Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koira puri 10-vuotiaan sairaalakuntoon

Vierailija
08.07.2024 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010550345.html

Taas on päässyt karkuun joku lutunen bull-taustainen halinalle, joka tappaa vain pusuillaan.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun pojan kimppuun hyökkäsi kaverinsa kultainen noutaja. Puri niin että poika oli melkein viikon sairaalassa ja läheltä piti ettei tarvinnut kättä amputoida. Siskoni tyttären päälle kävi niin ikään kultainen noutaja: puri nivustaipeeseen niin että tytöltä oli lähteä henki. Molemmat koirat oli niin sanottuja kilttejä perhekoiria. Pointtini on, että koira kuin koira voi olla hengenvaarallinen, rodusta riippumatta.

Olet täysin oikeassa, mikä tahansa koira voi olla aggressiivinen. Bull-tyyppiset koirat ovat siksi vaarallisimpia, kun omaavat tietynlaisen perimän. Kun tarraavat kiinni hyökätessään, niiden leuat menevät lukkoon ja koira ns.transsiin. Koiran saa irti ainoastaan kuristamalla eli vasta kun se menee tajuttomaksi. Kertomassani tilanteessa kultainennoutaja päästi irti pojasta, sillä käsi ei mennyt kokonaan poikki. Bull-tyyppinen koira ei olisi todennäköisesti irti pää

Et ole kovin pitkän linjan harrastaja. Minkään koiran leuat eivät mene lukkoon.

Koira ei mene ns.transsiin, vaan on päättäväinen. Aivan kuten vahtikoira työssään tai metsästyskoira metsästystilanteessa. 

Faktat kuntoon ensin. Muuten ihan hyvä viesti. Bull-rotuinen koira hyvästä pentueesta, hyvällä omistajalla ja koulutettuna ei ole sen vaarallisempi kuin toinenkaan koira. Eivät ne ole petoja. Pitää olla tosiaankin se hyvä, valpas ja geeneistä tietoinen omistaja. Itselläni on 32 vuoden kokemus eri bull-rotuisista koirista, ja kouluttanut niitä aika paljon, ollut näyttelyissä ja sporttitoiminnassa mukana. Joten kokemusta ln kertynyt.

Vierailija
22/28 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpi se on vaarallisempi susi vai kesykoira?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun pojan kimppuun hyökkäsi kaverinsa kultainen noutaja. Puri niin että poika oli melkein viikon sairaalassa ja läheltä piti ettei tarvinnut kättä amputoida. Siskoni tyttären päälle kävi niin ikään kultainen noutaja: puri nivustaipeeseen niin että tytöltä oli lähteä henki. Molemmat koirat oli niin sanottuja kilttejä perhekoiria. Pointtini on, että koira kuin koira voi olla hengenvaarallinen, rodusta riippumatta.

Olet täysin oikeassa, mikä tahansa koira voi olla aggressiivinen. Bull-tyyppiset koirat ovat siksi vaarallisimpia, kun omaavat tietynlaisen perimän. Kun tarraavat kiinni hyökätessään, niiden leuat menevät lukkoon ja koira ns.transsiin. Koiran saa irti ainoastaan kuristamalla eli vasta kun se menee tajuttomaksi. Kertomassani tilanteessa kultainennoutaja päästi irti pojasta, sillä käsi ei mennyt kokonaan poikki. Bull-t

Vierailija
24/28 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

joo kultainen noutaja tappo meidän kylällä pari ihmistä ja beagle on kans helvetin moinen ihmisten tappaja.lapsi kanto äsken ulos meidän beaglea puri käden irti.

Vierailija
25/28 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä koirat pitäisi kieltää! Niinkuin ainakin Tanskassa on jo tehty. 

Vierailija
26/28 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki rakit voisi hävittää !

Vierailija
27/28 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä bull-rotuisia on haukkumassa aina eniten ne ihmiset joilla ei ole lainkaan kokemusta kys. roduista.

Kyseessä on viheliäinen kierre: rodulla on huono maine, ihmiset jotka haluavat koiran joita muut pelkäävät ottavat näitä ja hakkaavat ne käytöshäiriöisiksi ja kierre jatkuu. Olen tätä todistanut kerta toisensa jälkeen. Rotukiellot ei tähän auta koska samat ihmiset ottaisivat sitten rotikoita, dobbereita, todistetusti jopa noutajien vakavat hyökkäykset nousivat piikkinä Tanskassa missä koirarodut oli kielletty rotikoita myöten. Ja hyökkäystein vakavuusaste ei muuttunut, oli kyseessä sitten "pitbull" tai noutaja.

Omistin itse bull-rodun 10 vuoden ajan ilman yhtäkään läheltäpiti-tapausta. Minulta löytyy naamasta arvet saksanpaimenkoirasta (olin 8v) ja käsistä kultaisestanoutajasta (olin 13v). Oma pitbullini ei kertaakaan edes murissut minulle. Se oli aina hihnassa, koirapuistoissa käytiin vain koirakavereiden kanssa. Olisin valmis käymään jonkun koira-ajokortin jos se takaisi sen ettei isoja koiria päätyisi enää vääriin käsiin.

Vierailija
28/28 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki rakit voisi hävittää !

sekä työttömät ja narkit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän