Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kriteerisi vuokra-asunnolle?

Vierailija
08.07.2024 |

Kertokaas, mitkä asiat ovat teille kynnyskysymyksiä, kun etsitte vuokra-asuntoa - tai olisivat, jos etsisitte?

Isojen kaupunkien vuokra-asuntomarkkinat ovat nyt kuumimmillaan, kun opiskelijat etsivät asuntoja. Mutta kaupunkeihin muuttaa jatkuvasti myös työssäkäyviä, joilla on omistusasunto muualla tai jotka eivät heti halua ostaa omaa. Työssäkäyvillä voi olla erilaiset kriteerit kuin opiskelijoilla.

Kerro, mikä saa sinut sulkemaan kohteen sivut välittömästi?

Kommentit (509)

Vierailija
61/509 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tärkeintä on siisteys ja puhtaus ja se, että on moderni keittiö ja kylpyhuone. Tarpeeksi säilytystilaa. Ei meluisan tien varressa.

Et ole kuullut siivoamisesta? Ei se siisteys ole minkään asunnon automaattinen ominaisuus. 

Vierailija
62/509 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Parveke

-Edellinen wc/keittiöremontti

max 10 vuotta sitten tehty

-Tilava pakastinlokero tai erillinen pakastin

-Ylin kerros

-Talossa hissi

-Oma huoneistokoht. sauna

-Lattialämmitys 

-Ei asbestia tai hometta

-Runsas kaapisto tai erillinen vaatehuone

-Lukkosepän  asettama turvalukko

-Talon hyvä tai neutraali maine, ei poliisin vakiokohde

-Toimiva intranetti ja yhteisöllisyyden ilmapiiri

-Jos yksityinen va: luotettu status

(Toiveideni järjestystä en miettinyt tarkoin, spontaani kirjoitus ruokatauolla.)

Oletko vammainen kun tarvitset hissin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/509 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvällä paikalla, edullinen ostaa ja mahdollisimman hyvä tuottoinen.

Tällähetkellä kaksio,sillä niille on uusien asumistukinormien vuoksi eniten kysyntää ja niihin saa helpoimmin vuokralaisen. Esimerkiksi kolmiota ei kannata ostaa vuokrattavaksi, niiden kysyntä on heikkoa.

Mm hekalla on vuokraamattomia kolmioita 2732 kappaletta. Mikä indikoi hyvin sitä, että niiden kysyntä on alamaissa.

Asumistuet sotki kyllä tosi pahasti kolmioiden vuokrattavuuden ja vei monelta ihmiseltä hyvät tuotot. Itselläni ei onneksi ole niitä yhtään. Ainoastaan kolme yksiötä ja kaksi kaksiota.

Vierailija
64/509 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijainti ja hinta ovat oikeastaan ainoat isommat kriteerit. Pesutupa pitää olla myös. Haluan asua keskustassa ja pienessä asunnossa. Myin kaiken turhan tavaran pois kun muutin isosta syrjäisestä asunnosta nykyiseen. Olen lapseton sinkku ja vietän paljon aikaa kodin ulkopuolella töissä, matkoilla ja harrastuksissa. Asunto on melko huonossa tai tyydyttävässä kunnossa, mutta siisti ja saa pidettyä puhtaana. En enää halua isoja neliöitä ja tavarapaljoutta ympärille.

Vierailija
65/509 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun se pyykki ei ole aamulla kuivaa, se on yhä kosteaa. Kyllä minä nämä tiedän kun olen 5 henkistä perhettä pyörittänyt ilman kuivuria niin ei ole hetkeäkään etteikö talous olisi täynnä avattuja pyykkitelineitä ja mikään ei kuivu aamuun mennessä jos illalla laittaa kuivumaan. Sellaista ilmanvaihtoa ei ole kehitettykään mikä pyykit kuivaisi ja olen sitten asunut lähes 20 vuokra-asunnossa eikä sellaista ole vastaan tullut ja ne on ollut pääosin juuri rakennettuja eikä mitään vanhoja. Ja sitten se pyykkiteline, ihan oikeasti. En halua nähdä sitä missään.

Onko sinulla huono linkous koneessa? Kyllä minun pyykkini on kuivaa aamulla, jos illalla laitan telineeseen kuivumaan. Perheen kanssa tietysti pitää olla kuivausrumpu kun pyykkiä on enemmän, mutta noin periaatteessa jossain on vikaa, jos ei pyykki kymmenessä tunnissa k

Kuivurissa kuivatuissa vaatteissa on AINA se kuivurin haju. 

Vierailija
66/509 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen mitä velavanhapiiat tekee erillisellä makuuhuonekeskusteluihin kun se sänky on 60 cm leveä 😆🤣

"Erillisellä makuuhuonkeskusteluihin!? Mahdatko itsekään tietää, mitäs asiaa sinulla on.

Vierailija
67/509 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sijainti, hinta, koko, keittiön koko, tiskikone pitää olla ja valmius omalle pyykkikoneelle. Tarpeeksi säilytystilaa, ikkunalaudat kissalle plussaa.

Jep, ikkunalauta jonka katti kynsii pilalle. Huoh!

No jos vuokranantaja pelkää katin tekemiä vaurioita, niin ei ota meitä vuokralaisiksi. En kyllä itse tunne katteja jotka raapisivat ikkunalautoja, ehkä sitten jos ne päällystäisi jollain sisalilla tai muulla karhealla mutta se olisi melko outo ratkaisu.

Vierailija
68/509 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset joilla on vain halpoja Kiinavaatteita käyttävät kuivuria, sillä vaatteen kuluminen on heille se ja sama kun ostavat Sheinistä taas uuden. 

Vierailija
69/509 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun se pyykki ei ole aamulla kuivaa, se on yhä kosteaa. Kyllä minä nämä tiedän kun olen 5 henkistä perhettä pyörittänyt ilman kuivuria niin ei ole hetkeäkään etteikö talous olisi täynnä avattuja pyykkitelineitä ja mikään ei kuivu aamuun mennessä jos illalla laittaa kuivumaan. Sellaista ilmanvaihtoa ei ole kehitettykään mikä pyykit kuivaisi ja olen sitten asunut lähes 20 vuokra-asunnossa eikä sellaista ole vastaan tullut ja ne on ollut pääosin juuri rakennettuja eikä mitään vanhoja. Ja sitten se pyykkiteline, ihan oikeasti. En halua nähdä sitä missään.

Onko sinulla huono linkous koneessa? Kyllä minun pyykkini on kuivaa aamulla, jos illalla laitan telineeseen kuivumaan. Perheen kanssa tietysti pitää olla kuivausrumpu kun pyykkiä on enemmän, mutta noin periaatteessa jossain on vikaa, jos ei pyykki kymmenessä tunnissa kuivu: joko linkouksessa tai asunnon ilmanvaihdossa.

Ihan vaan sivuhuomautuksena, en minäkään halua nähdä kuivaustelinettä missään, en halua jättää kylppärin ovea auki, enkä myöskään pitää ikkunoita auki tai kuivattaa pyykkiä olohuoneen nurkassa. Haluan kuivausrummun eikä minun tarvitse sitä sen kummemmin perusteella, kuten ei tarvitse tuon toisenkaan kommentoijan. Jokaisella on omat kriteerinsä eikä siitä sen enempää.

Eri

Vierailija
70/509 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset joilla on vain halpoja Kiinavaatteita käyttävät kuivuria, sillä vaatteen kuluminen on heille se ja sama kun ostavat Sheinistä taas uuden. 

Tämä. Niillä on kaikki vaatteet t-paitoja, huppareita, collegepaitoja ja -housuja sekä legginsejä. 

Vierailija
71/509 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tärkeintä on siisteys ja puhtaus ja se, että on moderni keittiö ja kylpyhuone. Tarpeeksi säilytystilaa. Ei meluisan tien varressa.

Mikä tässäkin nyt on alapeukuttamisen arvoista 😂 

Vierailija
72/509 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Oletko vammainen kun tarvitset hissin?"

Oletko vähän yksinkertainen, paskaako se sinulle kuuluu! Kysyttiin ihmisten kriteerejä, he vastasivat. Pidä sinä huoli omista asioistasi ja kriteereistäsi. Ihme porukkaa täällä kun kuulustelevat muita kuka mistäkin, pyykin kuivauksesta tai muusta. Mitä jos sovitaan, että jokainen osaa itse päättää, kuinka pyykkinsä kuivaa.

Vierailija
73/509 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siisti ja uusi keittiö on kiva, mutta pyöreä pieni allas ja sellainen kamala puolikaaren muotoinen hana on ehdoton ei. Vanhat keittiöt on siinä parempia, että niissä on kaksi isoa tiskiallasta eikä mitään pakasterasian kokoista yhtä. Vituttaa aina huolella, kun näen että taas on rempattu ja laitettu liian pieni allas. Siinä tekee vaan tuhoa pinnoille, koska joskus ne pannut, pellit ja uuniritilätkin on pestävä. Sitten on vettä laskutilassa ja lattialla ja pöytäpinta naarmuilla.

Vierailija
74/509 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Parveke

-Edellinen wc/keittiöremontti

max 10 vuotta sitten tehty

-Tilava pakastinlokero tai erillinen pakastin

-Ylin kerros

-Talossa hissi

-Oma huoneistokoht. sauna

-Lattialämmitys 

-Ei asbestia tai hometta

-Runsas kaapisto tai erillinen vaatehuone

-Lukkosepän  asettama turvalukko

-Talon hyvä tai neutraali maine, ei poliisin vakiokohde

-Toimiva intranetti ja yhteisöllisyyden ilmapiiri

-Jos yksityinen va: luotettu status

(Toiveideni järjestystä en miettinyt tarkoin, spontaani kirjoitus ruokatauolla.)

Oletko vammainen kun tarvitset hissin?

Luultavasti vaappuen kävelevä täti jonka nilkat paisuneet kolminkertaisiksi. 

Vierailija
75/509 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä on löydyttävä:

- parveke

- tilaa pesutornille

- astianpesukone

- peilikaappi tai muu säilytyspaikka purkeille 

- uudenaikainen kylpyhuone ja keittiö

- avattavat tuuletusikkunat

Onko se käsin tiskaus niin vaikeaa? Avutonko olet? 

Käsin tiskaus on vittumainen kotityö enkä halua tehdä sitä kun tiskikoneetkin on keksitty. Haluan muutenkin tehdä niin vähän kotitöitä kuin mahdollista, onneksi nykyään niin moneen kotityöhön on apuvälineitä ja omaa työtä jää vain vähän.

Vierailija
76/509 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienuus ei ole haitta, ei parvekettakaan tarvita, pyykki kuivuu kylpyhuoneessa melko hyvin.

Jos saisin juuri millaisen haluaisin, erillinen keittiö, jossa ikkuna.  Ei ihan alimmaisessa krs.

Vierailija
77/509 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen mitä velavanhapiiat tekee erillisellä makuuhuonekeskusteluihin kun se sänky on 60 cm leveä 😆🤣

Erillinen makuuhuone on parempi nukkumisen kannalta vaikka yksin asuisikin. Ja minulla on 160 cm leveä sänky, ja neliöitä talossa 110. Keittiö saisi olla erillinen, ärsyttää nähdä tiskipöytä olohuoneesta, mutta kun talo on muuten OK, niin se on oikeasti pieni murhe.

Velaton velavanhapiika

Vierailija
78/509 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo kiinarytkyt on just sellaisia, joita ei voi rummuttaa kuivaksi.

Vierailija
79/509 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla huono linkous koneessa? Kyllä minun pyykkini on kuivaa aamulla, jos illalla laitan telineeseen kuivumaan. Perheen kanssa tietysti pitää olla kuivausrumpu kun pyykkiä on enemmän, mutta noin periaatteessa jossain on vikaa, jos ei pyykki kymmenessä tunnissa k

Tuossa olikin pointti se, että tuossa asunnossa on todennäköisesti puutteellinen ilmanvaihto. Mistä seuraa, ellei ole jo seurannut, kosteusvaurio. Kannattaa tarkkailla asiaa. Sinänsä jokainen saa kaikin mokomin käyttää kuivausrumpua.

Vierailija
80/509 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siisti ja uusi keittiö on kiva, mutta pyöreä pieni allas ja sellainen kamala puolikaaren muotoinen hana on ehdoton ei. Vanhat keittiöt on siinä parempia, että niissä on kaksi isoa tiskiallasta eikä mitään pakasterasian kokoista yhtä. Vituttaa aina huolella, kun näen että taas on rempattu ja laitettu liian pieni allas. Siinä tekee vaan tuhoa pinnoille, koska joskus ne pannut, pellit ja uuniritilätkin on pestävä. Sitten on vettä laskutilassa ja lattialla ja pöytäpinta naarmuilla.

Oliskin pyöreä allas mutta kun uusissa taloissa on kaikissa se suorakaiteenmuotoinen iso allas jossa ei ole edes tarpeeksi kaatoa, vesi ja lika jää kulmiin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi