Muutin pois suomesta, elämänlaatu parani huomattavasti
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
No kiva että parani. Minä taas mietin muuttoa takaisin Suomeen. Muutin Irlantiin 2 vuotta sitten it-alan hyväpalkkaisten hommien perässä. No, taloudellisesti menee hyvin, mutta olen täällä totaaliyksinäinen. Ei sukua, ei kavereita, ei puolisoa, ei mitään. Aina vaan yksin kämpässäni milloin en töissä. Ei tämä mitään kauhean ihanaa ole.
Miten ihmeessä et ole löytänyt ystäviä sieltä??? Teikäläisiä oli muinoin paljon Ruotsissa, Norjassa jnetuppisuita. Pitäisikö tuosta tehdä kouluun oppitunnit miten saada ystäviä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin muutit?
Sveitsiin. AP
No sitten olet varmaan oman alasi huippu, Sveitsiin on todella vaikea päästä ja saada kansalaisuutta.
Mitenkäs suomi, haalii pelkkää p a s k a s a k k i a
Vierailija kirjoitti:
Hienoa, että elämänlaatusi on parantunut.
Muista pysyä silloinkin pois Suomesta, jos sairastut vakavasti. Äläkä lähetä jälkikasvua Suomeen opiskelemaan. Kiitos.
T: veronmaksaja
Suomessa käydessä ulkomaalainen vakuutus maksaa kulut. Suomesta sain kerran 8000 euron laskun sairaalakäynnistä... Lasten koulutus on kallista, mutta yksityiskoulu on todella laadukas. Maksa vaan verojasi <3 Ulkomailla maassa maan tavalla ja hyvä niin. Tykkään mun palkasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ihan hyvä päätös oli mullekkin. Jännitti lähteä mutta hyvä tuli. Ainoa mitä kaipaan on karkit ja karjalanpiirakat.
Äänestän silti vaaleissa. Eihän sitä tiedä jos lapset vaikka haluaa opiskella suomessa. On mulla asuntokin suomessa. Yritän pysytellä suomen uutisissa mukana vaikka aika hurjaa on meininki nykyäään.
Ja silti nämä ulkomaille muuttaneet pyörii tällä palstalla koko ajan. Mahtavat olla muuttaneet tylsään paikkaan, kun joka päivä on aikaa tulla sanomaan, miten muualla on parempaa.
Ei yhtään epäilyttävää...
Eivät ole muuttaneet minnekään, pelkkiä trolleja suurin osa.
Vierailija kirjoitti:
Aloitus nro 455 765 887 aiheesta:
Muuttakaa pois Suomesta, niin ette ole puolustamassa sitä, ja Putler hymyilee.
Unohtamatta sitä, miten suomalaiset on muka perzeestä, luonto hirveä, elämä kauheaa ja edes kaloja ei voi syödä kun ne on saastuneita, vai miten se yksi trolli väittikään.
Kaloihin ei hallintoalamaisilla ole varaa koska maailman kallein verotus ja k-s-lidl triopoli. Hinnat vei kalan hallintoalamaisen lautaselta. Kaali tulee tutuksi.
Vierailija kirjoitti:
Mun moni kaveri on muuttanut ulkomaille. Osa opiskelemaan, osa töihin ja osa muuten vaan. Maita ja mantereita on monia. Ainut asia, mikä näitä yhdistää on se, että kaikki ovat tulleet takaisin ja rakastavat Suomea nykyisin. Missään ei elämä ollut lopulta sen helpompaa ja ei myöskään yhtä rauhallista ja toimivaa, vaikka näin voisi kuvitella. Erityisesti mainitaan puhtaus, turvallisuus, tuttuus, perhesiteet, luonto ja lasten asiat. Tiedä sitten, miten huonosti muualla menee, kun ei täälläkään näin sisältä päin näyttäisi kovin hyvin menvän.
Suomessa ei ole rauhallista kiitos kehitysmaalaisten elättien, jopa ostarilla voi nainen kuolla vartijoiden käsittelyssä. Sota uhkaa rauhallisuuden idyliä.
Töitä ei ole. Shakki matti tilanne maailman kalleimmassa maassa elää ilman töitä 590 euron korvauksella.
Suomessa on yksinäisyys.
Mutta ap hyvä, ei sinun ole yhtään parempi olla siellä kuin täälläkään, koska jouduit ottamaan itsesi mukaan lähtiessäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun moni kaveri on muuttanut ulkomaille. Osa opiskelemaan, osa töihin ja osa muuten vaan. Maita ja mantereita on monia. Ainut asia, mikä näitä yhdistää on se, että kaikki ovat tulleet takaisin ja rakastavat Suomea nykyisin. Missään ei elämä ollut lopulta sen helpompaa ja ei myöskään yhtä rauhallista ja toimivaa, vaikka näin voisi kuvitella. Erityisesti mainitaan puhtaus, turvallisuus, tuttuus, perhesiteet, luonto ja lasten asiat. Tiedä sitten, miten huonosti muualla menee, kun ei täälläkään näin sisältä päin näyttäisi kovin hyvin menvän.
Suomessa ei ole rauhallista kiitos kehitysmaalaisten elättien, jopa ostarilla voi nainen kuolla vartijoiden käsittelyssä. Sota uhkaa rauhallisuuden idyliä.
Töitä ei ole. Shakki matti tilanne maailman kalleimmassa maassa elää ilman töitä 590 euron korvauksella.
Suomessa on yksinäisyys.
Mikä ihmeen sota?
Vierailija kirjoitti:
Mutta ap hyvä, ei sinun ole yhtään parempi olla siellä kuin täälläkään, koska jouduit ottamaan itsesi mukaan lähtiessäsi.
Mutta onneksi on vauva ja täällä voi kehua päivittäin uskomattoman menestyksekästä eloa Ulkomaassa!
Ei huolta, ei murhetta, Ulkomaassa on pelkkää auvoa ja päivänpaistetta koko elämä! Ja rahakasta!!
Vierailija kirjoitti:
Juu Espanjan Aurinkorannikolle ja Kreikkaan pääsee idioottikin tekemään 1200e/kk brutto duunia suomalaisille puhelinoperaattoreille. Siitä sitten makselet palkasta vielä verot ja 850e/kk vuokraa talvisin vetoisesta ja jääkylmästä ja kesäisin kuumasta homeisesta kaksiosta, jossa putkirikkoja koko ajan, ja siihen järkyttävät sähkökulut vielä päälle. Ja naapurit kolhii autosi paskaksi joka päivä. Kyllä elämä hymyilee etelässä. Kaikki vaan etelän lämpöön. Ainakin kaikki tyhmät. Suomessa kun on kaikki aina huonosti.
Ei tarvitse nimitellä tyhmäksi mutta totta muuten sun kirjoitus. Tv. kokemusta on.
Jokaisessa maassa on hyvät ja huonot puolensa; täydellistä elin-/ asuinympäristöä ei ole olemassa. Minusta on todella lapsellista ja hölmöä vertailla ja kehuskella asioilla, jotka eivät edes pidä paikkaansa. Itselläni on ollut niin hyviä kuin huonoja kokemuksia ulkomailla viettämieni vuosien aikana; täällä kuitenkin edelleen elelen, yrittäen hyväksyä tai ainakin sopeutua niihin ikävämpiinkin asioihin, joita joutuu jokainen kaikkialla aina välillä kohtaamaan.
Ulkomailla on kiva se, että ulkkareita on vähän.👍
Vierailija kirjoitti:
Onhan ap itsekin ulkomailla ulkkari, eikö?
Vierailija kirjoitti:
Onneksi! Olisi muuten niin rasittavaa.
Pari muualle muuttanutta tunnen, joiden kohdalla ihmetyttää tämä "ihmiset ovat ystävällisempiä" -kommentti. Nämä itse kun ovat jatkuvia hapannaamoja ja pelkkiä valittajia yrittämättäkään tehdä millekään asialle itse mitään.
Vierailija kirjoitti:
Mihin muutit?
Haavemaahan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi! Olisi muuten niin rasittavaa.
Missä heitä on pohjoismaita vähemmän?
Vierailija kirjoitti:
MInä taas olen uskomattoman jääräpäinen ja selittämättömän isänmaallinen, joten olen vapaaehtoisesti Suomessa ja hymyilen vastaantulijoille, juttelen ihan suodattamattomana kenelle hyvänsä, kun tilaisuus tulee,ja kehun ja joskus jopa suoranaisesti valehtelen asiat parempaan suuntaan. Ainoa asia, jota en kehu, on leikellyt ihmisten naamat.
Ollaan vissiin niin rumia että nämäkin pitäisi saada korjattua jonkin tahon mielestä.