Miksei sitä 9 euron palkkaa jota työttömät saavat koskaan koroteta?
Hinnat nousevat jatkuvasti, mutta palkka on vaan vuosikymmenestä toiseen se 9 euroa päivässä.
Joskus tuolla hinnalla sai lounasruuan ja bussiliput, mutta nykyään ei todellakaan.
Kommentit (413)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös se ole kulukorvaus. Ei ole mikään palkka. Käytännössä matkakulukorvaus.
Miten se voi olla matkakulukorvaus, kun se on kaikille sama? Työpaikalle kävelevä saa samat 9 euroa kuin 50 kilometrin päästä joukkoliikenteellä tulevakin.
Sillä toki saataisiin työllisyyttä parannettua jos palkattaisiin ihmisiä laskemaan todellisia kuluja mitä kaikenmaailman harjoittelijoille syntyy. Nyt joutuu ihan itse tekemään niitä valintoja että viitsiikö kävellä ihan ilmaiseksi vai käyttääkö rahaa matkan taittamiseen. Ihan samoin kuin voi valita syökö halvalla vai maksaako itsensä kipeäksi ravintolalounaasta.
Vierailija kirjoitti:
Palkaton työharjoittelija tai 9 euron kulukorvauksella työkokeilussa oleva eivät ole työttömiä, koska he tekevät työtä. Mutta he ovat palkattomia.
Älä valehtele! He ovat edelleen työttömiä virallisesti. He tekevät orjatyötä, usein vielä vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Milläs maksat ne matkat sinne orjatyöhön? Eipä siinä kauheasti ehdi kokkailla, kun on ilmaiseksi töissä 4 päivää viikossa 8 tuntia päivässä.
Kuukausilippu 70e. Mä olin ma-pe koko päivän. Ruoka tehdään töiden jälkeen.
Mitä sä kuvittelet palkkatyöntekijöiden tekevän? Kyllä hekin tekevät ruokaa kun menevät kotiin. Mä tein silloinkin ruokaa kun olin toisella paikkakunnalla töissä.
Jos puhut työmarkkinatuen kulukorvauksesta, niin käsittääkseni asia on näin, että jos toteutetaan se mitä suunnitelmassa sovittu, pitäisi saada se korotettuna. Olen kaverilta kuullut, että häne oli saanut, mutta minä en ole, vaikka toiminut suunnitelmallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas yllättäen ketju työttömien herjaamiseen..jee jee. Se 9 euroa on muodollinen kulukorvaus ja työmarkkinatuki lasketaan siihen lisänä. Ei sillä 9 eurolla saa edes lounasta jos pitäsi päivän aikana käydä syömässä. Nykylounaat abot 14,50.
No voi että. Mulla riitti kun olin työkokeilussa. Teen itse ruoat. Joinakin päivinä oli valmisruoka mukana töissä.
Milläs maksat ne matkat sinne orjatyöhön? Eipä siinä kauheasti ehdi kokkailla, kun on ilmaiseksi töissä 4 päivää viikossa 8 tuntia päivässä.
Meinaatko että ne ihmiset ei muka ehdi kokkailla jotka ovat 5 päivää viikossa 8 tuntia päivässä ihan palkkatöissä? Miten se ilmaisuus vaikuttaa ehtimiseen?
Vierailija kirjoitti:
Se on kulukorvaus. Bussilipun saa erikseen jos sille on tarvetta. Ihmiset voivat mennä vaikka omalla autolla siksi se raha ei ole automaattisesti bussilipun ostoa varten. Tuo 9e ei kata edes koko päivän ruokakuluja, esim. valmisateria kaupasta 5e, energiajuoma 2,50e, siihen päälle välipala esim. limu yli 2e.
Työttömänä minulle ei suostuta bussilippuun, kun pitää olla niitä työmatkoja ja sitten kun käynyt esim. työkokeilussa, en silloinkaan olen saanut matkakuluihin apua, koska keksivät kulukorvauksen olevan sitä varten myös.
Lisäksi 9 eurolla lataa sähköauton ajomatkaa ainakin 400 km, kai sillä nyt viikon verran sinne työpaikalle kulkee. /s
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on kulukorvaus. Bussilipun saa erikseen jos sille on tarvetta. Ihmiset voivat mennä vaikka omalla autolla siksi se raha ei ole automaattisesti bussilipun ostoa varten. Tuo 9e ei kata edes koko päivän ruokakuluja, esim. valmisateria kaupasta 5e, energiajuoma 2,50e, siihen päälle välipala esim. limu yli 2e.
Työttömänä minulle ei suostuta bussilippuun, kun pitää olla niitä työmatkoja ja sitten kun käynyt esim. työkokeilussa, en silloinkaan olen saanut matkakuluihin apua, koska keksivät kulukorvauksen olevan sitä varten myös.
Naamakerroin monesti ratkaisee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Primääriherpes eli taudin ensiepisodi voi johtaa alkuraskaudessa keskenmenoon.
Sektiosynnytys ei kuitenkaan täysin suojaa sikiötä infektiolta.
https://www.terveyskyla.fi/naistalo/raskaus/infektiot-ja-raskaus/herpes…
Mene jo helevettiin tästä ketjusta!
Hönö mies tuli ja silloin ketjusta tulee aina herpes ketju.
Etkö saa enää pesää naisilta, kun ne tietää kuinka vaarallinen genitaaliherpes on?
Mä olen nainen ja olen parisuhteessa. Miksi sä luulet mieheksi?
Hönö kirjoittelija on mies, kukaan nainen ei tollasta kusipaskaa kirjoita eikä ole niin sekopää.
Vierailija kirjoitti:
Joskus aiemmin kulukorvaus oli 8e.
Joo, silloin kun siirryttiin markoista euroihin. Markka-aikana se oli 50mk. Sen jälkeen jotain päälle 8€, ja 1.1.2010 lähtien on ollut 9€.
Ton hönö kirjoittelijan takia lyhyitä miehiä aletaan inhota, napoleon kompleksi sillä on.
Vierailija kirjoitti:
Hönö kirjoittelija on mies, kukaan nainen ei tollasta kusipaskaa kirjoita eikä ole
Minä en ole tuo henkilö! En ole kirjoittanut noita sukupuolitautijuttuja!
Vierailija kirjoitti:
Jos puhut työmarkkinatuen kulukorvauksesta, niin käsittääkseni asia on näin, että jos toteutetaan se mitä suunnitelmassa sovittu, pitäisi saada se korotettuna. Olen kaverilta kuullut, että häne oli saanut, mutta minä en ole, vaikka toiminut suunnitelmallisesti.
Korotusosa ja kulukorvaus on kaksi täysin eri asiaa. Kulukorvaus on 9€/osallistumispäivä (veroton), ja korotusosa, joka nyt poistuu, on se mitä maksetaan joku 5€/päivä (verollinen) työkkärirahan päälle korotuksena 200 päivän ajan kun on työllistämistoimessa mukana, esim. työnhakukurssilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä kuvittelet palkkatyöntekijöiden tekevän? Kyllä hekin tekevät ruokaa kun menevät kotiin. Mä tein silloinkin ruokaa kun olin toisella paikkakunnalla töissä.
Mitä uhoat siinä - sinä siis saat palkkaa työstäsi? Voit ostaa ruokaa myös valmiina, eikä tarvitse jonottaa pakkasessa ruokajonossa. Älä siis ulise täällä niille, jotka tekevät ilmaista orjatyötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hönö kirjoittelija on mies, kukaan nainen ei tollasta kusipaskaa kirjoita eikä ole
Sinä olet ilkeä lyhyt mies joka kirjoittaa noita hönö juttuja.
Teidän lyhyiden miesten kanssa ei halua enää seurustella kukaan.
Sinä pilaat lyhyiden miesten maineen.
Vierailija kirjoitti:
Aivan mahtavaa. Koona asuvalta nuorelta leikataan mun tlejen vuoksi työttömyyskorvauksesta 50 prossaa. Hän saa siis alle 300 euroa kuussa. Ilman kulukorvausta hän siis maksaa kokeilun ajalta matkat ja lounaansa. Eipä taida noihin juttuihin enää sitten mennä, kun niistä ei hyödy mitenkään taloudellusesti ja kulut kasvavst.
Kulukorvauksen, verottoman 9€/ osallistumispäivä saa edelleen. Korotusosa poistuu. Täällä taas levitellään vääriä tietoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on ilkeä yrittäjä mies joka ei halua maksaa naisille palkkaa.
Lyhyt ja katkera mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä uhoat siinä - sinä siis saat palkkaa työstäsi? Voit ostaa ruokaa myös valmiina, eikä tarvitse jonottaa pakkasessa ruokajonossa. Älä siis ulise täällä niille, jotka tekevät ilmaista orjatyötä.
Mä puhun TYÖKOKEILUSTA. Tein sitä 6kk.
Olen ollut palkkatyössä toisella paikkakunnalla. En tee enää sitä työtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on ilkeä yrittäjä mies joka ei halua maksaa naisille palkkaa.
Lyhyt ja katkera mies.
Varokaa lyhyttä helsinkiläistä yrittäjä miestä, se haluaa vain käyttää naisia hyväksi palkattomissa työkokeiluissa, haukkuu työttömiä naisia palstalla ja pitää arvottomina.
Lyhyistä miehistä ei enää tykätä, ne purkaa oman pahan olonsa naisiin.
Joskus aiemmin kulukorvaus oli 8e.