Kuka soittaa yksityisestä numerosta?
Oli tullut puhelu ja mietin kuka ihme sellaisesta soittaa?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Jokainen voi itse valita puhelimen asetuksista että haluaako numeronsa näkyvän sille kenelle soitetaan.
En ole koskaan nähnyt tuolle tarvetta, varsinkin kun moni ei vastaa ellei tunnista numeroa. Paitsi kerran kun eräs asiakas ei maksanut laskujaan ja lopetti puheluihini vastaamisen kun karhusin rahoja. Vastasi kuitenkin kun soitin niin että numero ei näy..
Ehkä jos joutuisi vaikka jonkun harrastuksen tai luottamustoimen johdosta soittelemaan sellaisia puheluja ettei halua mahdollisten takaisinsoittojen tulevan omaan numeroonsa, tai jos lainaa puhelinta tilapäisesti toiselle.
Tuossa tapauksessa pitäisin kahta puhelinta. Henkilökohtainen ja harrastus/työ ym puhelin. Jälkimmäisen voi pitää sitten yöllä aina äänettömällä, jos sattuu että häädön saanut vuokralainen alkaakin tehdä häirikkösoittoja.
Minä en vastaa ikinä yksityisiin numeroihin ja estän kaikki puhelinmyyjät. Estän myös kaikki ne numerot joita ei fonecta caller sovelluksesta löydy.
Jos omaa numeroaan pitää salaisena niin se ei ole rehellinen ihminen.
Mulla on niin salainen numero etten itsekään tiedä sitä
T: Urpo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä. Meni kiusaaminen niin pahaksi, että vaihdoin puhelinnumeron. Nyt puhelinnumero on vain sellaisilla henkilöillä ja tahoilla, jotka eivät väärinkäytä sitä. Ei esim. terveys- tai sosiaaliviranomaisilla (heitä eivät kosketa samat rajoitukset, kuin esim. poliisia, vaan pommittavat "huoliensa" perusteella kellonajasta riippumatta. jos et lähde mukaan heidän vainoihinsa aj pahaan mieleensä, tulevat ovelle. aivan todella sairasta touhua.)
Myös aika moni ex otti yhteyttä vuosikymmenienkin jälkeen aina kun päähän pälkähti. Eihän tällaista voi tietää nuorena, kun puhelinnumeronsa toisille antaa. Tai että sukulaiset pimahtavat
Enkä anna numeroa enää tuntemattomille. Deittiapeissa miehet ovat heti pyytämässä sitä, vaikka saavat yhteyden ihan yhtä hyvin apin kautta. Sairasta sekin
Nykyään puhelimissa on asetus, että soittaja näkee numerosi, vaikka sitä ei
Aika moni viranomainenkin soittaa tuntemattomasta, tuo on ihan oma valintasi. Minua pommittivat useista eri numeroistakin. Todella ahdistavaa vainoamista. Siitä voit olla melko varma, että minä en sinulle soita
Vierailija kirjoitti:
Minä en vastaa ikinä yksityisiin numeroihin ja estän kaikki puhelinmyyjät. Estän myös kaikki ne numerot joita ei fonecta caller sovelluksesta löydy.
Jos omaa numeroaan pitää salaisena niin se ei ole rehellinen ihminen.
Justiinsa joo. Olepa rehellinen, kiltti ja haluttava nainen ja katso, kauanko jaksat häiriö- ja vainopuheluja. Tuo on sammakkojen etuoikeus, sillä kukaan ei teitä pommita tai yritä hyväksikäyttää
Selvisi. Olin tilannut potilastietoja ja esittivät näistä kysymyksen. Ap
Vierailija kirjoitti:
Jotkut lääkärit esimerkiksi.
Kyllä. Lääkäri, sairaanhoitaja yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhelinmyyjät, jotkut lääkärit, poliisi. Todennäköisimmin kyseessä on puhelinmyyjä.
Minulle poliisi soitti näkyvästä numerosta
On niillä varmasti poliisitalolla ihan normaaleitakin numeroita, mutta partioilla ei. Ainakin häkestä mulle ohjeisti tyliin sulle tulee kohta puhelu tuntemattomasta numerosta, se on poliisi, vastaa siihen.
Minä ainakin saan jotain häirintäsoittoja. Se ei sano mitään, mutta kuulostaa linja kuin tulisi avaruuden toiselta laidalta soitto.
Sain jotenkin laitettua estoon, en itsekään tiedä miksi se onnistui.
Vierailija kirjoitti:
Osallistuin Tähdet Tähdet ohjelman yhteydessä Pelastakaa Lapset keräykseen tekstiviestillä. Numeroni on salainen. Tuli kuitenkin kerjuusoitto puhelimeeni ! Laitan tarvittaessa eston.
Salainen numero ei näy kun soitat.Tekstiviestiä taas ei voi lähettää salaisena, vaan sillä paljastat numerosi. Eli ihan itse mokasit. Tekstarit pitää lähettää prepaid-liittymästä, jos haluaa pitää numeronsa salaisena.
Aikoinaan soitto lähikaupasta kun voitin voileipägrillin.
Asetusten löytyminen riippuu puhelimen käyttöjärjestelmästä riippuen eri paikasta, joten yleispätevää ohjetta ei tähän jaksa alkaa runoilemaan.
Yksi vinkki kuitenkin salaisen numeron omaaville. Jos haluat että numerosi näkyy aina vain tietyille henkilöille, talleta henkilön puh numero puhelimeesi niin että alkuun tulee *31# ja tuohon perään puh numero ilman välilyöntiä. Tuo *31# ohittaa aina puhelimen asetuksen, vaikka sieltä olisit estänyt numerosi näkymisen vastaanottajalle.