Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita joita ärsyttää av:n kielioppipoliisit!?

Vierailija
04.07.2024 |

Itse ainakin palstailen puhelimella, joten herkästi tulee näppäilyvirheitä tai lyötyä epähuomiossa väliä yhdyssanojen välille.

En todellakaan tee tuollaisia virheitä käsinkirjoittaessa eli kysymys on näpyttelyvirheestä, että ärsyttääkin, kun joku tulee sitä motkottamaan.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ärsytä lainkaan. 

Vierailija
2/43 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja yleensä nämä iskee juuri silloin, kun voisi asia vähempää kiinostaa vaan ketjun pointti on joku aivan muu.

Vierailija
4/43 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ärsyttää.

Vierailija
5/43 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo

Vierailija
6/43 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä

Vierailija
7/43 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että voivat ärsyttää. En itse laita kommentteja, joiden sisältö on kieliasusta huomauttaminen. Ymmärrän kyllä myös heitä, jotka tekevät niin. Minua näet sekä ärsyttää että ehkäpä vielä enemmän ihmetyttää, miten alkeellisesti jotkut kirjoittavat. Perusteluksi ei riitä se, että kännykällä ei jaksa kirjoittaa oikein. Useimmiten ei edes ole kyse sellaisella selittyvistä virheistä. Toisaalta taas on niin, että tällaiselle palstalle on oikeus kirjoittaa myös sellaisilla henkilöillä, joiden kirjallisen ilmaisun taidot ovat heikot.

Vierailija
8/43 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi oikeakielisyyden vaaliminen olisi huono asia? Mielestäni on aivan ok mainita aihetta käsittelevässä kommentissa sivuhuomiona myös kieliasioista, kunhan keskustelun päälinjat pysyvät aiheessa. Olen todella surullinen luku- ja kirjoitustaidon tilanteesta, ja ongelmat näkyvät myös tällä palstalla.

Eli ei minua ärsytä; surettaa vain, että korjauskommenteille ylipäätään on tarvetta. Virheistä ei tietenkään ole syytä huomauttaa ivaten ja tylysti.

Vierailija
9/43 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 5 vuotta vanha macbook ja kulunut näppis krakaa jatkuvasti. Välillä painallus jää rekisteröitymättä ja välillä se tulee tuplana. Taattua Apple laatua, design kestävyyden edellä.

Vierailija
10/43 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidinkielen rappio on yhteiskunnan tuhon alku. Yleinen välinpitämättömyys oikeinkirjoituksesta ja siihen puuttuminen ei ole nillitystä, vaan rakkautta ja välittämistä isänmaastamme ja omasta kielestämme. Kännykän käyttö ei ole mikään tekosyy kirjoitusvirheitä vilisevälle verbaalioksennukselle.

Vierailija
11/43 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa. Kielioppipoliisit eivät myöskään mielestäni korjaa kirjoitusvirheitä, vaan enemmänkin kielioppivirheitä.

Useinhan on niin, että kommenttia on vaikea ymmärtää, koska kirjoittaja ei osaa äidinkieltään riittävästi. Ja tämä nimen omaan on surullista.

Vierailija
12/43 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies halusi liene tulla tapaamaan. Miltä kuulostaa? Eikä ole kirjoitusvirhe. Tämän luin täältä. Kielen rappio harmittaa, eivät kirjoitusvirheet.

Vierailija
13/43 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan ärsyttää, jos neuvovat iigoreita tai kertovat heille mikä on väärää suomea. Iigoreita ei opeteta trollaamaan paremmin.

Vierailija
14/43 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on 5 vuotta vanha macbook ja kulunut näppis krakaa jatkuvasti. Välillä painallus jää rekisteröitymättä ja välillä se tulee tuplana. Taattua Apple laatua, design kestävyyden edellä.

Tuo on takaisinvetokohde tietyissä mäkeissä. Applen nettisivuilta voit tarkistaa sarjanumerokoodilla onko läppärimallisi oikeutettu ilmaiseen korjaukseen.

Applella toimii tuki paljon paremmin kuin halpamerkeillä. Myös takuuajan jälkeen nuo takaisinvedot korjataan.

Vierailija
15/43 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein ihan huvikseen kalastan kieli poliiseja kimppuuni. Pitää heillekin päivään jotain sisältöä antaa. 

Vierailija
16/43 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se ärsyttää ja sen on tarkoituskin ärsyttää.

Aika harvoin kukaan kirjoittaa niin epäselvästi, että itse asiasta ei saisi selvää. Joskus kuitenkin sitäkin tapahtuu ja silloin kyllä kysyn, että mitäköhän ihmettä oikein tarkoitit.

Vierailija
17/43 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en osaa yhdys sanoja

Vierailija
18/43 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ärsyynny yksittäisistä näppäily- tai kielioppivirheistä, mutta jos kommentti on täynnä yhdyssanavirheitä ja välimerkitys on sekava ja kirjoituksessa on paljon englannista lainattuja sanoja ja rakenteita ja jos vielä suomen kielen rakenteet ovat päin honkia, niin kyllä ärsyynnyn. Jos sellainen viesti on pitkä, en jaksa lukea sitä loppuun.

Vierailija
19/43 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielipoliisi iskee heihin jotka ovat eri mieltä kuin hän.   Itselläni on vainoaja joka kai kulkee perässäni ivaillen.    En juuri panosta tähän kirjoittamiseen, ensin aloitan ajatuksen,  sitten päätänkin muotoilla toisin,  tulee epämääräisiä lauseita.  En oikoöue koska minusta tämä ei ole niin tärkeää.   Aikaa vie muutenkin liikaa.

Vierailija
20/43 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hyvä, että palstan aktiivisimman ja tyhmimmän trollin tunnistaa useimmiten jo otsikosta hänen huonon suomen kielensä ansiosta.