Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Työttömyys lisääntyy

Vierailija
08.07.2024 |

Jos katsomme elinkeinoelämän luottamusbarometreja, kaikki viittaa siihen, että työllisyystilanne tulee vielä heikentymään, kärjessään yhä rakentamissektori, sanoo S-Pankin ekonomisti Janne Ronkanen.

Työllisyyden heikkenemisen varmana merkkinä pidetty koko talouden palkkasumma laski huhtikuussa ensimmäistä kertaa sitten koronataantuman. Laskutahti kiihtyi toukokuussa, kertoi Tilastokeskus perjantaina.

Palkkasumma väheni toukokuussa melkein kaikilla yksityisen sektorin päätoimialoilla ja kokonaisuudessaan yksityisellä sektorilla 2,3 prosenttia. 

https://www.hs.fi/talous/art-2000010541902.html

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raksafirmat ovat nostaneet kustannuksia. Yksi tuttu halusi rakentaa terassin ja raksafirma olisi ottanut 6800 euroa siitä. Minä tein sen homman tutulle 2400 eurolla josta oma palkkioni oli 500 euroa.

Tuskin maksat veroja, palkkoja sivukuluineen, vakuutukset jne.

Eikös se työntekijä maksa itse veronsa omista rahoistaan eli palkastaan. Sivukulut eivät paljon tee siihen lisäksi, siis ne joita työnantaja hoitaa ja sen voit tarkastaa laskurilla netistä. 

Vierailija
22/24 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raksafirmat ovat nostaneet kustannuksia. Yksi tuttu halusi rakentaa terassin ja raksafirma olisi ottanut 6800 euroa siitä. Minä tein sen homman tutulle 2400 eurolla josta oma palkkioni oli 500 euroa.

Mistä sut voi palkata? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

+ 100 000 uutta työtöntä?? Vai miten sen piti mennä?

Vierailija
24/24 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia sama otsikko joka lehdessä. Juu varmasti aina vähentyy ja lisääntyy. Hmm. Ihmiset tarttuvat tähän syöttiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan