Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä väärinkäsityksiä ihmisillä on sinusta?

Vierailija
08.07.2024 |

Minua hämmästyttää usein se, että uudet tuttavuudet (ja jotkut sukulaiset) pitävät minua naisellisena. Yrittävät lahjoittaa vanhoja mekkojaan/ hameitaan/ korkkareitaan yms. hörhelöitä tai puhuvat meikkaamisesta yms. 

Oikeasti pukeudun usein nuorten poikien osastolta ostettuihin vaatteisiin, vihaan turhanpäiväisiä keskusteluja (kodista, lapsista yms.) eikä minua voisi vähempää kiinnostaa mitkään meikkausvinkit. 

Ihmettelen tosiaan miten huonoja ihmistuntijoita ihmiset ylipäätään ovat...?

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että en ole kokenut ikinä mitään pahaa, kun olen aina niin positiivinen. Se jopa loukkaa vanhemmiten, kun siihen alkaa kyllästyä. 

Tiedän rescue-eläimiä, mistä on sanottu samaa. Kun sellaisesta kaltoinkohtelusta selviää, kuten väkivalta ja nälkiinnytys, alkaa arvostaa elämää, eikä valita enää pikkuasioista. Tämä pätee siis jopa eläimellä. On muitakin tapoja reagoida, mutta joskus se menee näin. Ilo on tavallaan trauma tai osa sitä. Näen tätä hyvin paljon muissakin iloisissa ihmisissä.

Elämä ei aina ole sitä, mitä ulospäin näyttää.

Vierailija
42/70 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut mielletään usein sosiaaliseksi ja verkostoituneeksi ihmiseksi, todellisuudessa olen yksinäinen ihminen jolla on vain arkisin asiakaspalvelijan rooli päällä joka valahtaa kasvoilta välittömästi kotiin päästyäni. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taiteellisuuteen ja introverttiyteen taipuvana, olen helposti outo:).  Kuitenkin iloitsen niistä muutamista ihmisistä joita elämässäni on.  Olen heistä syvästi kiitollinen.

Vierailija
44/70 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että olen empaattinen. Oikeasti osaan teeskennellä empatiaa, koska siitä on hyötyä minulle.

Vierailija
45/70 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaan ihmisten reaktioista, että minusta saa hölmön puheliaat häslääjän kuvan ensinäkemältä. En kiellä tätä, olen hölmö häslääjä, mutta usein naurattaa ja surettaa miten reaktio muuttuu ylimielisestä arvostavaksi kun kerron taustastani, työstäni ja opiskeluhistoriastani. 

Olen kokenut paljon kiusaamista ja sosiaalista eristämistä muiden puolelta, joten vaikea ottaa millään tavalla vakavasti ihmisten muuttuvaa asennetta vain statukseni perusteella. Ymmärrän olevani outo ja suomalaisittain impulsiivinen ja eläväinen, ja se on ihan OK.

Vierailija
46/70 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että olen avarakatseinen ja ajatuksistani moderni. Oikeasti olen erittäin konservatiivinen ja ahdasmielinen. Minusta yhden illan jutut, avioerot (monikossa ja löyhin perustein), polyamorisuus, pettämiset yms kertovat ihmisestä paljon, eivätkä mitään hyvää. Säälin vuoroviikkoasuvia lapsia. Bodycount kertoo ihmisestä persoonana paljon. Päihderiippuvuudet eivät ole mielestäni verrattavissa muihin sairauksiin, vaan nekin kertovat ihmisen luonteesta. Mielestäni sellaiset lapset olisivat oikeutettuja vahingonkorvauksiin, jotka ovat altistuneet vanhempien päihteiden käytölle. Tupakoijat, en edes aloita. Mielestäni paljon useampi asia pitäisi kriminalisoida, esim koulukiusaaminen ja nimenomaan vanhemmat vastuuseen. 

Mutta mua pidetään ihan toisenlaisena ihmisenä. En edes tiedä miksi. Jos joku kysyy mielipiteitäni, kerron kyllä. Mutta spontaanisti en niitä missään kahvipöydässä julista.

Vierailija
47/70 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen "isotissinen kaunis blondi" (<- muiden ihmisten arvio), joten minua pidetään yksinkertaisena, ja ihmiset yllättyvät kun selviää, että olen mm. matemaattisesti lahjakas ja teen erittäin vaativaa asiantuntijatyötä. Minua pidetään myös ylimielisenä, koska olen ujo ja epäsosiaalinen ja mieluiten välttelen ihmisiä.

Vierailija
48/70 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen erittäin älykäs/intellektuelli nainen.

Toisinaan ihmiset automaattisesti olettavat minun olevan homoseksuaalisuustallissa todeten "et voi olla hetero, olet aivan liian fiksu ollaksesi heteronainen" tms. Olen näitä lesbospekulaatioita kuullut useita kertoja.

(Olen fyysisesti hyvin viehättävä ja naisellinen).

Ei nämä hassut heitot tosin minua mitenkään loukanneet ole, lähinnä hymyilyttäneet. Lesbonaisethan ovat tunnetusti varsin fiksua sakkia, otan sen siksi lähinnä kohteliaisuutena. 

Upea Sanna Marin on lesbonaisten kasvattama, tiesittekö? ;)

Vierailija
49/70 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua luullaan ulkonäön perusteella vähintään jonkin sortin katutappelijaksi tai pikkurikolliseksi. Olen sellainen 191 cm pitkä leveäharteinen ladonovi ruumiinrakenteeltani, ja pärstä sopii suoraan elokuvien väkivaltaisen jengirikollisen rooliin. Hankala arpeutuva ihottuma rystysissä näyttää siltä, että olen telonut nyrkkini tappeluissa ja nuoruuden fillarionnettomuuden seurauksena kasvoissa on isohko arpi. Ihmiset eivät todellakaan tule istumaan bussissa viereeni jos voivat välttää.

Todellisuudessa minulla on kaksi akateemista loppututkintoa, punaisia päin käveleminen lienee pahin tekemäni asia, harrastan esim. viherkasveja ja kirjallisuutta, ja itken kun näen eläimen kärsivän. Olen myös ahdistusherkkä, eikä minulla ole esim. ole ajokorttia, koska liikenne stressaa.

Kuvailit just mun unelmieni miehen. 

Vierailija
50/70 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska säännöstelen ja biasoin voimakkaasti antamaani informaatiota, enkä juuri liiku ihmisten ilmoilla, on oletettavaa että paljonkin. Toimintani on ollut muutaman vuoden lähes täysin verkossa ja sellaisissa piireissä, joihin kotikaupunkini reaalimailmalla ei luultavasti ole kontakteja. Sosiaalisessa mediassa on tilit, mutta sen eikä ostamieni verkkolevyjen jaettua sisältöä ole julkisesti nähtävillä poislukien jotain mitään sanomattomia huuhaa-videoita erinäisissä video-hostingeissa. Sosiaalisessa mediassa en kategorisesti hyväksy kaveripyyntöjä, tosin niitä ei ole onneksi tullutkaan. Voisi sukulaisten kohdalla herättää ihmetystä. Mainittakoion, että olen tehnyt somessa "harhautusoperaation", jolloin stalkeroijat tuskin ovat vielä vuosiin perillä profiileistani. Kaikki olemme tiedustelun kohteena, mutta jos sitä tietoa ei irtoa, niin osa jengistä pyrkii sitä kehittämään. Aina nämä omat kehitelmät eivät osu oikeaan. Suurin kiinnostuksen aihe on miksi en käy töissä. Myös missä olen ollut töissä ja mitä olen tehnyt työkseni kiinnostavat. Onneksi minulla on useimpien toimeksiantajien kanssa tiukat NDA-sopimukset, joten voin aina vedota niihin. Luulen että ihmiset tietävät minulla olevan auton, ainakin tietävät minulla joskus olleen auton, mutta mikä ja missä autoni on kiinnostaa kovasti. Luultavasti eivät ole nähneet kun autoilen jollain random-autolla öisin ja kaukana kotoani. Myös onko minulla ajokorttia kiinnostaa, koska liikkuu sitkeä huhu että olisin kertomuksesta riippuen juonut tai kaahannut korttini. Sitkeä huhu ollut liikkeellä jo toistakymmentä vuotta että seurustelisin erään eronneen naisen kanssa. Tosiasiassa minulla ei ole naisystävää. Minua eivät väärinkäsitykset haittaa, koska faktisesti en ole millään tapaa riippuvainen toisten mielipiteistä. 

Vierailija
51/70 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yhä keski-ikäisenä samassa painossa kuin 16-19-vuot. neitovuosinain. Ihmiset usein kysyvät, mikä on kauneuteni ja hoikkuuteni salaisuus. He olettavat minun syövän kuin lintu punniten vaa'assa jokaisen gramman tai treenaavan tunteja päivittäin.

Ei pidä paikkaansa alkuunkaan.

Elän askeesissa. En polta, olen absolutisti. Syön varsin runsaasti laadukasta, ravitsevaa kotiruokaa, en koskaan noutoruokaa. Juon 3 litraa vettä ja antioksidanttipit. teelaatuja per pvä. En laske kaloreita enkä lainkaan tarkkaile painoani, en juuri nyt edes omista vaakaa. Peili, xs-vaatekoon istuvuus, kropan kiinteys todentavat; silmäarvio riittää.

Treenaan tehokkaasti n. 30 minuuttia päivässä plus kasvojoogalihastreeni illalla. En koskaan käy missään kauneussalongeissa, pidän ulkonäköni yllä huokeasti täysin kotikonstein. Ihmiset usein hämmästelevät, miten näin simppelit metodit voivat toimia. Naiset tapaavatkin pyytää minulta vinkkejä ja neuvoja ihon/hiustenhoitoon, pukeutumiseen, ruoanlaittoon ja minä kysyttäessä heille kohteliaasti kerron.

Kiitos erikseen sukulinjalle poikkeushyvistä geeneistä.

Vierailija
52/70 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska säännöstelen ja biasoin voimakkaasti antamaani informaatiota, enkä juuri liiku ihmisten ilmoilla, on oletettavaa että paljonkin. Toimintani on ollut muutaman vuoden lähes täysin verkossa ja sellaisissa piireissä, joihin kotikaupunkini reaalimailmalla ei luultavasti ole kontakteja. Sosiaalisessa mediassa on tilit, mutta sen eikä ostamieni verkkolevyjen jaettua sisältöä ole julkisesti nähtävillä poislukien jotain mitään sanomattomia huuhaa-videoita erinäisissä video-hostingeissa. Sosiaalisessa mediassa en kategorisesti hyväksy kaveripyyntöjä, tosin niitä ei ole onneksi tullutkaan. Voisi sukulaisten kohdalla herättää ihmetystä. Mainittakoion, että olen tehnyt somessa "harhautusoperaation", jolloin stalkeroijat tuskin ovat vielä vuosiin perillä profiileistani. Kaikki olemme tiedustelun kohteena, mutta jos sitä tietoa ei irtoa, niin osa jengistä pyrkii sitä kehittämään. Aina nämä omat kehitelmät eivät osu oikeaan. Suurin kiinnostuksen aihe on

Psykopaatti 

Vierailija
53/70 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että olen empaattinen. Oikeasti osaan teeskennellä empatiaa, koska siitä on hyötyä minulle.

Mitä hyötyä?

Vierailija
54/70 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulen usein, että minua on pidetty ensin hyvin kylmänä ja myöhemmin hämmästellään, mistä moinen käsitys edes tuli kun olen niin lämminhenkinen.

Itse ymmärrän tämän oikein hyvin, sillä olen hyvin varautunut ja pidättäytyväinen uusien ihmisten kanssa. Kestää hetken "lämmetä". 

Vierailija
55/70 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulen usein, että minua on pidetty ensin hyvin kylmänä ja myöhemmin hämmästellään, mistä moinen käsitys edes tuli kun olen niin lämminhenkinen.

Itse ymmärrän tämän oikein hyvin, sillä olen hyvin varautunut ja pidättäytyväinen uusien ihmisten kanssa. Kestää hetken "lämmetä". 

Monet arvostelevat ulkoisen olemuksen perusteella toisia, eivät yksinkertaisesti ymmärrä erilaisia ihmisiä. Vahvempia ihmisiä luullaan monesti ilkeiksi tai pahoiksi ihmisiksi. Sama juttu.

Vierailija
56/70 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monet peilaavat toisessa ihmisessä itseään, ja luovat sitten käsityksiä ja mielikuvia siltä pohjalta. Ikään kuin näkevät ja selittävät toisen itsensä jatkeena, kaltaisena. Sitten kun se mielikuva ja todellisuus ei kohtaakaan, syntyy ristiriitoja ja se toinen aletaan nähdä kaikella mahdollisella tavalla outona ja kyseenalaisena kummajaisena, joka pitää pyrkiä muuttamaan itsensä kaltaiseksi, pukemalla vaikka sitten omaan kukkamekkoon.

Vierailija
57/70 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika monet peilaavat toisessa ihmisessä itseään, ja luovat sitten käsityksiä ja mielikuvia siltä pohjalta. Ikään kuin näkevät ja selittävät toisen itsensä jatkeena, kaltaisena. Sitten kun se mielikuva ja todellisuus ei kohtaakaan, syntyy ristiriitoja ja se toinen aletaan nähdä kaikella mahdollisella tavalla outona ja kyseenalaisena kummajaisena, joka pitää pyrkiä muuttamaan itsensä kaltaiseksi, pukemalla vaikka sitten omaan kukkamekkoon.

Eli ne jotka väittävät esim minua pahaksi ihmiseksi ovatkin itse pahoja? Käy järkeen tämä ajatus.

Vierailija
58/70 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua pidetään konservatiivisena vanhanaikasia arvoja kannattavana, rasistisena, sovinistisena koska

olen keski-ikäinen valko-ihoinen heteromies ja en hyväksy asiattomia tai pelkästään semanttisia perusteluja kun keskustellaan jostain aiheesta.

Vasemmistolaiset pitävät minua äärioikeistolaisena ja oikeistolaiset äärivasemmistolaisena. Todellisuudessa olen länsimaisen demokratian vankka kannattaja ja liberaali. Arvostan poliittisesti paljon sellaisia henkilöitä kuin Winston Churchill ja Martti Ahtisaari.

Vierailija
59/70 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ne jotka väittävät esim minua pahaksi ihmiseksi ovatkin itse pahoja? Käy järkeen tämä ajatus.

Mahdollisesti. Se on nimeltään projektio ja toiminta on projisointia. Ei se aina ihan noin yks yhteen mene ja mustavalkoista ole, mutta osalla ihmisistä minuus on jäänyt jäsentymättä ja omia taipumuksia nähdään toisessa, ei itsessä. Jonkin verran tuota tekevät kaikki (positiivisessa merkityksessä esim. rakastuminen: sinä olet ihana=minä olen ihana, vähän idealisaatiotakin mukana tässä tietysti), tosin arki pudottaa jossain vaiheessa maan pinnalle, ja se toinen onkin jossain jutuissa sitten ehkä vähemmän ihana.

Sitten jos se identiteetti on löyhissä kantimissa niin se projektio näkyy kärjistetysti siten, että toinen huutaa ja haukkuu sylki lentäen sen toisen maakuoppaan nimitellen ja vikoja listaten. Jos tämä toinen ei tästä provosoidu, hän huomaa piankin, että meuhkaaja kuvailee itseään, mutta kieltää täysin nämä ominaisuudet kaikin tavoin täydellisessä itsessään.

Vierailija
60/70 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hyötyä?

Narsismia.