Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mansikat 7,90e 500g. Ostaisitko?

Vierailija
06.07.2024 |

Kmarket paltamo kainuu. Ei oo halpaa ei.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin ostaisin. Mansikkakausi on tosi lyhyt, enkä tykkää kuin tuoreista mansikoista, joten rahaa mansikoihin ei mene kuin mansikkasesonkina. Tuoreet mansikat ovat minulle kesän lyhytaikainen ylellisyystuote, jonka suon itselleni. Mieluummin mansikoita ostan kuin tupakkaa tai muuta vastaavaa kallista, joista jotkut toiset nauttivat.

Sanonta "maksaa mansikoita" tarkoittaa sitä, että joku maksaa paljon niin kuin mansikat maksavat, joten ei se kallis hinta mikään yllätys ole.

Tuo että vedetään tupakka ja alkoholi mukaan mansikkakeskusteluun on niin naurettavaa😂😂 Sama kuin menisi kahviketjuun kirjoittelemaan, että mieluummin minä ostan Presidenttiä kuin vedän huumeita😂😂😂 mitä v**tua... Minä syön erittäin harvoin mansikoita (hinnan ja ötököiden takia) ja olen lähes absolutisti. Tupakkaa en polta. Enkä edes vedä huumeita😂😂

Vierailija
22/38 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kiinnostaa (täällä mansikkaketjussa), niin voin kertoa etten edes nuuskaa. 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Ja jätän muutkin kalliit marjat muitten ostettaviksi. Ihmetyttää vaan että,  monen tuhannen kilometrin päästä tuodut persikat ja nektariinit ovat kilohinnaltaan halvempia kuin kotimaan marjat.

Miten marjat ja mansikka liittyvät toisiinsa? 

🍓 Marjana niitä useimmat pitää, niiden pienen marjaisan ulkonäön takia, vaikka mansikka kuulemma kuuluukin ns. epähedelmiin.

Vesimelonia ja banaania taas pidetään hedelminä, vaikka ne ovat marjoihin kuuluvia. Veikkaan, ettet tiennyt.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mansikka-ei-ole-marja-mutta-vesimel…

Vierailija
24/38 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostettiin eilen 6,99€/400g. Tuokin on ovela kikka laittaa 400g rasiaan niin että on himppasen verran vaikeampi laskea kilohinta päässä tai vertailla. Mutta nopeesti laskettuna tuo oli noin 17,5€/kg eli kovempi kilohinta kuin aloituksessa. Oli kyllä tosi hyvän makuisia mansikoita!

Alkukesästä mansikoita myytiin 5,99€/250g joten siitä on tullut hinnat alaspäin. Meitä on kaksi aikuista, joten on helpompi ostaa. Varmaan lapsiperheissä joudutaan miettimään, raaskiiko ostaa ollenkaan. 

Pian alkais vissiin saada mustikoita metsästä. Ainakin siellä päin, missä ei oo ollu järkyn kuivaa. Täällä etelässä on ollut kauhean kuiva alkukesä ja mustikat ihan kuivuneita rusinoita. Toivottavasti viime päivien sateet auttaisivat edes hieman.

Vierailija
25/38 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin ostaisin. Mansikkakausi on tosi lyhyt, enkä tykkää kuin tuoreista mansikoista, joten rahaa mansikoihin ei mene kuin mansikkasesonkina. Tuoreet mansikat ovat minulle kesän lyhytaikainen ylellisyystuote, jonka suon itselleni. Mieluummin mansikoita ostan kuin tupakkaa tai muuta vastaavaa kallista, joista jotkut toiset nauttivat.

Sanonta "maksaa mansikoita" tarkoittaa sitä, että joku maksaa paljon niin kuin mansikat maksavat, joten ei se kallis hinta mikään yllätys ole.

Tuo että vedetään tupakka ja alkoholi mukaan mansikkakeskusteluun on niin naurettavaa😂😂 Sama kuin menisi kahviketjuun kirjoittelemaan, että mieluummin minä ostan Presidenttiä kuin vedän huumeita😂😂😂 mitä v**tua... Minä syön erittäin harvoin mansikoita (hinnan ja ötököiden takia) ja olen lähes absolutisti. Tupakkaa en polta. Enkä edes vedä huumeita😂😂

Puhuin ylellisyytuotteista ja kalliista tuotteista siinä kohtaa, kun vedin mukaan tupakan. Missään kohtaa en muuten verrannut mansikoita ja tupakkaa keskenään, tollo. Tupakka luetaan ylellisyystuotteeksi, esim. jos koitat niitä kuljettaa mielein määrin tullin läpi.

Vierailija
26/38 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ostin kaupasta 500 gr rasian mansikoita 6,20 e. Ovat hyvänmakuisia eivätkä Savosta. Leppävirralta poimitusta mansijasta alkoi suuta ja huulia kirvellä. Myrkkyjä käytetty ilmeisestikin reilusti. 

Vierailija
27/38 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin viikolla 5 kg maksikkaa hintaan 29,90 €

Vierailija
28/38 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just ostin paikallisia 8,99€/500g. Hyviä kyllä eikä yhtään vetisiä. Kesällä menee aina enemmän rahaa, oon sen hyväksynyt.

Vierailija
29/38 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo että vedetään tupakka ja alkoholi mukaan mansikkakeskusteluun on niin naurettavaa😂😂 Sama kuin menisi kahviketjuun kirjoittelemaan, että mieluummin minä ostan Presidenttiä kuin vedän huumeita😂😂😂 mitä v**tua... Minä syön erittäin harvoin mansikoita (hinnan ja ötököiden takia) ja olen lähes absolutisti. Tupakkaa en polta. Enkä edes v

Kopioitko sen kohdan, jossa mainitsin vertailun? 😂

Vierailija
30/38 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

täällä vitosen melk 250gr!

Ei ne niin hyviä ole!

35€ semmonen 4kg loota!

250 grainia? On kyllä tyyristä kun eihän tuo ole kuin joitain grammoja! 

Oli pakko päästä pätemään!

Tai pakko ilkeillä!

NOIN siinä ilmoituksessa sanottiin! (  gramma, vanhentunut tunnus gr)

JA mulle ihan sama, koska olen 70v ja ei kiinnosta kilot eikä grammat! HINTA oli kallis olkoon vaikka milleinä!

Ok, boomer. 

PS. Opettele lainaamaan. 

Vierailija
31/38 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Ostin kaupasta 500 gr rasian mansikoita 6,20 e. Ovat hyvänmakuisia eivätkä Savosta. Leppävirralta poimitusta mansijasta alkoi suuta ja huulia kirvellä. Myrkkyjä käytetty ilmeisestikin reilusti. 

Montako mansikkaa painaa 500 grainia? 2 kpl?

Vierailija
32/38 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta suomalaista mansikkaa, Lidlistä tarjous mansikoita 3.99e joskus sen 450e. Olisi hienoa jos voisi ostaa joskus ihan mitä vaan:).

T, eläkeläinen

Vierailija
33/38 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin lasten kanssa itse poimimassa. 5€/kg. Kerättiin kolme ämpärillistä. Kaupan päälle sai pullon mansikkamehutiivistettä :)

Vierailija
34/38 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ostanut mansikoita tänä kesänä, ovat aivan liian kalliita. Laitan sen rahan mieluummin esim. kotimaisiin varhaisperunoihin. En tunne jääneeni mistään paitsi, en ole mikään mansikka-fani.

Vierailija
35/38 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö siellä voi viljelijöiltä suoraan ostaa? Täällä saa pellon vierestä 6 e iso rasia. 

Vierailija
36/38 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Ja jätän muutkin kalliit marjat muitten ostettaviksi. Ihmetyttää vaan että,  monen tuhannen kilometrin päästä tuodut persikat ja nektariinit ovat kilohinnaltaan halvempia kuin kotimaan marjat.

Samasta syystä, miksi kotimaiset omenat ovat halvempia kuin kotimaiset mansikat. Puussa kasvavat hedelmät vaativat paljon vähemmän työtä kuin mansikat, jotka eivät montaa vuotta tuota ennen kuin koko kasvusto pitää uusia. Ja mansikoiden poimiminen se vasta työlästä onkin. Rahtikustannukset ovat nykyään todella alhaiset, eivät paljon vaikuta  hintaan. 

Vierailija
37/38 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta, enkä neljää pientä porkkanaa kahdella eurolla. 

Vierailija
38/38 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään Hakaniemen torilla 5 kg mansikkaa 69 euroa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme