Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmisten samannäköisyys

Vierailija
08.07.2024 |

Hätkähdin kun näin youtubessa erään suomalaisen tyypin jonka naama, ilmeily ja ääni oli täysin samanlaiset kuin eräällä amerikkalaisnäyttelijällä. On muutamia muitakin kertoja tullut vastaan kun tietynlainen naamamalli ja puhetyyli on olleet melko samanlaiset joillain. Miten tämä voi olla näin että on tällainen "kokonaisuus" joka on niin paljon samanlainen vaikka ihmisellä pitäisi olla lukuisia eri tekijöitä jotka vaikuttaa ulkonäköön sun muuhun joten käytännössä ei pitäisi olla mahdollista että kadella eri tyypillä jotka ei ole toisilleen oletettavasti mitään sukua on naama, ilmeet ja ääni kuin toiselta kopioitu? Elämmekö simulaatiossa jossa ei loppujen lopuksi hahmojen luontivaiheessa ole kovinkaan monia erilaisia vaihtoehtoja ja tuloksena on saman näköisiä hahmoja?

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset matkivat toisiaan "klooneina", jotkut. Julkkiksista osalla on ihan sama ulkonäkö, samat palstiikkakirurgiset jutut, samat huulet, samat ilmeet, eleet, äänenkäyttö, sama bisnes, huulen nuoleminen jne. Aika hurjaa. Sitten vielä muutama trans matkii sitä tyyliä. Sama silmien siristys ja keinoripset, meikit.

Vierailija
2/72 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja samat mikroilmeet kasvoilla ja heilutukset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertaappas Floor Jansenia ja Liisa Ojantakasta

Vierailija
4/72 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiä on miljardeja, olisihan se eriskummallista jos maailmassa EI löytyisi toista hyvin samannäköistä ja -oloista ihmistä. Varsinkin kun ottaa huomioon trendit ja viiteryhmien suosimat pukeutumistyylit ja hiustyylit ja nykyään yhä suositumman naamojen täyttelyn ja leikkelyn erityisesti somepersoonilla ja julkkiksilla.

Vierailija
5/72 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko huomannu että Anna Abreu ja Alma Hätönen on syntyny samoihin aikoihin, samannäkösiä, pitusia jne mutta heillä on myös samat tatuoinnit? Koirankuvat reisissä.

Vierailija
6/72 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla on yksi suu ja nenä ja kaksi silmää. Aika väistämätöntä.

Vierailija
7/72 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munsta tuntuu että Kummelin Eero Kakko elikä Olli Keskinen on nyt aika paljon samannäjköinen kun UusiPäivässä näytellyt Aarne Juhani Laitala. Ja olisiko Laitala ollut 14 v sitten vähän kuin Olli Nyt. Samanpituisia ovat mutta 14 v ikäeroa. Myöskin Eino Siuruaisessa näen paljon sama kuin Kalle Päätalo-vainaassa. Sitten vielä täytyy sanoa että Heikki kinnusesta tuli aika paljon mieleeni muudan Lumijoella asuva sukulaiseni. En sitten tiedä kun Heikki on Raahesta peräisin  että onkoon heillä keitään yhteisiä esi-isukkeja tahi -äityliinejä

Vierailija
8/72 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla on yksi suu ja nenä ja kaksi silmää. Aika väistämätöntä. Ei oo kaikilla  happoa nenilleen kärtsyiseltä ukoltaan saaneilla pisteotsa-hinkkarengaspaljasjalka-sari-hinduilla ydes yhtää nenää, poikaiseni.

Vierailija
9/72 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vertaappas Floor Jansenia ja Liisa Ojantakasta

Tossaja vähän elitä ja ilmeitä. Voisin kuvitella Floorinhi puhuvan vähän samoin elkein

Vierailija
10/72 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootteko huomannu että Anna Abreu ja Alma Hätönen on syntyny samoihin aikoihin, samannäkösiä, pitusia jne mutta heillä on myös samat tatuoinnit? Koirankuvat reisissä.

Onkohan sama ihminen, elää ns kaksoiselämää. Ja kun on noin näkyvää ja salailematonta, ei kukaan tajua epäillä mitään. 

Vierailija
11/72 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan sama ihminen, elää ns kaksoiselämää. Ja kun on noin näkyvää ja salailematonta, ei kukaan tajua epäillä mitään. Ei oo mahrollista koska välillä täytyisi laittaa hinkinjatkot paikalleen  ja välillä ottaa ne pois. Ei simmoista elimistö kestäis

Vierailija
12/72 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä huomasin jotain samankaltaisuutta Pertti Jarlassa ja Tampereen Terossa (Tero Pekkanen). Ovatkohan setä ja veljenpoika? Ei kiuas kauas puusta puonnut?

Vierailija
13/72 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt ainakin kaksi äitini kaksoisolentoa. Ei ehkä kasvoista identtiset, mutta tyyli, ruumiinrakenne ja olemus. Siis että pistää silmään katukuvasta ja pitää katsoa toisenkin kerran ja vielä muistella aikatauluja. :D Äitini asuu eri kaupungissa ja ilmoittaa kyllä aina jos on tulossa tänne.

Vierailija
14/72 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut, kuten varmasti kaikki muutkin, elämäni varrella useissa eri opinahjoissa, työpaikoissa jne. Niissä tulee useinkin vastaan aiemmasta tuttujen ihmisten klooneja. Aivan kuin samat hahmot kopioituisivat vain pienin eroavaisuuksin yhteisöstä toiseen. Että jaahas, tämä on nyt Coopin versio Jaanasta jonka kanssa olin ammattikoulussa 20 vuotta sitten, ja josta on tullut vastaan jo monta eri mallia. 

Vierailija
15/72 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan sama ihminen, elää ns kaksoiselämää. Ja kun on noin näkyvää ja salailematonta, ei kukaan tajua epäillä mitään. Ei oo mahrollista koska välillä täytyisi laittaa hinkinjatkot paikalleen  ja välillä ottaa ne pois. Ei simmoista elimistö kestäis

Voisiko jompi kumpi osallistua siihen Sukuni salat tms. ja saisivat selville itsestäänselvyyden, eli että ovat oikeasti jotkut syntymän jälkeen erotetut kaksoset?

Vierailija
16/72 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt ainakin kaksi äitini kaksoisolentoa. Ei ehkä kasvoista identtiset, mutta tyyli, ruumiinrakenne ja olemus. Siis että pistää silmään katukuvasta ja pitää katsoa toisenkin kerran ja vielä muistella aikatauluja. :D Äitini asuu eri kaupungissa ja ilmoittaa kyllä aina jos on tulossa tänne.

Sulla on vaan äitiä ikävä.

Vierailija
17/72 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on vaan äitiä ikävä.

Ihan mahdollista <3

Vierailija
18/72 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dave Mustaine/ Mika Häkkinen

Tommi Mäkinen/ Rubens Barrichello

Vierailija
19/72 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin keskikokoisesta kaupungista pieneen kirkonkylään yli 30v sitten. Kun menin ensimmäistä kertaa kirkonkylän kirjastoon ja vein tiskille muutaman kirjan, kirjastonhoitaja sanoi, etten voi lainata enää mitään, koska en ole palauttanut aikaisempia kirjoja ja olen liian monta kertaa uusinut kirjastokorttini. Mieheni oli mukana ja todisteli, että ekaa kertaa täällä ollaan. Lopulta virkailija tämän uskoi.

Meni pari vuotta. Olin tilannut silloiseen kyläkauppaan yhden paketin. Kauppias alkoi motkottaa, että olisin tilannut tavaroita useamman kerran ja jättänyt ne noutamatta. Sain hänet lopuksi uskomaan, että olin ekaa kertaa hakemassa pakettia hänen liikkeestään.

Ilmeisesti minulla oli jonkun sortin kaksoisolento kirkonkylällä tuohon aikaan?

Vierailija
20/72 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin työpäivän jälkeen kollegan kanssa afterworkeille. Baarimikko sanoi mulle "Enkö mä just eilen antanut sulle porttikiellon?!?" Selitä siinä sitten, etten ollut siellä edellisenä päivänä. Vängättiin vähän aikaa, mutta uskoi se sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän