Kriteerisi vuokra-asunnolle?
Kertokaas, mitkä asiat ovat teille kynnyskysymyksiä, kun etsitte vuokra-asuntoa - tai olisivat, jos etsisitte?
Isojen kaupunkien vuokra-asuntomarkkinat ovat nyt kuumimmillaan, kun opiskelijat etsivät asuntoja. Mutta kaupunkeihin muuttaa jatkuvasti myös työssäkäyviä, joilla on omistusasunto muualla tai jotka eivät heti halua ostaa omaa. Työssäkäyvillä voi olla erilaiset kriteerit kuin opiskelijoilla.
Kerro, mikä saa sinut sulkemaan kohteen sivut välittömästi?
Kommentit (509)
Nuo uudet tiiviit eteisovet voi muuten pitää loitolla rapussa kulkevien ihmisten metelin mutta jos joku painaa korvan oveen, niin voi kuunnella mitä asunnossa puhutaan. Siksi pitäisi välissä olla väli, ja sitten sisäovi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä on löydyttävä:
- parveke
- tilaa pesutornille
- astianpesukone
- peilikaappi tai muu säilytyspaikka purkeille
- uudenaikainen kylpyhuone ja keittiö
- avattavat tuuletusikkunat
Miksi pesutorni?
Koska haluan kuivata pyykit kuivausrummussa.
Koira perheessä vai?
Miksi kukaan haluaisi kuivata pyykkiään pesuhuoneesaan? Kesällä ne ei edes kuivu viikkoihin kun ilmankosteus on liian suuri. Se telineen väistelykin ottaa päähän kun ei siellä kylppärissä muutenkaan sitä tilaa ole.
Minä kuivaan, ja pyykkini kuivuvat vuorokaudessa. Asunnossani on tilava invavessa, ja tiedätkö että kylppärin oven voi jättää auki? Kuivausrumpua en käytä, se vie sähköä ja kuluttaa vaatteita.
Riittävästi neliöitä, hyvät säilytystilat, parveke tai muu vastaava, lemmikit sallittu, autopaikka, hyvät ulkoilumaastot, ei kauheasti lapsiperheitä lähellä. Viimeinen lähinnä sen takia, että lapsia kiinnostavat koirani, mutta koiraani ei kiinnosta lapset.
Vierailija kirjoitti:
Kun se pyykki ei ole aamulla kuivaa, se on yhä kosteaa. Kyllä minä nämä tiedän kun olen 5 henkistä perhettä pyörittänyt ilman kuivuria niin ei ole hetkeäkään etteikö talous olisi täynnä avattuja pyykkitelineitä ja mikään ei kuivu aamuun mennessä jos illalla laittaa kuivumaan. Sellaista ilmanvaihtoa ei ole kehitettykään mikä pyykit kuivaisi ja olen sitten asunut lähes 20 vuokra-asunnossa eikä sellaista ole vastaan tullut ja ne on ollut pääosin juuri rakennettuja eikä mitään vanhoja. Ja sitten se pyykkiteline, ihan oikeasti. En halua nähdä sitä missään.
Onko sinulla huono linkous koneessa? Kyllä minun pyykkini on kuivaa aamulla, jos illalla laitan telineeseen kuivumaan. Perheen kanssa tietysti pitää olla kuivausrumpu kun pyykkiä on enemmän, mutta noin periaatteessa jossain on vikaa, jos ei pyykki kymmenessä tunnissa kuivu: joko linkouksessa tai asunnon ilmanvaihdossa. Pakkasilla ilma on niin kuivaa, että se nopeuttaa pyykin kuivumista, ja kesällä taas voi pitää ikkunat auki, jotta ilma vaihtuu. Ihan mielenkiinnosta pohdin, miten voi olla mahdollista, että pyykki olisi vielä aamulla kosteaa.
Vierailija kirjoitti:
Sijainti, hinta, koko, keittiön koko, tiskikone pitää olla ja valmius omalle pyykkikoneelle. Tarpeeksi säilytystilaa, ikkunalaudat kissalle plussaa.
Jep, ikkunalauta jonka katti kynsii pilalle. Huoh!
Vierailija kirjoitti:
Ihan ykksökriteeri on jos haen kerrostaloasuntoa, niin asunnon on sijaittava ylimmässä kerroksessa. Muut tulee kaukaa perässä. Parveke ja erillinen makuuhuone myös on kriteereinä
Mun isä asui ylimmässä kerroksessa, tuli vedet läpi makkarin katosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä on löydyttävä:
- parveke
- tilaa pesutornille
- astianpesukone
Miksi pesutorni?
Koira perheessä vai?
Miksi kukaan haluaisi kuivata pyykkiään pesuhuoneesaan? Kesällä ne ei edes kuivu viikkoihin kun ilmankosteus on liian suuri. Se telineen väistelykin ottaa päähän kun ei siellä kylppärissä muutenkaan sitä tilaa ole.
Minä kuivaan, ja pyykkini kuivuvat
Jos minä jätän kylppärin oven auki niin silloin minä alan lämmittää asuntoa eikä vuokranantaja koska kylpyhuoneen lattialämmitys menee minun sähkölaskustani. Tämä on kaukolämmössä, mutta kylpyhuone kuuluu asukkaan kuluihin.
-Parveke
-Edellinen wc/keittiöremontti
max 10 vuotta sitten tehty
-Tilava pakastinlokero tai erillinen pakastin
-Ylin kerros
-Talossa hissi
-Oma huoneistokoht. sauna
-Lattialämmitys
-Ei asbestia tai hometta
-Runsas kaapisto tai erillinen vaatehuone
-Lukkosepän asettama turvalukko
-Talon hyvä tai neutraali maine, ei poliisin vakiokohde
-Toimiva intranetti ja yhteisöllisyyden ilmapiiri
-Jos yksityinen va: luotettu status
(Toiveideni järjestystä en miettinyt tarkoin, spontaani kirjoitus ruokatauolla.)
Vierailija kirjoitti: Taas näkee miten uskomattoman laiskoja ihmiset ovat. Fillarin kantaa kätevästi rappusia pitkin neljänteen kerrokseen (olen kantanut jo neljä vuotta). Astiat tiskaa nopeammin käsin ja pyykit voi kuivattaa telineessä vaikkaolohuoneen nurkassa.
Kaikesta muusta samaa mieltä, mutta pyykkejä en kuivattaisi olohuoneen nurkassa.
Hyvällä paikalla, edullinen ostaa ja mahdollisimman hyvä tuottoinen.
Tällähetkellä kaksio,sillä niille on uusien asumistukinormien vuoksi eniten kysyntää ja niihin saa helpoimmin vuokralaisen. Esimerkiksi kolmiota ei kannata ostaa vuokrattavaksi, niiden kysyntä on heikkoa.
Mm hekalla on vuokraamattomia kolmioita 2732 kappaletta. Mikä indikoi hyvin sitä, että niiden kysyntä on alamaissa.
Ihmettelen mitä velavanhapiiat tekee erillisellä makuuhuonekeskusteluihin kun se sänky on 60 cm leveä 😆🤣
Vierailija kirjoitti:
Ihan ykksökriteeri on jos haen kerrostaloasuntoa, niin asunnon on sijaittava ylimmässä kerroksessa. Muut tulee kaukaa perässä. Parveke ja erillinen makuuhuone myös on kriteereinä
Isä asui ylimmässä kerroksessa, tuli vedet makkarin katosta läpi.
Parveke/terassi etelään tai länteen. Oma sauna tai rajoittamaton käyttö yhtiön saunaan (esim. kerran viikossa klo x ei oo kiva). Tarpeeks tilava 55 neliöstä lähtien. Uusi tai hieno sen ei tarvi olla, mutta pinnat kuitenkin neutraalin väriset. Vaatehuone plussaa, mutta ei pakollista. Hinta max 700e/kk plus käyttökulut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Taas näkee miten uskomattoman laiskoja ihmiset ovat. Fillarin kantaa kätevästi rappusia pitkin neljänteen kerrokseen (olen kantanut jo neljä vuotta). Astiat tiskaa nopeammin käsin ja pyykit voi kuivattaa telineessä vaikkaolohuoneen nurkassa.
Riippuu varmaan, onko lapsia vai asuuko yksin. Minä yksinasuvana suorastaaan nautin astioiden käsinpesusta, enkä kaipaa pyykkitorniakaan, kun pyykkituvasta löytyy pelit ja vehkeet. Ja näin kesällä on ihana kuivattaa pyykit narulla ulkona. Asun yksiössä, mutta kyllä tännekin kuivaustelineen mahtuu levittämään, kun pitää tavarat järjestyksessä ja vähäisinä. Ei yön ajaksi levitetty teline haittaa, aamulla saa laittaa kasaan kun pyykit on kuivuneet.
Tiskikonetta käytetään siksi että se SÄÄSTÄÄ VETTÄ ja energiaa. Pyykinkuivauksesta olen samaa mieltä, kuivain kuluttaa vaa
Aika kauan saa tiskata käsin, ennen kuin tiskikoneen hankintahinta ja jatkuva käyttösähkö tulee lopulta edullisemmaksi. Ei käsitiskiäkään yleensä juoksevan veden alla pestä. Ei sen puoleen, mukava tuo kone on, meillä edellinen asukas sen oli asentanut, ei sitä kannata tyhjänpanttinakaan pitää.
Tärkeintä on siisteys ja puhtaus ja se, että on moderni keittiö ja kylpyhuone. Tarpeeksi säilytystilaa. Ei meluisan tien varressa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä on löydyttävä:
- parveke
- tilaa pesutornille
- astianpesukone
Miksi pesutorni?
Koira perheessä vai?
On uusavuttomia varten luotu myytti että kylppärin lattialammön pitäisi olla aina päällä. Kyllä siellä vesieristeet on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
Riippuu varmaan, onko lapsia vai asuuko yksin. Minä yksinasuvana suorastaaan nautin astioiden käsinpesusta, enkä kaipaa pyykkitorniakaan, kun pyykkituvasta löytyy pelit ja vehkeet. Ja näin kesällä on ihana kuivattaa pyykit narulla ulkona. Asun yksiössä, mutta kyllä tännekin kuivaustelineen mahtuu levittämään, kun pitää tavarat järjestyksessä ja vähäisinä. Ei yön ajaksi levitetty teline haittaa, aamulla saa laittaa kasaan kun pyykit on kuivuneet.
Tiskikonetta käytetään siksi että se SÄÄSTÄÄ VETTÄ ja energiaa. Pyykink
Mitä ihmettä käyttösähkö liittyy tiskiveden lämmittämiseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiskikonetta käytetään siksi että se SÄÄSTÄÄ VETTÄ ja energiaa. Pyykink
Nyt puhutaan vuokra-asunnosta. Ei sinne itse tiskikonetta osteta. Ja jos luulet että rasva lähtee astioista vaalealla vedellä niin hehe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun se pyykki ei ole aamulla kuivaa, se on yhä kosteaa. Kyllä minä nämä tiedän kun olen 5 henkistä perhettä pyörittänyt ilman kuivuria niin ei ole hetkeäkään etteikö talous olisi täynnä avattuja pyykkitelineitä ja mikään ei kuivu aamuun mennessä jos illalla laittaa kuivumaan. Sellaista ilmanvaihtoa ei ole kehitettykään mikä pyykit kuivaisi ja olen sitten asunut lähes 20 vuokra-asunnossa eikä sellaista ole vastaan tullut ja ne on ollut pääosin juuri rakennettuja eikä mitään vanhoja. Ja sitten se pyykkiteline, ihan oikeasti. En halua nähdä sitä missään.
Onko sinulla huono linkous koneessa? Kyllä minun pyykkini on kuivaa aamulla, jos illalla laitan telineeseen kuivumaan. Perheen kanssa tietysti pitää olla kuivausrumpu kun pyykkiä on enemmän, mutta noin periaatteessa jossain on vikaa, jos ei pyykki kymmenessä tunnissa kuivu: joko linkouksessa tai asunnon ilmanvaihdossa.
Minä en pohdi sen enempää kun nykyisin vien ne alakerran pesulaan ja ne on kolmessa tunnissa viikattuna kaapissani. Mutta jos nyt kämppää vaihtaisin niin siellä pitäisi olla kuivuri, koska en ala päiväkausia odottelemaan. Lisäksi kun vaatteet kuivuu narulla niihin tulee kummallinen haju, enkä pidä siitä. Kuivurista ne tulee raikkaina eikä ala haista kaapissakaan.
Etkö enää osaa tehdä ruokaa tavallisella liedellä?