Maalla ei ole mitään mukavaa tekemistä. Oletko samaa mieltä?
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Etelärannikon luonnon monimuotoisuus ja kauneus tuli itsellekin yllätyksenä kun tänne muutin. Saaristo on aivan upea. En ymmärrä maalaisten henkselinpaukuttelua luonnosta. Ei minun kotikonnuilla muuta olekaan kuin talousmetsää, sekö on hienoa?
No onhan siellä hienoa, mutta ei se kaupungissa ole, vaikka osa saarista Helsinkiin kaiketi kuuluukin. Älkää nyt omiko muita kuntia itsellenne.
Helsingissä on paljon monimuotoisempaa luontoa kuin maaseudulla. Tervetuloa tutustumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Metsät kohta täynnä herkkuja, nyt on mustikat kypsyneet ja kohta alkaa sienisesonki. Itse tehtyä mustikkapiirakkaa ja suppilovahverokeittoa ei voita mikään. Metsässä on hyvä hengitellä raikasta ilmaa ja liikkua. Järvessä voi käydä pulahtamassa.
Ilmeisesti on ihmisiä, jotka menevät metsään vapaaehtoisesti ja mielellään. Se kuulostaa minusta äärimmäisen vastenmieliseltä ajatukselta. Pistää aina silmään, kun joku ehdottaa joka lomailuketjuun metsäretkeä.
T. Kaupunkilainen
Niinpä. Itse kyllä viihdyn metsässä, mutta suomalainen metsä alkaa kyllästyttää aika nopeasti kun se on niin samanlaista mätästä melkein kaikkialla. Trooppiset ja subtrooppiset metsät ovat aivan eri luokkaa. Vuoristokin on komeaa, tykkään kyllä, mutta Suomessa ei korkeuserotkaan ihmeellisiä ole ja Lapin tunturit aika säälittäviä verrattuna Norjan oikeisiin vuoriin ja vuonoihin. Kuka mistäkin tykkää.
Mutta tosiaan, maalaiset harvemmin osaavat ehdottaa muuta tekemistä kuin metsään menemistä. Jos metsässä oleilu ei kiinnosta, niin mitä muita vaihtoehtoja on? Puutarhassa on tekemistä vain lyhyen aikaa, eikä sekään ole aina niin mielekästä hommaa. Maaseudulla elämä käy ankeaksi viimeistään talvella.
Kyllä täällä tekemistä on. Ei tunnit meinaa vuorokaudessa riittää. Mielenkiintoa tosin pitää löytyä remppahommiin, puutarhatöihin jne. Innolla odotan että saadaan taas uutta satoa talvea varten. Ei tarvi juuri kaupassa käydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan kaupungissa paljon tekemistä jos lompakko antaa myöten. Köyhien paikka se ei ole.
Köyhälle kaupungissa oli paljon viriketoimintaa ja harrastusmahdollisuuksia, täällä maalla kaikesta pitäisi maksaa ja senkin takia, että aina pitää maksaa siitä liikkumisesta (auto/ bussi) ensin jokaikisen asian takia. Köyhän ei todellakaan kannata asua maalla vaan kaupungissa.
No miksi ihmeessä köyhät sitten asuvat maaseudulla?
Tietysti siksi, koska heillä ei ole varaa omistaa asuntoa kaupungista ja vuokrat ovat niin korkeita, ettei niitä maksa ellei käy töissä. Asumistuen leikkaukset tulevat puskemaan maaseudulle vain lisää köyhiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etelärannikon luonnon monimuotoisuus ja kauneus tuli itsellekin yllätyksenä kun tänne muutin. Saaristo on aivan upea. En ymmärrä maalaisten henkselinpaukuttelua luonnosta. Ei minun kotikonnuilla muuta olekaan kuin talousmetsää, sekö on hienoa?
No onhan siellä hienoa, mutta ei se kaupungissa ole, vaikka osa saarista Helsinkiin kaiketi kuuluukin. Älkää nyt omiko muita kuntia itsellenne.Helsingissä on paljon monimuotoisempaa luontoa kuin maaseudulla. Tervetuloa tutustumaan.
No satun asumaan pääkaupunkiseudulla mutta älkää nyt sentään valehdelko korvat heiluen.
Kaupungissa aktiviteetit ovat usein kaupallisia, museot, taidenäyttelyt, liikuntapaikat, ostoskeskukset, edellyttävät jatkuvaa kuluttamista. Joko kertamaksuina tai kausikortteina. Maaseutu tarjoaa ainakin toistaiseksi vaihtoehtoisia ajankäyttötapoja, usein luonnossa. Ja kyllä maaseudultakin löytyy palveluja niitä kaipaaville, jos niitä kaipaa.
Molemmat ympäristöt täydentävät toisiaan. Molempi parempi.
En ole samaa mieltä.
T. stadilainen
Vierailija kirjoitti:
vihervasemmisto on vienyt maalta työpaikatkin. ei maalaisilla edes olisi varaa mihinkään kivaan, kun vähät rahat kuluu vihreiden keräämiin auto- ja polttoaineveroihin
No uli uli. Jos maaseudulla on elinvoimaa, niin maalaiset voivat ottaa lusikan kauniseen käteen ja aloittaa yritystoiminnan ja työllistää itse itsensä. Pitää tehdä jotain itsekin eikä vain odottaa että valtio antaa tukiaisia. Jotain selkärankaa nyt tähän kommentointiin!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä täällä tekemistä on. Ei tunnit meinaa vuorokaudessa riittää. Mielenkiintoa tosin pitää löytyä remppahommiin, puutarhatöihin jne. Innolla odotan että saadaan taas uutta satoa talvea varten. Ei tarvi juuri kaupassa käydä.
Jos minulla olisi mielenkiintoa remppahommiin ja puutarhatöihin, niin asuisin omakotitalossa. Ei tarvitsisi mökkiä erikseen, vaan sitä kotiaan voisi jatkuvasti ehostaa ja puutarhaa myös. Arvatenkin en pidä noista töistä, joten asun rivitalossa.
No meitä onneksi molempiin. Itse kyllästyin kaupunkiin kun siellä ei ollut mielekästä tekemistä. Mutta kukin tavallaan.
Pirkanmaan landella ei ollut mitään tekemistä ihmiselle, joka oli kiinnostunut erilaisista kulttuuririennoista, ohjatuista liikuntaharrastuksista, järjestötoiminnasta ja kädentaidoista. Jos puutarhanhoito, koneiden rassaus tai metsästys ja kalastus olisivat kiinnostaneet, niin sitten varmaan olisi ollut puuhaa.
Paremmin saan aikani maalla kuin kaupungissa kulumaan. T: olosuhteiden pakosta kaupunkilaistunut maalainen.
Kyllä mä täällä maalla viihdyn. Kaupungeissa on kiva käydä silloin tällöin. Osaa arvostaa niitäkin kun harvoin käy. Täällä maalla olen stressivapaampi kuin asuessani suurehkon kaupungin ydinkeskustassa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä täällä maalla viihdyn. Kaupungeissa on kiva käydä silloin tällöin. Osaa arvostaa niitäkin kun harvoin käy. Täällä maalla olen stressivapaampi kuin asuessani suurehkon kaupungin ydinkeskustassa.
Ihan sama täällä. Olen ollut paljon paremmalla tuulella maalle muutettuani, kaupungissa käydessä alkaa nopeasti ahdistaa se ihmispaljous ja melu. Varsinkin näin kesällä on kiva kun riittää puuhaa pihalla, kaupungissa vain harmitti jos oli nätti päivä eikä siellä puistossa tai rannalla jaksa kuitenkaan istua määräänsä enempää.
en ole. keksin aina maalla vaikka mitä kivaa tekemitä.
t: toinen kaupunkilainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vihervasemmisto on vienyt maalta työpaikatkin. ei maalaisilla edes olisi varaa mihinkään kivaan, kun vähät rahat kuluu vihreiden keräämiin auto- ja polttoaineveroihin
No uli uli. Jos maaseudulla on elinvoimaa, niin maalaiset voivat ottaa lusikan kauniseen käteen ja aloittaa yritystoiminnan ja työllistää itse itsensä. Pitää tehdä jotain itsekin eikä vain odottaa että valtio antaa tukiaisia. Jotain selkärankaa nyt tähän kommentointiin!
Mitkä ihmeen maalaiset? Olen maalainen, korkeasti koulutettu, asun nyt metsän keskellä koska haluan ja teen duunia jenkkifirmalle tietokoneen kautta. En odota tukiaisia vaan varmaan maksan myös kaupunkilaisten tukia. Jotain osaamista tähänkin kommentointiin.
Just lopetin etätyöt tältä päivältä ja mietin mitä tekisin seuraavaksi. Mies tulee tänään kotiin vasta yhdeksän jälkeen, joten tiedossa on laatuaikaa itsekseni. Navetan ylisillä on elokuvateatteri, baari ja kuntosali mutta ne eivät nyt jostain syystä innosta. Ehkäpä lähden ajelulle jollain harrasteautoistamme ja sen jälkeen lämmitän rantasaunan. Täytyypä katsoa sääennuste ensin netistä ja päättää vasta sitten. Kiva olla kerrankin hetki itsekseen kun tänä kesänä on melkein joka viikonloppuna täytynyt kestitä vieraita.
Saisin olla aika vanha ja raihnainen jos kaupunkiin pitäisi täältä muuttaa.
Meidän mökkiseudulla on kyllä kaikenlaista alkaen kyläkoulun kännisistä karaokeilloista taidenäyttelyihin. Lähin rauta-ja kyläkauppa on kaikkien kokoontumispaikka ja jos sieltä selviää pelkällä hei, kiitos, hei- vuoropuhelulla täytyy olla melkoinen akrobaatti. Yhden maalipurkin ostaminen venyy parin tunnin mittaiseksi, jos jää kaikkien kanssa juttelemaan. Ei ,en tunne oikeastaan ketään kyläläisistä, mutta tyyliin kuuluu että mökkiläiset muuttuvat sosiaalisiksi kaupunkielämän jälkeen ja kyläläiset haluavat tutustua kehen vain.
Hankin portin mökin liittymään, koska se oli selkeä ei naapureille ajaa enää meidän pihamme moikkailemaan.