Tajuan sen istuessani järven rannalla oman mökin rannassa, kuinka surkeaa monilla onkaan ja minä saan kaiken tämän henkisen hyvän. Miksi?
Miksi sinulle ei suotu tätä kaikkea ja minä olen kaiken saanut, osin ilman sen kummempia taitoja?
Kommentit (47)
En ole koskaan viihtynyt millään mökeillä. Ja merenranta on minun juttuni. Tai virtaava joki kuten Seine. Onneksi on mahdollisuus asua cityssä, nauttia merenrannasta, rantakahviloista, puistoista.
Nauti kun et tiedä paremmasta. Minä kuuntelen meren aaltoja ja meriharakan piipitystä. Taivas on pilvetön ja voin vaan nauttia.
Ei tarvi enää tehdä töitäkään. Ikinä.
Aloittajalle! Mun mielestäni on arvokasta, että huomaat olevasi onnekas ja sinulla on hyviä asioita elämässä - ja että toisaalta huomaat sen joskus kirpaisevankin eron ihmisten tilanteiden välillä. Ennen kaikkea ole kiitollinen nyt siitä hyvästä, mitä sinulla on ja mitä saat kokea! 🙂
Samalla nousi mieleen muistikuva monta vuotta sitten, kun olin paikalla eräässä ehkä Helsingin hienoimmista kirkkorakennuksista Agricolan kirkossa, siellä oli meneillään avarakatseisuudestaan, maltillisuudestaan ja suvaitsevaisuudestaan tunnettu Tuomasmessu. Muistan hyvin miten siinä tilaisuuden alussa pappi epävirallisesti puhui sekä niille joilla on nyt kaikki hyvin että niille, joilla on haasteita ja ehkä kärsimystäkin.
Hän kehotti ja rohkaisi niitä kiittämään joilla on hyvin ja antamaan mahdollisuuksien mukaan muillekin yli jäävästä hyvästä, ja puolestaan niille joilla on tarpeita kaipausta tai kärsimystäkin, hän vakuutti että pienimmätkin huokaukset, ajatukset ja rukoukset kuullaan. Hän viittasi siis johonkin ihmistä korkeampaan, sanotaan vaikka Jumalaan. Youtubessa lyhytvideo https://youtube.com/shorts/P7RsYTawXqY?si=6E9tNn4e5fhpffyA
Onhan sinulla hu*raamisen taito. Sillä pääsee nainen jo pitkälle.
Kivat sulle, jos tykkäät paikasta. " Onni ei ole sitä, että saa haluamansa, vaan sitä, että halua saamansa" (tai jotain sinne päin).
Missä on paremmin? Joku toinen pohjoismaa?