Miten saavuttaa elämässä yli 4000 euron kuukausipalkka?
Kommentit (142)
Opettele joku ammatti kunnolla.
Ei hoitoala.
Mä oon Customer Success Manager, palkka karvan alle 5000€/ kk. Tuosta jää verojen jälkeen käteen 2800€. Ei Tolla juhlita. Espoossa sanoisin että mun palkka on pienehkö.
4000e palkka nii käteen jää 2700e
Opiskele täällä hyvä ammatti ja muuta ulkomaille niin saat paremman palkan kuin täällä.
Arvoisa veroasiantuntija, mulla ei reilusti yli 4000 euron palkasta ole kertaakaan jäänyt yli 3000 käteen. Kakkosella alkaa nettopalkka.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon Customer Success Manager, palkka karvan alle 5000€/ kk. Tuosta jää verojen jälkeen käteen 2800€. Ei Tolla juhlita. Espoossa sanoisin että mun palkka on pienehkö.
Mikä prkl asiakas menestys manakeri😂 vttu naisilla on helppoa. Riittää ku on hyvännäkönen niin saa jonku käsienheiluttelu duunin 5000ekk
Tuntityösoppari vakityön lisäksi ja käytännössä teen töitä koko ajan ja kerran vuodessa reissaan kalliin harrastusloman. Omakotitalokustannukset pk-seudulla älyttömät mutta oon miettinyt että tää on nyt tämä elämänvaihe, lapset teinejä nyt ja 10 vuoden päästä sit järjestän elämäni rauhallisemmaksi.
Sairaanhoitajaksi kouluttautuminen olisi aika varma tapa. Kouluun ei ole vaikea päästä ja varma työllisyys. Sitten ylityöt/kolmivuoro oman rahatarpeen ja jaksamisen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Arvoisa veroasiantuntija, mulla ei reilusti yli 4000 euron palkasta ole kertaakaan jäänyt yli 3000 käteen. Kakkosella alkaa nettopalkka.
Arvoisa Toope. Oletko miettinyt miksi näin? Kannattaisiko perehtyä asiaan?
-veroasiantuntija
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa tavata verovirkailija.
Vierailija kirjoitti:
Opettele joku ammatti kunnolla.
Ei hoitoala.
Ilmaisjakelu.
Vierailija kirjoitti:
Oon johtajana taloushallinnossa julkisella sektorilla. Palkka noin 6400 e/kk mutta työtunnit aina 45 h/vko ja lomallakin puhelin mukana. Vaihdan syksyllä toisiin tehtäviin, joissa palkka n. 5200 e/kk, mutta työt vähenevät ja lomalla saa olla rauhassa.
Koulutus KTM, HTM ja pari taloushallinnon lisäkoulutusta. Työkokemusta 20 vuotta.
Hemmetin huono palkka! Joku vedättää aivan täysillä sillä tuolla koulutus taustalla pitäisi olla lähtöpalkka 7 tonnia. Siihen 20 vuoden lisä 2 tonnia.
Ekonomi pelkästään tienaa yli 4 tonnia. Hallintotieteiden maisteri keskipalkka on 3 951 €
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähes tulkoon mikä tahansa miesten ammatti niin tienaa 4000 €. Ei kannata valita naisten aloja. Niissä saa rehkiä itsensä kipeäksi pienellä palkalla eikä ole etätyö mahdollisuutta.
Tämä on sitkeä myytti. Mieheni on putkimies ja hän sanoo että jossain vaiheessa tuli nuoria alalle kun olivat lukeneet netistä että putkimiehellä on hyvä palkka - ja sitten vaihtoivatkin alaa. Hän on työntekijänä 20v kokemuksella ja matka- ym lisät mukaan laskettuna palkka noin 3500€. Minä taas olen sote-alalla yliopistotutkinnolla (eli se ns perinteinen naisten ala) ja tienaan 5000€. Ja minä se olen joka etätöitä teen ja muutenkin leppoisammat oltavat.
Sota sukupolvi vedätti, boomerit vedätti. Minä milleniaalina olen aina ollut rehellinen nuoremmille sukupolville. Ehkä se on sääliä mikä on tullut yli 30 vuoden köyhyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Lähes tulkoon mikä tahansa miesten ammatti niin tienaa 4000 €. Ei kannata valita naisten aloja. Niissä saa rehkiä itsensä kipeäksi pienellä palkalla eikä ole etätyö mahdollisuutta.
Ai? Olen talonrakentaja, talomaalari, automekaanikko, putkimies, ilmastointiasentaja. Nykyään teen töitä data analyytikkona. Arvaa onko nais valtainen ja parempi palkka?
Vierailija kirjoitti:
Se on hyvä alku, että miettii jo opiskeluja palkan(kin) kannalta.
Asia mitä pitäisi myös rehellisesti puhua jälkikasvulle. Kouluissa ei kerrota totuutta.
Eli jos alalle on huutava pula tekijöistä se johtuu huonosta palkasta suhteessa työn kuvaan. Myös erilaisia valheita kuten putkimies putkonen tienaa yli 3 tonnia mutta ei mainita että putkonen on 40 vuotta vääntänyt putkea on puoli sokea, toinen käsi sökö ja astma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa hyvät immeiset, että 4000:n euron bruttopalkasta jää kakkosella alkava summa käteen. Ei oo kummonen palkka siis.
Miksi sulla on veroprosentti 50%?
Kakkosella alkava summa on noin 2700-2800 euroa.
Eli yli 50%
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hankkimalla osaamista mistä firmat ovat valmiita maksamaan.
T:Palkka 6500 €/kk.
Toinen vaihtoehto on tehdä niinkuin minä. Opiskelin kohtuu hyväpalkkaiseen julkisen sektorin työvoimapula-alalle. Ei tartte olla edes hyvä eikä uraorientoitunut. Tienaan 5000€/kk.
Näin minäkin tein. Tosin tienaan vähemmän, 4500e/kk. Mutta hyvin sekin riittää, työpaikka on varma (vaikka tulisi yt:t, uusi työ löytyisi heti) eikä tarvitse edes teeskennellä erityisen urasuuntautunutta. Riittää kun hoitaa työnsä kunniallisesti, kaikki eivät edes sitä tee eikä siitäkään mitään seuraa.
Kouluttaudu jollekin alalle. Ota vastaan entry-paikka. Ole sopivan nöyrä, mutta älä mielistele kuitenkaan, opi kokeneemmilta, kehitä omaa toimintaa, opiskele lisää. Ole ystävällinen ja luottamuksen arvoinen. Verkostoidu eli käytännössä juttele ihmisten kanssa, kysele kuulumisia ja kuuntele. Ole kiinnostunut. Lisää kontakteiksi linkkarissa. Tee työsi hyvin, ole palkkasi arvoinen. Pidä siitä mitä teet. Esitä rakentavia kehitysehdotuksia, perustele. Älä tee vain minimiä, jos homma ei ole hyvä siinä vaiheessa. Neuvottele itsellesi lisää palkkaa siinä vaiheessa, kun sinulla on perustelut kasassa sille, että olet oikeasti arvokas työyhteisössäsi ja pystyt tuottamaan korotetun palkkasi arvoisen työpanoksen.
Puolet siitä menisi veroihin, niin ehkä ei kannata kauhean suurta elintason korotusta odottaa, jos palkka olisikin tuo.
Pitäisi puolittaa nykyinen palkka. 😳