Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raskaana 44 vuotiaana

Vierailija
04.07.2024 |

Tänään plussasin. Kuukautiset ollut viimeksi vuosi sitten. Voiko olla totta ja mitä hittoa mä teen.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka palstalla huudetaan mitä nelikymppisten mummoutumisesta, niin tuttavapiirissä nelikymppisille syntyy lapsia tämän tästä.

Jos henkilö on käyttänyt e-pillereitä 10 vuotta, niin niitä kypsymättömiä munasoluja on sen 10 vuoden verran varastossa. 

Ei ne e-pillerit saa kehoa varastoimaan munasoluja tai siirtämään hedelmällisyyttä 😂 kaikkea höpöjä sitä lukee. Näin käy kylläkin, jos on useita raskauksia ja varsinkin pitkä imetys 

Kyllähän ne munuaiset siellä pysyy jemmassa!

Vierailija
22/46 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule kertomaan, olitko raskaana vai et. Mielenkiintoista. Itse olisin halunnut lapsen vielä tuossa iässä, mutta mies ei. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea ! Itse sain kuopukseni 42-vuotiaana. Kaikki mennyt hyvin. Jos vauva tässä iässä saa alkunsa luomusti, niin hyvin sujuu loppuun saakka.

Itse asiassa yli 40 vuotiaana keskenmenoriski on suurempi kuin nuorempana. Ja iän myötä se keskenmenoriski vain kasvaa, koska hormonitoiminta ei välttämättä enää ole riittävällä tasolla raskauden ylläpitämiseksi.

Vierailija
24/46 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitenkään epätavallista tulla raskaaksi tuossa iässä. Kyllähän sitä ennen vanhaankin naiset sai lapsia reippaasti yli nelikymppiseksi kun ei ehkäisyä ollut.

Vierailija
25/46 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnea ! Itse sain kuopukseni 42-vuotiaana. Kaikki mennyt hyvin. Jos vauva tässä iässä saa alkunsa luomusti, niin hyvin sujuu loppuun saakka.

Itse asiassa yli 40 vuotiaana keskenmenoriski on suurempi kuin nuorempana. Ja iän myötä se keskenmenoriski vain kasvaa, koska hormonitoiminta ei välttämättä enää ole riittävällä tasolla raskauden ylläpitämiseksi.

Ei kai tuo se syy ole, vaan munasolujen ja sitä myötä alkioiden laadun heikkeneminen. Kromosomipoikkeavuuksia huomattavasti enemmän ym.

Vierailija
26/46 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani. Pahin painajainen tähän ikään.

N43

Nostan hattua heille, jotka haluavat kokea vielä sen kivun ja sairaanaolon 9 kk. Ja yöheräämisetEi käy kateeksi. 

Vierailija
27/46 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea! Tämä voi olla myös aivan ihana asia!

Vierailija
28/46 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo täysin mahdollista on. Ei kannata luopua ehkäisystä liian aikaisin. En itse ainakaan uskaltaisi ennen kuin on varmasti vaihdevuodet kunnolla käynnissä ja kuukautiset loppuneet. 

Vierailija
29/46 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mahdollista vielä tuossa iässä. Eri asia että miten sen sitten itse jaksaa.

Vierailija
30/46 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N43

Äitini sai minut nelikymppisenä. Kaikki meni hyvin. Raskaus, synnytys, vauva-aika ja lapsuus. 

Vierailija
31/46 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka palstalla huudetaan mitä nelikymppisten mummoutumisesta, niin tuttavapiirissä nelikymppisille syntyy lapsia tämän tästä.

Jos henkilö on käyttänyt e-pillereitä 10 vuotta, niin niitä kypsymättömiä munasoluja on sen 10 vuoden verran varastossa. 

Ei ne e-pillerit saa kehoa varastoimaan munasoluja tai siirtämään hedelmällisyyttä 😂 kaikkea höpöjä sitä lukee. Näin käy kylläkin, jos on useita raskauksia ja varsinkin pitkä imetys 

Lueppa ihan ajatuksella mitä ne e pillerit tekee. "Estää munasolua irtoamasta ja kypsymästä". Kerro mihin se munasolun alkio muka muualle menee, se jää sinne kypsymättä odottelemaan ensi kuuta. Ja seuraavaa.

Suurin osa ihmisen munasoluista ei ehdi elämän aikana irrota vaikka ovuloisi joka kuukausi. Soluja on yleensä 100 000 - 200 000. Kymmenen vuoden e-pillerien käytön vuoksi jää reilut sata solua enemmän varastoon. Se ei tunnu missään. Ratkaiseva tekijä raskautumisen kannalta on solujen laatu ja hormonitoiminta. 

Vierailija
32/46 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Munasolujen laatu on sitä heikompaa mitä vanhempi on. 42-vuotiaan keskenmenoriski on moninkertainen alle kolmekymppisen verrattuna. Raskauden alkaminen ei valitettavasti ole merkki keskenmenoriskin vähäisyydestä. Kaikki keskenmenneet raskaudet kun nekin ovat kyllä alkaneet. 

Vierailija
33/46 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun ikäisen pitäisi tietää että ilman ehkäisyä voi tulla raskaaksi. 

Vierailija
34/46 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se menee kesken. Tuossa iässä tuota tapahtuu kun munasolut vielä yrittää raskautua, mutta ovat jo liian vanhoja jatkaakseen.

Vierailija
35/46 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N43

Äitini sai minut nelikymppisenä. Kaikki meni hyvin. Raskaus, synnytys, vauva-aika ja lapsuus. 

40 on eri kuin 43 tai 44. Radikaalisti eri.

Vierailija
36/46 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini synnytti minut 46-vuotiaana ja hyvin meni. Pidän peukkuja! 

Vierailija
37/46 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla, että sulla on vuosi sitten viimeksi ollut menkat ja olet vasta 44 v? Onko sulla joku sairaus? Varhaiset vaihdevuodet ehkä.

Vierailija
38/46 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain kuopuksen saman ikäisenä, kaikista helpoin oli kun ei tarvinnut enää stressata kun kaikki oli jo tuttua.

Jaksoin hyvin yötkin valvoa ilman mitään ongelmia ja käydä töissä (olin kuukauden äitiyslomalla). Tsemppiä, tässä iässä on paljon helpompaa kaikki. 

Vierailija
39/46 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vuoden ollut kuukautiset jo pois, niin pitäisin todennäköisempänä syöpää kuin raskautta. 

Vierailija
40/46 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea. Itse en ole saanut seksiäkään moneen vuoteen.

N42