Olisitko 1700-luvun teininä ollut eturivissä kirkumassa, kun Bach vetää uusinta hittiään urut sauhuten?
Kommentit (42)
Kulttuuri oli hyvin elitistä noihin aikoihin. Joten tuskinpa, ap.
Tytöt oli kiinni Johann Sebastianin peruukissa ja silkkisukissa.
Ilman muuta, oih!
Olisin myös alati pyörtyillyt komeiden nuorukaisten käsivarsille.
Joku seuraneito kirkuisi; Oi, tuokaa hajusuolaa, oi!!
Olin, kiljuin ja pyörryin. Oli mahtava ilta.
Vierailija kirjoitti:
Oliko Bach jännä?
Ilman muuta!
Vierailija kirjoitti:
Ilman muuta, oih!
Olisin myös alati pyörtyillyt komeiden nuorukaisten käsivarsille.
Joku seuraneito kirkuisi; Oi, tuokaa hajusuolaa, oi!!
Juu, ja olisit hoksannut, ettei kukaan ole pessyt koskaan hampaita, eikä käynyt liiemmin suihkussakaan.
1700-luvun teini? Ok. Oletko katsonut liikaa Bridgertonia? Itse inhoan ohjelmia, joissa eri aikakaudet sekoitetaan toisiinsa. Kamalaa kuraa.
Olisin heittänyt pikkuhousut urkuparvelle, mutta niitä ei kai vielä ollut keksitty.
Tuskinpa olisin kuninkaan hovissa sitä kuulemassa.
Kysymys. Oliko urkuja tuohon aikaan kirkoissa vai jossain linnoissa tms. eli mikä oli tyypillinen paikka soittaa nimenomaan urkukappaleita?
Lähempi kanssakäyminen olisi saattanut johtaa elohopealääkitykseen 🤔
Vierailija kirjoitti:
Kysymys. Oliko urkuja tuohon aikaan kirkoissa vai jossain linnoissa tms. eli mikä oli tyypillinen paikka soittaa nimenomaan urkukappaleita?
"Kirkkoihin urut tulivat ensimmäisen vuosituhannen lopulla, ja 13001400-luvuilla ne levisivät koko läntiseen Eurooppaan. Merkittävimmän kehityksensä urut ovat kokeneet kirkon piirissä noin tuhannen vuoden aikana, jolloin uruille on sävelletty huima määrä musiikkia, suuri osa siitä messumusiikiksi".
Vierailija kirjoitti:
1700-luvun teini? Ok. Oletko katsonut liikaa Bridgertonia? Itse inhoan ohjelmia, joissa eri aikakaudet sekoitetaan toisiinsa. Kamalaa kuraa.
Aina paikalle saapuu joku hömelö tosikko.
Joo, barokki oli aikansa tilutusheviä.
Meidän luokat tytöt kasarilla kylläkin jonottivat Bachin-keikalle ja ostivat levyjä. Kirkuivat keikoilla ja oli julisteet seinällä.
Oliko Backh ruma?