Mies on saanut päähänsä, että haluaa ostaa kesämökin. Omaa
Rahaa ei ole yhtään säästössä. Asuntolaina on maksettu ja talo molempien nimissä, miehellä kulutusluottoja 30tuhatta ja talo vakuutena. Mies on kyllä töissä mutta rahat loppu aina. Sanokaa mulle että se ei saa pankista lainaa mökkiin. Ei kuuntele minua yhtään ja olen sanonut että minä en mökkiä halua enkä laita nimeä mihinkään
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Ei se saa lainaa kun sillä on velkaa. Ellei sitten tee kikkojaan ja oman puoliskansa talosta vakuudeksi sitten kelpaa takuuksi.
Mutta saako laittaa oman puolikkaansa vakuudeksi ilman puolison hyväksyntää? Ei taida saada.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten on noin vit usti kulutusluottoja vaikka ei ole koti on velaton?
Talo on maksettu. Kulutusluotot se on saanut auto yms lainoina. Talo on vakuutena
Mitä helvatin järkee on ottaa kulutusluottoa auton ostamiseen kun siihen saa autolainaa?
Miten miehen kulutusluottojen vakuutena on teidän molempien omistama talo? Silloin siis olet nimesi johonkin laittanut. Ole tarkkana ettei mies saa lisälainaa sinun piikkiin. Tuosta kulutusluotostahan olette molemmat vastuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se saa lainaa kun sillä on velkaa. Ellei sitten tee kikkojaan ja oman puoliskansa talosta vakuudeksi sitten kelpaa takuuksi.
Mutta saako laittaa oman puolikkaansa vakuudeksi ilman puolison hyväksyntää? Ei taida saada.
Ei saa. Toi 30 000 on jo sen oma laina ja talo sen vakuutena.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No et osallistu centilläkään ISO PISTE
Eikös ne perheen kulut ole aina yhteisiä kuluja, mihen se "kumpikin maksaa, koska olemme perhe" - periaate nyt katosi.
Mökkiä voi verrata siihen, että toinen haluaa ostaa itselleen hevosen. Kumpikaan ei ole perheen meno.
Vierailija kirjoitti:
Miten miehen kulutusluottojen vakuutena on teidän molempien omistama talo? Silloin siis olet nimesi johonkin laittanut. Ole tarkkana ettei mies saa lisälainaa sinun piikkiin. Tuosta kulutusluotostahan olette molemmat vastuussa.
Ei olla. Se laina on yksin miehen oma ja miehen osuudessa talosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä se saa ilman minun nimeä talo vakuuteen mitään
Vierailija kirjoitti:
No et osallistu centilläkään ISO PISTE
Aivan näin. Ja kun itsepäisinen sika kuitenkin sen hankkii, niin ota siitä ero ja saat ilmaiseksi puolet siitä mökistä.
Kyllä miehet ovat yksinkertaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos miehen laina jää maksamatta niin pankki vie talon tavalla tai toisella. Siinä menee sinunkin osuus, kun talosta ei pelkästään puolta voi viedä. Talo on sinunkin ja olet sen miehen lainan vakuudeksi luvannut.
Ei saa lainaa. Jos on jo velkaa eikä mitään millä olisi vakuusarvoa (se talo tosiaan edellyttää toisen omistajan suostumusta, poikkeuksena vain tilanteet, joissa laina on välttämätön kyseisen talon huollon kannalta), ei mikään pankki edes voi myöntää lainaa toiseen kiinteistöön. Huoleti voit ollat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos miehen laina jää maksamatta niin pankki vie talon tavalla tai toisella. Siinä menee sinunkin osuus, kun talosta ei pelkästään puolta voi viedä. Talo on sinunkin ja olet sen miehen lainan vakuudeksi luvannut.
Toki mutta jos talo menisi myyntiin niin laina otetaan miehen osuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tosiaan mahdollista, että mies saa yhteisestä kodista pantata oman omistusosuutensa ilman suostumusta (toinen ei välttämättä siis tiedä edes mistään lainasta) ostaakseen vaan jotain itselleen, kun jotain vaan tekee mieli ostella? Ja sitten joissakin tapauksissa velattoman on sitten otettava pakkolainaa, että saa kotinsa pidettyä, jos mies ei vastaakaan ostoksistaan maksamalla lainaansa.
Periaatteessa ei se noin saisi edes olla, koska puoliso on elatusvastuussa Suomen lain mukaan, ja sillä velvoitetulla on lainat ja pantit, jotka estää sen toisen elättämisen, mihin ei joku pelkkä työmarkkinatuki riitä.
Ja muutenkin, maassa pitäisi olla yhdenvertainen yhteiskunnan tuki kaikille. Moni voi nähdä käytännössä nälkää ja kokea todellista puutetta, jos elatusvelvollisella on esim. joku addiktio (alkoholi, huume, rahapelit), tai toinen on itsekäs narsisti, tai muu mielivammautunut, että aiheuttaa sen puutteen toiselle tahallaan.
Sanot, että rahat sillä on aina loppu. Sinunko se laina pitäisi sitten maksaa? Eikö se nyt ole selvä asia, että ei voi ottaa lainaa kun ei ole varaa siihen. Meniskö sille jakeluun jos sanot suoraan hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos pankki myy niin sillä kiinnostaa vain se, että saa omansa pois. Silloin talo lähtee myyntiin nopeasti ja halvalla.
Jotain mätää tuossa on. Ei yhteisesti omistettua taloa voi laittaa vain toisen lainan vakuudeksi ellei se toinenkin ole lainasta vastuussa.
Vuokratkaa mökki joka kesä, voitte vaihtaa paikkaa, viikko joka kesä.
Vierailija kirjoitti:
Sanot, että rahat sillä on aina loppu. Sinunko se laina pitäisi sitten maksaa? Eikö se nyt ole selvä asia, että ei voi ottaa lainaa kun ei ole varaa siihen. Meniskö sille jakeluun jos sanot suoraan hänelle.
Olen sanonut. Se on sille joku pakkomielle. Viimeksi tänään sanoin että olet aina perse auki. No toivotaan että ei saa mitenkään sitä lainaa mistään. Olen sanonu että en osallistu enkä nimeä laita mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sanonut. Se on sille joku pakkomielle. Viimeksi tänään sanoin että olet aina perse auki. No toivotaan että ei saa mitenkään sitä lainaa mistään. Olen sanonu että en osallistu enkä nimeä laita mihinkään.
Hyvä. Hänellä on sitten todellisuuden taju hävinnyt. Kuvitellaanpa, että teillä olisi mökki. Kumpi teistä hoitaisi mökkiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä. Hänellä on sitten todellisuuden taju hävinnyt. Kuvitellaanpa, että teillä olisi mökki. Kumpi teistä hoitaisi mökkiä?
Niinpä. Olen sanonut että talossa laittamista ihan tarpeeksi ja rahaa menee siihenkin. Jollain tapaa ehkä joku piilevä kaksisuuntainen kun innostuu aina jostain ja saa päähän pinttymän. Minä en tähän projektiin osallistu enkä rahaa laita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos pankki myy niin sillä kiinnostaa vain se, että saa omansa pois. Silloin talo
Tämä nyt ei ollut se pointti vaan se että ei saa lainaa lisää mistään. Toivottavasti
Se on itse noi lainat ottanu vaikka mihin. Taloa on maksettu 20v