Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kansanedustaja kehottaa köyhiä säästämään siten rahaa että viljelevät palstaa omalla pihallaan

Vierailija
06.07.2024 |

Kesällä voi Arto Satosen mukaan laittaa omalle pihalleen puutarhan ja viljellä siellä itselleen tulevaa talvea varten esimerkiksi porkkanaa, palsternakkaa, perunaa, bataattia, retiisiä, naurista, sipulia, punajuurta, kaalia, salaattia, tomaattia, kurkkua, artisokkaa, raparperia, viinimarjoja ja omenoita. Lisäksi metsästä voi käydä keräämässä luonnon marjoja ja sieniä arkku pakastin täyteen. Lisäksi leivät kannattaa leipoa itse omassa uunissa sen sijaan että ostaa kauppojen paitopisteiltä valmiita leipiä.

Kommentit (691)

Vierailija
121/691 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko nostaa esiin vanha juttu ajalta ennen kuin Satonen oli ministerinä?

Vierailija
122/691 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun vierailin Virossa vuosi NL:n hajoamisen jälkeen, kiinnitin huomiota siihen, että pihat oli tosiaan otettu viljelykäyttöön. Vierailemanne omakotitalon pihassa ei ollut ainoatakaan koristekasvia tai neliösenttiäkään nurmikkoa, vaan koko piha oli täynnä kasvavia hyötykasveja. Myös monien kerrostalojen pihat olivat kasvimaakäytössä.

Niin, satosen malli olisi merkki siitä että yhteiskunta on romahtanut täysin, työn ja rahan arvo on kadonnut ja ainoa keino selvitä hengissä on kasvattaa itse ruokansa ja harrastaa rikollisuutta.

Suomi on romahtanut, mikään ei toimi ja valtion velka kasvaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/691 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä kasvata itse ruokasi ovat yhtä hyviä neuvoja kuin ompele omat vaatteesi.

Jos on iso piha niin sinne saa omenapuun ja marjapensaita, mutta ei niitä ilmaiseksi saa, pitää ostaa jostain ja omenapuun kun istuttaa niin ei se samantien hedelmiä tuota.

Hirveästi ei ole vihanneksi joita Suomessa voi viljellä ja satokausi on lyhyt, ne tomaatit, kurkut ja retiisit pitää sitten säilöä ja siihenkin menee rahaa kun ostaa etikkaa ja mausteita, perunat, porkkanat ja omenat säilyvät maakellarissa, jos sellaisen sattuu omistamaan. Mutta tuskin kukaan talon pihalla saa koko vuoden porkkanoita ja perunoita kasvatettua. Sienet ja marjat joita voi ilmaiseksi kerätä pitää myös säilöä tai keittää hilloa tai mehua.

Kaikessa tuossa menee aikaa ja vaivaa, köyhillähän ei mitään parempaa tek

Maajussi,. joka saa satoja tuhansia euroja vuodessa.

Vierailija
124/691 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

yhteiskunta on romahtanut täysin, työn ja rahan arvo on kadonnut ja ainoa keino selvitä hengissä on kasvattaa itse ruokansa ja harrastaa rikollisuutta.

Ainoat maat maailmassa missä köyhät eivät esim. pidä perunamaata, käy onkimassa tai vastaavaa ovat pohjoismaat missä on niin avokätiset tuet että einekset ovat köyhien vakioruokaa.

Vierailija
125/691 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"omalla pihalla" Ihmiset asuu kerrostaloissa. 

Eikä kerrostalossa tai rivarissakaan ole kellään _omaa_ pihaa tai parvekettakaan. Vaan se on taloyhtiön, joka on antanut siihen käyttöoikeuden.

Vierailija
126/691 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ämpäriin voit laittaa esim. Porkkanoita kasvamaan.

Joo ei ihan hirveän pitkälle riitä jotkut ämpäriporkkanat. Olen kokeillut. Niistä söi muutaman kerran ja omat porkkanat oli sitten siinä. Ei se ämpäri ja multakaan ilmaista ole, joten ei yhdellä ämpärillä oikein mitään säästä ja se kai Satosen aivopierussa on ollut ajatuksena.

Vierailija
127/691 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

yhteiskunta on romahtanut täysin, työn ja rahan arvo on kadonnut ja ainoa keino selvitä hengissä on kasvattaa itse ruokansa ja harrastaa rikollisuutta.

Ainoat maat maailmassa missä köyhät eivät esim. pidä perunamaata, käy onkimassa tai vastaavaa ovat pohjoismaat missä on niin avokätiset tuet että einekset ovat köyhien vakioruokaa.

Käykö siis USA:n miljoonakaupunkien köhät onkimassa ja pitää perunamaita? Puistoissa vai rikkaiden pihoilla?

Vierailija
128/691 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävää että asiasta tulee heti puhe kun keittiöpuutarha mainittiin osana suositeltavaa kotivamuutta sen perus hätävan lisäksi (eli kaapista löytyy kuivat aineet, säilykkeet, pattereita, taskulamppu, radio ja vettä kolmeksi kuukaudeksi).

Vierailija
129/691 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ämpärillinen kata koko perheen tarvitsemia varoja. Eikä anna missän muodossa säästöjä. Omaksi huviksi voi kyllä kasvataa, kiva puuha sinänsä. 

Vierailija
130/691 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ei ihan hirveän pitkälle riitä jotkut ämpäriporkkanat. Olen kokeillut. Niistä söi muutaman kerran ja omat porkkanat oli sitten siinä. Ei se ämpäri ja multakaan ilmaista ole, joten ei yhdellä ämpärillä oikein mitään säästä ja se kai Satosen aivopierussa on ollut ajatuksena.

Ääh, ei se olekaan olennaista, että parvekeviljelyllä ei pääse tienaamaan. Onhan ihan ok huudella köyhille "menkää töihin" ja opastaa, miten omassa pihassa on helppo kasvattaa perunaa. Ja ainahan voi säästää vaihtamalla sampanjan halvempaan kuohuviiniin.

"Jos köyhillä ei ole leipää, syökööt leivoksia."

Vierailija
131/691 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämä valheellinen vihapuheketju, joka sisältää lukuisia kunnianloukkauksia, saa yhä olla täällä?

Koko aloitus on keksitty, Satonen ei ole sanonut mitään tuollaista.

Käsittämätöntä, ettei ketjua ole poistettu vieläkään. Pitääkö oikeasti alkaa tehdä ilmoitus poliisille?

Miettikää hyvät ihmiset kahdesti, mitä nettiin kirjoitatte. Vaikka luulette olevanne anonyymejäkin, ette oikeasti ole, nykyään kaikki, myös poistetut kommentit, voidaan jäljittää. 

Vierailija
132/691 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyötypuutarha kaupungissa on ihan kiva ajatus. Mutta millä pidettäisiin ilkivallantekijät loitolla ja varmistettaisiin se, että joku ei yöhämärissä käy korjaamassa satoa ennen kuin itse viljelijä ehtii?

Minä olen kasvattanut parvekkeella perunaa, mansikoita, tomaatteja ja yrttejä. Rahallisesti kaikesta on tullut miinusta.

Vierailija
133/691 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kesällä voi Arto Satosen mukaan laittaa omalle pihalleen puutarhan... "

Erikoinen oletus, että ei kai nyt kukaan niin köyhä voi olla, ettei omaa pihaa olisi. 

Elämästä vieraantunut tää Arto.

Vierailija
134/691 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, olen jo kaatanut multaa parvekkeen lattian täyteen. Tapan kyllä aina kaikki huonekasvitkin mutta eiköhän viljely onnistu. Toivottavasti tämä sopii isännöitsijällekin. 

Esität siis täyttä tolloa? Ei ihme, ettei sua kukaan huoli töihin 

Onhan se nyt vaivalloista laittaa multaa kukkaruukkuun ja siihen pari tomaatin siementä. Kerta kaikkiaan sietämättömän raskasta 

Luulin että piti viljellä porkkanaa, perunaa, palsternakkaa jne jne. 

Vierailija
135/691 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satonen voisi pitää turpansa kiinni. Miljonääri, joka käyttää hyväkseen 9€ / päivä kuntouttavaa työtoimintaa Sastamalassa.

Satonen on ihminen, ei hevonen! 

Vierailija
136/691 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyötypuutarha kaupungissa on ihan kiva ajatus. Mutta millä pidettäisiin ilkivallantekijät loitolla ja varmistettaisiin se, että joku ei yöhämärissä käy korjaamassa satoa ennen kuin itse viljelijä ehtii?

Minä olen kasvattanut parvekkeella perunaa, mansikoita, tomaatteja ja yrttejä. Rahallisesti kaikesta on tullut miinusta.

Onhan noita palstoja paljon Helsingissäkin. Mutta eivät ne tietenkään missä tahansa sijaitse, vaan sellaisissa paikoissa missä ei juurikaan ole hengailijoita tai muuta epämääräistä toimintaa.

Vierailija
137/691 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä muutaman neliön kerrostalon pihanurmi siis jaetaan 48 asunnon asukkaiden kesken?

Juurikaskellarikin pitää tehdä johonkin.

Vierailija
138/691 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun vierailin Virossa vuosi NL:n hajoamisen jälkeen, kiinnitin huomiota siihen, että pihat oli tosiaan otettu viljelykäyttöön. Vierailemanne omakotitalon pihassa ei ollut ainoatakaan koristekasvia tai neliösenttiäkään nurmikkoa, vaan koko piha oli täynnä kasvavia hyötykasveja. Myös monien kerrostalojen pihat olivat kasvimaakäytössä.

(Rikas) ystäväni kävi muutama vuosi sitten Pohjois- Koreassa. Hän kertoi, että siellä oli joka paikka täynnä ihmisten viljelyksiä, jopa junien ratapenkereet.

Vierailija
139/691 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleenkään kaupunkikerrostalon pihamaalla on vaikea mitään perunaa kasvattaa! Pitäisi olla maksuton viljelypalsta tarjolla! 

Vierailija
140/691 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arto ei maininnut viinapuolta.

Tässä taloustilanteessa monessa kellarissa pulputtaa kohta pontikkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi