Maalla ei ole mitään mukavaa tekemistä. Oletko samaa mieltä?
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Jos on kätevä käsistään, niin kyllähän maalla silloin on vaikka ja mitä tekemistä. Jos ei, niin sitten sen ymmärtää, ettei siellä viihdy.
No ihan riippuu, millaiset luontoharrastusmahdollisuudet on ja miten monipuolista harrastus - sekä viihtymis (kulttuuri ym.) toimintaa kunta tarjoaa. Joissakin on paljon, joissakin ei juurikaan mitään. On erilaisia maaseutukuntia ja erinäköistä maaseutua ympäri Suomen.
Kapakka ,kuntosali,kaupat,ne löytyy jokaisesta käpykylästä.
Vierailija kirjoitti:
Onhan kaupungissa paljon tekemistä jos lompakko antaa myöten. Köyhien paikka se ei ole.
Köyhälle kaupungissa oli paljon viriketoimintaa ja harrastusmahdollisuuksia, täällä maalla kaikesta pitäisi maksaa ja senkin takia, että aina pitää maksaa siitä liikkumisesta (auto/ bussi) ensin jokaikisen asian takia. Köyhän ei todellakaan kannata asua maalla vaan kaupungissa.
Pidän huvittavana kun maalla asuvat aina sanovat luonto. Luontoa on täällä etelässäkin, olen asunut eri puolilla Suomea ja täällä on mielenkiintoisin luonto kun on merellisyyttä, erilaisia metsiä, saaria, kallioita jne.
Metsästys, kalastus, marjastus. Nämä siis mukavia.
T. Toinen kaupunkilainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs mukavaa kaupungissa voi nykyään tehdä?
Ryypätä nupin turvoksiin?
paljon helpompaa kaupungissa, kun pääsee julkisilla kotiin eikä tarvitse ajaa kännissä autolla
Vierailija kirjoitti:
Pidän huvittavana kun maalla asuvat aina sanovat luonto. Luontoa on täällä etelässäkin, olen asunut eri puolilla Suomea ja täällä on mielenkiintoisin luonto kun on merellisyyttä, erilaisia metsiä, saaria, kallioita jne.
Tämä. Olen elänyt nuoruuteni talousmetsä- ja suoalueella, enkä todellakaan luonnon takia palaisi alueelle takaisin. Kaupungissa voi valita myös rauhallisen asuinalueen vähän kauempaa keskustasta siten, että vehreyttä on jo kodin alueella ja pienen vaivan takana on saaristot ja muut mukavat kohteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan kaupungissa paljon tekemistä jos lompakko antaa myöten. Köyhien paikka se ei ole.
Köyhälle kaupungissa oli paljon viriketoimintaa ja harrastusmahdollisuuksia, täällä maalla kaikesta pitäisi maksaa ja senkin takia, että aina pitää maksaa siitä liikkumisesta (auto/ bussi) ensin jokaikisen asian takia. Köyhän ei todellakaan kannata asua maalla vaan kaupungissa.
Juuri näin. Ilmaista tekemistä löytyy suuremmista kaupungeista vaikka millä mitalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Olen elänyt nuoruuteni talousmetsä- ja suoalueella, enkä todellakaan luonnon takia palaisi alueelle takaisin. Kaupungissa voi valita myös rauhallisen asuinalueen vähän kauempaa keskustasta siten, että vehreyttä on jo kodin alueella ja pienen vaivan takana on saaristot ja muut mukavat kohteet.
Missään muualla Suomessa ei ole yhtä monimuotoista, runsasta ja saavutettavissa olevaa luontotarjontaa kuin pk-seudulla. Ei edes Lapissa, vaikka se toki maisemallisesti ja erämaiden suhteen onkin omassa luokassaan.
En ole kanssasi ,ap, samaa mieltä.
Maalaisten pilkkaaminen lähikaupassa?
Naurattaa kun kaupunkilaiset aina sanoo, että kaupungissa on enemmän luontoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missään muualla Suomessa ei ole yhtä monimuotoista, runsasta ja saavutettavissa olevaa luontotarjontaa kuin pk-seudulla. Ei edes Lapissa, vaikka se toki maisemallisesti ja erämaiden suhteen onkin omassa luokassaan.
Etelärannikon luonnon monimuotoisuus ja kauneus tuli itsellekin yllätyksenä kun tänne muutin. Saaristo on aivan upea. En ymmärrä maalaisten henkselinpaukuttelua luonnosta. Ei minun kotikonnuilla muuta olekaan kuin talousmetsää, sekö on hienoa?
Vierailija kirjoitti:
Metsät kohta täynnä herkkuja, nyt on mustikat kypsyneet ja kohta alkaa sienisesonki. Itse tehtyä mustikkapiirakkaa ja suppilovahverokeittoa ei voita mikään. Metsässä on hyvä hengitellä raikasta ilmaa ja liikkua. Järvessä voi käydä pulahtamassa.
Ilmeisesti on ihmisiä, jotka menevät metsään vapaaehtoisesti ja mielellään. Se kuulostaa minusta äärimmäisen vastenmieliseltä ajatukselta. Pistää aina silmään, kun joku ehdottaa joka lomailuketjuun metsäretkeä.
T. Kaupunkilainen
No ei se laivaelämäkään hääppöstä oo, myrskyä, rapulaa, purjeenkorjuuta ja keripukkia t : merirosvo
Vierailija kirjoitti:
Eikö siellä etelässä ole muka maaseutua?
Etelärannikon luonnon monimuotoisuus ja kauneus tuli itsellekin yllätyksenä kun tänne muutin. Saaristo on aivan upea. En ymmärrä maalaisten henkselinpaukuttelua luonnosta. Ei minun kotikonnuilla muuta olekaan kuin talousmetsää, sekö on hienoa?
No onhan siellä hienoa, mutta ei se kaupungissa ole, vaikka osa saarista Helsinkiin kaiketi kuuluukin. Älkää nyt omiko muita kuntia itsellenne.
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Itse pyöräilisin kilometrikaupalla hiljaisia maalaismaanteitä ja hiekkateitä, ei tarvitsisi ajaa ruuhakaisessa keskustassa ja liikennevalohelvetissä.
Yksi syy, miksi myin mökkini pois, oli hiekkatie. Siinä kun ajaa yksikin auto tai pyörä, nousee ilmasn pitkiksi ajoiksi metrien korkuinen hiekkapilvi. Sitä hiekkapölyä onkin terveellistä ja hassungauskaa hengittää keuhkoihinsa. Terveellisempää on kävellä kadulla kaupungissa.
vihervasemmisto on vienyt maalta työpaikatkin. ei maalaisilla edes olisi varaa mihinkään kivaan, kun vähät rahat kuluu vihreiden keräämiin auto- ja polttoaineveroihin