Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toistuvat paikat unissa

Vierailija
07.07.2024 |

Minulla on vuosia tai jopa vuosikymmeniä (olen alle nelikymppinen) toistunut joitain samoja paikkoja unissani. Yksi näistä on vanhan mummolani vintti, se oli minusta lapsena hieman pelottava paikka ja toistuu usein unissa sellaisena, että siellä kummittelee tai on jotain muuta uhkaavaa. Talo saattaa olla vähän eri mallinen joltain osin unissa, mutta tunnistettavissa samaksi. Mainittakoon, että tämä mummolarakennus ei ole ollut meillä suvussa enää n. 15 vuoteen.

Toinen esimerkki nyt on ihan normaalia suomalaista ympäristöä, rivitalo, josta pienen tien päässä on kauppa. Ainoa vaan, että en ole ikinä tällaisessa paikassa oikeasti käynyt, vaikka se on unissa toistuva ja asun niissä tuossa rivitalossa. 

Onko teillä esiintynyt unissa tiettyjä paikkoja toistuvasti ja oletteko perehtyneet, mistä nämä kertovat? Erityisesti kiinnostaa nuo paikat, joissa ei oikeasti ole käynyt.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kokemusta myös samantyylisistä asioista. Olet tehnyt hyvää ajatustyötä ja elämän asioitakin vilisee unissa. Onko päiväsaikaan tullut muistoja mieleen joita olet kelaillut tai ihmisten välisiä asioita? Jotakin josta olet oppinut taas jotakin tai muistanut jotakin? Unissa voi esiintyä myös täysin vieraita maisemia tarkoittamatta sen suuremmin mitään. Jotkut unet ovat oikeita elämyksiäkin. Unissa voi myös esiintyä asioita tulevaisuudestakin. Enneunetkin ovat todellakin mahdollisia. Tietoni pohjaan tottakai elämänkokemukseeni mutta saan tietoa myös omilta oppailtani joten siksi uskallan väittää monia asioita todeksi. Täysin henkilökohtaisia asioita ei voi antaa joten siksi yleiset ohjenuorat on hyvä jokaisen tulkita itse tai pyytää apua joltakin joka tekee esimerkiksi työkseen henkilökohtaista tulkintaa. Itsenäinen työkin riittää ellei vahva ohjaus johda jonkun luo. Toisinaan me ihmiset olemme enkeleitä toisillemme moninkin tavoin joten saatat myös kuulla jonkun sanovan jotakin tärkeää.

Vierailija
2/32 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, minulla on unissa paljonkin paikkoja jotka toistuvat, ja joita ei oikeasti ole olemassa.

Jotkut näistä sijaitsevat muka ihan lähellä, joku tuttu tie haarautuukin ja vie tuonne paikkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kokemusta myös samantyylisistä asioista. Olet tehnyt hyvää ajatustyötä ja elämän asioitakin vilisee unissa. Onko päiväsaikaan tullut muistoja mieleen joita olet kelaillut tai ihmisten välisiä asioita? Jotakin josta olet oppinut taas jotakin tai muistanut jotakin? Unissa voi esiintyä myös täysin vieraita maisemia tarkoittamatta sen suuremmin mitään. Jotkut unet ovat oikeita elämyksiäkin. Unissa voi myös esiintyä asioita tulevaisuudestakin. Enneunetkin ovat todellakin mahdollisia. Tietoni pohjaan tottakai elämänkokemukseeni mutta saan tietoa myös omilta oppailtani joten siksi uskallan väittää monia asioita todeksi. Täysin henkilökohtaisia asioita ei voi antaa joten siksi yleiset ohjenuorat on hyvä jokaisen tulkita itse tai pyytää apua joltakin joka tekee esimerkiksi työkseen henkilökohtaista tulkintaa. Itsenäinen työkin riittää ellei vahva ohjaus johda jonkun luo. Toisinaan me ihmiset olemme enkeleitä toisillemme moninkin tavoin joten saatat m

Joo jossain vaiheessa elämää olen nähnyt joitain enneuniakin. Jotenkin sitä ihmetellyt esim. taas tänään aamulla, mikä merkitys vaikka tuolla rivitalo ja kauppa-unella on, niissä kun ei oikein tapahdu mitään merkittävää, saatan vaan oleskella pihalla ja käydä kaupassa. Lähinnä, että miksi aina tuo sama paikka, miksei vaikka oma nykyinen tai joku aiempi koti? No, ehkä joskus keksin.

Ap

Vierailija
4/32 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kokemusta myös samantyylisistä asioista. Olet tehnyt hyvää ajatustyötä ja elämän asioitakin vilisee unissa. Onko päiväsaikaan tullut muistoja mieleen joita olet kelaillut tai ihmisten välisiä asioita? Jotakin josta olet oppinut taas jotakin tai muistanut jotakin? Unissa voi esiintyä myös täysin vieraita maisemia tarkoittamatta sen suuremmin mitään. Jotkut unet ovat oikeita elämyksiäkin. Unissa voi myös esiintyä asioita tulevaisuudestakin. Enneunetkin ovat todellakin mahdollisia. Tietoni pohjaan tottakai elämänkokemukseeni mutta saan tietoa myös omilta oppailtani joten siksi uskallan väittää monia asioita todeksi. Täysin henkilökohtaisia asioita ei voi antaa joten siksi yleiset ohjenuorat on hyvä jokaisen tulkita itse tai pyytää apua joltakin joka tekee esimerkiksi työkseen henkilökohtaista tulkintaa. Itsenäinen työkin riittää ellei vahva ohjaus johda jonkun luo. Toisinaan me ihmiset olemme e

Ymmärrän. Olen miettinyt samoja asioita joskus. Ehkä selviää tai sitten valitettavasti ei selviä. Elämä on kummallista välillä. 

Vierailija
5/32 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unia voi miettiä mutta ei kannata jäädä niihin kiinni liikaa kuitenkaan.

Vierailija
6/32 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olen nyt päässyt muuallekin unissa ja kokeilen sitä. Mutta ennen ärsytti se, että en päässyt unissa Tampereen matrixista irti. Ehkä muutto olisi auttanut ja nukkuminen muualla. Kummallisia kaupunkimatrixeja.

Vierailija
7/32 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Ja muistan vuosikymmenienkin jälkeen tiettyjä paikkoja unistani. Yhden kerran kävi niin, että kun menin yhteen paikkaan missä en ollut käynyt, olin aikaisemmin nähnyt sen unessani. 

Vierailija
8/32 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olen nyt päässyt muuallekin unissa ja kokeilen sitä. Mutta ennen ärsytti se, että en päässyt unissa Tampereen matrixista irti. Ehkä muutto olisi auttanut ja nukkuminen muualla. Kummallisia kaupunkimatrixeja.

Mitä tarkoitat tällä kaupunkimatrixilla? Erikoisia tulkintoja unista. Jos kerran asut siis Tampereella niin olisiko kyse joistakin elämässäsi tapahtuneista asioista joita käyt alitajuisesti läpi yöaikaan. Paljon sattuu ihan ympäristössäkin asioita, luemme sekä kuulemme myös paljon ja monet asiat tuovat pelkoa sekä jäävät vaivaamaankin mieltämme välillä. Jotakin yöllistä prosessointia voisi olla kyseessä.

Vierailija
9/32 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Ja muistan vuosikymmenienkin jälkeen tiettyjä paikkoja unistani. Yhden kerran kävi niin, että kun menin yhteen paikkaan missä en ollut käynyt, olin aikaisemmin nähnyt sen unessani. 

Muistitko sen siis siellä uudessa paikassa? Kuulostaa hienolta kokemukselta. Hieman kuin deja vu.

Vierailija
10/32 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se toistuvapaikka on oma minuus ja siitä pääsee sillä että sen tiedostaa olevan jokin ongelma menneisyydestä, pitää osata avittaa alitajuntaa jos on jäänyt kiertämään kehää.

Vierailija
11/32 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se toistuvapaikka on oma minuus ja siitä pääsee sillä että sen tiedostaa olevan jokin ongelma menneisyydestä, pitää osata avittaa alitajuntaa jos on jäänyt kiertämään kehää.

Ei se ole minuus mutta ymmärtäisin kommentistasi sen että tarkoitat yhteyttä unen asioilla minuuteen, jotakin käsiteltävää siis löytyy. Monet asiathan vaikuttavat minuuteen ja siihen miten olemme sekä elämme elämäämme.

Vierailija
12/32 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat tällä kaupunkimatrixilla? Erikoisia tulkintoja unista. Jos kerran asut siis Tampereella niin olisiko kyse joistakin elämässäsi tapahtuneista asioista joita käyt alitajuisesti läpi yöaikaan. Paljon sattuu ihan ympäristössäkin asioita, luemme sekä kuulemme myös paljon ja monet asiat tuovat pelkoa sekä jäävät vaivaamaankin mieltämme välillä. Jotakin yöllistä prosessointia voisi olla kyseessä.

En päässyt vielä unien tulkintavaiheeseen, eli en tiedä mitä niillä erikoisilla unitulkinnoilla tarkoitat. Olisi kannattanut ehkä asua muualla jos olisin nähnyt muualtakin unia kuin Tampereesta, en aina halunnut ihan kaikkea sitä, vaikka selvisipä kerralla monta asiaa unien kautta. Kaupunkimatrix on rakenne kadut & rakennukse yms ja myös ajatuksissa oleva rakenne. Ellei astraalissa ole myös universio. Ja kumma että se näyttää paikallisesti niin paljon. Vaikka on ollut ihan mielenkiintoisiakin juttuja.

Vierailija
13/32 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä paikat voivat alitajuisesti edustaa sinulle jotain elämän rakennetta tai esimerkiksi tunnetilaa. Unen aikana aivot ratkovat alitajunnassamme olevia asioita, kun tietoinen mieli on suljettu pois. Jokaisen mieli tulkitsee asioita omalla tavallaan, mutta esimerkiksi tuo vinttihän voi edustaa sinulle jotain vähän pelottavaa, ja rivitalo taas vaikkapa turvallisuutta tai tylsyyttäkin. Tai ehkä kaipaat tasaisen tylsää perhe-elämää? 

Vierailija
14/32 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo näen aina välillä unia asunnoista, joissa en ole koskaan käynyt. Unessa asun jossain kerrostaloasunnossa, jollaisessa en ole koskaan aivan varmasti käynyt, enkä nähnyt missään sisustuslehdessä tms. Saatan nähdä samasta asunnosta unta monta kertaa. Tällä hetkellä muistan, että olisi 2-3 käppää, joissa asumisesta näen toistuvasti unia. Yhteistä näille asunnoille on se, että jossain vaiheessa unta "löydän" asunosta ylimääräisen huoneen, joka on täynnä edellisen asukkaan romppeita. Iloitsen lisätilasta, mutta olen uupunut edessä olevasta raivausurakasta.

Jostain unikirjasta luin, että asunto kuvaa ihmisen omaa sisintä. Tiedä sitten, mitä tuon tulkinnan mukaan tarkoittaisi ylimääräinen huone täynnä romua 😂

Vierailija
15/32 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talo jossa olet usein on symboli sinulle itsellesi, kauppa on symboli sille mitä elämästä haluat.

Vierailija
16/32 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä päiväkirjaa unistasi. Jossain vaiheessa saatat huomata olevasi unessa, ja siitä seuraa mielenkiintoisia asioita. 

Vierailija
17/32 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole minuus mutta ymmärtäisin kommentistasi sen että tarkoitat yhteyttä unen asioilla minuuteen, jotakin käsiteltävää siis löytyy. Monet asiathan vaikuttavat minuuteen ja siihen miten olemme sekä elämme elämäämme.

Näin sitä on jossakin selitetty että unessa talo tai muu rakennus missä kokee olevansa on se henkilö itse ja itse olen päätellyt että koska unet käsittelee jo tapahtunutta niin semmoinen samanlaisena toistuva kertoo ongelmasta mitä alitajunta ei pysty ratkaisemaan. Ainakin omalla kohdallani toiminut ja sillä päässyt niistä vähän ahdistavisa saman huoneen tai ympäristön unista että olen tietoisesti miettinyt, en tietenkään sitä unta varsinaisesti vaan että mihin elämänvaiheeseen voisi liittyä. Ei ne unet minuutta kehitä. 

Vierailija
18/32 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo olisi mielenkiintoista, jos oikeasti kävisi tuollaisessa unissa toistuvassa paikassa. Tuosta minun esimerkistäni on aika vaikea selvittää, olisiko sellaista oikeasti olemassa muualla kuin unimaailmassani.

Kertaalleen näin unta talosta, josta sain unessa selkeästi tien ja paikkakunnankin nimeä ja löysinkin paikan kartalta, tosin valitettavasti oli sen verran syrjässä ettei ollut katunäkymää. Oli vaan harmillisen kaukana, niin ei ihan viitsinyt lähteä paikan päälle katsastamaan. Kunnon kylähullun maineen olisi varmaan saanut, kun olisi siellä pyörinyt ja kertonut nähneensä unta siitä talosta 😅 Se uni ei ole onneksi enää toistunut.

ap

Vierailija
19/32 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosi mielenkiintoisia kommentteja, kiitos! En näihin yleensä liikaa jääkään kiinni, mutta nyt taas näin tuota rivitalo & kauppa-unta ja lomalla enemmän aikaa ajatella.

En ole nähnyt vähään aikaan tuota mummolaunta, ja nyt ajatellessani, voisiko olla, että talossa = minussa on ollut vintillä = päässä synkkyyttä, joka minun on pelottanut kohdata ja josta on päästävä eroon, jotta taloon = minuun tulee rauha ja harmonia? En ole koskaan ajatellut sitä noin, mutta sopisi hyvin tilanteeseeni, olen hiljattain eronnut pitkästä, huonosta suhteesta, uudella tapaa miettinyt, mitä oikeasti haluan elämältä ja sen jälkeen tietyllä tapaa tullut uskoon, tai löytänyt vahvemman yhteyden Jumalaan. Toivon, ettei vintin tarvitsisi tulla enää takaisin.

(Ja toivon, että tämä ei nyt käänny tuohon uskontoasiaan, se nyt vaan tuntuu olennaiselta mainita tässä yhteydessä.)

ap

Vierailija
20/32 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen toistuvasti samoja paikkoja ja joskus ajattelen niitä "unikaupunkeja " päivisinkin sekä kaipaan sinne takaisin. Vaikea selittää. Ei niissä ole mitään erikoisempaa, mutta tiedän miten kaupunki jatkuu ja mitä siellä on. Kauppoja, katuja, risteyksiä, pyörä telineitä jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä