Saavatko 45+ ikäiset enää uutta työpaikkaa vai ovatko liian vanhoja?
Kommentit (39)
40 ikäiset ovat elämänsä kunnossa, joten mitä tää nyt taas on. Nelikymppinen ei ole yhtään liian vanha yhtään mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Sote-alalta saa. Muualla nihkeää jos ei ole joku huippuyksilö. Vaikka olisi perushyvä, niin ei saa enää kutsuja haastatteluihin. Tämä oma kokemus.
Työllistyvätkö ne viisikymppiset, jotka valmistuvat sosionomeiksi tai sairaanhoitajiksi..?
Sain juuri uuden työpaikan, jossa pääsen kouluttautumaan uuteen ammattiin. Todella pitkään piti hakea. Vanhoja hommiani tein keikkaluonteisesti hakiessani, ja varmaan jatkan vielä uuden työn ohella.
Hakemukseen ei laiteta ikää eikä muitakaan tietoja, joista iän voisi päätellä.
Minulle kerrottiin olevani liian vanha työhön 35-vuotiaana. Erikoista sinänsä, koska tehtävään oli perusvaatimuksena maisterin tutkinto. Jää Suomessa työurat hyvin lyhyiksi tällä tavoin. Onneksi ulkomailla en ollutkaan enää vanha vaan juuri sopivan ikäinen ihan vastaavaan työhön.
Vierailija kirjoitti:
Minulle kerrottiin olevani liian vanha työhön 35-vuotiaana. Erikoista sinänsä, koska tehtävään oli perusvaatimuksena maisterin tutkinto. Jää Suomessa työurat hyvin lyhyiksi tällä tavoin. Onneksi ulkomailla en ollutkaan enää vanha vaan juuri sopivan ikäinen ihan vastaavaan työhön.
Minkä ikäinen se rekrytoija sitten oli...?
Taloushallinnossa arvostetaan kokemusta. Yli kuusikymppisiäkin palkataan ihan mielellään, tällä alalla ei ole liian vanhoja työntekijöitä.
Vaihdoin työpaikkaa viimeksi 48 vuotiaana. En sen takia että olisi ollut pakko, vaan koska niin sinnikkäästi houkuttelivat ja tekivät lopulta hyvän tarjouksen.
Vierailija kirjoitti:
Saavat. Olenhan minäkin 65-vuotias eläkeläinen, ja silti minula on töitä niin paljon kuin jaksan tehdä.
Joku HVA ja sotesektori
ABC asemalle pääsee töihin...nytkin kävin kassalla asioimassa ja kassalla oli niin vanha mummo ettei hampaat pysynyt suussa
Vierailija kirjoitti:
Saavat. Olenhan minäkin 65-vuotias eläkeläinen, ja silti minula on töitä niin paljon kuin jaksan tehdä.
Ai, kun sinä saat niin kaikki muut saavat?! V..u mikä logiikka!
Ulkoisen habituksen perusteella Finnairin lentoemoksi pääsee.
Aloitatteko hakemuksen "Olen 48-vuotias..."?
Aikanaan yli 40v hakemuksia meillä ei katsottu. Eikä vastavalmistuneiden. Pomojen sukulaiset ja suhteilla yrittävät laitoin roskiin.
Olen saanut kolme eri työpaikkaa +45-v. Viimeisin vakituinen paikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin S-ryhmän myyjät ja tarjoilijat tuntuvat järjestäen olevan tuonikäisiä naisia.
Hämmästeli kyllä paikallisella ABC asemalla kaikki myyjät oli vanhoja mummoja...ei taida nuorille edes kelvata pesti abc asemalla
Mummot pitää paikat puhtaana, tekee ruuan , ovat kivoja ja reippaita
Juu ..ei nuoria tänne kiitos
T: yrittäjä
Hyvät työntekijät saavat. Heitä kysellään jatkuvasti vaihtamaan työpaikkaa.
Pihalle potkittu, osaamaton ja huonolla koulutuksella varustettu saa varautua jatkossa vain pätkätöihin, jos niihinkään.
En ymmärrä kysymystä. 45-vuotiashan on vielä nuori. Ite täytän tänä vuonna 40 ja mulla on vielä 30 vuotta työelämää jäljellä. Sain myös juuri uuden työn yritysjohdosta.
Käy pitämässä tämä palopuhe mieluummin jossain rekrytapahtumassa.