Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kansanedustaja kehottaa köyhiä säästämään siten rahaa että viljelevät palstaa omalla pihallaan

Vierailija
06.07.2024 |

Kesällä voi Arto Satosen mukaan laittaa omalle pihalleen puutarhan ja viljellä siellä itselleen tulevaa talvea varten esimerkiksi porkkanaa, palsternakkaa, perunaa, bataattia, retiisiä, naurista, sipulia, punajuurta, kaalia, salaattia, tomaattia, kurkkua, artisokkaa, raparperia, viinimarjoja ja omenoita. Lisäksi metsästä voi käydä keräämässä luonnon marjoja ja sieniä arkku pakastin täyteen. Lisäksi leivät kannattaa leipoa itse omassa uunissa sen sijaan että ostaa kauppojen paitopisteiltä valmiita leipiä.

Kommentit (691)

Vierailija
61/691 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen rikosilmoituksen ap:stä sekä kaikista ketjuun postanneista paskanpuhujista. Otan IP osoitteella selvää keitä te olette.

Vierailija
62/691 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Onkohan hän viljellyt jotain?

Eikös Satonen ole näitä nakkikioskiukkoja

Kokonsa puolesta näyttää olevan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/691 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhällä ei ole pihaa eikä parveketta

Älä vammainen valehtele, jokaisessa neukkutalossa on parvekkeet 

Olen eri. Neukkutaloista en tiedä mutta on todellakin taloja joissa ei ole pervekkeita. Yhteistuuletusparvekkeita voi olla mutta ei liene tarkoitettu eikä sovreias viljelyyn?

Tää talo ei ole mikään "neukkukuutio" (=elementtikerrostalo), vaan paikalla valettu. Ja tässäkin talossa suurin osa asunnoista on ilman parveketta. Ruhtinaallinen, hyötypinta-alaltaan 2,5-neliömetrin parveke on vain joka kolmannessa asunnossa. Ei siellä paljoa hyötykasveja mahdu kasvattaman, vaikka lasituksen ansiosta ihan hyvät kasvatusolot onkin.

Uusissa, tällä vuosituhannella tehdyissä taloissa varsinkin yksiöissä on pelkkä ranskalainen parveke eli kaide ikkunan ulkopuolella.

-eri-

Vierailija
64/691 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viljellyt perunaa, sipulia. Kalastan myös paljon ja myyn kalaa pimeesti- Satonen saa haista paskan.

Vierailija
65/691 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai köyhillä on nykyään oma pihakin?

Vierailija
66/691 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Linkki?

Ap on keksinyt koko aloituksen omasta päästään.

Se ei yllätä vihervassulta.

Vierailija
67/691 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Onkohan hän viljellyt jotain?

Eikös Satonen ole näitä nakkikioskiukkoja

Sillä kasvaa pihalla nakkimukeja.

Vierailija
68/691 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saanko viljellä kansanedustajan pihalla kun omaa ei ole?

Ei taida tyyppi tietää, ettei edes ammattiviljelijät pärjää ilman valtion tukia.

Parvekkeella pystyy viljelemään tomaattia, kurkkua, paprikaa ja chiliä. Lisäksi pieniä määriä salaattia 

Rahallisesti ei tästä viljelystä kovin paljon kostu, kun ottaa huomioon siemenet, mullat, ruukut, kasvialustat, lannoitteet ja muut tykötarpeet. 

Vierailija
69/691 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoittakaa asiattomaksi keksitty aloitus.

Sitä ennen voisi tietysti ottaa talteen ja tehdä ilmoituksen kunnianloukkauksesta, kun levitetään valheita.

Hyvä ajatus, mutta se ei tule tapahtumaan, koska tämä sivusto on viherkommarien hallinnassa.

Vierailija
70/691 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen köyhä ja viljelen hyötykasveja pihallani. Kerään myös marjat ja sienet talteen. Käyn kalallakin. Säästän sievoiset summat ruokakuluissa, kun kellari ja pakastinarkku ovat täynnä ilmaista ruokaa.

Juuri näin. Vaikka tätä ketjua lukiessa tulikin mieleen, että ei ihme, että köyhät pysyvät köyhinä, kun ei mitään yritystä ole. Mutta on sitä joillain. Se ei taida olla kiinni tuloista. Itsekin (vaikka on hyvöt tulit) elän säästäväisesti, kalastan itse ja viljelen ison osan kasviksista itse.

Jyväskylä on ainakin päättänyt että kalastaa saa vain jos on kalastuslupa. Selvisi kun yritin kalastaa itse tehdyllä mato-ongella (jos löytyy vuolupuukko niin pajusta saa katkottua ja kuorittua hyvän onkivavan vaikka itse suosin ennemmin nuorta leppää tai koivua). Selvisin tosin varoituksella, mutta

Mato-ongella saa onkia ilman kalastuslupaa. Mikä lie huijari sinua kusettanut. Virvelillä, verkoilla, katiskalla kalastamiseen tarvitsee sitten jo kalastusluvan.

Vierailija
71/691 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"

Jos multaa myydään viisi säkkiä kympillä joka kaupassa, niin et taatusti ole parvekeviljelyyn saanut millään tuhrattua kahtakymppiä 

Kannattaa myös ostaa lannoitteita, niin ei tarvitse joka vuosi uusia niitä multia, lannoite riittää parvekeviljelyssä useiksi vuosiksi. Siemenet eivät paljoa maksa, etkä saa millään parvekkeelle tuhottua kokonaista siemenpussia, joten siitäkin riittää moneksi vuodeksi."

Se "5 pussia kympillä" tavara ei ole multaa, vaan huonoa turvetta, jonka kanssa sopivat kastelut on yhtä tappelua. Eikä se "multa" kunnolliseksi kasvualustaksi muutu sittenkään, vaikka siihen ostaisi lannotteet erikeen.

Siemen- ym. kulut on laskettu kulutuksen mukaan, joten turha on Satusen tulla mitään sössöttämään.

Eli se ei nyt vaan käy, koska periaate 

Keksit vaikka kuinka monta s

En keksi mitään, vaan kerron vaan faktat parvekeviljelystä. Ja mulla siis on tuolla parvekkeella syötäviä kasveja harrastusmielessä kasvamassa. Vaikka tiedänkin, ettei tuolla viljelystä saa edes rahapanosta vastaavaa tuottoa. Kyse ei ole periaatteesta vaan vain karusta faktasta. Pahoittelen, että sinulle ei faktat uppoa järkeen.

Vierailija
72/691 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin köyhä pitkäaikaistyötön, niin kyllä mielummin muuttaisin jonnekin maalle vuokraomakotitaloon ja puuhastelisin puutarhassa ja samoilisin lähimetsissä joka päivä kuin tuijottelisin betoniseinien töhryjä jostakin Vantaan neukkukuution ikkunoista käsin.

Meinaatko että niitä on pilvin pimein tarjolla ja jos onkin, vuokraako joku pitkäaikaistyöttömälle? Tuttu ei työssäkäyvänäkään löytänyt. Jos haluat edullisesti varaudu alkeelliseen huonokuntoiseen  pikkumökkiin. Itse en ole työtön mutta realistinen olen. 

Vierailija
73/691 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on parveke ja siellä kasvaa mm salaatti ja yrttejä. Aika takuuvarmoja. Herneitä kasvatan koko vuoden. 

mun ystävällä on perunoita kasvamassa sangossa.

Siinä ei ole järkeä taloudellisesti, mutta vaiva on pieni.

Vierailija
74/691 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei taida tyyppi tietää, ettei edes ammattiviljelijät pärjää ilman valtion tukia.

Parvekkeella pystyy viljelemään tomaattia, kurkkua, paprikaa ja chiliä. Lisäksi pieniä määriä salaattia 

Voi omaksi ilokseen mutta tulee kalliimmaksi kuin ostaa ne tomaatit ja kurkut vaikka torilta.

Eli Satosen vinkki köyhille ei nyt toimi.

Vierailija
75/691 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko palstalle saada porttikiellon kaikille vasuille kun että osaa keskustella ja kirjoittaa mitään järkevää?

Vierailija
76/691 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi omaksi ilokseen mutta tulee kalliimmaksi kuin ostaa ne tomaatit ja kurkut vaikka torilta.

Eli Satosen vinkki köyhille ei nyt toimi.

Onko Satonen todellakin sanonut näin jossain? 

Vierailija
77/691 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jopa miljardööri Herlin tarvitsee tukia karjan pidolleen.

Ja B. Wahlroos viljelmilleen. On se härski jätkä.

Vierailija
78/691 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin vihervasuilla ja kommareilla on pääsy nettiin on Suomen yhteiskunta varassa ja netti täynnä valheita, misinformaatiota ja propagandaa.

Vierailija
79/691 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin nuori, kuuluin pikkumarttoihin. Olin monta vuotta uimavalvojana ja mä tein lähimetsään ns perunapellon. Syksyllä käänsin maata, yhden päivän työ, tosin nuorena olin ahkera. Vapun jälkeen siemenperunat ja satoa alkoi tulla kesäkuun lopulla. 

Jotain yrttejä oli ja tavallista salaattia.

Rannalla oli sellainen betonirengas. Pohjalla oli hiekkaa ja laitoin sellaisen armeijan pakin pohjalle, perunoita ja tonnikala purkin. Pakki pohjalle, kiviä päälle. Edellisen päivän roskat renkaaseen ja vähän oksia. Sai palaa rauhassa ja kun oli palanut ja kivet jäähtyneet, otin pakin pois. Salaatit viereen. Oli hyvää.

Vierailija
80/691 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin köyhä pitkäaikaistyötön, niin kyllä mielummin muuttaisin jonnekin maalle vuokraomakotitaloon ja puuhastelisin puutarhassa ja samoilisin lähimetsissä joka päivä kuin tuijottelisin betoniseinien töhryjä jostakin Vantaan neukkukuution ikkunoista käsin.

Meinaatko että niitä on pilvin pimein tarjolla ja jos onkin, vuokraako joku pitkäaikaistyöttömälle? Tuttu ei työssäkäyvänäkään löytänyt. Jos haluat edullisesti varaudu alkeelliseen huonokuntoiseen  pikkumökkiin. Itse en ole työtön mutta realistinen olen. 

Samat. Olen tässä vuoden päivät leikitellyt ajatuksella, että muuttaisin mökkikuntaani asumaan, jos löytyis kohtuuhintainen asunto ja näin "tiluksille" kulkeminen tulisi halvemmaksi. Vaan eipä tuollakaan näytä etuovessa olevan yhtään ostokelpoista edullista kohdetta. mökille taas ei voi muuttaa ilman yli 50 000 panostuksia asuntoon ja sen yhteyteen tarvittaviin varustuksiin. "Pakko" vain jatkaa entiseen malliin ostoruoan ja palkkatyön kanssa. Mökin viljelytoiminta pysyy edelleen rahaa syövänä harrasteena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme