Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä ketään ulkosuomalaista, joka lähti töiden takia ulkomaille eikä oo takaisin tulossa?

Vierailija
08.07.2024 |

Miten on?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lähdin reilu vuosikymmen sitten enkä ole palaamassa. Elämänlaatu ja elintaso on huikeasti parempi täällä.

Käyn suomessa kerran vuodessa pitkän viikonlopun verran ja senkin jälkeen tekee mieli päästä äkkiä takaisin kotiin.

Vierailija
22/45 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maastamuutto on suunnitelmissa. Olen maastamuuttaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin heti yliopistosta kandin saatuani. Olen enemmän käytännön ihminen, ja Suomessa ei pääse mihinkään sen alan töihin ilman maisterinpaperia. Halusin ihan vaan elää, kokea ja edetä työtä tekemällä. Joten jouduin ulkomailta hakemaan työn, kun Suomessa vaatimuksena maisteri. Sain työn, muutin, enkä ole ikävöinyt. Mul oli väkivaltaiset vanhemmat ja koulukiusaamista, niin eipä siinä ole, mitä ikävöidä. Olen melko läheisessä maassa Suomeen, niin ei ruokakaan kovin erilaista ole ja saunassa ja meren rannalla täälläkin käydään. Tunnen yhteenkuuluvuutta asuinmaani kulttuurin kanssa, kun olen sen ympärillä koko ajan ja elänyt aktiivista elämää. Kieli on hallussa.

Tulevaisuudessa saatan muuttaa johonkin uuteen maahan, mutta en Suomeen palaamista suunnittele. Suomessa on mulle liian "kankeeta", vaikea saada töitä, ei yhtä toimiva julk.terveydenhoito, ja kulttuurikin tuntuu mulle jo melko vieraalta kun olen asunut iät ajat asuinmaassani ja kotiutunut täysillä. Ja Suomessa ei ole sitä, mitä harrastan, että joka päivä ravintolaan-kahvilaan-hengaan ja jutteleen kaupungilla uusille ihmisille.

Vierailija
24/45 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne heräsi taas kaikki maailmanmatkaajat yhtäaikaa.  ; DDD

Vierailija
25/45 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole muuttanut, mutta käyn ulkomailla töissä.

Vierailija
26/45 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne heräsi taas kaikki maailmanmatkaajat yhtäaikaa.  ; DDD

No eikö hauska juttu, varsinkin, kun sitä kysyttiin?

Vierailija
27/45 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikolta näyttää: lakien perustuslainmukaisuutta ei valvo enää kukaan, rasismi on uusi normaali ja hyvinvointivaltiota ajataan alas.

Mistä voi suomalaisena tuntea vielä jonkinlaista ylpeyttä?

Miten Suomi on enää parempi maa kuin joku muu maa, missä on parempi ilmasto ja elämänlaatu?

Vierailija
28/45 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan ja pysytään 😆

Vierailija
29/45 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että yksikään tässä ketjussa asuu ulkomailla, siksi alapeukutin jokaista kommenttia! :DD

Vierailija
30/45 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko, että yksikään tässä ketjussa asuu ulkomailla, siksi alapeukutin jokaista kommenttia! :DD

Mielenkiinnosta kysyn, mikset usko?

Vierailija
31/45 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole sitten uskomatta. Itsellä tulee marraskuussa 48 vuotta ulkomaille muutosta. Tein koko aikuisen ikäni töitä täällä. Kultahäät tulossa 2 vuoden kuluttua. Paluumuutto ei ole koskaan ollut optio. 

Vierailija
32/45 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri kaltaisiasi id..tteja näkee ainoastaan Suomessa ja sen takia käyn välillä palstailemassa eipähän Suomi ikävä iske 😀

Vierailija
33/45 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiinnosta kysyn, mikset usko?

Hänen maailmassaan ulkomailla asuminen on varmaan niin erikoista ja hienoa, että vaikea kuvitella ulkosuomalaisen palstailevan.

Vierailija
34/45 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

32 vuotta ollut poissa Suomesta paluulippua ei ole 😎

Vierailija
35/45 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimaa kun taakse jäi

Mietin hiljaa mielessäin

Mitä siinä kertoisin

Kysyjille vastaisin

Vierailija
36/45 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi et usko? Asun ulkomailla, mutta palstailen täällä tosi paljon. Olen ihan av-palstan addikti.

Vierailija
37/45 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Up

Se on suomeksi "ylös". Taas pitää ulkosuomalaisten päteä ja esittää unohtaneensa äidinkielensä.

👏tässä taas only in Finland 👏👏

Vierailija
38/45 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taalla Japanissa kello alkaa olla jo niin paljon, etta on pakko menna nukkumaan, mutta sen verran, etta muutin tanne tyon, turvallisuuden ja kauniiden naisten vuoksi 7 vuotta sitten. En nae mitaan syyta muuttaa takaisin Suomeen. Okei, tyoelama on todella leppoisaa siella, mutta kaikki muu on huonommin.

Jokaisen incelin unelma on muuttaa Japaniin, mutta et te sinne pääse ja sinäkin vain esität aduvasi siellä jättämällä Ä:t ja Ö:t pois, niin näyttää vakuuttavammalta, mutta todellisuusessa olen animea katsova inceli. :DD

Katkeran suomalaisen naisen miesvihakommentti. Nuoret miehet muuttavat ja matkustelevat Japanissa juuri tämän takia, kun naiset ovat Suomessa heti haukkumassa inceliksi, jos mies muuttaa Japaniin tai edes matkustelee siellä.

Vierailija
39/45 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taalla Japanissa kello alkaa olla jo niin paljon, etta on pakko menna nukkumaan, mutta sen verran, etta muutin tanne tyon, turvallisuuden ja kauniiden naisten vuoksi 7 vuotta sitten. En nae mitaan syyta muuttaa takaisin Suomeen. Okei, tyoelama on todella leppoisaa siella, mutta kaikki muu on huonommin.

Jokaisen incelin unelma on muuttaa Japaniin, mutta et te sinne pääse ja sinäkin vain esität aduvasi siellä jättämällä Ä:t ja Ö:t pois, niin näyttää vakuuttavammalta, mutta todellisuusessa olen animea katsova inceli. :DD

Katkeran suomalaisen naisen miesvihakommentti. Nuoret miehet muuttavat ja matkustelevat Japanissa juuri tämän takia, kun naiset ovat Suomessa heti haukkumassa inceliksi, jos mies muuttaa Japaniin tai edes matkustelee siellä.

Tosi outoa ettei saa äät ja ööt tietokoneen näppäimistöön. Mulla on ranskalainen näppäimistö, mutta hyvin löytyy tästäkin äät ja ööt, kun vaihtaa vähän asetuksia. 

Vierailija
40/45 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan meitä, mutta miksi kysyt?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi