Ihmisten samannäköisyys
Hätkähdin kun näin youtubessa erään suomalaisen tyypin jonka naama, ilmeily ja ääni oli täysin samanlaiset kuin eräällä amerikkalaisnäyttelijällä. On muutamia muitakin kertoja tullut vastaan kun tietynlainen naamamalli ja puhetyyli on olleet melko samanlaiset joillain. Miten tämä voi olla näin että on tällainen "kokonaisuus" joka on niin paljon samanlainen vaikka ihmisellä pitäisi olla lukuisia eri tekijöitä jotka vaikuttaa ulkonäköön sun muuhun joten käytännössä ei pitäisi olla mahdollista että kadella eri tyypillä jotka ei ole toisilleen oletettavasti mitään sukua on naama, ilmeet ja ääni kuin toiselta kopioitu? Elämmekö simulaatiossa jossa ei loppujen lopuksi hahmojen luontivaiheessa ole kovinkaan monia erilaisia vaihtoehtoja ja tuloksena on saman näköisiä hahmoja?
Kommentit (72)
Löysin samaa näköä myös jazzpianisti Iiro Rantalata ja Jaajo Linnonmaasta. Sitten jos Salman Rushdie ja Desmond Tutu-vainaa yhdistetään ja vaalennetaan tulos niin tullenisi spykiatriukko Jari Sinkkonen. Tommy Tabermaniin kun laitetaan nokare Tom Pöystiä niins aadaan Jukka Leppilampi. Jari Levy ja Tommi Taurula melkein kuin veljekset
Esim. Monilla somaleilla on samat kasvonpiirteet, miksei meilläkin suomen kansalla omat
Toissapäivän Kalevassa oli juttua Hanna-Leena Korpelasta. Mietin että onkohan sukua makupalakokki Janne Pekkalalle. Tli niin mieleen Janne niistä muutamista kuvista. Hanna kun on omaa sukuaan Pekkala, miettii samalla luokalla lukiossa ollut
Armeijassa mun kaverit kutsu mua toisella nimellä, koska mä olin heidän siviilikaverin kaksoisolento. Kuulemma kaikki samaa. Mä en lähtenyt koskaan asiaa tarkistamaan, mutta oli hauska kun vuoden verran ihmiset kutsuu toisella nimellä :D
Itse olen kuullut olevani mustien hiusten aikana nuori Laila Kinnunen. Ja hääkuvassamme Marita Taavitsainen. Olin silloin vaalea, kuten Marita.
Naapurini näyttää siltä kuin olisi Marko Annalan, Veltto Virtasen ja 90-luvun alun Topi Sorsakosken sekoitus
Vierailija kirjoitti:
Muslimeja on mahdoton erottaa toisistaan.
Höpö löpö. Ehkä hekin ajattelevat, että suomalaisia on vaikea erottaa toisistaan: kaikilla turpeat alaposket, esiintyöntyvä leuka ja lyhyt, usein vieläpä hiukan pysty nenä. Lisäksi hailakat silmät, keltaiset silmäripset ja ohut, veltto tukka.
Vierailija kirjoitti:
Esim. Monilla somaleilla on samat kasvonpiirteet, miksei meilläkin suomen kansalla omat
Ja näin onkin : suomalaisilla ei useinkaan ole korkeita poskipäitä (paitsi karjalaisilla) eikä edes sinisiä silmiä (paitsi jälleen karjalaisilla), vaan pikemminkin vähäisesti sinertävä, hailakat harmaat. Ja ne posket ovat alaosassa naamaa, ja poskien tavoin myös jykevä leuka on eteenpäin työntyvä. Ja sivulta katsottuna suomalaiset ovat profiilittomia: nenää ei juuri näy, vaan nimenomaan se leuka vain.
Kerran tuli Junkeriin yks niiin kaipaamani henkilön näköinen tyyppi, että olin melkein varma, että on hän. Mutta totesin jälkeen päin, että ei se ollu, kyllä Kuhis olis mua moikannu 😃
Robert Patrick ja Norman Reedus ei ole sukua toisilleen mutta voisivat olla veljekset tai isä ja poika. Täysin samanlainen naama ja puhetyyli.
"Oletettavasti ei ole mitään sukua."
Tiesithän, että näissä jutuissa vain biologisilla sukulaisuuksilla on merkitystä. Ja niitähän kaikki eivät tiedä itsekään.