Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä hallitseva anoppi? Määrää kaikesta?

Vierailija
06.07.2024 |

Kuvittelee omistavansa myös lastenlapset?

Välttelettekö?

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ilmeisesti ovat niin äkkivääriä, että kaikki mielipiteet on arvostelua ja määräämistä. 

Väännetään nyt vielä. Mielipide on esimerkiksi: "Kannattaisiko teidän ensin ostaa rivitalo-osake, maksaa se pois ja sitten vasta omakotitalo."

Määräileminen: "Ostakaa ensin rivitalo-osake ja vasta kun se on maksettu, ostatte omakotitalon".

Kyllä me tällaisista asioista keskustelemme aikuisten lastemme kanssa. Viimeksi sähköauto - bensa-auto keskustelut. Ihan hyvässä hengessä.

Ja kukin tekee itse päätöksensä, mutta niistä voi keskustella tai voi sanoa, etten halua tästä aiheesta keskustella, sekin on ok. Suomalaisilla taitaa olla ongelmia ihan tavallisissa kommunikointi tilanteissa.

Muiden ihmisten asioista ei todellakaan lauota mielipiteitä. Sellainen on huonoa käytöstä.

Eli lauotte pyytämättä mielipiteitänne. Niin junttia.

Vierailija
42/68 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla, mutta minun miehellä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ilmeisesti ovat niin äkkivääriä, että kaikki mielipiteet on arvostelua ja määräämistä. 

Väännetään nyt vielä. Mielipide on esimerkiksi: "Kannattaisiko teidän ensin ostaa rivitalo-osake, maksaa se pois ja sitten vasta omakotitalo."

Määräileminen: "Ostakaa ensin rivitalo-osake ja vasta kun se on maksettu, ostatte omakotitalon".

Kyllä me tällaisista asioista keskustelemme aikuisten lastemme kanssa. Viimeksi sähköauto - bensa-auto keskustelut. Ihan hyvässä hengessä.

Ja kukin tekee itse päätöksensä, mutta niistä voi keskustella tai voi sanoa, etten halua tästä aiheesta keskustella, sekin on ok. Suomalaisilla taitaa olla ongelmia ihan tavallisissa kommunikointi tilanteissa.

Ne miniät ja vävythän eivät ole sinun sukulaisiasi. Oletko ikinä edes ajatellut, että he haluaisi toisenlaista käytöstä? Sellaista normaalia, kohteliasta.

Vierailija
44/68 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Määräileekö anopit oikeasti, vai esittävätkö vain omia mielipiteitään? Mietin tässä, että jos sanon mielipiteeni anoppina, niin puhutaanko takana päin, että määräilin...

Ovat kyllä kaksi täysin eri asiaa. Vähän tuntuu, että on olemassa ihmisiä, jotka mielellään dramailevat kaikesta. Ja varsinkin anopin sanomisista ja tekemisistä. 

Minulla on tällainen drama queen miniänä. Toistaiseksi menee mukavasti, kun harkitsen sanomiseni. Kaipaisin sellaista ihmistä, jonka kanssa voisi olla rennosti oma itsensä eikä tarvitsisi pelätä dramailuja.

Mihin toisen elämään liittyviin asioihin sinun tulisi sanoa mielipide?

Vierailija
45/68 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun äidin suusta tuollaiset kannattaisiko ja pitäisikö teidän -kyselyt tarkoittavat sitä, että niihin pitää vastata kyllä, olet ihan oikeassa. Aikuiset osaavat kyllä laskea itse, millainen asunto kannattaa hankkia.

Vierailija
46/68 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallitseva anoppi on aina miehen, ei koskaan vaimon, äiti.

Perinnettä. Sukupohjaisessa kulttuurissa (eikä edes maatalousvaltaiselta ajalta vaan paljon muinaisemmasta) naisen asema oli alistettu. Kun taloon tuli miniä, anoppi joutui puolustamaan asemaansa. Tervetuloa 2000-luvulle miniät ja anopit. Ja miehet, puhukaa äitinne ja vaimonne kanssa.

Vierailija
47/68 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppini on aivan asiallinen noin 70v nainen, jonka kanssa emme ole missään tekemisissä. Molemmin puolin olemme tyytyväisiä tähän tilanteeseen, jossa anoppi ei päsmäröi enkä minä ärsytä. Lapset eivät ole koskaan osanneet kaivata ihmistä, joka ei ole heille olemassa enkä minä vahingossakaan lässytä, että voi kurja, kun teillä ei ole mummia. Serkkujen kanssa jutellessa lapset eivät ole tajunneet, että serkkujen mummi on heidänkin mumminsa ja hyvä niin.

Vierailija
48/68 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun appivanhempani halusivat myös aina saada sanoa mielipiteensä kaikesta. Sekaantuivat ihan kaikkeen ja mikä pahinta vaativat muös meitä esimerkiksi koko ajan ottamaan kantaa miehen siskojen asioihin.

Minusta ne eivät meille kuuluneet eikä meidän asiamme sen paremmin appivanhemmille kuin kälyillenikään.

Ja peruste oli just tuo että heillä muka tämä on suvussa tapana. Täysin asiatonta se oli, loputon näyhääminen muiden yksityisasioista.

Ja kun sehön ei jäänyt tietenkään myöskään siihen että niitä mielipiteitä lauottiin vaan jos teki jotain vastoin niitä mielipiteitä, sitä omaa kantaa ei jätetty vakan alle vaan jauhettiin hamaan tappiin, loukkaantuneina. Appi ei esimerkiksi päässyt ikinä yli siitä, että ostimme puutalon, kun hänen mielestään olisi pitänyt ostaa tiilitalo.

Vierailija
49/68 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne miniät ja vävythän eivät ole sinun sukulaisiasi. Oletko ikinä edes ajatellut, että he haluaisi toisenlaista käytöstä? Sellaista normaalia, kohteli

Kyllä ne on sukulaisia. Sopimussukulaisia, tarkemmin ottaen aviosukulaisia.

Vierailija
50/68 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi toisen asuntokauppoihin pitäisi olla mielipidettä? Miksi pitäisi olla minkäänlaista mielipidettä toisen elämän isoihin linjoihin, jos toinen ei ole tekemässä jotain täysin päätöntä ja vaarallista, esim. muuttamassa iraniin/Irakiin salamarakkauden perässä tms. Sellaisessa tilanteessa voi sanoa mielipiteen, mutta toisen elämän isoissa ja tärkeissä asioissa -  mutta ei kuitenkaan ole kyse elämästä ja terveydestä - ei ole mitään merkitystä/järkeä sanoa mielipidettä, ellei se sitten ole mukava kehu. Kun oikeasti toisten ihmisten asuntokaupoista ei vaan täydy muodostaa edes minkäänlaista mielipidettä.

T. Äiti, anoppi ja mummo

Vierailija
51/68 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne miniät ja vävythän eivät ole sinun sukulaisiasi. Oletko ikinä edes ajatellut, että he haluaisi to

Eivät ole. Heillä on omat sukunsa ja niissä suvuissa omat tapansa. Kunnioita sitä.

Vierailija
52/68 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopin kanssa oli siihen asti ok välit kunnes lapseni syntyi lähes 12 vuotta sitten. Hän alkoi olla todella ilkeä ja lopulta oli pakko laittaa välit poikki. Ikinä en uskonut, että niinkin voi käydä, mutta näin tosiaan kävi. Lapsi ei tiedä tästä välirikosta mitään ja olemme nykyään ok puheväleissä anopin kanssa. Läheisiä meistä ei ikinä tule.

Vierailija
53/68 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anoppi ja appi oli kivoja, ollaan vieläkin väleissä vaikka erosta on vuosia.

Oma äitini taas oli puolisolleni juuri sellainen kauhu-anoppi. Puolisoni ei vaan koskaan kertonut minulle asiasta koskaan. Muutenkin ihmetyttää ettekö te koskaan puhu puolisonne kanssa koskaan näistä asioista?!

Äitisi määräili teidän asioistanne ja sinä et huomannut mitään? Jonkun olisi pitänyt tavata se sinulle?

Äitini pompotti puolisoani mutta puolisoni ei koskaan puhunut asiasta minulle. En tiedä miksi. Eron jälkeen vasta kuulin asiasta. Jos olisin tiennyt asiasta, olisin ojentanut äitiäni. Telepatiaa ei ole olemassa, nainen!

Vierailija
54/68 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen toimeen miniäni kanssa oikein hyvin. Eihän toisen perheen elämää voi määräillä ja arvostella. Tosin nuoren miniän varovainen hyvää tarkoittava neuvominenkin tulkitaan ärsyttäväksi.

Vierailija
55/68 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ovimatto joka viiskymppisenä yhtäkkiä löytää vähän selkärankaa ja alkaa karjua kassoille?

Vierailija
56/68 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulen toimeen miniäni kanssa oikein hyvin. Eihän toisen perheen elämää voi määräillä ja arvostella. Tosin nuoren miniän varovainen hyvää tarkoittava neuvominenkin tulkitaan ärsyttäväksi.

Se ns hyvää tarkoittava neuvominen juuri on sitä päsmäröintiä. Miten se ikä tähän liittyy???

Vierailija
57/68 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muiden ihmisten asioista ei todellakaan lauota mielipiteitä. Sellainen on huonoa käytöstä.

Jep ei lauota, keskustellaan rennosti höpötellen ja jutustellen, eikä tarvitse jäykästi pelkästä säästä puhua, ettei kukaan herkkis vaan pahoita mieltään. Tällainen on meidän lähi suku siis aikuiset lapset, lapsen lapset ja isovanhemmat. Mielipiteitä, ideoita, suunnitelmia riittää. Kauhea ajatellakin, että tähän olisi tullut sellainen miniä tai vävypoika, jonka kanssa pitäisi miettiä joka lause tarkkaan.

Tyttäreni exä oli tuollainen mörökölli, niin huono itsetunto, että veti herneet nenään kaikesta mistä porukalla keskusteltiin. Kuulin isomman osan jupinoista vasta heidän eronsa jälkeen. Iso, äänekäs suku, onhan meissä kestämistä ;). Hän ei kestänyt, emme toki olleet eron syy.

Vierailija
58/68 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma anoppi on kohta 100 v ja hoivakodissa. Yli 50 v on minua halveksinut ja moittinut kaikin tavoin. Mies huomasi sen vasta, kun anoppi ei muistanut piilottaa veetuilua vaan erehtyi poikansa aikana kiusaamaan.

Olen saanut sellaisen kasvatuksen, että vanhoja kunnioitataan, mutta jaksoin sitä turhan kauan.

Vierailija
59/68 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallitseva anoppi on aina miehen, ei koskaan vaimon, äiti.

Er varmaan ole lukenut edes edellistä viestiä tai et ymmärrä lukemaasi.

Vierailija
60/68 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muiden ihmisten asioista ei todellakaan lauota m

Tyttäresi on huonokäytöksinen moukka. Onneksi fiksu mies pelastui!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän