Helsingissä todella mukava kuntouttava työtoiminta, melkein jo naurattaa
Kaksi kuukautta ollut nyt siellä, tietokone ja askartelu paja. 4 kertaa viikossa ja saa 650€ lisäksi 9€ päivä eli 144€ lisärahaa (plus asumistuki) siitä että istutaan siellä, juodaan kahvia ja teetä ja ilmaiset ruoat ja kaikki toiminnat vapaaehtoisia, saa istua rentoutushuoneessa kuulokkeet päässä vaikka sen 4 tuntia. Lisää tälläisiä!
Kommentit (49)
Oleko kokeillut päästä työhaluttomuus eläkkeelle?
Kiva et joku tykkää :D olin kolme kuukautta kuntoutavassa ja tuntu et pää hajos askartelemiseen. Onneks pääsin siivoajaksi :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M E N E T Ö I H I N
En halua kun saan yhteensä 1200€ kuussa menemättä orjuutetuksi. Aika kulunut jo tuo sinun huutelu, et taida itsekään siellä viihtyä? :D
Duunissa nyt tuppaa saamaan vähintään pari tonnia kuussa joten laskutaitoiset huomaa miksi siellä kannattaisi käydä. Enemmänkin jos on jotain osaamista.
Kyllä mutta jos olet työhön tyytyväinen, miksi tarvetta huudella aina palstoilla muille MENE TÖIHIN, sellaisille jotka ovat tyytyväisiä jo tilanteeseensa. Ei kaikkien tarvitse painaa p a s k a l l a palkalla ilman vapaa aikaa. ps. MENE KUNTOUTTAVAAN :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on väärin, koska se ei ole tasa-arvoa pienituloisempiin nähden. Ja te pidätte yllä noita sossujen palkkoja ja outoja paikkoja.
Kuka ylläpitää?
Näihin paikkoihin yleensä pakotetaan, ei sinne kukaan työtön vapaaehtoisesti mene.
Ja minkälaisen työpanoksen itse annat jos palkkasi on 9e neljältä tunnilta?
Ei ole yksilöiden vika, että systeemi ei osaa.
Ei se ole työtä vaan kuntoutusta.
Kuntoutuksen perimmäinen tarkoitus on alunalkaen laitospaikkojen täyttymisen ennalta ehkäisy. Pyritään saamaan henkilö kuntoutettua siihen kuntoon, ettei hän tarvitsisi laitospaikkaa vaan kykenisi itsenäisesti selviytymään arjen rutiineista.
Lähde TeHy / Terveyden ja hyvinvoinnin laitos.
Pääseekö kuntoutustuella oleva tuollaiseen? Tarvitsen lisätienestiä, mutta kokopäivätyöhön en nyt kykene. Osa-aikaiseksi ei kukaan palkkaa kun on niin katkonainen cv.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on väärin, koska se ei ole tasa-arvoa pienituloisempiin nähden. Ja te pidätte yllä noita sossujen palkkoja ja outoja paikkoja.
Kuka ylläpitää?
Näihin paikkoihin yleensä pakotetaan, ei sinne kukaan työtön vapaaehtoisesti mene.
Kuntoutuksen perimmäinen tarkoitus on alunalkaen laitospaikkojen täyttymisen ennalta ehkäisy. Pyritään saamaan henkilö kuntoutettua siihen kuntoon, ettei hän tarvitsisi laitospaikkaa vaan kykenisi itsenäisesti selviytymään arjen rutiineista.
Lähde TeHy / Terveyden ja h
Avohoito tulee kieltämättä yhteiskunnalle edullisemmaksi kun avohoitopotilas ei rasita niin paljoa terveydenhoitoalan resursseja kuin laitoshoidossa ollessaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs askartelet siellä?
Koruja, pantoja tms ja vuodenaikoihin liittyviä juttuja, pääsiäinen, joulu, vappu juttuja ja meillä on tosi paljon isoja ja pieniä legoja ja linnoitus juttuja. Itse viihdyn.
Vierailija kirjoitti:
Pääseekö kuntoutustuella oleva tuollaiseen? Tarvitsen lisätienestiä, mutta kokopäivätyöhön en nyt kykene. Osa-aikaiseksi ei kukaan palkkaa kun on niin katkonainen cv.
Pääsee! Kannattaa ottaa yhteyttä kuntasi aikuissosiaalityöhön ja työmarkkina toimistoon, sieltä ohjaavat eteenpäin kun rohkeasti kysyt :) ! Saat myös päättää otatko 1-4 päivää viikossa, todella suosittelen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka ylläpitää?
Oletko ollut semmoisessa?
Ne paikat lähinnä flegmatisoi ja masentaa entistä enemmän.
Mäkin olen ollut vuosia. Tunnen tasan kaksi, ketkä on "kuntoutuneet" työpaikkaan.
Toinen heistä pääsi palkkatuella paikan ohjaajaksi 6 kuukaudeksi ja palkkatuen loputtua taas pitkäaikaistyöttömyys. Oli muuten paras ohjaaja ikinä kun tiesi mitä se on.
Toinen "kuntoutui" kun sai itseopiskelun jälkeen työpaikan isänsä firmasta riistopalkalla.
Olen ollut varmaan 7 vuotta yhteensä tuossa paikassa. Sinne tosiaan heitetään säilytettäväksi myös vaan ikänsä takia työttömiä ihmisiä. Mikä on kuntoutumisprosentti näissä lähes eläkeikäisissä?
Musta tuntuu vaan todella kierolta ja väärältä että sieltä "kuntoudutaan" suoraan eläkkeelle.
Mäkin olen ne työpaikkani saanut ihan omalla hakemisella jolla ei ole ollut näiden paikkojen kanssa mitään tekemistä ja nuoret osaa kyllä hakea ja lähteä ihan itse haluamiinsa koulutuksiin.
Työkkäri ehdotti mulle itseasiassa "työkokeilua" ohjaajana samassa paikassa. 8 tuntia sillä samalla 9 eurolla, enemmän stressiä ja vastuuta ja vähemmän etuja. Olen mieluummin todellakin siellä asiakkaiden puolella vaikka taidot on on samat, ja paremmatkin kuin ohjaajilla.
Toki siellä on oikeasti päihdeongelmaisia ja ihmisiä, joilla on ylipäätään ongelmia elämänhallinnan kanssa mutta ei he sieltä mihinkään "kuntoudu" kun ei kunnilla ja valtiolla ole oikeasti halua ja rahaa siihen kuntoutukseen, ne halutaan vaan pois sakkomaksuista ja työttömyysluvuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka ylläpitää?
Lähde TeHy / Terveyden ja h
Alunperin? Koska tämä on ollut?
Mikä on nykytilanne mielestäsi?
Vierailija kirjoitti:
Kiva et joku tykkää :D olin kolme kuukautta kuntoutavassa ja tuntu et pää hajos askartelemiseen. Onneks pääsin siivoajaksi :)
Tiedän erään miehen joka on ollut vuodesta 2007 asti mukana kuntouttavassa työtoiminnassa ja hänen työtehtävänsä on ollut koko tuon ajan linnunpönttöjen kokoaminen toisten kuntoutujien valmiiksi sahaamista laudan pätkistä. Työ on sinänsä helppoa, mutta koska kyse on höyläämättömästä laudasta niin riskinä on saada tikkuja sormiin. Ennen tuohon kuntouttavaan työhön pääsyä hän toimi rakennustyömailla apumiehenä 2 vuotta ,muita töitä hän ei elämänsä aikana ole tehnytkään ja hän on iältään nyt 53 vuotta. Sanoisinko,että suomessa tukijärjestelmä on kohtuullisen hyvä kun niiden avulla voi käytännössä elää kohdusta hautaan asti.
Olen tätä sanonut täälläkin jo pitkään, että kuntouttava on usein parempi vaihtoehto kuin tehdä jotain rankkaa pienipalkkaista työtä ja etenkin osa-aikatyön se päihittää. Ei mitään vastuuta eikä stressiä.
Vierailija kirjoitti:
Sitten jossain toisessa ketjussa paasaat siitä miten työttömät pitää velvoittaa tekemään tukien eteen vähintään sen verran että menevät noille pilipalipajoille ja kun työtön on tyytyväinen ei se kelpaakaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka ylläpitää?
Kuntoutuksen perimmäinen tarkoitus on alunalkaen laitospaikkojen täyttymisen ennalta ehkäisy. Pyritään saamaan henkilö kuntoutettua siihen kuntoon, ettei hän tarvitsisi laitospaikkaa vaan kykenisi itsenäisesti selviytymään arjen rutii
Sinun kannattaisi kysyä pääsisitkö jonnekin kuntoutumaan että saisit sisälukutaitosi kuntoon. Alunalkaen = alusta asti/ saakka. Alunperin on taas täysin eri sana jo kirjoitus asultaankin. Hmm.. ehkä sinulla on lukuhäiriö? Saattaa liittyä myös lapsuuden dysfasiaan? Siihen voisi auttaa aivoavanne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsee! Kannattaa ottaa yhteyttä kuntasi aikuissosiaalityöhön ja työmarkkina toimistoon, sieltä ohjaavat eteenpäin kun rohkeasti kysyt :) ! Saat myös päättää otatko 1-4 päivää viikossa, todella suosittelen.
Kiitos! Ja aikomuksenani on myös ihan oikeasti päästä jotenkin takaisin kiinni työelämään, eli tollanen pehmeä lasku voisi olla hyvä juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten jossain toisessa ketjussa paasaat siitä miten työttömät pitää velvoittaa tekemään tukien eteen vähintään sen verran että menevät noille pilipalipajoille ja kun työtön on tyytyväinen ei se kelpaakaan?
Seuraavaksi se sanoo että "menkää metsään" ja sitten valittaa että ei sillä saa yhtään tienata.
Vierailija kirjoitti:
Oleko kokeillut päästä työhaluttomuus eläkkeelle?
Oletko kokeillut koomikon uraa?
Vierailija kirjoitti:
Olen tätä sanonut täälläkin jo pitkään, että kuntouttava on usein parempi vaihtoehto kuin tehdä jotain rankkaa pienipalkkaista työtä ja etenkin osa-aikatyön se päihittää. Ei mitään vastuuta eikä stressiä.
tuohon tilanteeseen pääse helpoimmalla ja vaivattomammallakin tavalla ryhtymällä yh äidiksi. Palkkataso huomattavasti parempi eikä elämässä ole huolen häivääkään. Ei stressiä, ei vastuuta, pelkkiä etuja ja oikeuksia.
Vierailija kirjoitti:
Tampereella on hyvinvointi paja missä treenataan ja liikutaan päivät pitkät :)
Pakkoliikunta on mielestäsi hymiön paikka?