Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä hallitseva anoppi? Määrää kaikesta?

Vierailija
06.07.2024 |

Kuvittelee omistavansa myös lastenlapset?

Välttelettekö?

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut anoppia, onneks.

Vierailija
22/68 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Määräileekö anopit oikeasti, vai esittävätkö vain omia mielipiteitään? Mietin tässä, että jos sanon mielipiteeni anoppina, niin puhutaanko takana päin, että määräilin...

Ovat kyllä kaksi täysin eri asiaa. Vähän tuntuu, että on olemassa ihmisiä, jotka mielellään dramailevat kaikesta. Ja varsinkin anopin sanomisista ja tekemisistä. 

Minulla on tällainen drama queen miniänä. Toistaiseksi menee mukavasti, kun harkitsen sanomiseni. Kaipaisin sellaista ihmistä, jonka kanssa voisi olla rennosti oma itsensä eikä tarvitsisi pelätä dramailuja.

Mitä muuta se niiden mielipiteiden laukominen on muuta kuin määräilyä? Ja pysy himassa jos normaali käytös ei suju.

Meillä ei lauota mielipiteitä, meillä keskustellaan ja kaikilla on oikeus mielipiteeseensä, eikä tarvitse olla kaikesta samaa mieltä. Kukin toki päättää omista asioistaan ihan itse. Olisi outoa, jos mielipidettä ei saisi sanoa. Riitelyksi ei ole mennyt, fiksuja ihmisiä kaikki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Määräileekö anopit oikeasti, vai esittävätkö vain omia mielipiteitään? Mietin tässä, että jos sanon mielipiteeni anoppina, niin puhutaanko takana päin, että määräilin...

Ovat kyllä kaksi täysin eri asiaa. Vähän tuntuu, että on olemassa ihmisiä, jotka mielellään dramailevat kaikesta. Ja varsinkin anopin sanomisista ja tekemisistä. 

Minulla on tällainen drama queen miniänä. Toistaiseksi menee mukavasti, kun harkitsen sanomiseni. Kaipaisin sellaista ihmistä, jonka kanssa voisi olla rennosti oma itsensä eikä tarvitsisi pelätä dramailuja.

Mitä muuta se niiden mielipiteiden laukominen on muuta kuin määräilyä? Ja pysy himassa jos normaali käytös ei suju.

Meillä ei lauota mielipiteitä, meillä keskustellaan ja kaikilla on oikeus mielipiteeseensä, eikä tarvitse olla kaike

Siis missä teillä? Eihän sukulaisille muiden ihmisten asiat kuulu mitenkään.

Vierailija
24/68 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on anoppi, joka ei pidä minua minään. Olen täysi nolla. En osaa mitään hänen mielestään jne. Määräilee kaikesta tai ainakin yrittää. Minulle se ei vaan mene läpi. Syy tähän kaikkeen on se, että appiukko, joka on menestynyt mies ja hän on taas sitten maailman paras appiukko. Vaimollani on kaksi siskoa. Heidän miehet on lakimies ja lääkäri ja minulla on oma yritys ja työllistän 35 ihmistä. Lääkäri ja lakimies on tietenkin parhaimmistoa jne. Kun sitten laitetaan faktat pöytään, niin meillä ei ole velkaa ja olen rakentanut vaimolleni, eli hänen tyttärelle parhaan mahdollisen elämän. Minun omalta perheeltä ei puutu mitään. Kun taas nämä lakimies ja lääkäri on umpiveloissa ja yli tulojensa eläviä ihmisiä ja kulissit kunnossa. Silti minä en ole mitään, ja luulen ettei anoppini oikein ymärrä tosiasioita, koska hän on kotiäiti vailla koulutusta. Jos appiukko fudii hänet ulos, niin sillä naisella ei ole mitään. Silti appiukkoni, joka arvostaa minua ja on sanonut, että veeeeetttu kun noi kaksi toopea oppis elämään. Tarkoitti niitä miehiä, koska tyttäret ruinaa isältään rahaa, kun taas minun vaimoni ei ruinaa, koska ei tarvitse.

Vaimolleni olen sanonut suoraan, että toivo ettei sitä päivää tule ikinä, että äitisi on meidän ovella pyytämässä jotain, koska hän on sitä ennen tehnyt kaksi reissua siskoillesi ja tajuaa ettei siellä ole mitään hänelle. En aio yhtäkkiä muuttua hänelle maailman parhaaksi vävyksi.

Nyt meidän lapsilla on liian vaaaralliset harrastukset hänen mielestään.. EI ole, vaan ymmärtää sen, että tyttären miehellä on varaa maksaa ne harrrastukset.. Ei se riitä. Liian vaarallista kaikki. Ei se mies ymmärrä edes tälläista asiaa. Onneksi vaimoni sentään sanoo, että älä puutu.

Vierailija
25/68 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitseva anoppi on aina miehen, ei koskaan vaimon, äiti.

Vierailija
26/68 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Senkö takia Meghan ei viihtynytkään brittihovissa? Kun oli hallitseva anoppi

Kuollut anoppi... mutta anopilla oli hallitseva anoppi!

Vierailija
27/68 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Senkö takia Meghan ei viihtynytkään brittihovissa? Kun oli hallitseva anoppi

Eihän sillä ollut anoppia. Diana kuoli 1997.

Vierailija
28/68 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallitseva anoppi on aina miehen, ei koskaan vaimon, äiti

hih hyvin sanottu ;)

Vierailija
29/68 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimon äiti on mammarakas, kuuluu perheeseen,  ei hän ole mikään anoppi.

Vierailija
30/68 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hih hyvin sanottu ;)

Meghanista puheen ollen: Harryllä se määräilevä anoppi vasta onkin.

Vierailija
31/68 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On parempi, että anoppi sanoo oman mielipiteensä vain, jos sitä kysytään. Ei kannata ruveta päsmäröimään muiden elämässä. 

Vierailija
32/68 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hih hyvin sanottu ;)

Meghanista puheen ollen: Harryllä se määräilevä anoppi vasta onkin.

No ja mikä syy nyt tähän on vetää kuninkaalliset. Oletko miten läheisissä suhteissa heidän kanssaan. Kerro ihmeessä meillekkin " sisäpiirin" tietojasi.

Vierailija
33/68 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ilmeisesti ovat niin äkkivääriä, että kaikki mielipiteet on arvostelua ja määräämistä. 

Väännetään nyt vielä. Mielipide on esimerkiksi: "Kannattaisiko teidän ensin ostaa rivitalo-osake, maksaa se pois ja sitten vasta omakotitalo."

Määräileminen: "Ostakaa ensin rivitalo-osake ja vasta kun se on maksettu, ostatte omakotitalon".

Kyllä me tällaisista asioista keskustelemme aikuisten lastemme kanssa. Viimeksi sähköauto - bensa-auto keskustelut. Ihan hyvässä hengessä.

Ja kukin tekee itse päätöksensä, mutta niistä voi keskustella tai voi sanoa, etten halua tästä aiheesta keskustella, sekin on ok. Suomalaisilla taitaa olla ongelmia ihan tavallisissa kommunikointi tilanteissa.

Vierailija
34/68 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on niin totta. Mun ystävä valittaa koko ajan että anoppi määrää ja tosi asiassa sen oma äiti määrää ihan kaiken. Huvittaa kuunnella. Anoppi on ihan ok, sen mitä minä olen häntä tavannut.

Vierailija
35/68 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ilmeisesti ovat niin äkkivääriä, että kaikki mielipiteet on arvostelua ja määräämistä. 

Väännetään nyt vielä. Mielipide on esimerkiksi: "Kannattaisiko teidän ensin ostaa rivitalo-osake, maksaa se pois ja sitten vasta omakotitalo."

Määräileminen: "Ostakaa ensin rivitalo-osake ja vasta kun se on maksettu, ostatte omakotitalon".

Kyllä me tällaisista asioista keskustelemme aikuisten lastemme kanssa. Viimeksi sähköauto - bensa-auto keskustelut. Ihan hyvässä hengessä.

Ja kukin tekee itse päätöksensä, mutta niistä voi keskustella tai voi sanoa, etten halua tästä aiheesta keskustella, sekin on ok. Suomalaisilla taitaa olla ongelmia ihan tavallisissa kommunikointi tilanteissa.

Muiden ihmisten asioista ei todellakaan lauota mielipiteitä. Sellainen on huonoa käytöstä.

Vierailija
36/68 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi ja appi oli kivoja, ollaan vieläkin väleissä vaikka erosta on vuosia.

Oma äitini taas oli puolisolleni juuri sellainen kauhu-anoppi. Puolisoni ei vaan koskaan kertonut minulle asiasta koskaan. Muutenkin ihmetyttää ettekö te koskaan puhu puolisonne kanssa koskaan näistä asioista?!

Vierailija
37/68 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten anustappi voi määrätä mistään?

T: Urpo

Vierailija
38/68 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoppi ja appi oli kivoja, ollaan vieläkin väleissä vaikka erosta on vuosia.

Oma äitini taas oli puolisolleni juuri sellainen kauhu-anoppi. Puolisoni ei vaan koskaan kertonut minulle asiasta koskaan. Muutenkin ihmetyttää ettekö te koskaan puhu puolisonne kanssa koskaan näistä asioista?!

Äitisi määräili teidän asioistanne ja sinä et huomannut mitään? Jonkun olisi pitänyt tavata se sinulle?

Vierailija
39/68 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkku velana ei ole tätä(kään) ongelmaa.

Vierailija
40/68 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muiden ihmisten asioista ei todellakaan lauota mielipiteitä. Sellainen on huonoa käytöstä.

Jep ei lauota, keskustellaan rennosti höpötellen ja jutustellen, eikä tarvitse jäykästi pelkästä säästä puhua, ettei kukaan herkkis vaan pahoita mieltään. Tällainen on meidän lähi suku siis aikuiset lapset, lapsen lapset ja isovanhemmat. Mielipiteitä, ideoita, suunnitelmia riittää. Kauhea ajatellakin, että tähän olisi tullut sellainen miniä tai vävypoika, jonka kanssa pitäisi miettiä joka lause tarkkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi