Mökillä nyreä tunnelma
Ollaan miehen työkaverin mökillä. Kutsuttuina. Täällä on todella nyreä tunnelma. Piti olla ruokaa heti kun tultiin (2h ajomatka). Kahvi saatiin ilman kastettavaa.
Vaimo lähinnä makaa nettiä selatessa ja mies ravaa tupakalla. Sauna ja ruoka ja iloista illanviettoa pitäisi olla. Koskahan se alkaa. Oltu jo 4 tuntia.
Hyvät tuliaiset tuotiin.
Kommentit (91)
Nyt odotellaan jatkotarinaa. Tuliko sitä ruokaa ennen puoltayötä? Vaikka varmaan olikin aivan ala-arvoista niin olisi kuitenkin kiva tietää mitä se oli. Sauna jäi varmaan lämmittämättä kun isäntäväki sammui. Toivott. kukaan ei kuitenkaan hukkunut.
Mä lähtisin veke ja ottaisin ruokani mukaan. Kamat kassiin ja sanotte heipat.
Vierailija kirjoitti:
Eli tämä isäntä-mies on kutsunut vieraita sillä oletuksella, että emäntä tekee kaiken. Miehen osa on niin helppo tällaisessa kuviossa. Kun sanoin omalle miehelleni, että se, joka kutsuu vieraita, siivoaa ennen/jälkeen sekä hoitaa tarjoilut, niin mies ei ole enää kutsunut meille ketään.
Onpa inhottava liitto teillä, etkö saanut oikeaa miestä, piti ääliö ottaa? Minä otin fiksun miehen ja hän fiksun vaimon, kaikki asiat jutellaan yhdessä, eipä tule vastaan tilannetta, että toinen kutsuu vieraita tai suunnittelee tekemistä keskustelematta ensin puolison kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Miten tässä kävi? :D
Kuten provoille käy, kuolee onaan typeryytensä.
Vähän ohi aiheen mutta mulla on kaveri joka on HIDAS aloittamaan yhtään mitään, vaikka olisi itse laittanut viestiä että tulkaa vaikka saunomaan ja syömään, täällä on kaikki valmiina. -> Todellisuudessa yhtään mitään ei ole alettu tekemään eikä aloiteta pitkään aikaan vaan tunteja saattaa mennä odotellen ja ihmetellen, vaikka itse yrittäisi saada hommiin vauhtia. Tuota seuranneena en oikein itsekään osaa sanoa että mihin säätämiseen se aika menee ja miksi ei voi vaan alkaa touhuamaan, vaan pitkitetään ja pitkitetään
Viinaa reippaasti ja kunnon perheriidat tulille, vihjaile vaikka äijän toisista naisista.
Eikö heillä ole edes mitään ruokaa? No kyllä outoa. Miksette kysy suoraan että mikä on homman nimi, eikö tämän pitänyt olla ihan sovittu juttu...
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut samassa tilanteessa kun eräs mies kutsui mökilleen, ja yhtäkkiä sinne pölähtivät myös hänen vaimonsa ja appivanhempansa. Elämäni hirvein mökkeily. En saanut ruokaa enkä juomaa, eikä kukaan puhunut minulle. Kävin yksin saunassakin. Meillä ei edes ollut suhdetta sen miehen kanssa, oltiin vain kavereita, mutta ymmärrettävästi vaimo oli mustasukkainen. Eikä mökkikään ollut miehen oma vaan appivanhempinsa.
Mitä tästä opimme? Kyläkutsu ei ole kyläkutsu.
Ei, opimme, että jos vieras vain istuu postailemassa valituksiaan mammapalstalle, eikä mene sen emännän avuksi ruokaa laittamaan, niin..... riippuvaisuuksia on monenlaisia
Ei ole muuten mitenkään tavatonta, että nimenomaan mies kutsuu ominpäin vieraita, mutta olettaa naispuolisten hoitavan ruuat, kattaukset, siivoukset, jos lapsia, niin olla niiden kanssa ym. Ja miesten homma on juoda kaljaa, lämmittää saunaa tai pyöritellä jotain makkaraa grillissä. Hyi helvetti mitä touhua!
Omaksi onnekseni täytyy kyllä sanoa, että itselläni on hyvin vieraanvarainen ja itse omat vieraansa kaitseva mies, mutta kyllä näitä on nähty vuosien saatossa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut samassa tilanteessa kun eräs mies kutsui mökilleen, ja yhtäkkiä sinne pölähtivät myös hänen vaimonsa ja appivanhempansa. Elämäni hirvein mökkeily. En saanut ruokaa enkä juomaa, eikä kukaan puhunut minulle. Kävin yksin saunassakin. Meillä ei edes ollut suhdetta sen miehen kanssa, oltiin vain kavereita, mutta ymmärrettävästi vaimo oli mustasukkainen. Eikä mökkikään ollut miehen oma vaan appivanhempinsa.
Ei, opimme, että jos vieras vain istuu postailemassa valituksiaan mammapalstalle, eikä mene sen emännän avuksi ruokaa laittamaan, niin..... riippuvaisuuksia on monenlaisia
Emännän avuksi? Isäntä hyppää röökillä ja miehet juovat kaljaa tekemättä yhtään mitään hyödyllistä. Ei tosiaan ole naisten homma passata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ette kai te sinne yöksi jää. Tuossa kohtaa jos olette jo tuntikausia olleet voi todeta, että se ois tässä tällä kertaa, jatkoja. Jääkööt ukko sinne jos kiinnostaa.
En voi lähteä yksin. Kahden tunnin ajomatka. En voisi jo siksikään jättää miestäni tänne kun pitää maanantaina mennä duuniin. Täältä ei kulje julkiset ja isäntäpari on täällä pitkään kun heillä on loma.
Aletaan kohta sen vaimon kanssa tekemään ruokaa kun miehet lupasi lämmittää saunan myöhemmin. Yritän nyt omalta osaltani saada hommat pysymään paketissa vaikka v... taa kun ukot juo rannalla olutta ja täällä keittiössä on iso homma tehdä salaatit, tehdä liharuuat ja perunat pestä ja keittää. Jälkkäri on onneksi valmis, jädeä. Otan kyllä vasta saunassa olutta itse. Varmuuden vuoksi.
Ihan totta!? Etkö saa edes sille omalle ukollesi sanottua, että nyt loppuu se kaljan kittaus ja tänne tekemään ruokaa!? Ei joku saunan lämmitys joskus myöhemmin ole yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä että mies kutsunut teidät ilman vaimon suostumusta. Lähtisin.
Tänä ei tullut mieleenikään. Pidin itsestään selvänä että he ovat sopineet tämän! Mutta nyt kun sanoit niin.... ? Täsmäisi. En tiedä oikein itse alkaa kokkailla. On tuolla jotain lihaa jääkaapissa. En mä nyt voi alkaa paistamaan jotain oma aloitteisesti. Ei me nyt kehdata lähteä poiskaan. Jos tämä tästä. Miehet ottaneet jo olutta eli ei voi enää ajaa. Jos varmuuden vuoksi pitäytyisin juomista kunnes selvenee homman nimi.
Tulin hetkeksi tänne laiturille katsomaan järvelle.
Ap.
Olisit ottanut polkupyörän mukaan, jos ei ole ajokorttia.
Vierailija kirjoitti:
Nyt odotellaan jatkotarinaa. Tuliko sitä ruokaa ennen puoltayötä? Vaikka varmaan olikin aivan ala-arvoista niin olisi kuitenkin kiva tietää mitä se oli. Sauna jäi varmaan lämmittämättä kun isäntäväki sammui. Toivott. kukaan ei kuitenkaan hukkunut.
Mistä tulee oletus, että kahta kättä heittäen tuleville vierailijoille passataan kaikki eteen? Mökilleni saa tulla kylään, mutta EI ilman tuomisia. Yhtenäiskulttuuria ei enää ole, joten huussipaperista lähtien jokaiselle pitää olla just tietynlainen tuote. Kauhea poru syntyy, jos tarjolla on vain tavallista keltaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emännän avuksi? Isäntä hyppää röökillä ja miehet juovat kaljaa tekemättä yhtään mitään hyödyllistä. Ei tosiaan ole naisten homma pas
Eikö? Kai naikkostenkin pitää rahaa vastaan jotain tehdä, ei ne mitään skumppamursut prinsessoja ole!
Palstan "jouduin näkemään nälkää kylässä" -kauhujuttujen takia olen päättänyt että jos menen kylään, varsinkin jonkun mökille josta ei helposti pääse kauppaan, otan mukaan sellaisenaan syötävää ruokaa varmuuden vuoksi. Vaikka roiskeläppäpizzan ja myslipatukoita. Olen niin vieraskorea etten kehtaisi sanoa mitään tai mennä omin päin keittiöön etsimään ruokaa.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Miten tässä kävi? :D
Tein salaattia ja hoidin perunat. Vaimo teki lihapadan, tuli hyvä. Miehet lämmitti saunan ja yöllä makkaraa. Oluet loppui kesken. Sain vain 3 :( olisi ollut viskyä mitä muut joi mutta en tykkää joten vettä sitten. Tiskit ja muu jäi isäntäväelle. Lähdettiin heti kun mies oli siinä kunnossa. Minä ajoin. Ei tuo nyt mulle mikään rentouttavaa ollut suoraan sanottuna. Mutta miehen kaveri se olikin. Täytyy ensi kesänä juoma ja ruoka jotenkin toisin järkätä.
Ja kyllä. Isäntä oli sopinut tuon meidän tulon niin että vaimo ei ihan tiennyt tarkkaan. Luuli että käydään vain parin tunnin kahvit ja sauna. Asiasta ei tullut riitaa mutta vaimo viskiä nautittuaan sen mulle sanoi.
Ap.
Älä syytä emäntää tumpeloksi, hän ei todennäköisesti ole edes halunnut ketään tuntemattomia mökilleen!