Asuntolainan viimeinen erĂ€ hoidettu đ€Șđđ„ł
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Onnea! MeillÀ meni viime kuussa
Itse maksoin sen 10:25!
Vierailija kirjoitti:
Jaa taas?
Itse maksoin perjantaina kolme asuntolainaa pois. Jabadabaduuuuuuu!!!!!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Mahtava hetki.. ÀlÀ koskaan enÀÀn ikinÀ ota lisÀÀ lainaa
Tuosta on tehty jo lanka tÀnÀ aamuna: "Onnellisin vinkki: ÀlÀ koskaan ota asuntolainaa". Ja toinenkin: "Asuntolaina - hullu idea". MenkÀÀ sinne sekoilemaan, mxelisairaat pökÀleet.
Vierailija kirjoitti:
AP, työtön reppana betonikopissaan itÀ-HelsingissÀ. Nimet rappukÀytÀvÀssÀ karua luettavaa. Eksoottista. NÀkee Vauva-palstan oikeassa laidassa uusia lankoja: asuntolaina sitÀ, asuntolaina tÀtÀ. Hmmm, josko minÀkin teen saman langan omana fantasialankanani? Joo! PiristÀÀ kivasti työttömÀn pÀivÀÀ.
Oo landepaukku hiljaa! Mee navettaas rapsuttaa tyttöystÀvÀÀs!
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti on remontit tehty.
Ei tÀssÀ kummoisia remonttitarpeita vielÀ ole, kodilla ikÀÀ 20v. Mutta helppo on laittaa nyt niitÀkin varten sÀÀstötilille, kun kummallakin palkat ns juoksee eikÀ ole asuntolainaa viemÀssÀ pottia tililtÀ joka kk. Ja aina voi realisoida osakesalkusta jotain tai kÀyttÀÀ tulevasta perinnöstÀ (ei iso, mutta kymmeniÀ tuhansia kuitenkin) osa kys kuluihin.
Ap
Onneksi olkoon!
ItsellÀ sama edessÀ tÀssÀ kuussa. EikÀ ikinÀ enÀÀ
Yksi este turhan monesta pois. Tosin vene kun on jo liikaa kallellaan, niin ei tuosta tarpeeksi suurta korjausliikettÀ tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa taas?
Itse maksoin perjantaina kolme asuntolainaa pois. Jabadabaduuuuuuu!!!!!!!!!!
MeillÀkin on neljÀ ollut kaikenkaikkiaan: talo, kerrostalo, kesÀasunto ja sijoituskÀmppÀ, jota olemme vuokranneet Kalliossa. Huh-huh... Ei enÀÀ koskaan. Jess!!
ap
Vierailija kirjoitti:
AP, työtön reppana betonikopissaan itÀ-HelsingissÀ. Nimet rappukÀytÀvÀssÀ karua luettavaa. Eksoottista. NÀkee Vauva-palstan oikeassa laidassa uusia lankoja: asuntolaina sitÀ, asuntolaina tÀtÀ. Hmmm, josko minÀkin teen saman langan omana fantasialankanani? Joo! PiristÀÀ kivasti työttömÀn pÀivÀÀ.
VietĂ€tköhĂ€n sinĂ€ himppasen liikaa aikaasi tĂ€llĂ€ palstalla? Minulla kun ei ole hajuakaan mistĂ€ puhut/mihin viittaat. Toisaalta, ei sillĂ€ ole vĂ€liĂ€kÀÀnđ
Ap
Vierailija kirjoitti:
Itse kun sain lainan maksettua, myin asunnon ja muutin vuokralle hallituksen toiveesta. Kohta saan tukea ja myyntirahat matkustelen hissukseen. Onnea kuitenkin.
MitÀ tukea? Asumistukea et ainakaan saa, jos tilillÀ on 10000 euroa.
Kerro ihmeessÀ, mitÀ ne tuet on. Jos vaikka pÀÀtyisi samaan eli myisi kerrostalohuoneiston (velaton) ja muuttaisi vuokralle?
ElÀkekin on tosi pieni, 1975 brutto.
Ok, ketju alkaa nĂ€köjÀÀn tĂ€yttymÀÀn heistĂ€ joilla ei muuta ole kuin AV, sen pahan olon lisĂ€ksi eli lĂ€htö merkki minulle, mutta kiitos kaikille "hengessĂ€ mukana elĂ€neille" ja onnittelijoille, fiilis on kyllĂ€ aivan verraton ja silloin kun kotiĂ€itinĂ€ lasteni kanssa olin niin tĂ€mĂ€ hetki tuntui kovin kaukaiselta saavuttaa ja tĂ€ssĂ€ sitĂ€ nyt kuitenkin ollaan, 47v ikĂ€isenĂ€, lapset varhaisaikuisina ja koti maksettuna đ
Ap
Asuntolaina? Ottavatko jotkut sellaisiakin? :D MinÀ ostan omakotitalon ilman lainan lainaa pian. Remppailen sitten kivaksi :)
MinkÀ ikÀinen olet ap?
Itse sain just viime viikolla maksettua loput 28000 kerralla, ikÀÀ 35. Laina otettu omakotitaloon 2006.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kun sain lainan maksettua, myin asunnon ja muutin vuokralle hallituksen toiveesta. Kohta saan tukea ja myyntirahat matkustelen hissukseen. Onnea kuitenkin.
MitÀ tukea? Asumistukea et ainakaan saa, jos tilillÀ on 10000 euroa.
Kerro ihmeessÀ, mitÀ ne tuet on. Jos vaikka pÀÀtyisi samaan eli myisi kerrostalohuoneiston (velaton) ja muuttaisi vuokralle?
ElÀkekin on tosi pieni, 1975 brutto.
Mulla on sellainen pankkikortti, jolla voi nostaa automaatista kÀteistÀ. Osaan myös pitÀÀ visalla ja masterilla plussaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on kiva tunne. Itse maksoin asuntolainan pois liki kaksi vuotta sitten. ElÀmÀ ei muuttunut millÀÀn tavalla. Samaa kakkia, samassa paketissa.
Onpas ikÀvÀÀ, ettÀ koet noin, toivon sulle parempia pÀiviÀ eteenpÀin!
Ap
Jep, kiitos. Itsekin ajattelin ettÀ nythÀn sitÀ rahaa alkaa jÀÀdÀ mutta ei. YhtÀÀn enempÀÀ ei jÀÀ. Toki kaikki on kallistunut tÀmÀn parin vuoden aikana. Ja lapset on kasvaneet teineiksi, joihin tuntuu uppoavan kaikki eikÀ riitÀkÀÀn. No, mun aika ehkÀ tulee vielÀ. Siihen asti, samaa kakkia, samassa paketissa.
Mutta hei, sen mÀ unohdin sanoa ettÀ mua on vain yksi. TeillÀ ap on tietenkin aivan eri tilanne kun teitÀ on kaksi ja kahden ihmisen tulot. Ja ennen kaikkea teillÀ on toisenne. TeillÀ elÀmÀ on varmasti muutakin kuin samaa kakkia :)
MeillÀ maksettiin pari vuott sutten, nyt saa paremmin sÀÀstöön remontteja ja elkepÀiviÀ varten.
Koen niin, ettÀ on helppoa asua eikÀ asuminen ole kallistakaan, kun asuntovelkaa ei ole enÀÀ elÀkkeelle siirryttÀessÀ. Tai ollutkaan moneen vuoteen ennen elÀkeikÀÀ.
Vaihto pienempÀÀn toki on ollut, tÀssÀ kerrostalossa ei ole tulossa remontteja, ne on tehty (linjasaneeraus, parveke, ovet, ikkunat, julkisivu) ja edellinen omistaja on maksanut rahoitukset pois.
On eri asia maksaa 291,00 hoitovastiketta kuin vuokraa tÀmÀn kokoisesta n. 800 euroa.
Vaihdosta pienempÀÀn (sama taloyhtiö) jÀi hyvin rahaa.
Olen mies ja kasvanut 184 cm pituuteen.
En jÀÀnyt lyhyeksi
HuippuelÀmÀ edessÀ toisin kuin lyhyillÀ miehillÀ.
Saa onnitella đ„ł
Vierailija kirjoitti:
Mahtava hetki.. ÀlÀ koskaan enÀÀn ikinÀ ota lisÀÀ lainaa
"enÀÀn".
ElÀ IKINà ota talousneuvoja ihmiseltÀ joka kirjoittaa "enÀÀn".