Sukulaisperhe yöpyy kylässä, löytyykö tästä aamupalasta kaikille jotain?
aikuisia ja lapset 8v ja 14v
tarjolle ruis- ja kauraleipää, salaatinlehtiä, kurkkua ja paprikaa, keitettyjä kananmunia, juustoviipaleita, levitettä, ab-jogurtti, veteen keitetty kaurapuuro, mansikoita, maitoa, kahvia
Kommentit (170)
Miksi niille pitäisi tarjota mitään aamupalaa menköön abc lle syömään jos on nälkä
Mökillä aamupalaan kuuluu pannukahvi tai tee, ruisviipalepaketti ja oivariinirasia pöytään mätkäistynä ja juustoa tai jotain leikkelettä jos sitä mökin pienessä jääkaapissa sattuu olemaan. Vettä saa kaivosta. Aina on kelvannut.
Vierailija kirjoitti:
Pienet karjalanpiirakat ja munavoi olisi herkkua.
Minä sinulle pienen piirakan ja munavoin näytän!
Siis heti kun saan aamuseisokin hoidettua...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No on tuo hieman niukka. Muroja, mehua, leikkelettä, sit ois parempi.
Niukka? Ehkä hotellissa olisi niukka, mutta nyt onkin kyse kotitason aamiaisesta ja sellaiseksi on ihan hyvä.
joo ,kuinka monella itsellään on joka aamu sitä tätä tuota. moni lähtee aamulla kahvi ja yks leipä. ymmärrän joskus kun vieraita ns vieraanvaraisuuden. usein ollut niin,että kun yövieras, kahvi ja pulla jopa aamulla. panostetaan lounaaseen jossa salaatit yms muuta hyvää. itsehän harvoin syön aamiaista,siirryn suoraan lounaaseen. ja sen aamupuuron saatankin syödä käänteisesti iltapuurona.hedelmät välipaloina. jos vieras,kysyn etukäteen haluaako haudutetun puuron, syökö mitään aamulla .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika surkealta kuulostaa. Ymmärrän, jos olette vähävaraisia. Muuten en ole ikinä ymmärtänyt tätä että leivälle laitetaan jääsalaattia, juustoa ja tomaattia ja leikkelettä.
Jos on tulossa kylään toimitusjohtaja, niin ap muistaa sitten ostaa kolmensorttisia leikkeleitä. 🤣
Myös kaviaari, hanhenmaksapallerot ja samppanja maistuvat aina.
Vierailija kirjoitti:
Olisin järkyttynyt, jos mökillä tarjolla olisi pussipuuroa ja murukahvia. En menisi yoiste.
haist sie se ittes pee. toki haudutettu puuro ihanaa,mutta pussipuurokin hyvää joskus. mökeillä mökkiolot,pussipuuro hyvä välipalanakin. murukohavikin ok joskus. joka aamuko sulla jotain hotelliaamiaisia jos katossa kärpäsenä katsottaisiin..niin mitä sun ruuat ylipäätään on. onko vierailun tarkoitus mennä syömään toisen luo,jos ok -menet toisten jos saat sun lempiherkkuja,sekö on ydin. menkää yhdessä hotellille aamiaiselle, sä voit vaikka tarjota, kun kylään viedään tuliaisia,korvaat noin yösijan. entä tuliais ruuat--aamiaisvehkeet tai lounastarpeet. tuotko omat lakanat,,teet pyykkiä kyläpaikkaan..jne. jos olisit ikinä ollut köyhä tai nähnyt jopa niukkuutta,nälkää,ruuat loppu,,et sanoisi mistään vähänkään kelvollisesta ruuasta hyi en syö. olet nolo. ja aina voi kylässä sanoa,kiitos ei maistu ,ymmärrä jokaisessa taloudessa on omat juttunsa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niukka? Ehkä hotellissa olisi niukka, mutta nyt onkin kyse kotitason aamiaisesta ja sellaiseksi on ihan hyvä.
Vertaile vaikka noihin:
https://www.k-ruoka.fi/artikkelit/arki/viisi-aamiaista-maailman-eri-kol…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
joo ,kuinka monella itsellään on joka aamu sitä tätä tuota. moni lähtee aamulla kahvi ja yks leipä. ymmärrän joskus kun vieraita ns vieraanvaraisuuden. usein ollut niin,että kun yövieras, kahvi ja pulla jopa aamulla. panostetaan lounaaseen jossa salaatit yms muuta hyvää. itsehän harvoin syön aamiaista,siirryn suoraan lounaaseen. ja sen aamupuuron saatankin syödä käänteisesti iltapuurona.hedelmät välipaloina. jos vieras,kysyn etukäteen haluaako haudutetun puuron, syökö mitään aamulla .
Miten syödään puuro käänteisesti?
Hyvä aamiainen.
Jos kyseisellä perheellä on allergioita, ruokarajoitteita tms niin ovat varmasti joko kertoneet niistä tai tuovat omia eväitä mukaan.
Mulla on esim tällainen muodikas nepsylapsi jolla varsin rajoittunut ruokavalio. Siksi otetaan itse aina mukaan eväitä sen varalta että kylässä ei saa syötyä tarjottavia. Samoin mun ystävä jolla on keliakia tuo meille tullessaan (asuu kauempana ja viipyy aina noin viikon verran) omat leivät aamupalalle. Sitten voidaan seuraavina päivinä yhdessä katsoa kaupasta sopivaa syötävää.
Jos sairastaisi keliakiaa niin kyllä sen olisi ihan taatusti ilmoittanut yhteisiä ruokailuja ajatellen. Jos ei olisi niin silti voisi syödä jogurttia mansikoilla, keitettyä munaa ja jos ehkä kauraleipä ja puuro on gluteenitonta niin sitäkin.
Jos ei ole tiedossa että olis keliakia niin ei tarvitse varmuuden vuoksi ostaa erityistuotteita kaappiin.
Ehkä vielä joku leikkele, tuoremehu ja hilloa.
Ei tavallisesti itse käytetä leikkeleitä vaikka kaikkiruokaisia ollaankin niin niitä ei osteta.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Niukka? Kuka edes syö noin paljon aamulla? Itse juon kahvin ja syön pullan.
Vierailija kirjoitti:
Muroja ja mehua, siinäpä oikea aamun sokeripommi. Syön ruisleipää ja rahkaa leivän päälle. Rahkan olen tietty itse maustanut yrteillä. Joskus keitän kananmunan ja silloin syönkin kaksi siivua ruisleipää. Ei mitään mehuja, mihin niitä tarttee aikuinen.
Vierailija kirjoitti:
Aika surkealta kuulostaa. Ymmärrän, jos olette vähävaraisia. Muuten en ole ikinä ymmärtänyt tätä että leivälle laitetaan jääsalaattia, juustoa ja tomaattia ja leikkelettä.
Mitäs siihen aamupalalla pitäisi olla? Juustotarjotin, hillot ja hedelmät? Kaviaaria, hummeria?
Vierailija kirjoitti:
Mitä leipää mulle? En syö ruista enkä kauraa allergian takia. Maissimuroja kiitos ja mustaa teetä.
Ei ole kumpaakaan. Ruokavammaiset tuokoot omat eväät.
Tosi hyvä aamupala ja kai ne vieraat ilmoittaa allergiansa/keliakiansa, jos sellaisia on?
Vierailija kirjoitti:
Eivät nuo rehut vie nälkää.
Puuroa ja leipää, kasviksia, jogurttia, marjoja, eiköhän nälkä lähde.
Meidän vieraille kelpaa molemmat. Mökillä ei ole kahvinkeitintä, kun ollaan miehen kanssa teeihmisiä. Murukahvia ovat vieraat juoneet ja ottaneet toisenkin kupillisen ja tulleet toistekin.