Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maidon vaikutus korvatulehduksiin??

26.03.2008 |

Oletteko huomanneet pienten lasten kohdalla (1-2v.) maidon /maitotalous tuotteidenlisäävän limaisuutta ja korvatulehdukseen sairastumista?? Itse olen asiaa pohtinut, mutta en ole vielä tohtinut jättää maitoa pois 1v3kk ikäiseltä lapseltamme. Nämä tämän talven toistuvat flunssat ja korvatulehdukset vain kyllästyttävät " hiukan" , ja olen miettinyt josko hetkellinen maidon pois jättäminen toisi helpotusta asiaan? Onko muilla vastaavasta kokemusta??

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin aikoinaan esikoisen kanssa homeopaatilla korvakierteen takia ja hän ehdotti maidon jättämistä pois ruokavailosta " lääke" kuurin ajaksi.

Vierailija
2/3 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon useimmiten vaivihkaa jättänyt maitotuotteita vähemmälle ja tarjonnut sit vettä ja mehua. Ja kun flunssa paranee niin sit taas normaalille maitoilulle (mikä sana!). Isommalla ainakin korvatulehduksia paljon vähemmän ja hän on jo oppinutkin, et flunssaisena ei juoda maitoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
28.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

maito ihan selkeästi altistaa korvatulehduksille. Aikanaan (1,5v iässä) hällä alkoi astma oireilemaan juuri korvatulehdusten yhteydessä, muutaman kuukauden sisällä joutui useita kertoja osastolle sairaalaan kun meni aina niin pahasti tukkoon korvatulehduksen aikana. Erään osastoreissun aikana pojalle tehtiin rutiinisti allergiatestejä, joista löytyi kananmuna- ja maitoallergiat. Kun maitotuotteet jätettiin pois, nuhaisuus, yskä ja korvatulehdukset loppuivat seinään. Nyt syksyllä (2,5v) lääkärit kehottivat kokeilemaan maitotuotteita, jogurtteja ja viilejä vähän enemmän, josko pystyisi jo syömään. Taas alkoi korvatulehduksia tulemaan. Kun taas jätimme maitotuotteet pois niin eipä ole ollut korvatulehduksiakaan.

Moni lääkäri on sitä mieltä että maito ei missään nimessä voi aiheuttaa korvatulehduksia, näin minullekin sanottiin. Eräs jopa kielsi jättämästä maitoa pois ruokavaliosta, kun allergiaverikokeen arvo oli niin pieni, ei voi olla silloin paha allergia, tämän lääkärin mukaan. Itse kuitenkin tein sen päätöksen että se jätetään pois ruokavaliosta. Onneksi, ties kuinka paha lapsen korvatulehduskierre ja astmaoireilu tänä päivän olisi...