelmiä/tai viili. N.klo. 11 hedelmiä tai viili, lounaaksi keittoa ( ainoastaan keittoa) ja lasi vissyä, illalla n.klo19 salaattia tai jotakin muuta kevyttä, ja klo.21 viili,jogurtti tai puuroa .. Aivan ihana olo on ollut, paljoan kevyempi, ja paino ei ole noussut. Ja makean nälkäni olen koittanut sammuttaa belvita-patukoilla, menee ihan suklaasta, mutta kaloreita vain 130, kun saman kokoisessa suklaapatukassa on kaloreita n.300. Ja liikkua olen koittanut paljon, rupesi pelottamaan tuo painonnousu ja ahdistava olo.

Nyt kaikille hyvää viikonloppua t. emmi rv-32+

Vierailija
31/44 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruusunpiikille voimia matkalle ja ajelkaahan rauhallisesti. Vai samaa pumppua huudeltu :) Mulla oli kuopuksen kanssa Ainun sähkökäyttöinen ja ihan hyvin toimi.

Liiveistä: mulla on nyt noi Carriwellin liivit käytössä (ei imetysliivit) ja mulla on sen verran tiukka toi alareuna, ettei sitä kyllä ihan helposti vedetä rinnan yli, varsinkaan alussa. Ajattelin minäkin kuitenkin ostaa noi imetysliivit ja sit Babyidealla on ne kivat pitsisomisteiset, sellasetkin vois hankkia. Ne Lindeksin liivit maksaa varmaan n. 15-20e (sellaset kaarituettomat, aika rumat mun mielestä, mutta menee öisin).

Mä näin viimeyönä ihan hullua unta; meille oli tulossa eläimiä (lehmiä ja jotain sen tyylisiä). Sellanen kuljetusauto oli kaartamassa pihaan ja meitsi oli just jakamassa rehuja toisille (nyt saa Tappi hyvät naurut). Siihen heräsin, kun yritin jollekin selittää sitä rehun jakamista, itseänikin alkoi hymyilyttämään moinen uni.

( o )Napa on hävinnyt, sellanen muodoton muhkura tossa keskellä. Nyt on muuten ilmaantunut Linea negra(?), koko masun yli menee kaunis viiva. Hippu möyrii, vaikkei samaa tahtia kun ennen. Mä muuten pystyn edelleen nukkumaan selälläni, mitä en aikaisemmissa pystynyt. Taitaa olla syynä toi istukka etuseinässä. Turvotuksiakaan ei pahemmin ole, vielä menee sormukset sormiin. Ennen on pitänyt jo puolessavälissä jättää pois.

Tein eilen lapsille paistettuja banaaneita vanilija-rahka-kermavaahdon kera. Paistoin runsaassa voi-sokerisekoituksessa, jossa oli vähän kanelia mukana, mmmmm..... Nyt on jääkaappi tyhjennetty ja hedelmät käytetty, voipi taas ostella uusia.

Miehen housut pitää lyhentää, palailen kohta.

-m- ja Hippu rv 35+2

Vierailija
32/44 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosta närätämisestä, mua on alkanut taas ruisleipä ja kahvi närästää ja helposti tulee ylös, jos noita syö, plääh.

-m-

Vierailija
33/44 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kai se olisi aikaa minullakin kirjoitella ahkerammin tänne maaliksiin, tiistaina alkoi sairasloma ja kiitokseksi pukkasi heti muiden vaivojen päälle flunssan. Esikoinen (maaliskuussa 2-v.) on maaliskuun alkuun päiväkodissa kokopäiväisenä, siitä eteenpäin 2 pvä/vko ja gradu on valmis, eli mitäpä tässä muuta kuin aikaa... Yksi tentti vaan rästissä.

Nyt olenkin sitten alkanut valmistautua vauvan tuloon, kodin laittamista, masun silittelyä ja haaveilua. Onko täällä maaliksissa muuten paljon tamperelaisia? Onko ollut jotain tapaamisia tms.? En haluaisi ihan mökkiintyäkään...

Linda 32+6

Vierailija
34/44 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun on perjantai! Huomenna on kyllä tiukkaa ohjelmaa koko päivä, mutta sunnuntai enemmältikin sitten kotipäivä.

(.) olen jaksanut _yllättävän_ hyvin. Tottakai ajoittain närästää, kolottaa, väsyttää ja kivistää, mutta pääpiirteittäin kyllä pitää sanoa että voin hyvin. Selkä on ollut suht ok, sen kanssa olen oppinut olemaan. Jaksan elää aika normaalia elämää, tosin rauhallisemmalla tahdilla tosin. Ehkä sitä on taas oppinut kuuntelemaan itseään.

Painoa mulle on taas parissa viikossa tullut ihan kamalasti! Kurja homma, mutta vissiin näitä pyrähdyksiä tulee. Nyt on tullut vissiin 14kg yhteensä, jos ihan omasta lähtöpainosta katsotaan. Toivottavasti pääsen eroon ylimääräisestä!

Imetysliiveistä: mulla on jemmassa kahdet vanhat ja toivon että ne mahtuu ;-). Sitten mulla on yhdet Comfort -liivit, sellaiset verkkojutskat, jotka ovat alkuun äärettömän ihanat ja myös öisin. Mutta ah, sitä autuutta kun voi nukkua ensimmäisen yön ilman rintsikoita! Sekin on nimittäin lopun kaiken aika ärsyttävää ;-)

Meillä on vielä laskiaispullat tekemättä. Menee varmaan ensi viikonloppuun. Mutta kauralastuja leivottiin tytön kanssa eilen ja nepä onkin hyviä! (Ihmettelen sitten vielä, miksi paino nousee, kun tein ne oikeasta voista ja lorauttelin siirappia aika satsin... kröhöm.). Onneksi maltoin jättää kaakut kotiin, enkä kasannut niitä evääksi töihin ;-)

Tänä aamuna mietin pitkästä aikaa, teinkö oikean ratkaisun kun lopetin esikoisen hoitosuhteen. Hän on kolmevuotiaan vakaalla rintaäänellä sanonut, että hoitoon ei tule ikävä eikä hän tahdo mennä sinne, mutta ihan mukavaa siellä varmaan on kuitenkin kavereiden kanssa. No, päätös on tehty jo eikä jälkiviisaus kannata, mutta toivon että kuuntelin oikein omaa fiilistä ja lapsi viihtyy kotonakin... On niin ihana, että esikoinen odotta vauvaa jo ihan älyttömästi ja haluaa antaa aina vauvallekin iltasuukot ja -halit :-)

Telma ja vauveli 32+2

Vierailija
35/44 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin noi yöt oikein menee? Tuntuu että vaikka kuinka nukkuu niin ei oo yhtää levänny olo. :( Aamut vielä jaksaa hiippailla mutta illalla mä nukun jo sohvalle miehen kainaloon..sääli ettei se näe mua ollenkaan " pirteenä" , aina vaan rättipoikki :(

PAPU;

Hurjia noi sun painajaiset..mutta kai sä muistit kattoo oliks palomies hyvän näkönen? *virn Sori, ei saa vitsailla vakavalla asialla..mutkun ne yleensä sattuu olemaa ihan komeita :)

EMMI;

Älä suotta pelkää et talvi pois lähtis, vastahan se tuli..tänää on huono keli ja huomenna lauhaa, mutta sitte taas pakastaa ja lunta tupruaa :) Just katoin että multa puuttuu kai melkeesti samat tavarat vielä kun sultakin..kylpyvanna löytyy mutta muuten aikasta samat ostokset edessä.

MASULI;

Kiitä onneas että se oli vaan uni :D *yrittää pysyä hekotukseltaan jumppapallon päällä*...aijai..mitäs rehua sä niille muille " lehmille ja sen tapasille" jaoit? hihiii..ootkohan sä saanu musta vaikutteita?

Eikö selällää sitte pitäs voida enää nukkua? kyllä mä vaan voin..ihan hyvin..paitsi keskellä yötä kun kääntyy selälleen niin alkaa supistaa.

( . ) Plääh, mun pitäs mennä laittaa ajopeli piuhaan että pääsen sitä ulkoiluttamaan..se on seissy jo pari vrk eikä varmaan lähe käyntiin jos sillä ei käy vähän ajelemassa välillä..meinasin lähteä lähikylille kaupalle mut taitaa olla niin huono keli tulossa etten taida viittii lähtä ajelemaa..hurruutan vaan tohon lähikaupalle (sieltäki saa laskiaispullia!).

Mä en edelleenkään aina tiedä supistaako vai ei, masu on " kestopinkee" ..kai se muksu on niin iso jo ettei paljon tyhjää ja pehmeetä tilaa ole - jaiks.

Ylös nouseminen sängystä/tuolista..mistä vaan, saa aikaan semmosen inhan kivistyksen koko masussa..onko se supistus?

Eilen illalla oli kumma olo..ja on kai vähän tänäänkin, kaikki ruoka öklöttää vaikka eilen illallakin oli vatsaa koskeva nälkä..silti ei vaan maistunu. Aamulla menin nyt syömää ihan liikaa ja taas öklöttää :( onneks ei sentäs närästä..ainaka vielä!

Ai nii..tää kone taas vit#uilee..pääsen näköjään nettiin sillon kun konetta huvittaa laskea..siinä syy jos katoan.

Tappert ja Puksu 34+5 lähtee hakee postin ja laittaa auton piuhaa

Vierailija
36/44 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt meille pukkas jonku kumman vatsataudin/kuumeen nuorimmalle.Eikun Gefiluskuuri koko perheelle, nyt en nimittäin halua mitään rajua vatsatautia meille, kun koko syksy ja alkutalvikin ollaan sairastettu enempi vähempi.No, pitäisi toki mennä ohi nopeasti vaan eipä näistä taudeista koskaan tiedä.

Eilen sitten muhevan riidan päätteksi kävimme saunassa.Yhtäkkia alkoi kuulua lorinaa ja nousin jopa ylöskin, kun pelkäsin, että nytkö ne vedet meni.Laudeliina oli tosin märkä kunnolla, mutta taisi tulla kiukaasta se lorina.Toivon niin.Mutta jotain runsasta vuotoa on tänäkin aamuna ollut, joten uskon, että se on jotain muuta kuin lapsivettä.Edelliseltä kävin kerran turhan reissun tarkistuttamassa, että mitä vuoto on ja sanoivat että joskus loppuraskaudessa valkovuoto muuttuu tosi " nestemäiseksi" .Joten jäänpä odotteleen.Ainakin pieni mahassa liikkuu taasen tosi hyvin, parina päivänä on oikein täytynyt herätellä, jotta saisin sen kymmenen liikettä tuntumaan.

Kukas niistä Carriwellin imetysliiveistä mainitsikaan?Näyttivät tosi tukevilta ja itse kun tarvitsen isorintaisena kunnon tukevat liivit, ovatkohan nämä varmasti sellaiset käytössä?En haluais että imetysaikanakaan rinnat leviäisi kuin taikina joka suuntaan.Mietityttää vain se kaarituettomuus.Itsellä on yökäytössä ollut jotkin samantyyliset, ei aukeavilla kupeilla,jatkuu myöhemmin...

Vierailija
37/44 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

TAPPI; Missä ihmeessä sä asut!?? Täälläpäin palomiehet on kyllä kaikkea muuta, ko komeita.  Ei sillä, että olisin niitä koskaan tarkemmin tiiraillut.. ;) Mutta kun siinä unessa vaan joku tarras musta kii ja sit jo ponkasin ylös eli ei hajuakaan minkä näkönen se tyyppi oli, mut oma mies oli kyllä ihan syötävä, noinkin unenpöpperössä.. :D

TELMA; Kyllä sen sitten aika näyttää, että viihtyykö lapsukainen kotosalla. Ja ethän sä sinne höperöidy, kun käytte sitten perhekerhoissa ja muissa, joissa on kaikille teille omanikäistä seuraa..? (Sanoo ihminen, joka ei oo ikänä käynyt missään perhekerhoissa! :D Eipäs, kun olenpas.. Seurakunnan kerhossa kävin, kun junnu oli pieni.)

LEANNA; Sulla, kun noita ipanoita on jo niin runsahasti entuudestaan ja eka kerta nyt, ko närästää niin oliko ne kaikki sitten kaljuja syntyissään? Oishan se nasta nähdä miten tämä hius-juttu pitää paikkansa. ;) Tosin meillä kun poikaa ootellaan niin kalju isänsä varmaan purskahtais katkeraan itkuun, jos poitsulla oiskin sellai piiitkä tuuhea tukka. (Tosin mistä sekään tulis, ko ei äipälläkään paksua hiusta päässä kasva..?)

Ai se on se banaanikin yks närästävä tuote? Ehkä jätän senkin sitten suosiolla poies. Kamala.. Mitähän tässä sit voi enää syödä? Alkaa kyllästyttää toi helvetin (anteeks turhan voimakas sanamuoto) oksentelukin.

Mulla täällä yks neiti leikkii pikkuautoilla jaloissa. Se on tää matto.. Noh, onhan se kiva, että on jotain ¿uuttakin¿ tekemistä joskus. Laittakaa tekin vaan kaikkea piiloon kolmeks vuodeks ja taas kelpaa! :D Tässä vaan mietin, että mistä tuo lapsi on mielikuvituksensa saanut? Mie aina ollu sellai tönkkö jäykkis ja ilman leikki-ideoita. Neiti kohta 7v. ja leikkii autoilla ihan innoissaan. Tosin on niillä isät ja äidit ja muu suku ja ne laulavat ja on tyttöjä ja poikia jne, et kyllä siellä ne tyttöjen jutut on taustalla jossain. 

Nyt lounasta laittamaan.

Papunen

P.S. Mulla ois yks aika hauska juttu, jonka sain sähköpostissa kaverilta. Jospa paan sen tänne ja vien taas vähän palstatilaa..?

Vierailija
38/44 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti ja isä istuivat katselemassa televisiota. Äiti sanoi: " Minua

väsyttää ja alkaa olla myöhä. Taidan lähteä nukkumaan" . Hän käveli

keittiöön, heitti ohimennen pari tuolille jätettyä vaatetta

pesukoneeseen, silitti yhden paidan ja ompeli irronneen napin. Hän teki

muutaman voileivän valmiiksi aamua varten, otti pakastimesta sulamaan

lihaa seuraavan päivän päivälliseen, tarkisti onko aamiaismuroja

riittävästi ja täytti sokeriastian. Hän keräsi pöydälle jätetyn pelin

palat laatikkoon, kattoi pöytään lusikat ja mukit aamiaista varten ja

latasi kahvinkeittimen valmiiksi. Sitten hän laittoi keittiön puhelimen

lataukseen ja pani puhelinmuistion oikealle paikalleen. Hän kasteli

kukat, tyhjensi roskakorin ja ripusti pari pyyhettä kuivumaan.

Hän haukotteli, venytteli ja suuntasi makuuhuoneeseen päin pysähtyen

eteisen pöydän ääreen, jossa hän kirjoitti lapun opettajalle ja jätti

rahaa retkeä varten sekä nosti tuolin alle pudonneen tehtäväkirjan

pöydälle. Hän kirjoitti syntymäpäiväonnittelut perhetutulle, liimasi

postimerkin ja sulki kuoren, kirjoitti kauppalapun ja laittoi molemmat

käsilaukkuunsa.

Kylpyhuoneessa hän puhdisti kasvonsa 3-in-1-puhdistusmaidolla, levitti

yövoidetta ja harjasi hampaansa ja viilasi kyntensä. Isä huusi

olohuoneesta: " Eikö sinun pitänyt mennä nukkumaan?"

" Olen menossa" , hän vastasi, vaihtoi veden koirankuppiin, nosti kissan

ulos, tarkasti että ovet olivat lukossa ja pihavalo syttyi. Hän

kurkisti lasten huoneisiin, sammutti yölamput, stereot, cd-soittimen ja

television, ripusti lattialta nostamansa paidan naulakkoon ja keräsi

likaiset sukat, sekä kävi lyhyen keskustelun yhden lapsen kanssa, joka

vielä valvoi koulutehtäviään tehden.

Makuuhuoneessa hän laittoi herätyskellon soimaan, otti esiin seuraavan

päivän vaatteensa, oikaisi kenkätelineen ja lisäsi kuuden tärkeimmän

tehtävän luetteloonsa kolme asiaa. Hän kävi makuulle ja lausui

iltarukouksensa.

Samoihin aikoihin isä sammutti television, sanoi - ei erityisesti

kenellekään sanojaan osoittaen - menevänsä nukkumaan. Ja meni.

Mitäs kummallista tässä nyt oli? Oletko koskaan ihmetellyt miksi naiset elävät miehiä kauemmin??

EMMEHÄN ME EHDI KUOLLA AIKAISEMMIN KUN ON NIIN PALJON TEKEMISTÄ!!!!!

Lähetä tämä viesti muutamalle naisystävällesi, he ilahtuvat siitä

varmasti, ja mene sitten NUKKUMAAN!

Vierailija
39/44 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan sama ongelma kuin Tapillakin näyttää olevan... Minäkin nukun yöt tällä hetkellä ihan suht hyvin, mutta koskaan aamuisin ei ole levännyt olo. Tällä hetkelläkin mua väsyttää aivan vietävästi... Tosin mun yö kyl meni asioita mietiskellessä!! Mun isäni joutui eilen sairaalaan. Ei se mitään vakavaa ole, mutta aina sitä pelkää pahinta... Vieläkin on vähän sekava olo, vaikka tiedän et kaikki on suht ok!!

Poika on jo päiviksillä, joten kerkeän hyvin taas kirjoittelemaan kuulumisiani... :) Laskutkin pitäisi maksaa! Noh, nekun maksaa niin tili onkin sitten taas melkein tyhjä. Jollakin muullakin (anteeksi kun en muista nimimerkkiä) oli sama ongelma... Eipä näillä kodinhoidontuilla kauheasti juhlita! Omat menot kyllä saapi unohtaa, jos meinaa laskuja maksella... :/

K@tju: Meidän pikkuinen pyllisti niin sopivasti, ettei sukupuolta voinut olla huomaamatta. Eli oli niin selvä juttu, et sokeakin sen olisi nähnyt. Minä sitten vaan varmistin asian lääkäriltä ja kyllä mä ihan oikein näin... :)

Tappi: Ainakin EKKS:ssa oli viime talvena ihan mieletön pula vauvojen myssyistä. Jos jonkun retaleen sieltä sai, niin joko se oli aivan liian pieni, et painoi rannut pienokaisen päähän tai sit se oli niin jättisuuri et oli päässä aina ihan vinksin vonksin!! Onneksi olin ottanut sen silkkimyssyn mukaan!!

Ruusunpiikki: Oikein turvallista ajomatkaa ja ajakaa todella varovasti, varsinkin jos kiire ei ole mihinkään!! Tsemppiä myös huomiselle, tiedän et raskasta tulee olemaan!! *halaus*

Papu: Ai sinäkin näet painajaisia! Mä en ole nyt piiitkiin aikoihin nähnyt. Esikoista odottaessa se oli todella yleistä... Inhottavaa!! Heräsin monesti hiestä märkänä tai sit saatoin herätä omaan huutooni!!

Leanna: Minäkin vien aika usein tavaroita kirppikselle myyntiin, varsinkin jos rahapula iskee... :) Viime kesänä mulla oli 3 viikkoa tavaroita kirppiksellä ja sain 350¿. Olen myös huomannut, et jos jaksaa pestä ja silittää kaikki vaatteet niin ne menee paljon paremmin kaupaksi... Nytkin tuolla olisi vaikka mitä myytävää. Jaksaiskohan ne viedä myyntiin??

Imetysliiveistä... Mulla on kahdet imetysliivit ja ajattelin pärjätä niillä. Ne on todella hyvät. Ostin ne viime talvena KappAhlista ja oli todella edulliset. Maksoi vain 17¿/kpl. Ne on myös todella tukevat, kaarituelliset... En pidä kaarituettomista liiveistä. Täällä meillä päin toi oli ainoa malli, jossa oli tuet!! Otin yhden kuppikoon suuremmat kuin normaalisti ja ne kyl oli aavistuksen liian pienet... Mut jos nyt ei sit tissit niihin mahdukaan, niin menen kyllä ostamaan uudet samalaiset...

Mutta nyt ajattelin herkutella muutamalla Fanipalalla... (Löysin pussin eilen kaapista, kun etsin tomaattipyrettä)Saapi nähdä kuinka monta niitä oikein tulee syötyä!! :) Niihin iskee aian ihan mieletön himo.

Hanna-herkkupeppu ja " Vilkas"

PS. Masuun ei mitään uutta!!

Vierailija
40/44 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uupu: mulla on ihan sama ongelma. Välillä lorahtelee housuihin kun kannusta kaatamalla (tai ainakin tuntuu sille). Mäkään en viitsis tonne Kättärille sen takia lähteä, viime raskaudessa kävin, joten taidan tyytyä tohon sun saamaan diagnoosiin. Ja ens torstainahan mulla on taas nla.

Tappi: enpä tiedä mitä rehuja oli. Jotain vaaleaa mössöä se oli. Se oli sellasessa isossa neliönmuotoisessa tynnyrissä, missä oli pyörät alla ja kauhana sellanen " vanhanaikainen" jauhokauha. :D

Tulipahan taas kauppalista, meinataan kokeilla paria uutta juttuu, nami. Mies tosin lähtee su työmatkalle, joten sillon varmaan jotain ihan tavallista. Onneks äiti tulee tänne, niin saa rauhassa nukkua, kun on lapsenvahti (tarvittaessa) katon alla.

Jospa vähäks aikaa menis lepäämään ja sit hakemaan poikaa.

-m-