Mitä väärinkäsityksiä ihmisillä on sinusta?
Minua hämmästyttää usein se, että uudet tuttavuudet (ja jotkut sukulaiset) pitävät minua naisellisena. Yrittävät lahjoittaa vanhoja mekkojaan/ hameitaan/ korkkareitaan yms. hörhelöitä tai puhuvat meikkaamisesta yms.
Oikeasti pukeudun usein nuorten poikien osastolta ostettuihin vaatteisiin, vihaan turhanpäiväisiä keskusteluja (kodista, lapsista yms.) eikä minua voisi vähempää kiinnostaa mitkään meikkausvinkit.
Ihmettelen tosiaan miten huonoja ihmistuntijoita ihmiset ylipäätään ovat...?
Kommentit (70)
Olen kuullut että monet pitävät minua perinteitä arvostavana konservatiivisena ihmisenä. Johtuisikohan siitä kun olen pullea keski-ikäinen nainen ja tykkään leipoa.
Oikeasti olen polyamorinen ateisti, ja liikun säännöllisesti kinky-piireissä.
Osaan jutella vieraille ihmisille suhteellisen helposti, enkä aina välttele esilläoloa. Puhun isollekin ryhmälle näennäisen helposti. Lapset, ja nuoretkin, usein pitävät minusta, koska tykkään leikkiä ja heittäytyä välillä ihan hassuksi. Olen usein utelias ja hyvin usein avarakatseinen. En ole ensimmäisenä tuomitsemassa muita, vaikka olisi kyse kuinka erilaisesta tavasta elää tai olla. En lähde mukaan, jos ihmisistä puhutaan pahaa.
Tämän lisäksi olen pyöreä, vähän baby face, usein mekkoihin pukeutuva keski-ikäinen nainen.
Eli: olen tyhmänpuoleinen ja helppo, ja minua voi koittaa vähän huijata tai alentaa jollakin jutulla tai vitsillä, jota en kuitenkaan ymmärrä.
Väärin.
Olen älykäs, ja huomaan kyllä ne pienet ja ei niin pienet hubittuneisuuden ja ylimielisyyden häivähdykset toisten kasvoilla. Osaan sanoa ei, enkä miellytä muita millään tavalla saadakseni itselleni jotakin. Jos kehun, kehu on aito.
Valitettavasti ihmiset myös tuntuvat ajattelevan, että minulla olisi laaja ystäväpiiri ja että olisin aina menossa.
Väärin sekin. Menen paljon siellä täällä, mutta usein yksin, sillä en löydä samankaltaisia ihmisiä mistään. Missä olenkin, olen liikaa tai liian vähän tai liian outo.
(Kaiken lisäksi kuuntelen hevimusiikkia, ajan moottoripyörää, olen lähes sairaalloisen kiinnostunut lentokoneista. Seuraan politiikkaa, sekä kotimaista että kansainvälistä, olen historiafriikki JA kiinnostunut kaikenlaisesta mikä nyt muotia, kuten noituus. Olen vain ollut "in to it" lapsesta lähtien. Kasarin lapsena en saanut kiinnostukselleni ymmärrystä).
Mua luullaan varakkaan suvun korkeastikoulutetuksi vesaksi ja rikkaan miehen vaimoksi.
Todellisuus: tule duunariperheestä, olen käynyt kauppaoppilaitoksen ja sekin jäi kesken kun harjoittelupaikka tarjosi vakkaripaikan, olen meidän perheessä se joka pitää talouden pystyssä, mies kantaa päävastuun kodista ja lapsista ja harrastelee pienimuotoista yritystoimintaa josta tienaa lähinnä karkkirahaa.
Mua luullaan supersosiaaliseksi ekstrovertiksi. Olen ujo introvertti mutta taitava vetämään ekstorverttiä roolia tarvittaessa. Olen sen jälkeen ihan kauhean väsynyt ja tarvitsen aikaa yksin että palaudun.
Olen vaaleahiuksinen, hoikka ja kiltin näköinen. Todella usein ihmiset luulevat, että minua voi hyväksikäyttää ja komennella. Käskytetään lastenhoitajaksi, siivoamaan, kastelemaan kukkia. Oletetaan, että minua voi hyväksikäyttää. Luullaan, etten pysty kieltäytymään tai pitämään puoliani. Erehtyvät aina pahemman kerran. Toimin ammatissa, jossa vaaditaan auktoriteettia ja ohjataan ihmisjoukkoja. Minua on todellakin turha tulla komentelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Että olen avarakatseinen ja ajatuksistani moderni. Oikeasti olen erittäin konservatiivinen ja ahdasmielinen. Minusta yhden illan jutut, avioerot (monikossa ja löyhin perustein), polyamorisuus, pettämiset yms kertovat ihmisestä paljon, eivätkä mitään hyvää. Säälin vuoroviikkoasuvia lapsia. Bodycount kertoo ihmisestä persoonana paljon. Päihderiippuvuudet eivät ole mielestäni verrattavissa muihin sairauksiin, vaan nekin kertovat ihmisen luonteesta. Mielestäni sellaiset lapset olisivat oikeutettuja vahingonkorvauksiin, jotka ovat altistuneet vanhempien päihteiden käytölle. Tupakoijat, en edes aloita. Mielestäni paljon useampi asia pitäisi kriminalisoida, esim koulukiusaaminen ja nimenomaan vanhemmat vastuuseen.
Mutta mua pidetään ihan toisenlaisena ihmisenä. En edes tiedä miksi. Jos joku kysyy mielipiteitäni, kerron kyllä. Mutta spontaanisti en niitä missään kahvipöydässä julista.
Minulla taas päinvastoin. Minua pidetään konservatiivisena ja ahdasmielisenä, koska omat elämänvalintani ovat aika pitkälle konservatiivisia. Moni kuvittelee, että minun olisi vaikea hyväksyä elämäntapoja ja valintoja, jotka poikkeavat omistani.
Minun luullaan harrastavan paljon seksiä, ja minulla olevan vientiä jatkuvasti.
Todellisuudessa minulla on 3 sairautta intiimialueella enkä ole harrastanut seksiä 5 vuoteen, enkä koskaan ilman kipua. Näitä asioita kun ei voi nähdä ulkopuolelta. N29
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että olen avarakatseinen ja ajatuksistani moderni. Oikeasti olen erittäin konservatiivinen ja ahdasmielinen. Minusta yhden illan jutut, avioerot (monikossa ja löyhin perustein), polyamorisuus, pettämiset yms kertovat ihmisestä paljon, eivätkä mitään hyvää. Säälin vuoroviikkoasuvia lapsia. Bodycount kertoo ihmisestä persoonana paljon. Päihderiippuvuudet eivät ole mielestäni verrattavissa muihin sairauksiin, vaan nekin kertovat ihmisen luonteesta. Mielestäni sellaiset lapset olisivat oikeutettuja vahingonkorvauksiin, jotka ovat altistuneet vanhempien päihteiden käytölle. Tupakoijat, en edes aloita. Mielestäni paljon useampi asia pitäisi kriminalisoida, esim koulukiusaaminen ja nimenomaan vanhemmat vastuuseen.
Mutta mua pidetään ihan toisenlaisena ihmisenä. En edes tiedä miksi. Jos joku kysyy mielipiteitäni, kerron kyllä. Mutta spontaanisti en niitä missään kahvipöydässä julista.
Aika jännä ilmiö. Minua taas luullaan avarakatseiseksi huolimatta siitä, että elämänvalintani ovat todella konservatiivisia. Olen ollut samassa parisuhteessa 25 vuotta, ottanut mieheni nimen avioliitossa, yms. Mutta ehkä sitten se, että olen avoimesti ateisti, hämää ihmisiä luulemaan mua avarakatseiseksi.
Helsingissä minua pidetään n a t s i n a, kun minulla on siniset silmät ja vaaleat hiukset.
Varmaan vaikka minkälaisia väärinkäsityksiä. Johtunee ensisijaisesti siitä, että olen introvertti ja en päästä ihmisiä kovin nopeasti lähelleni johtuen huonoista kokemuksista.
Ne jotka viitsivät ja haluavat tutustua sanovat minun olevan todella mukava ja hyvä keskustelija.
Useimmat miespuoliset ystäväni luulevat minun olevan hyvin kokematon naisten kanssa, en ole jaksanut oikaista asiaa.