Tekeekö muiden miehet tätä
Siis mun mies välttelee ja on tekemättä tiettyjä kotitöitä. Hän ei koskaan laita ruokia jääkaappiin, kun tullaan kaupasta. Jättää aina kassit vaan pöydälle, mutta ei koskaan pistä niitä kaappiin. Hän ei myöskään koskaan tyhjennä jääkaappia. Eli jos vanhat säilyketölkit pitäisi heittää mäkeen niin ei ikinä heitä vaan minä joudun aina tyhjentämään. Olen sanonut tästä, mutta mikään ei muutu. Nytkin ruuat vaan jämähti pöydälle kaupan jälkeen. Uhallakaan en niitä nyt jääkaappiin pistä. Se on myös minä lähes aina joka tyhjentää astianpesukoneen ja tiskaa isommat kattilat ja paistinpannut. Hyvin vähän mies tätäkään tekee. Miksi mies tekee näin? Vältteleekö muidenkin miehet jotain töitä näin räikeästi?
Kommentit (49)
Kuinka monta kertaa olet arvostellut että väärin meni kun hän on noita tehnyt?
Useat miehet kun koittavat tyhjentää astianpesukonetta, laittaa pyykkiä tms. saavat välittömäsgi suorituksen jälkeen kuulla kuinka päivn vittua meni, ja että pyykit on lajiteltu väärin, lasit ja lautaset väärissä kaapeissa, taiostoksrt purettu väärille paikoille jääkaappiin. Jatkossa ne jäävät sitten tekemättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, meillä on erilliset rahat ja kumpikin ostaa ja kokkaa omat ruokansa. Suosittelen teillekin.
Kenen kanssa säkin runkkari oot olevinas?
.ikä sinua vaivaa? Pelottaako, etteivät naiset suostukaan kotiorjiksi?
Olen 50+ nainen ja ollut naimisissa 10 vuotta nykyisen mieheni kanssa. Kumpikin todellakin ostaa ja kokkaa omat ruokansa. Toimii hyvin ja suosittelen kaikille. Kumpikin tietysti myös esim pesee omat pyykkinsä. En ryhdy kenenkään puolesta kotiapulaiseksi, kun olen jo lapsenkin saanut aikuiseksi ja muuttanut omilleen. Vain tasa-arvoinen parisuhde käy minulle.
Meillä on ihan luonnostaan muodostunut ns omat kotityömme.
Mies laittaa kauppatavarat aina riipinraapin kaappeihin ja minä haluan, että ne ovat tietyssä järjestyksessä. Mies vuorostaan käy meillä huomattavasti enemmän kaupassa.
Eli rintarinnan kumpikin omia vahvuuksia käyttäen.
Pyykinpesu, siivous, tiskaaminen ovat naisten töitä. Lumityöt, nurmikon leikkaus ja auton pito ovat miesten töitä. Amen.
Toimit miehesi äitinä mutta ilmeisesti myös harrastat seksiä hänen kanssaan. Hän siis panee äitiään. YÖK!
Vierailija kirjoitti:
Pyykinpesu, siivous, tiskaaminen ovat naisten töitä. Lumityöt, nurmikon leikkaus ja auton pito ovat miesten töitä. Amen.
En anna miehen tehdä lumitöitä ainakaan aina. On hyvää treeniä ja saa alkulämmöt ennen salille menemistä.
Ei minun mies tee tuollaista vaan pistää kaiken kaappiin heti. Ei se olisi mieheni jos jättäisi kaiken vaan pöydälle minun hommaksi. Minun ex mies jätti tiskaamatta, minä heitin likaiset lautaset roskiin suoraan koska minä en tiskaa miehen puolesta. Lopulta kyllästyin ja jätin sen.
No niin tämä ketju ainakin kertoo sen, että ei tuo ole normaalia. Todella raivostuttavaa. Tosin kun alan miettiä niin mies imuroi, tyhjentää likakaivon, ajaa autoa enemmän kuin minä. Ja tekee enemmän juurikin noita lumitöitä, auton renkaiden vaihtoa jne. Onko tilanne nyt siis eri, kun mies tekee joitain kotitöitä enemmän kuin minä? Ap
Olet vtuillut hänelle liikaa. Jokainen kyllästyy naisten valittamiseen jossain vaiheessa.
Tuo on hellävarainen vihje naiselle, että et tee tarpeeksi hommia.
Vierailija kirjoitti:
No niin tämä ketju ainakin kertoo sen, että ei tuo ole normaalia. Todella raivostuttavaa. Tosin kun alan miettiä niin mies imuroi, tyhjentää likakaivon, ajaa autoa enemmän kuin minä. Ja tekee enemmän juurikin noita lumitöitä, auton renkaiden vaihtoa jne. Onko tilanne nyt siis eri, kun mies tekee joitain kotitöitä enemmän kuin minä? Ap
Työnjaollisesti kumpikin voi tehdä yhtä paljon, kun tekisi eri töitä keskenään.
Ongelmalliselta kuulostaa se, että mies tuntuu halveksivan sinua, eikä kunnioita.
Kun hän tekee lumitöitä, niin et sinäkään mene siihen sikailemaan ja tahallaan tekemään kiusaa. Niin mies tuntuu tekevän.
Sitä paitsi vaihtaako mies autoon renkaat joka päivä? Vai syödäänkö teillä kaksi kertaa vuodessa? Eiväthän ne ole keskenään yhtään yhteismitallisia asioita.
jätä se sika ,jos mikään ei muutu
Oijoi. Sun olisi pitänyt heivata tyyppi jo ajat sitten.
Tekee juuri tuota, mutta tykkään kyllä itse laittaa että ovat järjestyksessä. Jos purkaa niin jättää kaiken muun pöydälle, paitsi kylmään menevät.
Roskapussit kiertää sujuvasti kahta kättä heiluttaen jos on nostettu pihalle viedäksemme kun lähdetään.
Tiskikoneen kyllä tyhjentää, mutta täyttää väärin ts.astiat on päälekkäin tai niin epäjärjestyksessä että ei mahdu.
Eläimille ei anna ikinä ruokaa tai tajua täyttää vesikuppia.
Ei pyyhi tasoja ja pöytää, hellaa jos on kokkaillut.
Ei koske pyykkiin muuten ( on kielletty), kuin ottaa oman viikatun pinonsa ja vie kaappiin.
Nurmikon leikkaus ja lumityöt, kokkaus, imurointi, silittäminen sekä polttopuiden haku on miesten työtä.
Naisten ja lasten on kaikki muu siivous, välipalat, eväät, pyykkihuolto, lakanoiden vaihto, ikkunan pesut ym. Sekä pihan istutusalueet.
Autot kuuluu molemmille ja muut pihatyöt sekä polttopuiden teko
Mun mies tekee tota samaa monenkin asian suhteen, mutta hänellä on ajatuksena hoitaa homma kohta. Mikä ei tietysti kauppakassien sunteen ole kovin järkevää, koska useimmiten unohtaa kuitenkin kaikki nuo kohta tehtävät asiat. Ainakin on sanonut, ettei tarkoitus ole jättää hommaa tekemättä, se vaan sitten unohtuu. Monesti hoidan sitten nuo, kun en jaksa odotella tai muistuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei, meillä on erilliset rahat ja kumpikin ostaa ja kokkaa omat ruokansa. Suosittelen teillekin.
Ihana parisuhde
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta kertaa olet arvostellut että väärin meni kun hän on noita tehnyt?
Useat miehet kun koittavat tyhjentää astianpesukonetta, laittaa pyykkiä tms. saavat välittömäsgi suorituksen jälkeen kuulla kuinka päivn vittua meni, ja että pyykit on lajiteltu väärin, lasit ja lautaset väärissä kaapeissa, taiostoksrt purettu väärille paikoille jääkaappiin. Jatkossa ne jäävät sitten tekemättä.
Nyyh! Voi että! Pitäis varmaan joku palkinto aina antaa että aikuinen ihminen tekee itsestään selviä asioita omassa kodissaan.
Ei varsinaisesti välttele, mutta jotkut hommat ovat sellaisia, jotka minä hoidan käytännössä aina, ja jotkut hommat taas mies hoitaa useimmiten.
Jääkaapin täyttämisen ja tyhjentämisen kanssa ei ole kyllä meillä mitään ongelmaa, ja työpaikallaankin mies kuulemma hoitaa jääkaapista vanhentuneet roskiin.
Noh ehkä tässä eniten ärsyttää just tuo, että pitää itsestäänselvyytenä sitä, että minä hoidan nuo hommat..Ap