Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

oletko koskaan katkaissut kaverisuhdetta toisen "parempiosaisuuden" vuoksi?

Vierailija
05.07.2024 |

Tutustuin tässä pari vuotta sitten uuteen kaveriin ja aloitettiin ihan vaan niitä näitä juttelemalla ja tekemällä yhdessä asiota, esimerkiksi käymällä leffassa tai liikkumassa. Hänelle työ iso osa elämää ja sitä myöten sivuttiin sitä jonkin verran ja toki arvostan mitä hän tekee työkseen. Omasta työstäni mainitsin lähinnä ylimalkaisesti. Jotenkin vähän välittyi sellainen olo, että hän ajatteli työni olevan vähäpätöisempää kuin se onkaan, mutta en sitten lähtenyt asiaa korjaamaan, koska minulla ei ole tarvetta päteä vapaa-ajalla.

Kun sitten hiljattain mainitsin hakeneeni erääseen aika korkean profiilin paikkaan (josta tietysti sitten pystyi päättelemään rivien välistä nykyisen työni todellisen luonteen), hän jotenkin melkein säikähti ja on sittemmin painottanut kovasti sitä, kuinka minä olen häneen nähden hyväosainen ja piikitellyt millon mistäkin.

Tuntuu vähän tympeältä jutulta, että asiat olivat hyvin niin kauan, kun hän koki olevansa varakkaampi ja koulutetumpi, mutta saatuaan tietää lisää työstäni hän on kovin etäinen.

Muilla samanlaisia kokemuksia?

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen jättänyt yhden ystävän entiseksi ystäväksi. Hän on huomattavasti pienempituloinen kuin minä, ja tapanani oli aina silloin tällöin tarjota hänelle ravintolailta. Kun tilanne meni siihen, että hän piti sitä, että minä aina maksan kaiken ja alkoi pyydellä vielä rahaa lainaan jota ei maksellut takaisin, minua alkoi asia kaivella niin että tämä ihminen sai jäädä.

Minusta oli ihan ok tarjota aina välillä, mutta ei se ole mukavaa jos toinen pitää sitä oletusarvona. Jälkikäteen olen kuullut että muillakin on hänestä hieman vastaavia kokemuksia. 

ilosta tarjoan mutta kun on omatkin vielä juomatta ja pummitaan lisää niin haaaaistapaska reaktio tulee nopeeta :D

Vierailija
42/46 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis kun pääsin yliopistoon, niin yksi kaveri laittoi välit poikki. Ensin piikitteli kaikesta - älykkyydestäni, ulkonäöstäni, sanoi että on ihme että pääsin yliopistoon jne ja muuttui tosi puolustelevaksi, jos puhuin jostain mitä uutta olen oppinut opinnoissani. Lopuksi hän sitten julmasti nöyryytti julkaisemalla minusta nettiin kamalia kuvia ja sitten en enää ikinä kuullut hänestä.

Tämä 10v sitten, edelleen näyttää pitkää naamaa jos törmää jossakin. Hän itse kävi amiksen ja en kyllä ymmärrä häntä. On kyllä aika sellainen pieni ja pippurinen ihminen ollut aina. Mun muut kaverit reagoi saavutukseeni onnitellen, amikset ja muut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siis kun pääsin yliopistoon, niin yksi kaveri laittoi välit poikki. Ensin piikitteli kaikesta - älykkyydestäni, ulkonäöstäni, sanoi että on ihme että pääsin yliopistoon jne ja muuttui tosi puolustelevaksi, jos puhuin jostain mitä uutta olen oppinut opinnoissani. Lopuksi hän sitten julmasti nöyryytti julkaisemalla minusta nettiin kamalia kuvia ja sitten en enää ikinä kuullut hänestä.

Tämä 10v sitten, edelleen näyttää pitkää naamaa jos törmää jossakin. Hän itse kävi amiksen ja en kyllä ymmärrä häntä. On kyllä aika sellainen pieni ja pippurinen ihminen ollut aina. Mun muut kaverit reagoi saavutukseeni onnitellen, amikset ja muut.

Tyttärellä oli muinoin koulussa kaveri, joka oli käsittämättömän kateellinen kaikesta. Eivät ole olleet samassa koulussa enää 15 vuoteen ja törmäsin häneen sattumalta kaupungilla, jolloin hän kysyi mitä tyttärelleni kuului, mihin on päässyt opiskelemaan. Kun sanoin, että lääkikseen ja että on jo valmistunutkin, niin hän tokaisi sekunnin sadasosassa, että "enpä olisi uskonut." Se oli jotenkin äärettömän huvittava reaktio, koska tytär on aina ollut todella hyvä matemaattisissa aineissa eikä se tullut kenellekään yllätyksenä, että noin kävi. Tämä yläastekaveri vain varmaan olisi toivonut, että kaikki olisi mennyt pieleen. Naama oikein venähti pettymyksestä, kun kerroin miten kävi.

Harvoin näkee noin selvää kateutta kenessäkään kuin tässä henkilössä. Joten muistele vain sinäkin tätä kokemusta hymyssä suin. Säälinhän saa ilmaiseksi, kateuden eteen pitää jo olla saavutuksiakin.

Vierailija
44/46 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on mies joka peri paljon rahaa. Vanhempiensa säästöjen määrä tuli meille täytenä yllätyksenä. Olemme alalla jossa palkan määrä vaihtelee, ja elintasoa tulee sopeuttaa sen mukaan. Kaveripiiri muodostuu isolta osalta kollegoista. Jo itselle on vaikea suhtautua siihen, että yhtäkkiä rahaa on (emme ole sitä vielä mihinkään käyttäneet, ja miehenhän ne muutenkin on), kun on koko elämän tottunut siihen että itse on pärjättävä, mutta osalle kavereista se vasta vaikeaa on. Emme tietenkään ole kertoneet kaikille, mutta joillekin läheisimmille, koska olemme tottuneet puhumaan kaikesta mutenkin. Yhtäkkiä saamme kuulla että helppohan se on olla vaikealla alalla kun ei tarvitse miettiä rahaa, ja vihjailuja että minä olen onnenonkija, ja eipä ihme että ollaan vielä yhdessä. Kaikki mitä nykyään teemme, on heidän mielestään perinnön ansiota (vaikka itse olen kustantanut kaikki kuluni itse edelleen kuten ennenkin). Huokailu siitä, että olisipa itselläkin varaa ottaa pattiin, kun olen säästäväinen ja siksi voin tehdä mitä teen. Sivulauseissa tälläistä. 

Vierailija
45/46 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kaverini on tosiaan pärjännyt itsekin hyvin ammatillisesti ja on syystäkin ylpeä ammatistaan.

Ap

Vierailija
46/46 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppia