Miten saavuttaa elämässä yli 4000 euron kuukausipalkka?
Kommentit (142)
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa hyvät immeiset, että 4000:n euron bruttopalkasta jää kakkosella alkava summa käteen. Ei oo kummonen palkka siis.
Muistakaa hyvät immeiset että netissä puhutaa paljon paskaa.
-vero-asiantuntija
Vierailija kirjoitti:
Tienaan tuon verran ammattikoulupohjalta. Ei ole edes vaikeaa.
Perustamalla yrityksen ilman velkoja ja ilman yrityksen pääoman kasvatusta voi sitten siirtää kuukausi tulot suoraan palkaksi.
Vierailija kirjoitti:
Helppoahan tuo, tee vaan jotain mistä työnantaja hyötyy enemmän kuin 5 k kuukaudessa.
Ihmiset luulee että työantaja itkee onnen kyyneleitä ja antaa tuhansia euroja korvauksia kun joku tekee hyvin töitä. Totuus on että saat vain selälle taputuksen ja pienen kehun. Aina kannattaa työhaastattelussa miettiä oma palkka suhteessa elinkustannuksiin ja jos pomolle ei kelpaa lähteä kävelee.
Olen lähihoitaja ja tienaan helposti yli 4000e/kk. Teen yövuoroja ja heitän keikkaa.
Vierailija kirjoitti:
En osaa neuvoa, kun en palkkaani halua alentaa puoleen.
Oletettavasti se 8000 euron kuukausipalkka on yli 4000 euroa. AP halusi YLI 4000 euron kuukausipalkan, ei TASAN 4000 euron kuukausipalkan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa hyvät immeiset, että 4000:n euron bruttopalkasta jää kakkosella alkava summa käteen. Ei oo kummonen palkka siis.
Miksi sulla on veroprosentti 50%?
Koska Suomessa häviää vaalit veronalennuksia lupaamalla.
Vierailija kirjoitti:
Onlyfams kautta voi saada hyvät tulot vaikka ei osaa mitään
Ja hommaa voi hyvin jatkaa eläkeikään saakka, eli nykynuorison tapauksessa noin 70-vuotiaaksi!
Vierailija kirjoitti:
Paljonko stressiä olet valmis sietämään? Koulutustaso? Mitä uraa olet tähän mennessä rakentanut = työkokemus?
Sillä palkalla hommat saattaa valua myös vapaille mukaan.
Oman kokemuksen mukaan ne huonoiten palkatut hommat on kaikista stressaavampia. On kokemusta esim hotellisiivouksesta, feissaamisesta ja kiireisestä lounasravintolasta. Nyt olen koulutusta vaativassa työssä joka ei ole läheskään yhtä stressaavaa. Joo jonkun sähköpostin saattaa joutua lukemaan vapaa-ajalla mutta palkka kompensoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sulla on veroprosentti 50%?
Kakkosella alkava summa on noin 2700-2800 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota kaksi työtä, niin kuin hallitus toivoo.
Tai ammatti missä pääsee tekeen ylitöitä/lisätöitä. Nim. Lähäri, jolla tän vuoden keskimääräinen kk-palkka 4400.
Kuka haluu olla aina töissä ? Lähäri on varmaan saanut tehdä aika paljon ylitöitä ja öitä tohon palkkaan . Eipä siinä paljon perhettä perustella jos pitäs olla 50h viikossa töissä.
Kysyttiin kuinka pääsee neljään tonniin ja vastaus on töitä tekemällä. Tosin eipä tossa paljoa ole tarvinnut ylimääräisiä töitäkään tehdä. Nytkin oon viimesen 6 viikon sisällä tehnyt 27 ylityötuntia eli sen 4,5 ylityötuntia per viikko. 5400 laskeskelin että tän kuun palkaksi muodostuvan.
Se on hyvä alku, että miettii jo opiskeluja palkan(kin) kannalta.
Hmm. Mä kävin aikoinaan yo-laskentamerkonomin tutkinnon -91. Oli juuri alkanut se hirveä lama, kun löin kauppaopiston oven kiinni. Kesätyöpaikka onneksi oli, sitten olin 10 kk työtön. Menin/pääsin ekaan duuniin toimistosihteeriksi -92 ja tarjouduin lomilla tuuraamaan firman kirjanpitäjää. Firma kasvoi ja mullekin järjestyi oma kirjanpitäjän työhuone. Sitten pänttäsin matkan varrella tradenomiksi, jonka lisäksi avoimessa yliopistossa lisätutkintoja mm. oikeustiede n. 80 opintopistettä ja Aalto-yliopistossa talousalan lisäkursseja ja vaihtelin vielä työpaikkoja. Illat ja osa öistä kului otsalampun valossa, kun tuttisuu nukkui vieressä. Puoliso (duunari) tuki ja kannusti.
Nykyään ei kukaan kysele multa mitään todistuksia työnhaussa, oikeanlainen kokemus ratkaisee. Olen pessyt monta ekonomia hakukierroksilla + että olen kova tekemään töitä ja kohtelen toisia ihmisiä ystävällisesti, enkä harrasta juoruilua. Minulle on kehittynyt verkosto. Ei turhia poissaoloja. Mulle on myös soitettu kotisohvalle ja pyydetty töihin, viimeksi vuosi sitten. Kyllä, vaihdoin...Edelleenkin pidän ammattitaitoa yllä kursseilla.
Nyt on ikää 54 v. ja palkka 5400 euroa. (Puoliso pysynyt samana)
Täytyy olla valmis tekemään töitä sen eteen. Kokemusta karttuu, kun tarjoutuu sijaistamaan.
Lähes tulkoon mikä tahansa miesten ammatti niin tienaa 4000 €. Ei kannata valita naisten aloja. Niissä saa rehkiä itsensä kipeäksi pienellä palkalla eikä ole etätyö mahdollisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Lähes tulkoon mikä tahansa miesten ammatti niin tienaa 4000 €. Ei kannata valita naisten aloja. Niissä saa rehkiä itsensä kipeäksi pienellä palkalla eikä ole etätyö mahdollisuutta.
Tämä on sitkeä myytti. Mieheni on putkimies ja hän sanoo että jossain vaiheessa tuli nuoria alalle kun olivat lukeneet netistä että putkimiehellä on hyvä palkka - ja sitten vaihtoivatkin alaa. Hän on työntekijänä 20v kokemuksella ja matka- ym lisät mukaan laskettuna palkka noin 3500€. Minä taas olen sote-alalla yliopistotutkinnolla (eli se ns perinteinen naisten ala) ja tienaan 5000€. Ja minä se olen joka etätöitä teen ja muutenkin leppoisammat oltavat.
Oon johtajana taloushallinnossa julkisella sektorilla. Palkka noin 6400 e/kk mutta työtunnit aina 45 h/vko ja lomallakin puhelin mukana. Vaihdan syksyllä toisiin tehtäviin, joissa palkka n. 5200 e/kk, mutta työt vähenevät ja lomalla saa olla rauhassa.
Koulutus KTM, HTM ja pari taloushallinnon lisäkoulutusta. Työkokemusta 20 vuotta.
ICT-alalla toimivat kansainväliset corporatiot maksavat hyvin. Mutta valintaseula on tiukka ja työ on yleensä aika stressaavaa. On aika yleistä, että työntekijät hyppäävät tai laitetaan hyppäämään kelkasta ennen virallista eläkeikää. On myös syytä tiedostaa, että jatkuva opiskelu ICT-alalla on välttämätöntä. Siinä corporatiossa jossa itse työskenteli vielä viime vuonna (nyt elän säästöillä ja odottelen pian alkavaa ove-eläkettä) oli lähes kaikissa työrooleissa vuosiansiot päälle 100K€ (itsellä viime vuonna teknisen asiantuntijan roolista 148K€).
Vierailija kirjoitti:
ICT-alalla toimivat kansainväliset corporatiot maksavat hyvin. Mutta valintaseula on tiukka ja työ on yleensä aika stressaavaa. On aika yleistä, että työntekijät hyppäävät tai laitetaan hyppäämään kelkasta ennen virallista eläkeikää. On myös syytä tiedostaa, että jatkuva opiskelu ICT-alalla on välttämätöntä. Siinä corporatiossa jossa itse työskenteli vielä viime vuonna (nyt elän säästöillä ja odottelen pian alkavaa ove-eläkettä) oli lähes kaikissa työrooleissa vuosiansiot päälle 100K€ (itsellä viime vuonna teknisen asiantuntijan roolista 148K€).
Hyvin kilpailtua ja isoille palkoille pitää tosiaan läpäistä montaa seulaa, olla kunnolla kokemusta ja pitää sietää stressiä. Koodareillakin palkkahaitari jotain 4000 - 16000 välissä riippuen erikoisosaamisesta, asemasta ja onko konsultti jne. Suurin osa lienee kuitenkin välillä 4000 - 8000.
HUS maksaa tietotekniikan duunareille joilla ei oo edes mitään koulutusta peruskoulun lisäksi ,helposti yli 3000€ . Jos 2 asteen koulutus niin palkka helposti yli 4000€ . Tervetuloa HUS tietotekniikkaan 🤗💸
Kauanko olet ollut alalla?