Mies on saanut päähänsä, että haluaa ostaa kesämökin. Omaa
Rahaa ei ole yhtään säästössä. Asuntolaina on maksettu ja talo molempien nimissä, miehellä kulutusluottoja 30tuhatta ja talo vakuutena. Mies on kyllä töissä mutta rahat loppu aina. Sanokaa mulle että se ei saa pankista lainaa mökkiin. Ei kuuntele minua yhtään ja olen sanonut että minä en mökkiä halua enkä laita nimeä mihinkään
Kommentit (51)
Ehdota vuokramökkeilyä, mökillä on paljon hommaa ja varmaan ok talossannekin ihan tarpeeksi.... ja myös maksuja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No et osallistu centilläkään ISO PISTE
En todellakaan osallistu. Minusta vaan on todella outoa jos tulee saamaan lainaa kun edellistäkin on ja sen vakuutena on talo. En suostu siis siihen että kesämökkiä ostetaan niin että talo on vakuutena.
Tarkista, oletko antanut pankille yleispantin, kuten tavallista on.
Taitaa haluta poikien viikonloppujen pitopaikan
Riippuen miehesi tuloista. Jos rahat ovat loppu koska hassaa ne vain typeryyksiin niin voi maksukyvyn puitteissa saada lainaa. Siihen et voi vaikuttaa. Mutta jos olet omistaja, niin ilman sinun lupaasi, omaisuuttasi ei voi pantata. Vanhoilla yleispanttaukset eivät ole päteviä uusiin panttauksiin, vaan tehdään erityispanttauksia.
Vapaa-asunnon vakuusarvo on todennäköisesti paljon alempi, ehkä joku 60%.
Niin no esim Norjalaiset pankit ei vakuuksia kysele..sieltä suhteellisen helposti taitaa saada esim 20000€ lainaa, jos on säännölliset tulot. Mökkejä on monenlaisia ja hintaisia. Halvimmillaan voi sellaisen saada jopa 5000€, riippuu toki, mistä päin Suomea.
Ota ero. Talo menee puoliksi ja mies voi omalla osuudellaan hankkia jostain edullisen yksiön ja mökin. Sinä hankit oman qsunnon, eikä tarvitse olla vastuussa toisen veloista.
Ehkä ottaa pikavipin jos niin polttelee saada mökki.
En tiedä mitä sanoa. Osanotto vai onnea. Ehkä avioehto, avoehto ja et ota miehen velkoja. Vai pitääkö erota virallisesti, vaikka on yhdessä. Sitten tökötät siellä mökillä laiturinnokassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No et osallistu centilläkään ISO PISTE
Eikös ne perheen kulut ole aina yhteisiä kuluja, mihen se "kumpikin maksaa, koska olemme perhe" - periaate nyt katosi.
Tämä toimii perheessä, missä molemmat ovat vastuullisia rahankäyttäjiä. Tilanteessa, missä toisella on 30 000 € kulutusluottoja, pitää kyllä asettaa rajat. Jotain on pahasti pielessä.
1. Laita mies pihalle grillaamaan teille lounaat ja illalliset, jos ulkopuuhaa haluaa. Itse odottelet kaikessa rauhassa syötävää. Ruokia ei sitten polteta.
2. Mies kääntämään kompostia, muokkaamaan perunamaata. Kitkemään ja kastelemaan.
3. Vuokratkoon jostain klapikoneen ja eikun polttopuita tekemään.
Siinä alkajaisiksi ulkohommia.