Isä alkoi raivoamaan ja syyllistämään kun kerroin mielenterveysongelmastani
Masennus ei kuulemma ole mikään oikea sairaus, laiskuutta vaan ja tietynlaista "itsekkyyttä". Huutamalla ja syyllistämällä hänen mielestään asia korjaantuu, töihin vaan eikä mitään sairaslomia.
Luulin että hän olisi kehittynyt ihmisenä kun on jo 70, mutta ei ollutkaan.
Joten välit poikki. Minulla on elämässä ihan riittävästi ongelmia ilman että oma isä vielä haukkuu ja raivoaa asiasta. Surettaa silti. Mikä näitä ihmisiä vaivaa? En ole pyytänyt häneltä mitään, en rahaa enkä muutakaan. Olen ollut töissä jo melkein 20 vuotta ja nyt jouduin pitkän oireilun jälkeen sairaslomalle ja siitä ei taida tulla ihan lyhyt.
Ja oman isäni reaktio oli syyllistäminen ja raivoaminen. Olen lukenut tällaisesta, nyt se osui omalle kohdalle. Niin paljon hän minua ilmeisesti halveksii, että ei edes vaivaudu kysymään tarkentavia kysymyksiä, vaan huuto alkaa samantien.
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Ai tällä kertaa vanha isä. Anopit ja keksityt aviomiehet on ho liian kulunutta
Onko tämä asia sinulle jotenkin vaikea ja et osaa käsitellä sitä? Ehkä menet sellaiseen ketjuun, jossa on sinulle tutumpia asioita.
Nämä "masentuneet" on usein sekalainen salaatti F60 sarjan persoonallisuushäiriöitä ja se masennus johtuu lähinnä siitä, että terveillä menee paremmin.
Toimintatiloja on useimmiten se kaksi. Ollaan vuorotellen aina oikeassa tai sitten marttyyreja, koska elämä on epistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sun äiti vielä elossa. Vaikkei kaikille viitsi selittää sitä.
Ei ole äitiä enää.
ap
Sinulla on äitisi geenit ja olet kohta itse haudassa.
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän paljon laitat painoarvoa isäsi mielipiteille.
No eikös isä ole se toinen vanhempi, että onhan tuo ihan normaalia.
Erittäin tuttua. Minun perheeni on sellainen, että mitä huonommin sinulla menee, sitä vihaisempia ja veemäisempiä he ovat sinua kohtaan. Kamalia ja julmia ihmisiä, joilla on vakavia puutteita empatiakyvyssä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai tällä kertaa vanha isä. Anopit ja keksityt aviomiehet on ho liian kulunutta
Onko tämä asia sinulle jotenkin vaikea ja et osaa käsitellä sitä? Ehkä menet sellaiseen ketjuun, jossa on sinulle tutumpia asioita.
Jospa mummo menisi medialukutaidon kurssille vaikka kansanopistoon niin oppisi tunnistamaan toistuvat trollit av:llä.
Omalla isälläni on varmaan kaikki muut diagnoosit ei ole ymmärrystä omille mielenterveysongelmilleni ja autismikirjolleni. Koko autismikirjo, ahdistus,paniikkikohtaukset, masennus, sosiaalisten tilanteiden pelko, aistiyliherkkyydet ja kuormittuminen ovat kuulemma vain laiskuutta, tekosyy ja itse keksittyä. Nämä vaivat ovat kuitenkin todellisia, pahenevat koko ajan ja rajoittavat elämää. Mielellään eläisin ilman näitä.
Vierailija kirjoitti:
Sinäkö et? Oletko itse isä joka tuomitset lapsesi sairauden?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole äitiä enää.
ap
Ei tällainen puhe minua pelota. Tunnistan sen, että olet itsekin sairas, mutta et halua hyväksyä sitä. Siksi purat pahan olosi minuun, koska kuvittelet että se saisi minut voimaan huonommin. Ei se kuitenkaan minua liikuta. Loppujen lopuksi olet vain pelkkä nettiolento.
Hyvää jatkoa kuitenkin.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mutta toinen on 70-vuotias. Ehkä hänen nuoruudessaan ei oltu masentuneita tai sitä ei tunnistettu.
Jos on masentunut niin on masentunut hyväksyi sitä joku tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mutta toinen on 70-vuotias. Ehkä hänen nuoruudessaan ei oltu masentuneita tai sitä ei tunnistettu.
Hänen nuoruudessaan hirtettiin itsensä johonkin kuusenoksaan ja se oli sillä selvä.
Avohoidosta varmaankin löydät asiantuntevaa keskusteluapuakin. Olen työskennellyt psykiatriassa, masennus ei ole vähäteltävä sairaus vaan pahimmillaan tappava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole äitiä enää.
ap
Ei tällainen puhe minua pelota. Tunnistan sen, että olet itsekin sairas, mutta et halua hyväksyä sitä. Siksi purat pahan olosi minuun, koska kuvittelet että se saisi minut voimaan huonommin. Ei se kuitenkaan minua liikuta. Loppujen lopuksi olet vain pelkkä nettiolento.
Hyvää jatkoa kuitenkin.
ap
Kyllä huomaa että ainoat kirjat joita luet ovat paskinta self helpiä mitä kirjastosta löytyy.
Masennus on vaan uskon puutetta Jumalaan. Ryhtiä AP!
Miksi masentunut on marttyyri joka kerjää muilta säälipisteitä? Omasta pääkopasta löytyy vastaukset.
Vierailija kirjoitti:
Avohoidosta varmaankin löydät asiantuntevaa keskusteluapuakin. Olen työskennellyt psykiatriassa, masennus ei ole vähäteltävä sairaus vaan pahimmillaan tappava.
Maailmassa on liikaa ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole äitiä enää.
ap
Hyvää jatkoa kuitenkin.
ap
Kyllä huomaa että ainoat kirjat joita luet ovat paskinta self helpiä mitä kirjastosta löytyy.
Hän antoi sinulle anteeksi. Ja oikeassahan hän oli siitä, että olet itsekin sairas. Kyllä hullu hullun tunnistaa; sinä olet myös hullu.
Mene peilin eteen ja sano: olen hullu, olen hullu.
Sitä sanotaan sairaudentunnoksi. Miksi edelleen uskottelet olevasi terve? Koska et ole.
No niin, menehän siitä.
-sivusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
70-vuotiaiden nuoruudessa on varmasti oltu masentuneita. Oma eksäni, syntynyt 1955, alkoi syödä pameja parikymppisenä mutta ei koskaan uskaltanut kertoa siitä äidilleen, isästä puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänen nuoruudessaan hirtettiin itsensä johonkin kuusenoksaan ja se oli sillä selvä.
Et tiedä mistä puhut, joten ole hiljaa.
Hysteerisiin vanhoihin akkoihin uppoaa kaikki trollit kunhan vastapuoli on mies.