Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkkärin unohtama pitkäaikaistyötön

Vierailija
05.07.2024 |

Mitähän tästä nyt pitäisi ajatella: olen ollut työttömänä kesäkuusta -22 saakka, eli ansiosidonnaisetkin käytetty jo aikaa sitten TE-tahojen kanssa asiointi on koko ajan ollut sangen mutkatonta, olen sen 4 haettua työpaikkaa heille raportoinut ja tietenkin itsenäisesti koko ajan työnhaussa. 

No, tuli huhtikuu ja tuttuun tapaan menin omille sivuille täyttämään sitä työnhakusuunnitelmaa, mutta kas, siellä ei ollutkaan avoimia tehtäviä. No, ei sitten. 

Nyt eletään heinäkuuta eikä TE-toimistosta ole kuulunut pihaustakaan. Lienevätkö unohtaneet vai onko tulossa oleva muutos niiden toiminnassa kenties vienyt kaikki resurssit? 

Voisin kai itse olla sinne yhteyksissä, mutta toisaalta miksi? Työnhaku sujuu ilman heitäkin. 

Avaus siksi, että palstalla usein valitetaan, että työkkäri kiusaa ja pakottaa kaikenlaiseen. No, ehkä he vaan kerää voimia hyökätäkseen kimppuuni koko arsenaalin laajuudelta. 

Kommentit (96)

Vierailija
1/96 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, mulla sama juttu. Edellinen työnhakujakso loppui maaliskuussa, sen jälkeen ei ole kuulunut työkkäristä mitään. Työnhaku on kyllä edelleen voimassa. Missä päin asut? Itse olen Vantaalta. Vaikuttaakohan asuinpaikka jotenkin?

Vierailija
2/96 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupunki/kunta ei enää saa korvausta siitä, että pitkäaikaistyötön työllistetään esim. palkkatukityöpaikkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/96 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma. Yhtäkkiä ei tulekaan noita yhteydenottoja. 

Vierailija
4/96 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle esitti yks virkailija, että voitaisiin tuumailla ihan sitä, että miksi 6-kymppinen ei saa työtä mistään. Että oikein tapaaminen ja kartoitus tässä pitää tehdä. Sanoin että tiedän kyllä miksi en saa työtä ja se johtuu ihan vaan iästäni. 

Nyt tämän muutoksen takia, kun kaupungit/kunnat ei enää saa sitä rahaa siitä, että pakotetaan jonnekin minne vaan, niin loppui se vinkuminen ja tapaamisten ehdottelu.

Vierailija
5/96 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuun ei ole otettu yhteyttä 5 vuoteen. Sama se kun työpaikkoja ei ole eikä niitä tule jatkossakaan olemaan.

Vierailija
6/96 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko akateemisesti koulutettu? Olin työttömänä kahden aktiivimallin aikana ja edes haettavien työpaikkojen määrää ei koskaan määritelty. Eli työnhakuvelvoite ei siis koskenut minua lainkaan. Olen maisteri ja arvelen että matalakoulutetut ovat näissä palveluissa etusijalla.

Vierailija
7/96 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko akateemisesti koulutettu? Olin työttömänä kahden aktiivimallin aikana ja edes haettavien työpaikkojen määrää ei koskaan määritelty. Eli työnhakuvelvoite ei siis koskenut minua lainkaan. Olen maisteri ja arvelen että matalakoulutetut ovat näissä palveluissa etusijalla.

En tiedä kysyitkö multa, mutta nro. 2 tässä. Jep, oon akateemisesti koulutettu, ja työttömänä vuodenvaihteesta lähtien. Ei kyllä tullut mieleenkään, että koulutus voisi asiaan vaikuttaa, mutta voihan se niinkin olla.

Vierailija
8/96 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hep, täällä kans yksi työtön, jolle ei ole soiteltu, vaikka huhtikuuhun "odotin" sitäkin riemua. Niillä täytyy olla nyt jotain muutosta ilmassa, jos meitä on jo näinkin monta, jotka on unohdettu. En ole käynyt omilla sivuilla tarkastamassa tilannetta.

Vierailija
9/96 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä kysyitkö multa, mutta nro. 2 tässä. Jep, oon akateemisesti koulutettu, ja työttömänä vuodenvaihteesta lähtien. Ei kyllä tullut mieleenkään, että koulutus voisi asiaan vaikuttaa, mutta voihan se niinkin olla.

Olen havainnut, että työllistämistoimet keskittyvät enemmän ammattillisen tai opistoasteisen koulutuksen omaaviin. Ehkä heidän oletetaan olevan jotenkin avuttomampia? Lisäksi monet te-toimiston virkailijat ovat usein vain AMK-tutkinnon suorittaneita, eikä heillä ole mitään käsitystä akateemisten tutkintojen sisällöistä, eikä edes kiinnostusta asiaa selvittää, vaikka heille olisi aika varattuna ja näin ollen olettaisi että sivistävät itseään esim. asiakkaan koulutuksen osalta ennen tapaamista.

Vierailija
10/96 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan sieltä tulee joulukuussa joku ilmoitus karenssille siirtymisestä aktiivisuuden puutteen takia.

Vierailija
11/96 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama homma ja asun myös Vantaalla.

Vierailija
12/96 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö ne 4 paikkaa kuukaudessa edelleen hakea? Minustakaan ei kukaan ole kiinnostunut.

Vierailija
13/96 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun 6 000 asukkaan pikkukaupungissa, tosin muutin tänne vasta aika hiljattain. Mulla lisensiaatti humanistisista ja vuoteen 2022 katkeamaton ura, sitten lähti laukalle, kun pitkäaikainen työnantaja meni konkkaan. 

Hyvä kuulla että muillakin samanlaisia kokemuksia, meinasin jo ihan ihmetellä että olenko nyt mokannut jotakin. Työnhaku on voimassa. 

Vaan eipä ole hääppöistä 599 euron kuukausituloilla kituuttaa. AP

Vierailija
14/96 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palveluista voi hyötyä, jos olet nuori, jolla ei ole koulutusta. Silloin pystyy miettimään sopivia koulutusmahdollisuuksia ja käyttää vaikka ammatinvalintapsykologilla. 

Mikäli on koulutus, jolle on kysyntää ja hyvä työhistoria takana, niin käytännössä työkkäritapaamiset ovat ajanhukkaa kummallekin osapuolelle.

Vierailija
15/96 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei minua unohdeta, päivän tarkkuudella 3 kk välein puhelin soi ja alkaa utelu ja kysely.

Vierailija
16/96 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa liittyä myös suureen asiakasmäärään ja resurssipulaan isoissa kaupungeissa. Itse asun Helsingissä ja ei minullakaan ole minkäänlaisia "määrättyjä" toimenpiteitä suoritettavana. Olen myös korkeakoulutettu.

Vierailija
17/96 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan sieltä tulee joulukuussa joku ilmoitus karenssille siirtymisestä aktiivisuuden puutteen takia.

Tätä mäkin pelkään. Suomessahan kansalainen on aina syyllinen, jos viranomainen mokaa. Siksi olen ajatellut ottaa itse yhteyttä työkkäriin ja kysyä, missä mennään.

Vierailija
18/96 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sulle ei ole osoitettu työtarjousta, niin et ole ollut siellä pommitettavien joukoissa. Ne joille on lähetetty työtarjous, olivat pommitettavien joukossa. Minä sain tällaisen tarjouksen, mutta siihen ei ollut velvoittavaa hakea. Hain, ja osottautui ihan sairaaksi paikaksi. Sain selvityspyynnön, johon vastasin asap. En saanut karenssia, vaikka hullu huusi siellä konkkaan menneen yrityksensä takaa ja nykyisen t:mi nimensä takaa, että sinä saat karanteenin. Niin enhän minä koira sentään ole. Se on karenssi, ja sitä en saanut.

Vierailija
19/96 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kohtalo. Sovittiin edellisen suunnitelman aikana. Että saan ohjaajan tms. Seuraavalla suunnitelmalla. Mitään ei ole kuulunut. Toki työpaikkoja pitää työttömänä hakea. Nyt vai ei tarvitse ilmoittaa mitä on hakenut.

Missään sivustolla ei ole saraketta missä voisi ne ilmoittaa.

Rasittavaa kantaa puhelinta koko kesä mukana. Kun sieltä tippuu tekstiviesti soitetaan parin tunnin päästä.

Ei ole ongelma hakea töitä. Välillä niitä saa lyhyitä pätkiä. Omat vaivat on esteenä työllistymiseen. Siksi sitä ohjaajasuunnitelmaa tässä odotellaan. Taidan kysyä sitä itse.

Vierailija
20/96 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä olette? Minä jo 52, joten siinä voi olla yksi syy. Olen kerran käynyt työttömyyteni aikana naamatusten työkkärissä juttelemassa, sen jälkeen on vain soiteltu joka 3. kuukausi ja periaatteessa samat asiat kirjattu työnhakusuunnitelmaan. 

Ehkä yhdistelmä tuppukylä+ikä on se salainen "resepti" :-) AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän