Saavatko 45+ ikäiset enää uutta työpaikkaa vai ovatko liian vanhoja?
Kommentit (39)
Ehkä faaraon muumion pyramidin hautakammion ovinaisena. t. keski-ikäinen
Ei varmaan, jos koulutuksena on merkonomi.
av-palstan modeksi saattaa kelvata
Ainakin S-ryhmän myyjät ja tarjoilijat tuntuvat järjestäen olevan tuonikäisiä naisia.
En viitsi enää edes hakea töitä..ole yli 3 vuotta ollut nyt pitkäaikaistyötön ja tiedän ettei yli ikäisiä palkata vaikka olisi korkea koulutettu...
Ehkä juuri pahin yhdistelmä on olla korkeakoulutettu ja yli ikäinen
Vierailija kirjoitti:
Ainakin S-ryhmän myyjät ja tarjoilijat tuntuvat järjestäen olevan tuonikäisiä naisia.
Hämmästeli kyllä paikallisella ABC asemalla kaikki myyjät oli vanhoja mummoja...ei taida nuorille edes kelvata pesti abc asemalla
Saavat. Olenhan minäkin 65-vuotias eläkeläinen, ja silti minula on töitä niin paljon kuin jaksan tehdä.
Sain kyllä. Mutta ei ollut ihan helppoa.
N49
Kauhea ajatuskin, että 45v olisi liian vanha. Jos on käynyt koulunsa, niin siinä on ehtinyt olla vasta 20v töissä. Ihan riippumatta siitä, onko kyseessä joku amispohjainen duunariammatti (sähköasentaja, LVI-asentaja) tai joku korkeasti koulutettu (DI, juristi, lääkäri) niin tuossa kohtaa uraa voidaan sanoa, että kyseessä on rautainen ammattilainen. Työuraa on vielä 20v jäljellä ja ihminen on oman alansa huippuosaaja. Mahdolliset lapset eivät ole enää pieniä, eivätkä vanhemmatkaan ole vielä peräänkatsottavia ja autettavia. Eikös tuo nyt ole paras mahdollinen työikä sekä osaamisen että elämäntilanteen puolesta?
Vierailija kirjoitti:
Minä olen pannut saman merkille. Mikähän siinä oikein on takana? Yleensä eivät ole edes mitään kovin ystävällisiä asiakaspalvelujoita, vaan enemmän pubiruusu-tyylisiä jotka keskustelevat kovaan ääneen kollegoiden kanssa, ja asiakas tuntuu monesti jäävän vähemmälle huomiolle.
Sote-alalta saa. Muualla nihkeää jos ei ole joku huippuyksilö. Vaikka olisi perushyvä, niin ei saa enää kutsuja haastatteluihin. Tämä oma kokemus.
Yritän kovasti vaihtaa työpaikkaa, mutta helppoa tämä ei ole. N48
Vierailija kirjoitti:
En viitsi enää edes hakea töitä..ole yli 3 vuotta ollut nyt pitkäaikaistyötön ja tiedän ettei yli ikäisiä palkata vaikka olisi korkea koulutettu...
Ehkä juuri pahin yhdistelmä on olla korkeakoulutettu ja yli ikäinen
Jos et saa töitä, se johtuu ihan puhtaasti koulutuksesta ja osaamisesta, ei iästä. Mitä lisäkoulutusta olet hankkinut tuon kolmen vuoden työttömyyden aikana?
Toivottavasti saa. Kun lapset lähtevät kotoa, olen noin 53-54. Tarkoitus olisi siinä vaiheessa itsekin vaihtaa maisemaa. Tyhjän päälle ei voi lähteä kuitenkaan.
Sinänsä hassua. Mun eläkeikä on jo melkein 69 eli tuossakin vaiheessa työvuosia on vielä paljon edessä, ja toisaalta kokemusta melkein 30 vuotta omalta alalta. Silti tiedän että mun alalla rekrytoijat suosivat nuorempia. Täytyy vaan toivoa että jostain löytyy jotain.
Vakivirka mulla on ja siitä en luovu ennen kuin saan toisen.
Tarviiko hakemukseen laittaa ikää? Ja jos laittaa 10 vuotta vanhan valokuvan?
Olen vaihtanut työpaikkaa 52v, 54v ja 58v aina parempaan
Olen 42v ja vaihtamassa työpaikkaa. Muutamasta työtarjouksesta olen kieltäytynyt, muutamasta on tullut "ei kiitos", muutaman kanssa on vielä neuvottelut käynnissä.
T. Insinööri
Mä sain 51v vakipaikan. On vaan ihan kaamea. Ahdistaa ajatus että on vain umpikuja edessä. Hullu työpaikka tai työttömyys.
Vierailija kirjoitti:
Olen vaihtanut työpaikkaa 52v, 54v ja 58v aina parempaan
Hyvä, ove meinataan lopettaa.
Sain 51v. vakipaikan johon oli 11 pätevää hakijaa. Joten kýllä saa.