Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Työttömyys lisääntyy

Vierailija
08.07.2024 |

Jos katsomme elinkeinoelämän luottamusbarometreja, kaikki viittaa siihen, että työllisyystilanne tulee vielä heikentymään, kärjessään yhä rakentamissektori, sanoo S-Pankin ekonomisti Janne Ronkanen.

Työllisyyden heikkenemisen varmana merkkinä pidetty koko talouden palkkasumma laski huhtikuussa ensimmäistä kertaa sitten koronataantuman. Laskutahti kiihtyi toukokuussa, kertoi Tilastokeskus perjantaina.

Palkkasumma väheni toukokuussa melkein kaikilla yksityisen sektorin päätoimialoilla ja kokonaisuudessaan yksityisellä sektorilla 2,3 prosenttia. 

https://www.hs.fi/talous/art-2000010541902.html

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkijat taas ihmettelevät jumalan tekosia. Voin luvata että ihmeteltävää tulee lähiaikoina riittämään

Vierailija
2/24 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raksafirmat ovat nostaneet kustannuksia. Yksi tuttu halusi rakentaa terassin ja raksafirma olisi ottanut 6800 euroa siitä. Minä tein sen homman tutulle 2400 eurolla josta oma palkkioni oli 500 euroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho!

- Petteri Orpo

Vierailija
4/24 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raksafirmat ovat nostaneet kustannuksia. Yksi tuttu halusi rakentaa terassin ja raksafirma olisi ottanut 6800 euroa siitä. Minä tein sen homman tutulle 2400 eurolla josta oma palkkioni oli 500 euroa.

Tuskin maksat veroja, palkkoja sivukuluineen, vakuutukset jne.

Vierailija
5/24 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Janne on väärässä, kyllä hallitus tietää, ovat ihan itse laskeneet omilla laskukoneillaan että työllisyys nousee ja verotulot sen mukaan. Fake news, sanoisi eräs presidenttiehdokas.

Vierailija
6/24 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienennetään kansalaisten ostovoimaa entisestään ja ihmetellään sitten että kuis täsä ny näin. ALVin nosto tässä tilanteessa on mainio esimerkki siitä, miten hallitus hoitaa homman kotiin. Hups!

Vierailija
7/24 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus sanoi minulle sunnuntaiaamuna: Älä hae vieläkään töitä.

Vierailija
8/24 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän Suomen taloudessa ole ollut merkittävässä määrin kasvua 15 vuoteen. Mitä ihmeen nousuaikaa ekonomistit kärkkyvät?

Vierailija
9/24 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeällinen haittahallitus vie Suomea jyrkkää rinnettä alas monessa kohtaa. Miten nuo kehtaavat edes naamaansa näyttää? Orpon hallitus on täynnä ihan järkyttävän kelvotonta porukkaa.

Vierailija
10/24 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään, siksi saan töitäkin.

Vierailija
11/24 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuussa tulee taas ilmoitus, kuinka työttömyys on vähentynyt. Eli alkavat opiskelijat, inttiin menijät ovat poistuneet työkkärin listoilta. Hienosti vääristellään tilastoja.

Vierailija
12/24 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Janne on väärässä, kyllä hallitus tietää, ovat ihan itse laskeneet omilla laskukoneillaan että työllisyys nousee ja verotulot sen mukaan. Fake news, sanoisi eräs presidenttiehdokas.

Ihan tiedoksi teille emätintelineille, että hallitus ei säädä kansainvälisiä taloussuhdanteita. Melkein koko Eurooppa on taantumassa.

Vierailija
13/24 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elokuussa tulee taas ilmoitus, kuinka työttömyys on vähentynyt. Eli alkavat opiskelijat, inttiin menijät ovat poistuneet työkkärin listoilta. Hienosti vääristellään tilastoja.

Siinä puhuttiin palkkasummasta, huomasitko? Ei työttömyystilastoista.

Vierailija
14/24 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan tiedoksi teille emätintelineille, että hallitus ei säädä kansainvälisiä taloussuhdanteita. Melkein koko Eurooppa on taantumassa.

Eipä tietenkään, ja kun valtaosa kauppakumppaneista on Euroopasta... niin mihin se Suomen talouskaan siitä?

Vierailija
15/24 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häpeällinen haittahallitus vie Suomea jyrkkää rinnettä alas monessa kohtaa. Miten nuo kehtaavat edes naamaansa näyttää? Orpon hallitus on täynnä ihan järkyttävän kelvotonta porukkaa.

Kelvotonta porukkaa monella mittarilla.

Vierailija
16/24 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa kaikki, mikä liittyy asumiseen ja rakentamiseen ja remontoimiseen, on ylihinnoiteltua - varsinkin laatuun nähden.

Vierailija
17/24 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehdäänkö muissa Euroopan maissa samanlaista itsetuhoista talouspolitiikkaa vai ymmärretäänkö niissä, että lisäkurjistamista ei tarvita?

Vierailija
18/24 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan tiedoksi sinulle että on olemassa huumorilaji nimeltä sarkasmi. Käsi pois housuista ja googleta mitä se tarkoittaa.

Vierailija
19/24 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän Suomen taloudessa ole ollut merkittävässä määrin kasvua 15 vuoteen. Mitä ihmeen nousuaikaa ekonomistit kärkkyvät?

Tätä minäkin ihmettelen. Orpon hallituksen toimilla ei ainakaan saada muuta kuin lamaa aikaiseksi. 

Vierailija
20/24 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät tunne häpeää eivätkä empatiaa joten helppo tuuppia ihmisiä jyrkänteeltä alas. Nauravat päälle kun omaan taskuun vilahtaa muutama satatonnia korruptioeuroja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi