Tekeekö muiden miehet tätä
Siis mun mies välttelee ja on tekemättä tiettyjä kotitöitä. Hän ei koskaan laita ruokia jääkaappiin, kun tullaan kaupasta. Jättää aina kassit vaan pöydälle, mutta ei koskaan pistä niitä kaappiin. Hän ei myöskään koskaan tyhjennä jääkaappia. Eli jos vanhat säilyketölkit pitäisi heittää mäkeen niin ei ikinä heitä vaan minä joudun aina tyhjentämään. Olen sanonut tästä, mutta mikään ei muutu. Nytkin ruuat vaan jämähti pöydälle kaupan jälkeen. Uhallakaan en niitä nyt jääkaappiin pistä. Se on myös minä lähes aina joka tyhjentää astianpesukoneen ja tiskaa isommat kattilat ja paistinpannut. Hyvin vähän mies tätäkään tekee. Miksi mies tekee näin? Vältteleekö muidenkin miehet jotain töitä näin räikeästi?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Ei, en olisi koskaan voinut rakastua avuttomaan mieheen. Mun mies on super.
Mistä asioista sen näkee ennen kuin lyö hynttyyt yhteen?
Mun mies. Hän tekee välttelystä ja sluibailusta suorastaan taidetta. Joskus mietin, että siihen taiteen tekemiseen menee enemmän energiaa kuin itse asian tekemiseen menisi.
Ratkaisu: asumme erillämme ja tulemme aina asumaan.
Vierailija kirjoitti:
on sinulla raskasta. joudut itse laittamaan ruuat kassista jääkaappiin ja tiskikoneenkin joudut joskus tyhjentämään. miten kestät noin raskasta elämää?
Kyse on siitä, ettei toinen tee tiettyjä asioita koskaan, vaan jopa koiran ulkoilutus jää toisen vastuulle.
Kyllä meillä ainakin ruuat laittaa kaappiin jompi kumpi, ja toinen ottaa sillä aikaa jo imuria esille, tai lykkii pyykkiä koneeseen. Viimeksi mies pesi ikkunat pesimellä, minä silittelin verhoja, jotka hän ripusti. Sillä aikaa kun teki noita hommia, sain ruuat valmiiksi ja siitä yhdessä syömään. Illalla minä vaihdoin petivehkeet ja ukko laittoi saunajutut ja iltapalat. Puutarhahommat on kaikkein kivointa tehdä yhdessä. Ja miehen aloitteesta!
Harva suhde toimii vain toisen ehdoilla. Ja vaikka ei erotakaan, niin ei tuollaisessa elämässä onni kukoista.
Miten mies itse selittää käytöstään?
Tule sitten kertomaan meillekin, kun olet kysynyt.
Tekee. Teen myös itse sitä että jätän jotkut asiat tekemättä.
On meilläkin kotitöitä, joita mies ei juuri koskaan tee. Esim pese vessaa, pyyhi pölyjä tai pintoja muualta kuin keittiöstä. Toisaalta itse en juuri koskaan tyhjennä roskiksia tai hae polttopuita. Mies hoitaa auton (varaa huollot, vaihtaa pyyhkijänsulat, lamput ja renkaat), minä hoidan lastenvaatteet (ostan, kierrätän, paikkaan). Samaan tapaan meillä menee muutkin asiat. Mies ei ole mitenkään toistaitoinen ja osaa tarvittaessa huolehtia kaikesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta kertaa olet arvostellut että väärin meni kun hän on noita tehnyt?
Useat miehet kun koittavat tyhjentää astianpesukonetta, laittaa pyykkiä tms. saavat välittömäsgi suorituksen jälkeen kuulla kuinka päivn vittua meni, ja että pyykit on lajiteltu väärin, lasit ja lautaset väärissä kaapeissa, taiostoksrt purettu väärille paikoille jääkaappiin. Jatkossa ne jäävät sitten tekemättä.
Nyyh! Voi että! Pitäis varmaan joku palkinto aina antaa että aikuinen ihminen tekee itsestään selviä asioita omassa kodissaan.
Eipä siinä palkintoa olla vailla. Mutta jos "palkinto" on se, että toinen tulee kertomaan mikä kaikki hommassa meni vastoin hänen henkilökohtaisia mieltymyksiään, niin kyllähän se syö motivaatiota. Etenkin jos on asunut aiemmin vuosia omaa taloutta ja silloin on kuitenkin hommat onnistuneet ihan hyvin.
Ja muuten, meillä ainakin on ihan normaalia, että palkitaan kiittämällä kun toinen on tehnyt omassa kodissaan itsestään selviä asioita. Vaikeaa on kyllä uskoa tuon edellisen kommentin peukkumäärän suhteen, että myös naiset haluavat, ettei heitä ja heidän tekemiään asioita pidettäisi itsestäänselvyyksinä. Vai eikö se toimi kuin toiseen suuntaan?
No jo on kamalaa.Jos ei tuon kummempia ongelmia ole niin ton kyllä kestäis narisematta.
Kuulostaa mieslapselta.
Mitä kotitöitä mies tekee? Oletko pelkkä ilmainen kodinhoitaja?