Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies heittämässä ulos asunnosta

Vierailija
06.07.2024 |

Mies eräänä iltana riidan päätteeksi käski pakata tavarat ja lähteä.. Yritettiin keskustella vielä asioista, mutta mies ei pääse yli ajatuksesta että olisin pettänyt häntä.. Kevään aikana miehen alkoholinjuonti on lisääntynyt runsaasti. Juo nykyään joka ilta töiden jälkeen olutta joka päiä 8kpl ja viikonloppuisin 24kpl pe ja la... Olen saanut kuulla moneen otteeseen kevään aikana, että olen pettänyt. Jopa hänen silmien alla jos hänen ystävä on ollut kylässä. Ja ollaan siis oltu koko ajan näiden ystävienkin kanssa samassa tilassa mieheni kanssa. Mitään todisteita hänellä ei ole että olisin pettänyt ja näin ei ole missään vaiheessa käynyt. Hänen selostukset näistä pettämisistä ovat aivan järjettömiä. Ei huomaa ettei niissä puheissa ole yhtään mitään järkeä.. . Voiko runsas alkoholinjuonti saada tälläiset vainoharhat päälle? Olen todella väsynyt tähän jatkuvaan syyttelyyn.

Asumme n. 40km keskustasta ja autot ovat miehen omistuksessa, joten nyt kiristää etten saa käyttää näitä autoja kun olemme kerta eroamassa. Minulla ei ole varaa ostaa omaa autoa jos tässä nyt ero on tulossa, varat menevät uuden asunnon vuokratakuuseen ja muuton kuluihin. Asuntohakemuksia olen laittanut pariinkin kaupunkiin, heillä ei ole tarjota tällähetkellä sopivaa asuntoa. Pelottaa että joudun olemaan pahimmillaan parikin kuukautta ilman autoa keskellä ei mitään.. Asunto jossa asumme on mieheni sukulaisen. Minulla ja miehellä ei ole asuntoon virallista vuokrasopimusta, emmekä maksa asumisesta muutakuin omat asumiskustannukset (sähkö,vesi,jäte,vakuutukset, nuohous jne).. Voiko minut heittää kadulle tuosta vain? Olen asunut kyseisessä asunnossa virallisesti 5 vuotta. Toki täällä en tahdo olla ja toivon että saisin asunnon mahdollisimman pian. Minulla ei ole ystäviä tai sukulaisia kenen luokse voisin mennä.

Kommentit (190)

Vierailija
121/190 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaatko ap vielä tähän, että mitä sun päässä on liikkunut, että olet tuohon tilanteeseen päätynyt? Miksi ihmeessä olet muuttanut miehen sukulaisen asuntoon, josta et maksa mitään muuta kuin normikulut? Ja miksi käytät miehen omistamaa autoa, jota hän voi hallinnoida miten haluaa? Miksi olet joutunut tilanteeseen, että olet riippuvainen miehestä?

Ja miten se tähän kuuluu?

Siten, että kaikki (nais)lukijat ymmärtävät, miten järjettömiä ratkaisuja naiset tekevät elämässään j ymmärtävät välttää tätä. 

Mies on tuon suhteen sekopää. Ei kaikkensa antanut nainen. 

Heh! Kaikkensa antanut...juu, aivan varmasti.

Vierailija
122/190 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin sun rahat menee, kun ei mene asumiseen, eikä autoiluun, eikä ole säästöjäkään?? 

Olen maksanut vesi&sähkä jne laskuista puolet. Yksi autoista on ollut minun käytössä ja olen sen kulut maksanut (vakuutus, verot, katsastus jne). Tällä hetkellä olen työttömänä, joten tulot ei ole isot. Säästöjä on pari tonnia, mutta menevät tosissaan muuttokuluihin suurin osa. Työttömänä ja vuokralla ollessa autoa ei ole varaa pitää, joten ei ole järkeä sellaista nyt hankkiakkaan. Tarkoitus muuttaa alueelle missä autottakin pärjää. - Ap

Eli lopulta olet loisinut miehen rahoilla ja vielä kiitokseksi petit häntä....

Se äijä ei omista siitä asunnosta yhtään laudanpätk

Tiedän mihin käyttää rahansa se äijä. Kaljaan se ne käyttää reppana.

1. Mistä tiedät?

2. Entä sitten?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/190 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oisko ite pettänyt kännissä? Jos alkoi yllättäen tyhjästä tuollainen syyttely, niin saattaa projisoida omaa syyllisyyttään suhun. Kuulemma yleistä ihmisillä, kun pettäneet.

Jospa tuo sukulainen jonka majassa asutte,  voisikin häätää deliriumia lähestyvän alkoholistin pois !

No siis tosiaan, heillä on näemmä lapsiakin. Sukulaisens auttaisin, majoittaisin joko miehen tai miehen exän ja lapset siihen asti, kunnes löytävät oman kämpän. Miehen sukulainen voi valitettavasti olla miehen puolella, mut lapset eivät saa kärsiä js kyllä sitä pitää ajatella lasten äidinkin parasta. Eihän häntä voi nyt pellolle heittää.

Vierailija
124/190 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin sun rahat menee, kun ei mene asumiseen, eikä autoiluun, eikä ole säästöjäkään?? 

Olen maksanut vesi&sähkä jne laskuista puolet. Yksi autoista on ollut minun käytössä ja olen sen kulut maksanut (vakuutus, verot, katsastus jne). Tällä hetkellä olen työttömänä, joten tulot ei ole isot. Säästöjä on pari tonnia, mutta menevät tosissaan muuttokuluihin suurin osa. Työttömänä ja vuokralla ollessa autoa ei ole varaa pitää, joten ei ole järkeä sellaista nyt hankkiakkaan. Tarkoitus muuttaa alueelle missä autottakin pärjää. - Ap

Eli lopulta olet loisinut miehen rahoilla ja vielä kiitokseksi petit häntä....

Miten niin loisinut miehen rahoilla, ku ottanut osaa laskuihin ja auton kaikki kulut hoitanut, jota käyttänyt? Mieshän ei itse myöskään maksa mm. vuokraa sukulaisen tarjoamasta asunnosta. Muut kulut kimpassa.

Vierailija
125/190 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsittääkseni lain mukaan sinuun kohdistuvat saman oikeudet kuin esim. pitkäaikaiseen vuokralaiseen, vaikka sopparia ei ole, jos olet siellä kirjoilla ja pitkäaikainen asukas. Eli oletan, että irtisanomisaika voi olla jopa puoli vuotta. Eli sinulle pitää antaa sen verran aikaa etsiä uusi asunto. Googlaa tämä, tästä varmasti saa helposti tietoa jostain ilmaisesta lakiavusta. Se on ihan hyvä kertoa tälle miehelle, niin rauhottuisi vähän. Ja toisella kertaa et ajaudu tilanteeseen, jossa esim. maksat auton kuluja, joka ei ole sun nimissäsi jne. Pitää olla kaikki paperilla tämän takia. Jos maksat asumiskuluista, niin vaadi aina virallinen vuokrasopimus juuri tällaisen tilanteen takia, vaikka se vuokra olisi sitten vain nimellinen.

Miksi pitää alkaa vänkäämään vastaan kun parasta olisi lähteä niin nopeasti kuin mahdollista?

Ihmettelen suuresti, että ap ei muka ole löytänyt kolmesta kaupugnista asuntoa. Minkälaista asunto oikein etsit, ap?

No leikkausten takia en ihmettele. Todennäköisesti isot jonot ja ruuhkaa.

Vierailija
126/190 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oisko ite pettänyt kännissä? Jos alkoi yllättäen tyhjästä tuollainen syyttely, niin saattaa projisoida omaa syyllisyyttään suhun. Kuulemma yleistä ihmisillä, kun pettäneet.

Jospa tuo sukulainen jonka majassa asutte,  voisikin häätää deliriumia lähestyvän alkoholistin pois !

No siis tosiaan, heillä on näemmä lapsiakin. Sukulaisens auttaisin, majoittaisin joko miehen tai miehen exän ja lapset siihen asti, kunnes löytävät oman kämpän. Miehen sukulainen voi valitettavasti olla miehen puolella, mut lapset eivät saa kärsiä js kyllä sitä pitää ajatella lasten äidinkin parasta. Eihän häntä voi nyt pellolle heittää.

Ap voi aivan hyvin etsiä itselleen vuokra-asunnon. En ymmärrä miksi hän ei muka sellaista löydä.

Vierailija
127/190 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsittääkseni lain mukaan sinuun kohdistuvat saman oikeudet kuin esim. pitkäaikaiseen vuokralaiseen, vaikka sopparia ei ole, jos olet siellä kirjoilla ja pitkäaikainen asukas. Eli oletan, että irtisanomisaika voi olla jopa puoli vuotta. Eli sinulle pitää antaa sen verran aikaa etsiä uusi asunto. Googlaa tämä, tästä varmasti saa helposti tietoa jostain ilmaisesta lakiavusta. Se on ihan hyvä kertoa tälle miehelle, niin rauhottuisi vähän. Ja toisella kertaa et ajaudu tilanteeseen, jossa esim. maksat auton kuluja, joka ei ole sun nimissäsi jne. Pitää olla kaikki paperilla tämän takia. Jos maksat asumiskuluista, niin vaadi aina virallinen vuokrasopimus juuri tällaisen tilanteen takia, vaikka se vuokra olisi sitten vain nimellinen.

Miksi pitää alkaa vänkäämään vastaan kun parasta olisi lähteä niin nopeasti kuin mahdollista?

Ihmettelen suuresti, että ap ei muka ole löytänyt kolmesta kaupugnista asuntoa. Minkälaista asunto oikein etsit, ap?

No leikkausten takia en ihmettele. Todennäköisesti isot jonot ja ruuhkaa.

Mutta kun eihän ne leikkaukset vaikuta käytännössä mihinkään. Jos asumistukea on jo nyt leikattu niin toimeentulotuki kompensoi sen. Aivan saman verran sitä rahaa tulee tukien saajille edelleen.

Vierailija
128/190 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin aloituksen ja siinä ilmenevien asioiden vuoksi olisin lähtenyt jo aikaisemmin. Aika omituista, ettei ole edes vuokrasopimusta ja silti muutit miehen luokse? Ei kannattaisi koskaan muuttaa toisen asuntoon vaan hankkia ihan uusi, johon muutetaan tasavertaisina kumppaneina. En olisi koskaan muuttanut kenenkään miehen luokse enkä huolinut ketään MINUN kotiini. Molemmat lähdimme kodeistamme ja ostimme uuden.

Vierailija
129/190 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin aloituksen ja siinä ilmenevien asioiden vuoksi olisin lähtenyt jo aikaisemmin. Aika omituista, ettei ole edes vuokrasopimusta ja silti muutit miehen luokse? Ei kannattaisi koskaan muuttaa toisen asuntoon vaan hankkia ihan uusi, johon muutetaan tasavertaisina kumppaneina. En olisi koskaan muuttanut kenenkään miehen luokse enkä huolinut ketään MINUN kotiini. Molemmat lähdimme kodeistamme ja ostimme uuden.

Pösilö. Ei kaikki pysty ottamaan asuntolainaa eikä moni edes halua. 

Vierailija
130/190 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun eihän ne leikkaukset vaikuta käytännössä mihinkään. Jos asumistukea on jo nyt leikattu niin toimeentulotuki kompensoi sen. Aivan saman verran sitä rahaa tulee tukien saajille edelleen.

Ei toimeentulotuki kompensoi. On heilläkin se enimmäisasumismenon raja.

Vierailija
131/190 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap voi aivan hyvin etsiä itselleen vuokra-asunnon. En ymmärrä miksi hän ei muka sellaista löydä.

Kokoajan se sitä tekee ja hakenutkin

Vierailija
132/190 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antasit persettä sille välillä niin se ei epäilisi pettämisestä.

Vierailija
133/190 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs oot ap jäänyt miehesi elätettäväksi. Ja armoille.  Oma valinta.

Mikset ole töissö, jossa tienaat omaa rahaa?

Oletko kouluttamaton, tyhjän päällä elävä luuseri?

Joka ikinen terve ihminen, on itse vastuussa omasta elåmästään. Myös sinä.

Sitäpaitsi, aloituksesi HUONOSTI LAADITTU PROVO !

Höpö höpö nyt taas! 

Vierailija
134/190 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti sitten ottaa eka maalaismulli kumppaniksi. Etkös osaa yksin elää ollenkaan?

Miksi lastesi isä potkaisi sinut pellolle? Pahoin pelkään, että itse käytät päihdettä.

Vierailija
135/190 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjaimellisesti voi heittää pihalle. Jos ei lähde niin lähtee putkaan

Vierailija
136/190 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piti sitten ottaa eka maalaismulli kumppaniksi. Etkös osaa yksin elää ollenkaan?

Miksi lastesi isä potkaisi sinut pellolle? Pahoin pelkään, että itse käytät päihdettä.

No ei ole ensimmäinen maalaismulli. Edellisen kumppanin kanssa 7 vuotta yhteisteiseloa, joka loppui kumppanin väkivaltaisen käytöksen takia. Nykyisen kumppanin kanssa oltiin n.2v yhdessä ennen virallista yhteenmuuttoa, koska halusin varmistua että kyseessä on "normaali" ihminen. Mutta näköjään ihmiset muuttuu ajan myötä.... -ap

Vierailija
137/190 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitten jaoit pilluas.?

Vierailija
138/190 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullinen tapaus sellaista on vapaus

Jos olette naimisissa niin omaisuus, kaikki arvotetaan ja jaetaan tasan. Erotuksen toinen voi hoitaa rahalla.

Vierailija
139/190 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas...

Vierailija
140/190 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ole ensimmäinen maalaismulli. Edellisen kumppanin kanssa 7 vuotta yhteisteiseloa, joka loppui kumppanin väkivaltaisen käytöksen takia. Nykyisen kumppanin kanssa oltiin n.2v yhdessä ennen virallista yhteenmuuttoa, koska halusin varmistua että kyseessä on "normaali" ihminen. Mutta näköjään ihmiset muuttuu ajan myötä.... -ap

Miten väkivaltainen exäsi valikoitui lasten lähivanhemmaksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän