Ravintoloissa ja hotelleissa saa nykyään aivan naurettavan huonoa palvelua
Kumpikaan ei nykyisin jaksa innostaa ollenkaan. Tympeän palvelun lisäksi ravintoloiden ruoka on usein pahaa, ja hotelliaamupalat jotenkin blaah. Aamupalat ovat korkeintaan ihan ok, mutta esim. appelsiinimehu on järkyttävää kuraa ja jugurttia on jatkettu vedellä.
En pidä ruuanlaitosta yhtään, mutta kai se on pakko alkaa laittamaan itse enemmän ruokaa. Harmittaa, kun keskituloisena lapsettomana pariskuntana meillä olisi jonkun verran rahaa, mitä voisi kuluttaa, mutta kun tuosta kamalasta palvelusta tulee lähinnä ärsytys.
Vastaan jo valmiiksi, että emme tosiaan käy missään kalliimmissa ja hienoimmissa paikoissa, mutta emme ihan huonoimmissakaan. Ratkaisu ei kuitenkaan ole kalliimpiin vaihtaminen, koska emme halua laittaa tämän enempää rahaa ruokailuun tai yöpymiseen.
Kommentit (55)
Vajaa kuukausi sitten olin Suomessa hotellilomalla. Palvelu oli alusta loppuun ihan loistavaa, vielä senkin jälkeen, kun oli huone luovutettu ja tarvittiin apuja. Aamupala oli oikein hyvää ja päivälliset hotellin ravintolassa maukkaita ja tarjoilijat ystävällisiä. Ja tämän tyylisiä kokemuksia mulla on enemmänkin. Huonoja kokemuksia ei olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Ap on juntti eikä muuksi tule.
Palautteen oikeasti huonosta tuotteesta voi antaa henkilökunnalle ja yrittäjälle heti eikä jälkeenpäin vauva.fissä.
Jolloin ongelma korjataan heti. Virheitä sattuu. Sitä en ymmärrä, miksi juntti syö hotellissa jugurttia
Ottavatkin monesti niin "iloisesti" palautteen vastaan. Olen kyllä aiemmin antanut nätisti palautetta, mutta minua on sen jälkeen katsottu vinoon, eikä mikään ole muuttunut. Saattavat vielä sanoa, että olet ainut, joka tästä on valittanut tms.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla ole tollaisia kokemuksia. Ruoka on ollut hyvää ja palvelu sellaista kun mitä Suomessa nyt voi odottaa saavansa.
Nykyään henkilökunta on ulkomaista ja se näkyy. Ei välttämättä hyvänä.
Tämä on valitettavasti totta.
Ap
Mutta tuota vedellä jatkettua jugurttia on ollut ihan suomalaisin voimin pyöritetyllä hotelliaamupalalla (tämän lentokenttähotelli omistajat myös suomalaisia).
Ap
Jos on ollut rasvatonta jogurttia, eikös se ole aika vetistä.
Jugurtin rakenne oli sellainen rikkoutunut, mikä kai monesti tulee, jos sekoitetaan mukaan jotain sinne kuulumatonta. En tiedä rasvattomasta jugurteista, kun en niitä ole vuosiin syönyt. Sen muistan, että ovat juoksevia. En kuitenkaan omaan hotelliini sellaista laittaisi tarjolle.
Ap
Palaute kannattaa antaa sähköisesti. Menee perille muillekin kuin sille yhdelle henkilölle jos sanot kasvokkain. Sähköinen palaute on aina paras. Ellet sitten halua antaa palautetta juuri tietylle työntekijälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla ole tollaisia kokemuksia. Ruoka on ollut hyvää ja palvelu sellaista kun mitä Suomessa nyt voi odottaa saavansa.
Nykyään henkilökunta on ulkomaista ja se näkyy. Ei välttämättä hyvänä.
Tämä on valitettavasti totta.
Ap
Mutta tuota vedellä jatkettua jugurttia on ollut ihan suomalaisin voimin pyöritetyllä hotelliaamupalalla (tämän lentokenttähotelli omistajat myös suomalaisia).
Ap
Jugurtin rakenne oli sellainen rikkoutunut, mikä kai monesti tulee, jos sekoitetaan mukaan jotain sinne k
Jos minulla siis olisi hotelli. ;)
Ap
Entä jos vaan kokeilet jotain oikeaa ravintolaa sen Rosson sijaan. Jos käyt harvemmin, niin pitkässä juoksussa rahaa ei mene sen enempää.
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla huonoa palvelua?
No kerron nyt esimerkin. Olimme eräässä ravintolassa, jossa oli todella hämärää, koska valot eivät olleet päällä. Kysyin, voisiko valot laittaa päälle, ja minulle vastattiin, että me ei pidetä täällä valoja päällä, kun ulkona on valoisaa, ja että voitte mennä tuohon (hälyisälle) pikaruokapuolelle syömään. Sanoin sitten, että no syömme sitten tässä pimeässä, ja vastaus oli, että ok.
Ehkä nyt kuitenkin kannattaisi edes ne valot laittaa päälle, jos asiakas sitä pyytää. Ei se sähkö nyt niin kallista ole. Kalliimmaksi tulee se, jos kyseinen asiakas ei enää palaa, eikä suosittele ravintolaa tutuilleenkaan.
Tämä esimerkkn tapaus siis jopa nauratti; niin absurdia se oli, mutta ihan sellainen töykeä käytös on hyvin yleistä varsinkin hotellien respoissa.
Ap
Asun pk-seudulla ja kesäkaudet mökkipaikkakunnalla 50 km päässä isommasta kaupungista. Vertaan kahta eri seutua.
Palvelun taso vaihtelee ravintoloissa, lounaspaikoissa ja hotelleissa. On hyvää ja huonoa palvelua. Eroa ei ole pk-seutuun nähden tai että maaseudulla olisi lupsakkaa väkeä töissä.
Joissakin paikoissa on henkilökunnan suhteen pyritty niin minimiin, ettei heillä ole aikaa sanoa kuin hei ja ottaa tilaus vastaan. Vaikea tuomita sellaisen paikan palvelutasoa, koska ei se henkilökunnan vastuulla ole jos ravintolan omistaja haluaa maksimoida voittonsa tmv.
Aika pitkälle se on kiinni minusta asiakkaana millaista palvelua saan. Katsoo edes silmiin tarjoilijaa ja sana kiitos on aina tärkeää. Ei ole vielä syljetty päälle kiitoksien jälkeen.
Maalaiskaupungissa tykkään käydä syömässä lounaita. Tarjoilivat ovat virkeitä ja hyvällä tuulella. Kaikenlaista En tarkoita ABC-taukopaikkoja. Ihan yksityisten pitämiä.
Synkäksi lopuksi en kuitenkaan jaksa kesätyöntekijöitä, joista suurin osa on mielestään p...aduunissa ja naama norsun veellä myös kiitoksienkin jälkeen. Ilmeisesti kaikki fiksut kesätyöntekijät saavat haastavampia kesätöitä? Jos yksikin myönteinen kesätyöntekijä tulee vastaan lupaan antaa 20 euron tipin(Ja joka tietysti liian vähän).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla huonoa palvelua?
No kerron nyt esimerkin. Olimme eräässä ravintolassa, jossa oli todella hämärää, koska valot eivät olleet päällä. Kysyin, voisiko valot laittaa päälle, ja minulle vastattiin, että me ei pidetä täällä valoja päällä, kun ulkona on valoisaa, ja että voitte mennä tuohon (hälyisälle) pikaruokapuolelle syömään. Sanoin sitten, että no syömme sitten tässä pimeässä, ja vastaus oli, että ok.
Ehkä nyt kuitenkin kannattaisi edes ne valot laittaa päälle, jos asiakas sitä pyytää. Ei se sähkö nyt niin kallista ole. Kalliimmaksi tulee se, jos kyseinen asiakas ei enää palaa, eikä suosittele ravintolaa tutuilleenkaan.
Tämä esimerkkn tapaus siis jopa nauratti; niin absurdia se oli, mutta ihan sellainen töykeä käytös on hyvin yleistä varsinkin hotellien respoissa.
Ap
Olitteko ainoat asiakkaat ravintolassa vai mistä päättelit että muutkin asiakkaat olisivat halunneet kirkkaat valot syödessään? Monessa ravintolassa on tarkoituksella tunnelmallinen, hämärämpi valaistus.
Viimeksi eilen olin hotellissa ja ravintolassa, enkä kyllä löytänyt mitään valittamisen aihetta. Ehkä ongelma on siinä että ap haluaisi korkeampaa laatua, mutta ei ole siitä kuitenkaan valmis maksamaan?