Käytän vain kertakäyttöastioita koska en jaksa tiskata
Ei ole astianpesukonetta enkä jaksa sellaista tänne raahata niin käytän kertakäyttöastioita, kätevää! Kun on valmis niin roskiin vaan heittää, ei tarvitse tiskata.
Kommentit (21)
Vierailija kirjoitti:
Vätys. 🤢
Ite oot
Tietenkin erilaisissa elämäntilanteissa toimitaan eri tavoin, sitä vartenhan mm. einekset, kertakäyttöastiat, säilykkeet, pullotettu vesi, kaikki muut kertakäyttötuotteet on keksitty eli siis helpottamaan arkea ja elämää.
Tärkeämpää tässäkin tapauksessa on kodin pysyminen siistimpänä kuin se, että jättäisi jotain tärkeämpää tekemättä tiskaamisen takia. Ainahan on valintoja tehtävä. Joku haluaa hampaat irvessä tehdä kotitöitä mahdollisimman paljon vanhaan malliin ja toinen hyväksyy helpottavat työ - ja toimintatavat, eikä kiukkua niin paljon eikä sorru marttyyriuteen. Elämänsä voi tehdä hyvin hankalaksi tai sitten ihan kivaksikin. Joustavuus on se juttu, mikä kannattaa aina.
Kertokaa te kaikki jotka tiedätte mikä on kiva elämä. Varsinkin ne jotka eivät viitsi tehdä itse mitään.
Joo ja sitten istut liikenteen tukkona eloapinana!
Patalaiska vässykkä, jaksa edes tiskiharjaa kädessään pitää 🤣
"niin roskiin vaan heittää"
*sulla on rahaa tuhlata paperiastioihin
*jaksat kantaa ne roskat ulos
Ätuhlaat suunnattomasti luonnonvaroja, millä lailla kompensoit roskaamisesi
laskeppa vesijalanjälkesi https://www.vesi.fi/vesijalanjalkilaskuri/
Kannattaa laskea paljonko niihin kertakäyttö astioihin menee rahaa vaikka kuukaudessa tai vuodessa. Saisiko sillä jo halvan tiskikoneen kotiin tuotuna? Säästyisi tuo ympäristökin turhalta materiaalin kulutukselta. Ja oikeat lautaset tuntuvat minusta jotenkin luksukselta verrattuna pahvisiin.
Sama.
En ole 10 vuoteen käyttänyt astianpesuainetta.
Koska luonto pitää pelastaa, eikä ole aikaakaan turhaan tiskaamiseen.
Jos on masennusta tai uupumusta niin tuo on ihan ok.
Kävin laskemassa vesijalanjälkeni, pyrippä AP samaan! "Vastaustesi perusteella olemme arvioineet henkilökohtaiseksi vesijalanjäljeksesi noin 71 m3 eli 71000 litraa. Onneksi olkoon, se on alle keskimääräisen suomalaisen vesijalanjäljen.
Vesijalanjäljestäsi 13 % muodostuu kotona käyttämästäsi vedestä, ja loppu 87 % syntyy kulutustottumuksistasi."
Kun itse olin puolipsykoosissa ja masennuksessa kerrostaloyksiöni vankina, en sentään edes silloin mennyt noin matalalle. Käytin samoja astioita; lautanen, ottimet, lasi ja hulautin niitä vain vähän. Eli söin aika likaisilla samoilla astioilla päivästä toiseen.
Ihan usko pas...... täytyy lukea joka päivä.
Maailman laiskin ihminen on löytynyt!!
Jaksatko kuitenkin istua netissä tai pelata?
Mulla on samalaionen mutta en osta edes kertakäyttöisiä lautasia.
Syön pitsapahvilta useita annoksia. E iole koskaan tullut vatsatautia. Länttään vaan ruuan pitsapahville ja syön siitä. Joskus olen syönyt suoraan pöydältä enkä pyyhi sitä kuin nopeasti talouspaperilla. Lautaiset on turhia elämälle. Ruuan voi syödä periaatteessa käsistä.
Maitopurkista saa tehtyä lautasen kuin leikkaa puolet pois. lautaset on turhia.
Sen jälkeen kun pääsin exästä eroon, niin en ole juurikaan hukannut ajatustanikaan tiskaamiselle. Eli käytän päivittäin kertakäyttövälineitä. Ex mies teki tiskiä aivan kuin kiusallaan ja sitten valitti jos oli vähäkin pesemättömiä astioita altaassa.
Vätys. 🤢